Skocz do zawartości

320d - zbyt wysokie cisnienie doladowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy to normalne, ze przy zaslepionym EGR cisnienie doladowania jest wyzsze niz wymaga tego ECU przy jezdzie ze stala predkoscia i obrotach rzedu 2000obr/min?

Jesli chodzi o EGR to mam go ograniczonego DIS'em, ale po zaslepieniu wezyka od EGR auto jeszcze wyrazniej lepiej zbiera sie z dolu, pozatym w lato czyscilem kolektor dolotowy i nie chce aby mi sie zasyfil na nowo, dlatego jezdze od pol roku z zaslepionym wezykiem od EGR.

Wczoraj bawilem sie INPA i troche sie zdzwilem bo jadac np na 3. biegu ze stala predkoscia i obrotami okolo 2000 cisnienie jakie oczekuje ECU bylo cos ponad 1100 a zmierzone bylo ponad 1500!! :shock: Po wcisnieciu w podloge ECU chce 2400 z groszem u mnie jest ponad 2500. Dodam ze przeplywka tez mierzy wiecej niz oczekuje ECU ale to jest na 100% zwiazane z zaslepionym EGR (pamietam ze po zaslepieniu wartosci mierzone przez przeplywke wzrosly). Zastanawia mnie to "przeladowanie" przy stalej predkosci - czy cos sie moze od tego stac? A moze jest to oznaka jakiejs niesprawnosci i nie ma to zwiazku z zaslepionym EGR? Dzis podepne wezyk do EGR i zobacze jak to wyglada, ale najpierw chce uslyszec opinie fachowcow :D

Dodam ze auto zbiera sie idealnie. Korekcje wtryskow na biegu jalowym nie przekraczaja 0,05 na zadnym cylindrze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

0,05? To faktycznie wtryski masz nówki a ja się cieszę, bo mam 0,25-0,3..przy zaślepionym egr na biegu jałowym parametry przepływomierza są wyższe od oczekiwanych, jakieś 250-300 jednostek o ile dobrze pamiętam i to jest normalne. Masz auto po programie, więc przy pełnym bucie przepływomierz ma tak mierzyć, ok 1500. Jeśli chodzi o przeładowanie to też nie widzę nic niepokojącego (nie ma dużych różnic). Dla pewności mógłbyś wrzucić filmik, łatwiej będzie potwierdzić.

 

edit: teraz doczytałem, że to chodzi o ciśnienie (1100 vs 1500) a nie przepływomierz :duh: więc tym bardziej chciałbym zobaczyć film.

 

edi2: dzisiaj zaślepiłem egr i na biegu jałowym przepływomierz zawyża o ok 200 jednostek, jeśli chodzi o przeładowanie to u mnie nie przekracza 80 jednostek, więc normalne to nie jest, ale zapodaj filmik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Bardzo dzieki za odpowiedz, nie zdazylem dzis podlaczyc podcisnienia do EGR. Jak nagram filmik to wrzuce. Wskazania przeplywomierza sa takie same jak u Ciebie przy zaslepionym EGR czyli wyzsze o ok. 300 jednostek zarowno na biegu jalowym jak i podczas jazdy. Zmartwilem sie natomiast tym przeladowaniem przy stalej predkosci - chyba jednak to nie wina zaslepionego EGR. No nic, wrzuce filmik to sie moze cos wyjasni. Zgadza sie, wartosci wtryskow mam super, az sam jestem zdziwiony, ale mam tak po zastosowaniu LM 2666 ktory to zabieg opisywalem w ktoryms swoim temacie..

