Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No może w miarę delikatniej jeżdżę 330d, średnią prędkość mam około 55-60km/h (i to najczęściej na odcinkach po 15-20km i do tego kilka km miasta). Trasa taka np 2 x 60km (+miasto 10-15km) może raz lub dwa razy w miesiącu). Mierzę spalanie od prawie 4 lat (przeciętnie jedno/dwa tankowania w miesiącu, więc nie zajmuje wiele czasu wpisanie tego na stronie Motostat).

W 118d 143KM spalanie mam niewiele mniejsze przy podobnym trybie jazdy, około 5,8l/100km mierzone od prawie roku (ale to mniejsze i lżejsze auto, opony węższe) - więc 3.0d wypada bardzo dobrze w zakresie ekonomia-osiągi.

 

Kolektor ssący można umyć w myjce ultradźwiękowej, ale ja nie mam dostępu.

Najprościej to pojechać gdzieś na myjnię, gdzie mają sprzęt do mycia, chemię i ciepłą wodę. Ja przeważnie sam myję, ale czasem zawoziliśmy kolektory na myjnię, i umyją nawet za 10zł (max 20zł).

W domowych warunkach to nawet godzina roboty przy kolektorze,i pełno syfu po takim myciu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

U mnie kiedyś do mycia kolektora jeszcze w E46 używali Akry, gorąca woda i myjka ciśnieniowa.

http://cleanworkshop.home.pl/userdata/gfx/ed0ceebc7d1b7ee8145cd729c5fe38c0.jpg

 

Teraz bym poszukał warsztatu z wanną ultradźwiękową.

 

Co do folii do lamp, postaraj się jeszcze ją dociąć w stronę rejestracji na półokrągło, żeby zgrać się z linią idącą ku dołowi.

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam warsztat, mam myjkę ciśnieniową i to nie taką jak na tych wszystkich yello że można kupić mocniejszy pistolet na wodę z okazji śmigusa dyngusa tylko taką że jak się pryska to trzeba się mocno zaprzeć dwoma nogami bo inaczej się robi jetpack. :mrgreen: Spróbuję tą AKRĄ i benzyną.

 

Poszukałem trochę i widzę że chłopaki kolektory wypalają.

Wolę nie myśleć co by zostało z naszego plastiku po takiej operacji, ale zabawa niezła. :D
3A0jS9b.png
Opublikowano

Ha. Mam identyczny samochód.

Jak go kupowałem nie miał m-pakietu. Teraz wygląda tak:

 

Możesz zobaczyć jak wyglądają progi pomalowane ala performance (moje są polakierowane, to nie naklejka)

Jak wygląda czarna nerka (wg mnie pasuje)

Jak wygląda czarna koncówka ULTER (wg mnie całkiem, całkiem)

 

http://s24.postimg.org/wgi3pn9at/image.jpg

http://s24.postimg.org/r8x0l6sph/image.jpg

http://s24.postimg.org/m55qwzhlh/image.jpg

http://s24.postimg.org/yauy7dwb9/image.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba się pobawić, ja miałem dodatkowe utrudnienie bo lampy już były polakierowane na "poliftowo", więc musiałem dociąć folię sam pod to co było namalowane. Folię brałem tę:

http://allegro.pl/folia-ozdobna-do-witrazy-luster-szyb-kolorowa-i5946713001.html

Jeden metr bieżący i wykorzystałem niecałą 1/3 a wycinałem to parę razy.

 

Jest to według mnie trudne jeżeli ktoś tego wcześniej nie robił, lampa ma parę krzywizn i trzeba popracować aby folia leżała dobrze. Mi na przykład wcale nie chciała się przykleić na mokro i w końcu kleiłem na sucho. Auto z tyłu wygląda teraz normalnie i jestem zadowolony, ale nie jestem pewien czy nie będę tego jeszcze poprawiał.

 

Przy okazji obiecana fotka naklejki MPerformance na boku:

http://i.imgur.com/GYnOJ4K.jpg?1

3A0jS9b.png
Opublikowano
Kupowałeś tą folie z allegro do oklejenia lamp za 35PLN?

 

http://allegro.pl/lampy-bmw-3-e90-e91-lift-lci-tuning-hit-folia-i5961800493.html

 

Moim zdaniem wyglądają teraz super. Chcę u siebie zrobić dokładnie to samo. Dużo roboty?

 

Koszt folii gdzieś w hurtowni czy sklepie z arkusza to niecałe 4 zł !!!

oracal 8300 colour no.31

Docinasz żyletką już na lampie i wygrzewasz suszarką.

Powierzchnia odtłuszczona, klejone na sucho, dobrze by było mieć do tego rakle.

