Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do kata wtrysku to chyba tego nie ma jak ustawic, bo w tym silniku jest wsio elektronika. Z tego co wiem to w tdsach mozna bylo cos z tym kabinowac. Jutro sprawdzam jeszcze jedna rzecz, a mianowicie turbine, ponoc zaciera sie w niej jakas rzecz, tzn trzeba ja rozruszac:) nie pamietam jak sie nazwa. Jezeli to nie pomoze to musze wskoczyc na kompa do ale od bmw. Zwykle komputery sprawdzaja tylko podstawowe parametry silnika. Jezeli to juz nie pomoze to nie wiem.... :cry:

 

AA i jeszcze jedno, dzisiaj zauwarzylem ze mam urwany kabelek od czujnika cisnienia oleju, a drugiego nie moge znalezc:) Czy moge tak zostawic, tzn nie podłaczone kabelki do czujnika cisnienia oleju?? Wiem ze nie zapali mi sie kontrolka jezeli bedzie cos nie tak z cisnieniem, ale jezeli chdzi o prace silnika to chyba nie ma to wpływu???

 

Konkretnie chodzi o ten czujnik: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2104&hg=11&fg=30

czesc nr 8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko elektronicznie oczywiście i kąt wtrysku też się ustawia elektronicznie. Tu (w BMW) wymiana rozrządu nie występuje jako taka ale w innych markach po zmianie rozrządu powinno się sprawdzić kąt i ewentualnie skorygować.

 

W turbinie to pewnie kierownice badź waste-gate.

Opublikowano
Wiecie u mojego kolegi w Volvo 440 1.9 TD InterColler 115koni 1994rok(do sprzedania jak co :wink: ) i jak przygazuje albo depnie ostro to ani grama dymku nie widać :cool2:
Opublikowano
wszystkie testy o ktorych pisales powinno robic sie chyba raczej podczas jazdy. tylko wtedy mozna w blokach wartosci odczytac jak sie spisuje turbina, czy dziala egr, czy nie zalamuja sie wartosci z przeplywki, dopiero po takim tesci i porownaniu wartosci wzialbym sie za grzebanie w mechanice.
DIESEL POWER
Opublikowano

zmien mechanika. Co to za mechanik, co podłącza auto pod komputer i tyle. Okazuje sie ze amatorzy (z calym szacunkiem) z forum maja wieksza wiedze, niz ktos, kto sie zawodowo trudni naprawianiem aut.

 

Doprowadz do ładu ten czujnik!! Jak ten mechanik diagnozował auto "komputerem", ze nie wykryl on braku czujnika/ czujnikow. Doprowadz to do ladu, oddaj komus, kto Ci obejrzy dolot, etc i wymysli skąd ten syf w srodku, sprawdzi szczelnosc, etc. Cisnienie wtrysku w starszych wtryskiwaczach mozna bylo sprawdzac i wymieniac koncowki. Nie wiem jak jest w BMW i ciesze sie, ze nie mam diesla bo chyba poki co u nas nie sprzedaja takiego paliwa, by jezdzic bezstresowo.

 

A co z filtrem powietrza? Jesli jest tak samo zasyfiały jak dolot to moze zwyczajnie brakuje tlenu do spalenia wiekszych ilosci paliwa? Zmien mechanika!

pozdrawiam

t.

Opublikowano

wziolem furke od tego mechanika. Naszczescie obylo sie bez kosztow, nic mu nie dalem hu... jednemu. Uwazajcie panowie gdzie oddajecie swoje auta, naprawde jest kupa pseudo mechanikow, ktorzy tylko trzymaja auto(tak jak w moim przypadku) a nic nie robia i chca pozniej pieniedzy.

Co do auta to niestety ale chyba turbinka juz sie koncy, puszcza olej i zaczela wyc strasznie, stad chyba te nagary na kolektorze i na EGR, jutro jade na sprawdzenie. Oreintacyjny koszt regeneracji 700zl. Oprocz tego wsio posprawdzalem, przeczyscilem doloty EGR, kolektor, intercooler, wyloty i te filterki na elektorzaworach dzieki pomocy "robertabmw". Co do filtrow to tez sa wszystkie wymienione, czujnik tez juz naprawilem (okazuje sie ze sam go oberwalem jak zdejmowalem oslony:( Jeszcze, po wymianie turbo wrzuce ja pod komputer ale tylko komputer bmw, inne sie nie nadaja bo nic nie pokazuja. Jezeli nadal bedzie zle to sprawdze jeszcze raz wtryski, nie jestem pewien czy pseudo mechanior ktory serwisowal mi przez 1,5tyg beemke sprawdzil te wtryski. Podłącze jeszcze inny przepływomierz i zobaczymy czy bedzie jakas zmiana. Mam nadzieje ze problem skonczy sie na turbinie, choc szkoda ze na niej sie zaczol:((