Czy po zaslepieniu EGR odczules jakies zmiany? Ja pomimo ograniczenia w DIS do 40mg/stroke po zaslepieniu podcisnienia idacego do EGR wyczuwam ze jeszcze lepiej zbieranie sie z dolu niz z podlaczonym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie lepiej zbiera się z dołu po zaślepieniu, różnica jest bardzo duża. Filmik nagraj jak jest to przeładowanie przy stałej prędkości i przy pełnym bucie od niskich obrotów (ok 1800), może coś będzie widać. Turbinę robiłeś? Są jakieś objawy? Przetwornik chyba raczej robiłby problemy w drugą stronę..ale na próbę możesz go zamienić z tym od egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Turbiny nie robilem, nie ma zadnych objawow, auto reaguje na gaz bez zadnej zwloki, nie dymi, wg mnie ma prawidlowa moc w calym zakresie obrotow. Co do przetwornika to wlasnie mam pewne podejrzenia.. Mam zalozony przetwornik od 335i ktory to podobno ma duzo szybsza reakcje od tego standardowego. Pisze podobno, bo ja po wymianie nie odczulem jakiejs kolosalnej roznicy jak to bylo opisywane przez innych uzytkownikow forum, ktorzy takze zmienili sobie na taki elektrozaworek od 335i. Jednak mam takie przypuszczenie, ze moze on przy stalej predkosci obrotowej sprawia, ze w kolektorze jest wieksze cisnienie niz chce ECU po to wlasnie zeby nie bylo az takiej zwloki po dodaniu gazu :think: Tak tylko przypuszczam, moze to jest bledne przypuszczenie. Nagram filmik, moze cos sie wyjasni, jak nie to podmienie na stary elektorzawor (ktory jest sprawny) i wtedy zobacze czy cos sie zmienilo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też mam przetwornik od 335i, moje auto wcześniej trzymało serię (osiągi fabryczne), ale po wymianie odczułem szybszą reakcję i lepszy dół, różnica była zauważalna i na pewno nie wydaje mi się :wink: . Tylko ja go kupiłem w hurtowni (pierburg), cena nie miała nic wspólnego z tymi "allegrowymi" niestety. Mimo to u mnie nie ma takiego przeładowania przy stałej prędkości. Stało się to ostatnio czy od razu po programie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja kupilem od ktoregos z uzytkownikow forum, ktory sprzedawal rozwniez innym takie elektorzaworki - gdzies jest caly watek o tym. Program mialem robiony dawno temu, na pewno po programie bylo ok, nie wiem natomiast jak to sie zmienilo po zmianie tego elektrozaworu. Gdybym nie sprawdzil z ciekawosci ostatnio INPY to nawet bym o tym nie wiedzial, ze mam takie przeladowanie, bo wszystko wg mnie jest ok. Dzis moze uda mi sie nagrac film to moze cos sie wyjasni. Jesli tez masz ten elektrozawor to jednak on tez nie bedzie wiiny za to w moim przypadku...
Opublikowano
Przepraszam .ze się wtrącę ale u mnie mm p przy stałej jeździe (przy obciążeniu jest ok) npprzy 100kmh oczekiwane jest 1400 a rzeczywiste 1200 czym to może być spowodowane?
Opublikowano
Przepraszam .ze się wtrącę ale u mnie mm p przy stałej jeździe (przy obciążeniu jest ok) npprzy 100kmh oczekiwane jest 1400 a rzeczywiste 1200 czym to może być spowodowane?

Nie wiem, ale gdybym mial tak jak u Ciebie zaczalbym od sprawdzenia filtra powietrza, nastepnie wezy od podcisnienia i samego dolotu czy gdzies cisnienie nie ucieka...

A jak pozostale parametry? Cisnienie na szynie i przeplywka? Rozumiem ze przy bucie w podloge wartosci mniej wiecej sie pokrywaja od doladowania? Tzn ze mamy odwrotny przypadek niz u mnie :think:

Opublikowano

No dokladnie przy depnieciu na pedal wszystko gra ciśnienie na szyniei przeplywka ladnie sie pokrywają a mam sterowanie elektroniczne tak wezyki nic nie dadzą... Dodam ze auto jest z programie a spadków mocy nie mam ani nie dymi a czuć te 180hp

Edit:

Tak sobie tera przypomnialem z węża od ic do kolektora na leczeniu z ic delikatnie jest zaolejone ,żeby to robiło taki cyrk hmm?