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
Ja się pytam CZYMU ludzie naklejają takie rzeczy na samochody z silnikiem 2.0 diesel :P. Toć przecież mija się z celem, gdzie to performance przy 170 koniach :D :D :D
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto zawirusowane podobno, może dlatego. :) Generalnie z całej serii F to ta naklejka wg mnie to najsłabsza rzecz. O wiele lepsze jest to co pokazał Hitalin.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cisza z mojej strony nie oznacza że przy aucie nic się nie dzieje. :)

 

Do samochodu wjechała końcówka Ultera, jest odstawiona tak jak oryginalna końcówka. O ile oryginalna goła blacha wyglądała paskudnie, to chrom całkiem ładnie się prezentuje. Żonie też się podoba :mrgreen: Wrzucę foty jak umyję auto.

 

Wczoraj było też gruntowne odkurzanie. Okazało się że pod spodem podłogi bagażnika było rozsypane dobre parędziesiąt gram jakiejś kaszki czy innego badziewia. Odkurzanie auta zajęło dobre parę godzin, wjechały dywany Petexa, a ja sobie przypomniałem stare dobre czasy harcerskie kiedy to przed porannym apelem należało namiot doprowadzić do błysku absolutnego - nigdzie nie miało być prawo znaleźć się choćby jedno ziarenko piasku... Jutro może uda mi się uprać bagażnik.

 

Dzisiaj za to założyłem nową odmę Febi, stara oryginalna była całkiem ok. Na moje oko jednak dolot dostawał za dużo oleju, a że króciec od odmy był zawsze zaolejony to zacząłem od odmy. "Przy okazji" wyczyściłem też zawór EGR, klapę i zwaliłem kolektor żeby zobaczyć co z klapkami. Wszystkie trzymają się dobrze, jedna ma tylko lekki luz. Wlot w kolektor nieznacznie zabrudzony nagarem, najbardziej brudny był EGR i jego głównie wykąpałem w denaturacie, zdrapałem większość brudu a resztę wyczyściłem szczoteczką.

 

No i pierwszy miesiąc jazdy za mną. Auto lata jak trzeba :cool2: Zrobiłem około dwa tysiące kilometrów przez ten czas, oleju nie bierze, płynu nie bierze, termostaty trzymają 88 stopni. Nie mogę się doczekać wiosny. :mrgreen:

3A0jS9b.png
Opublikowano
...Zrobiłem około dwa tysiące kilometrów przez ten czas, oleju nie bierze...

To raczej nie jest problemem diesla z dpf. Wrecz przeciwnie, w niektorych przypadkach moze go przybywac...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Heh, byłoby dobrze gdyby DPF "uzdrawiał" silniki Diesla tak że przestają brać olej jeżeli coś jest nie tak. :)

 

Przy wymianie oleju wlałem książkowe 5,5 litra do górnego oznaczenia na miarce i jest go tyle samo.

 

Co do rozrzedzania oleju paliwem - DPF dostaje swoje książkowe temperatury regularnie, bo często ganiam autostradą i silnik musi generować odpowiedni moment i moc. Dlatego zwracam większą uwagę właśnie na pobór oleju.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ponieważ pogoda wciąż słaba, to dzisiaj zrobiłem coding day. Ogarnięcie tych wszystkich dziwnych programików i skrótów zajęło mi dobre parę godzin, dobrze że wcześniej miałem ściągnięte najnowsze SP DATEN. Na razie dokodowałem wyświetlanie cyfrowej prędkości oraz wyłączyłem gong niezapiętych pasów.

 

Do CCC próbowałem dodać SMSy i sprawdzanie poziomu oleju, odpowiednie opcje w komputerze pojawiają się, ale brak zawartości. Szkoda, może głębszy research pomoże.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatni tydzień obfitował w podróże autem i to wreszcie w pełni zgodnie z przeznaczeniem, gdyż urodziła się nam córka. Wszyscy (odpukać) zdrowi. :)

 

Z tego powodu nie miałem czasu żeby podłubać przy samochodzie, dopiero dzisiaj w już niemal wiosennej aurze założyłem na tył dystanse po 20 mm na stronę. Sporo, ale mam na tyle na zimę felgi 8j ET34. Sami oceńcie:

przed:

http://i.imgur.com/d7sTue8.jpg

po:

http://i.imgur.com/v7arYX8.jpg

3A0jS9b.png
  • Moderatorzy
Opublikowano
Z lampami zamiast "drutować" ;-) z folią to pomyśl o takich: http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=13824&stc=1&d=1138076547. To jest seria BMW Black Line . Ja takie założyłem od razu po kupnie do E90 (miałem kolor 475 czyli sapphire schwartz) i nie wyglądało jak Daewoo po lifcie :D . Ogólnie masz świetny kolor do detailingu tego auta. :cool2:

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na razie "drut" był konieczny bo to co było to dopiero masakra. :D Myślałem nad Black Line'ami, ale kurczę nie pasuje mi robić tego auta na czarny styl. :) Nad nerkami też myślę bardziej w kierunku pełnego chromu niż black. :mrgreen:

 

Detailing już zaplanowany, do tego parę modów i może przed wakacjami skończę.

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.