Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie pasuje mi robić tego auta na czarny styl. :) Nad nerkami też myślę bardziej w kierunku pełnego chromu niż black. :mrgreen:

Do niczego te chromowane nerki nie będą Ci pasować.

Moim zdaniem opcje są dwie: albo shadowline+blackline+nerka performance (ewentualny chrom to końcówka wydechu, są też wersje chrom black), albo chromline+blackline+nerka chrom+elementy wykończeniowe chrom tzn. końcówka wydechu.

BTW Aczkolwiek wersje 6-cyl w pełnym m-pakiecie miały nerkę w pełnym chromie.

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie miały i wygląda to według mnie bardzo fajnie. Nie uważam że muszę mieć do tego chromline... Listwy czarny połysk na E91 powiększają optycznie już i tak dużą powierzchnię boczną szyb i szkoda psuć ten efekt, a do tego ja nie jestem jakimś dużym zwolennikiem chromu dookoła szyb, raczej nie w niebieskim aucie.
3A0jS9b.png
Opublikowano
bardzo ladne auto i kolor;)/ mam niebieska 6cyl z shadowline i wymieniłem nerki na performance. Zdecydowanie auto zyskalo na wygladzie. Wymieniaj, nie bedziesz zalowac
  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakieś dwa tankowania temu auto zaczęło mi pokazywać dziwne wskazania spalania na komputerze, nawet 9,5 litra/100km. Podpiąłem auto do kompa i INPA pokazała błąd:

447B 447B Lambda probe

Zacząłem szukać odpowiedniej sondy, nie jest to łatwe. Oryginał BMW OEM ma numer 13627791600 i kosztuje około tysiąc złotych. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że te sondy robi Bosch i takie też BMW wkładało fabrycznie. Numer Bosch sondy to 0 281 004 018, koszt w Inter Cars około 400zł. Generalnie niełatwo te sondy znaleźć, więc zamówiłem przez IC i też musiałem poczekać parę dni. Podaję te dane bo może ktoś będzie szukał. Ponieważ nie widziałem nigdzie opisu, to pokażę jak taką sondę się wymienia w silniku M47N2 (M47TU2).

 

W międzyczasie skontrolowałem spalanie i w rzeczywistości auto paliło około 7,7 l/100km, wciąż za dużo ale już bez dramatu.

 

Dzisiaj wziąłem się za serwis sondy. Po zdjęciu pokryw silnika i dolotu powietrza do filtra widać wtyczkę sondy od góry, na zdjęciu trzymam palcem wtyczkę od strony silnika.

 

Po odpięciu wtyczki należy wysunąć wtyczkę od strony sondy, jest ona zamocowana na dwa zatrzaski, jeden jest widoczny, oraz na dwie wypustki, aby ją wyjąć należy odciągnąć zatrzaski i wysunąć wtyczkę w stronę błotnika.

http://i.imgur.com/KWnEbtn.jpg

 

Sama sonda jest wkręcona w katalizator/DPF, klucz na nią to 22. Tutaj zdjęcie od góry, Sondę widać w górnej części zdjęcia. To niżej to czujnik temperatury.

http://i.imgur.com/Gh2usm6.jpg

Dostęp od góry jest bardzo trudny, sondy praktycznie nie widać i nie ma bardzo pola do manewru. Dlatego ja dobrałem się do niej od dołu, po katalizatorze. Normalny płaskooczkowy 22 nie pasował, ale akurat miałem dostępny jakiś powyginany, i on podszedł dobrze. Nie pytajcie jaka siła i okoliczności zgięły ten klucz, nie wiem. Ale musiało być grubo. :mrgreen: Ponieważ można zrobić tymi kluczami jedynie około 1/10 obrotu musiałem je podmieniać i przekładać zanim możliwe było wykręcanie ręką. Sonda jest zakręcona mocno.

http://i.imgur.com/LcolP4y.jpg

 

Na zdjęciu pokazane są nowa i stara sonda.

http://i.imgur.com/PEFBHi5.jpg

 

Po dokładnym obejrzeniu sondy okazało się że sama sonda wygląda ok, ale przerwane są czerwony i czarny kabel.

http://i.imgur.com/QM6cr9S.jpg

Stwierdziłem że 400 zł piechotą nie chodzi i warto te kable polutować i spróbować założyć starą sondę jeszcze raz. Robota dość prosta ale wymagająca uwagi, po naprawie kable wyglądały tak.

http://i.imgur.com/BD5aD9P.jpg

Sondę przedmuchałem sprężonym powietrzem, przeszlifowałem metalową podkładkę papierem ściernym, spryskałem gwint miedzią w sprayu i założyłem z powrotem. Hula. Może komu się te wyjaśnienia przydadzą, robota jest prosta, ale według mnie konieczny jest podnośnik lub kanał aby to zrobić. Do tego pomocna może być otwarta nasadka 22 (może z nią da się jakoś podejść sondę od góry), ale zwykłym kluczem też da się to zrobić.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeden kolega pytał na PW jak świeci wsteczny w nocy, więc wrzucam tutaj dla kroniki:

 

http://i.imgur.com/Hj3t9BT.jpg

 

Oświetlone przypadkowe krzaczki: http://i.imgur.com/jyaeiII.jpg

 

Poza tym wyeliminowałem dzisiaj ostatni błąd ze sterowników, wiele ich nie było i żaden krytyczny. Mimo wszystko jednak każde nowoczesne auto a zwłaszcza diesla należy regularnie podłączać do diagnostyki komputerowej. Eliminując pomniejsze usterki zapobiegamy o wiele kosztowniejszym i skomplikowanym naprawom.