Opublikowano

Przesylam filmik nagrany przed chwila. Niestety cos w ustawieniach mialem nie tak i nagral mi sie ze zdwojona prekoscia. Od 0:20 widac o co chodzi. Potem kilka razy daje pedal w podloge. Korekcje jak widac minimalnie ponad 0,05 ale nie jest zle :)

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie dało się gazu wcisnąć do dechy chociaż prze 3 sekundy :wink: tylko pykasz po sekundzie :lol: powinieneś bujnąć się od np. 1800 do 3500 obrotów na np. 4 biegu i byłoby coś widać. Przeładowanie aż takie straszne nie jest przy stałej prędkości jak pisałeś, ale ewidentnie jest. Spróbuj dać stary przetwornik, ja nie mam innego pomysłu poza turbiną, ale ta jak piszesz ma się dobrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wydaje mi sie ze jednak predkosc filmu jest wieksza niz x2 bo ja wlasnie przyspieszam od okolo 2000 do 4000 na trojce potem czworka i tak do 3500 - potem musialem hamowac. Fakt ostatnio przeladowanie mialem cos w okolicach 400bar, teraz jrst mniej wiecej 250bar. Sprobuje spowolnic film do normalnej predkosci albo nagram jeszcze raz

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano

powinno sie pokrywac cisnienie

 

mozliwe ze to przez ten zaworek tak jak wspomniałes

podlacz egr -> test

stary zaworek -> test

stary zaworek odlaczony egr -> test i bedzie wszystko jasne

 

@rafi363 - pracą egr, zupełnie normalne

ogranicz egr na 40, to czesciej bedzie sie pokrywać ;)

albo utrzymuj prekosc pow 2.800obr i wtedy zobacz cisnienia, wtedy musza sie pokrywac gdyz pow 2800obr egr nie ma prawa nic dopuszczać

jesli przy max obciazeniu wszystko sie pokrywa to nie ma co szukać problemów

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
powinno sie pokrywac cisnienie

 

mozliwe ze to przez ten zaworek tak jak wspomniałes

podlacz egr -> test

stary zaworek -> test

stary zaworek odlaczony egr -> test i bedzie wszystko jasne

 

@rafi363 - pracą egr, zupełnie normalne

ogranicz egr na 40, to czesciej bedzie sie pokrywać ;)

albo utrzymuj prekosc pow 2.800obr i wtedy zobacz cisnienia, wtedy musza sie pokrywac gdyz pow 2800obr egr nie ma prawa nic dopuszczać

jesli przy max obciazeniu wszystko sie pokrywa to nie ma co szukać problemów

 

No w takim przypadku po ograniczeniu lub odlaczeniu egr powinna zmniejszyć sie turbodziura?? Dobrze kombinuje?

Opublikowano

i tak i nie

 

turbodziura nie jest efektem pracy egr a zalezy od układu w danym aucie, glownie od

- wielkosci dolotu, jego objętości, wielkosci IC (wkładasz wiekszy IC -> turbo musi napompować więcej powioetrza -> wiekszy lag, ale jak juz napompuje to wiekszy IC pozwoli uzyskac nizsza temp pow zasysanego co przelozy sie na poprawienie osiągów szczegolnie w ciepłe dni)

- rodzaju, wielkosci turbo - małe turbo, mały lag, brak turbodzoiry ale brak góry, auto szybko "puchnie", duze turbo, duzy lag ale więcej możliwosci gdy sie rozkręci, stąd tez wymyslili biturbo czy tri :wink:

akurat e46 ma turbo gdzie jest wyczuwalny lag, tego nie zmienisz, nalezy sie do tego przyzwyczaic, utrzymywac obr 1800 w gore, nie mulic jak w tdi, ma to swoje plusy, turbo pozniej wstaje, dwumas dłuzej zyje (chyba ze ktos daje w pizde od dołu z wysokiego biegu)