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
też miałem problem z silniczkiem M47, brakowało mu mocy i łatwo go było zadusić przy ruszaniu. po podłączeniu pod kompa (nie w ASO) pokazało że przepływka działa ok i że niby jest za duża temp paliwa co mogło być spowodowane padniętym czujnikiem w pompie. po podłączeniu pod drugiego kompa też nie w ASO przepływka nadał niby była ok. kompy nie pokazały żadnych błedów. zajechalem do znajomego który miał takie przepływki i wsadziłem dobra... i auto nie do poznania. śmiga aż miło. może jedynym kompem który coś pokaże konkretnego jest komp w ASO? koszt przepływki firmy BOSCH to 350zł netto. to że masz syf w dolocie i na zaworze EGR to nie musi byc oznaka padającej turbiny. to "zasługa" EGR. u mnie na EGR też jest syf i muszę zabrać się za wyczyszczenie. w moim golfie IV zaślepiłem EGR i wyczyśliłem kolektor dolotowy i jest spokój. nie wiem jak wygląda sprawa z zaślepieniem EGR w bmw i coś tam już kombinowałem tylko nie wiem czy nie będzie wywalało błędów.
Opublikowano
. nie wiem jak wygląda sprawa z zaślepieniem EGR w bmw i coś tam już kombinowałem tylko nie wiem czy nie będzie wywalało błędów.

 

Ja przez pewien czas mialem odlaczony ten zaworek. Silniczek lekko szarpał i chodzil jakby mniej kulturalnie (troszeczke glosniej). Dlatego tez ostatecznie nie polecam odlaczania egr. Lepiej co jakis czas zobaczyc czy jest czysty i za to cieszyc sie dobra praca silnika. Zwlaszcza ze recyrkulacja spalin wplywa w zimie na szybsze dogrzanie silnika.

Xdrive

Koder

Opublikowano
Bo zaworek EGR się nie odłącza tylko zaslepia.Jak go odłączysz to może trrochę komp wariować,bo może mu podciśnienie spadać w układzie sterowania.Ja w Vw żadnych różnic nie zauważyłem, natomiast napewno nie będę miał syfu w kolektorze.
Opublikowano

w mojm bmw jest ok wcale mi nie kopci tez posiadam taki

silnik co ty,to moze być oleiu,ropy.wtrysku,turbiny.dolotu do turbiny lub zapchanego

katalizatora.W Warszawie na ostobramskiej jest spoko serwis poszukaj w

google serwis BMW.

pozdrawiam

Opublikowano
hehe, dzieki za podpowiedzi. Wlasnie niedawno bylem na porzadnym kompie BMW. Przepływka oczywiscie byla oka lecz jak chodzila to juz inna sprawa. Zamiast dawac 220mg (na biegu jałowym) powietrza na skok tłoka to podaje 550mg, a na wyzszych obrotach to lepiej nie mowić:), wiec chyba same parametry mowia za siebie. Zeby to sprawdzic potrzebny jest dokladny komputer, ktory odczytuje wszystkie parametry podczas pracy silnika wiec uwazajcie na tanich diagnostow z przestarzalymi komputerami. Teraz pozostaje mi nic innego tylko wymienic przeplywke i zobaczymy czy bedzie dobrze. Macie kogos z warszawy lub okolic kto sprzedaje takie rzeczy za rozsadne pieniazki. W bmw krzycza 900zl:) Co do zaworu egr, to u mnie w aucie ktos juz go kiedys zaslepil i nie wiedzialem po co. Ja go udroznilem, ale nie odczulem zbytnio zadnej roznicy w pracy silnika. Konkretnie mialem zaslepione zlacze http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2231&hg=11&fg=50 tam gdzie jest uszczelka nr. 4. Czy tylko po to zaslepia sie zawor Egr zeby nie bylo spalin w silniku???
Opublikowano

Spróbuj moze w jakimś serwisie Bosza osobiście myśle

ze tez mają dobry sprzęt pod względem diagnostycznym

oczywiście po uprzednim jego sprawdzeniu.A zamówić

cześci tez mozesz w Boszu pewnie troche taniej by chcieli co

w BMW. Narazie pozdrawiam będe śledził ten temat

jest ciekawy

Opublikowano
Macie kogos z warszawy lub okolic kto sprzedaje takie rzeczy za rozsadne pieniazki.

Ja ostatnio zamowilem przeplywke firmy MTM za 250pln (+8pln wysylka z Wroclawia do Wawy). Zamawialem na stronie http://www.przeplywomierz.pl.

Silniczek po wymienie przeplywomierza dziala OK...wczesniej sie dlawil i momentami nie chcial wchodzic na obroty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.