 

Ostatni jak dotąd błąd to 4587 Kraftstofffilter - podgrzewacz filtra paliwa. Kupiłem na allegro używany sprawny. W moim samochodzie był to podgrzewacz z kostką na 4 pin wyprodukowany przez Mann Hummel i taki też założyłem. Wymiana prosta, do 30 minut z użyciem kanału. Potrzebne narzędzia to:

- płaski śrubokręt do wypięcia zapinki między podgrzewaczem paliwa a filtrem oraz do odpięcia zapinki BMW na przewodzie paliwa wchodzącym w podgrzewacz,

-"żaba" lub mors do złapania i przekręcenia przewodu paliwowego żeby można go było łatwo ściągnąć ręką.

Do tego trzeba mieć opaskę zaciskową mniej więcej tego rozmiaru http://allegro.pl/opaska-zaciskowa-cybant-obejma-norma-12-22-9-mm-i5987682663.html Oryginalne opaski BMW są jednorazowe. Swoją drogą to niezła bzdura.

 

Niestety nowe podgrzewacze są sprzedawane tylko z filtrem, koszt ponad 800 zł. Ja swój kupiłem za ok. 100 zł. Warto połączyć wymianę z wymianą filtra paliwa żeby zmontować je na stole a później wpiąć razem. Dzięki temu wyleje się mniej paliwa.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cóż, skleroza nie boli.

 

Twój temat przejrzałem cały, masz super auto.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Co jak co ale Le-Mans i Estorill to dwa najlepsze kolory w e90. Sam nawet myślałem aby swojego zmienić na jeden z tych kolorów ale No wszystkiego nie da rady mieć :D nie myślałeś moze nad dokładamy performance carbonowymi do przedniego zderzaka? Tanie nie są ale drogie też nie, da radę wyrwać za 600zł z ori carbonu. A efekt jest genialny.

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=860670 Na jasnym niebieskim moim zdaniem leży idealnie, jeszcze z czarna błyszcząca nerka :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, myślałem. :) Ale na razie w sumie nie chciałem mocno ingerować zewnętrznie. Auto za jakiś rok pewnie dostanie małżonka, a takie splittery wymagają bardzo ostrożnego użytkowania w polskich warunkach krawężnikowo-drogowych. Plus nie zależy mi na robieniu tego auta z dodatkami czarnymi, do tego muszę uzbierać na 335d. :mrgreen:
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj i dzisiaj było dość ładnie, więc wziąłem się trochę za środek. Brakowało mi miejsca na porządny kubek oraz miejsca na podłączenie do prądu elektroniki z tyłu. Nie przepadam za jakimiś chińskimi rozgałęziaczami, więc zrobiłem moda który na angielskojęzycznych forach nazywają "angry robot". Swoją drogą ceny za te plasticzki jakby były ze złota.

 

PRZED:

http://i.imgur.com/SgptNFX.jpg

 

PO:

http://i.imgur.com/cqnI923.jpg

 

No i klasyk, czyli uchwyt na kubek z zestawu do Z4. Tutaj sprawa była o tyle bardziej skomplikowana, że w zestawie doposażeniowym OEM BMW brakuje odpowiednich śrubek do skręcenia mocowania z zaślepką. Na szczęście kupowałem to u Macieja w czescidobmw, który po wyjaśnieniu sprawy nie tylko wyszukał odpowiednie śruby, ale też dostarczył je w ekspresowym tempie. Polecam!

 

http://i.imgur.com/hnyDVJU.jpg

 

http://i.imgur.com/FzL3dFT.jpg

 

Jak wszyscy obawiałem się że uchwyt będzie trochę kolidował z nogami pasażerki. Ale moja ma zgrabne nogi i jest perfect. :cool2:

Edytowane przez aaben
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety nie bywam na Orlenie... Ten cup holder jest duży, pasuje pod te wszystkie modne teraz kubki na kawę, kubki-termosy itp. Dobrze się uzupełnia z tym małym w podłokietniku.
3A0jS9b.png
  • Moderatorzy
Opublikowano
Duży napój z McD powinien wejść . Mam w X1 ale chowam bo przeszkadza na codzień (w podłokietniku jest specjalne wycięcie na ten uchwyt).

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Doposażenie do Z4 228 zł, zaślepka czarna 47zł, trochę pracy - trzeba zdemontować tunel. Trochę trzeba popracować żeby to dopasować i żeby grało po założeniu tunelu. Znajdziesz na forum temat z opisem i zdjęciami.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Cupholderów mi nie brakuje, ale modzik z tyłu bardzo mi się podoba, dużo jest zabawy z montażem i podłączeniem tych 12V na tył ?
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cupholderów mi nie brakuje, ale modzik z tyłu bardzo mi się podoba, dużo jest zabawy z montażem i podłączeniem tych 12V na tył ?
Bardzo proste to jest. Najtrudniejsze z tego wszystkiego to znalezienie takiego tyłu. Ja szukam od dłuższego czasu bezskutecznie (szary kolor).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.