 

wiec to nie jest tak proste, odlacze egr i nie mam turbo dziury, odlaczenie egr powoduje brak dopuszczania spalin, generuje to plusy i minusy, gdyby generowało same minusy to niemiec by tego nie wsadził ;)

zimą np wolniejsze nagrzewanie silnika, całoroczne -> twardszą pracę silnika, większy klekot co przy 2 litrach da sie zauwazyc, przy 3 litrach rownież ale głownie na zimnym

przy dpfie (co nie dotyczy e46 w 99%) wieksze syfnieie, gdyz powtórne przepalnie czesic spalin powoduje ich lepsze oczyszczenie, brak egr, brak ponownego przepalenia spalin, całość idzie na płuca dpfa który to stara sie spełniać normy euro 4/5,

w e46 eu4 praca egr wraz z klapkami zawirowań (owe klapki są tylko i wylacznie do uzyskania lepszej emisji spalin) wspomagane katalizatorami służa spełnieniu euro 4. Zauwazyc nalezy ze inni produceni nie potrafili uzyskac normy eu4 bez dpfow, bmw potrafiło, mało tego, zrobili motor ktory z 2 litrow ma 150km + dali zapas (podatny na chipa)

kolejnym minusem pracy egr jest syfienie sie dolotu, mgiełka olejowa jaka pojawia sie w dolocie + olej ktory idzie z odmy do dolotu (przed turbo) pojawia sie na sciankach kolektora dolotowego, gdy dopuszczamy spaliny poprzez egr, te kleją sie do scianek i odkładają tworząc nagar, na szczescie jest to łatwe do usuniecia

 

najwazniejsze pytanie, wylaczyc egr czy nie ? biorac pod uwage ze praca egr wystepuje tylko na luzie oraz podczas delikatnej jazdy(utrzymywanie stalej predkosci, bardzo delikatne przyspieszanie) a w momencie mocniejszego przyspieszania momentalnie zamyka się, ja nie jestem jego przeciwnikiem a juz napewno nie zimą

kazdy robi jak uwazą, na własnym przykladzie w momncie usuniecia klapek wyczyscilem kolektor jak i egr, wystarczy zdjąc wąz dochodzacy do egr i zajrzec sobie do kolektora, po 50tys km jest tam nadal znosnie czysto, co innego gdy turbo puszcza olej (konczy sie) to wtedy ilosc oleju w dolocie jest tak duza ze momntalnie zalepi sie kolektor, tylko ze wtedy robi sie turbo... a nie czeka np na zapetlenie silnika

napewno egr minimalnie ale jednak wplywa na reakcje z niskich obrotow, np jedziemy 3 bieg 1600obr na tempomacie, wduszamy mocniej gaz, jednoczenie gdy zmienna geometria rozkręca turbo aby dmuchneło ile trzeba to nastepuje zamkniecie egr ale nalezy zauwazyc ze silnik ma jeszcze do przepalenia cały kolektor dolotowy mieszanki czystego powietrza ze spalinami, robi to oczywiscie momntalnie

naukowcem nie jestem ale mysle ze brak egr poprawi dynamike w okreslonych sytuacjach, nieznacznie ale poprawi, podczas wyzej opisanych sytuacji czy np ruszania z miejsca

 

napewno nie wplynie na dynamike/moc przy ostrzejszej jezdzie, gdyż wtedy nawet po odpuszczeniu gazu, ecu nie dopuszcza spalin poprzez egr (doskonale widac na live data), w celu obniżenia temp w cylindrach (jak wiadmo w dieslu zaplon nastepuje na wskutek wysokiej temp), wysoka temp spalin z egr -> podnosiłaby tą temp jeszcze mocniej

 

wiaodmo tez ze egr moze byc uszkodzony mechanicznie, wtedy przyslowiowo nie trzyma i przy mocniejszej jezdzie spaliny mimowolnie wlatują do dolotu, nastepuje zaburzenie mieszanki, dymienie itp

ale to juz inna bajka

@rafi363 pewnie nie takiej odp oczekiwałes :norty:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Jak najbardziej :cool2: Ogólnie znam swojego klekota na wylot ale nie mialem pojęcia, że to normalna sprawa tych wartości przez działanie egr , dzieki za wyjaśnienie.
Opublikowano

odpiecie egr nie moze dawac przyrostu mocy gdyz sprawnie dzialajacy egr zamyka sie momentalnie po wciśnięciu gazu do oporu i nie dopuści spalin do końca pomiaru

 

3km i 8nm to blad pomiaru

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.