Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, panowie mam maly, a moze nie maly problem z diselkiem 2.0l 136KM, a mianowicie kopci mi na czarno przy gwaltownym ruszaniu i przyspieszaniu. Odczuwam tez brak mocy i pali 9,2l po miescie. Co jest odpowidzialne za takie zjawisko, domyslam sie ze przeplywomierz, ale furka byla podlaczana pod kompa i niby mechanik powiedzial ze wsio pracuje git, dwaki paliwa dobre, itp, ale nie chce mi sie wierzyc w takie rozpoznanie, jezeli mam dalej takie objawy?? Pomozcie Panwie znalezc usterke, bo juz nie wiem gdzie szukac problemu! Moze znacie jakiegos dobrego mechanika ktory ma pojecie o dieslach w BMW w okolicach Warszawy.
Opublikowano
Mój ojciec też ma E46 320d i też jak mu da w rure to zakopci i to porządnie. Tak więc wydaje mi się ze jest wszystko OK. A spalanie? Zależy na jakich trasach jeździsz po tym mieście, jeśli takie odcinki po 2-4km to normalne ze tyle spali!
[bMW... i wszystko jasne]
Opublikowano
Hmm, no ja wiem ze kopci jak da sie w palnik, ale nie az tak bardzo, u mnie zostaje czarna smuga dymu?? Zreszta to jest taki bardziej szary dymek, a nie czarny. Niestety nie wiem jak jest w dislach w BMW, porownoje z Audi 2,5Tdi i tam czegos takiego nie ma. Owszem zostaje dym ale nie tyle co w BMW. Mimo to ma ktos jeszcze jakies pomysły? Moze macie tego mechanika??
Opublikowano
Czyli nawet jak sprezarka jest popsuta to komputer moze tego nie pokazać. A moze ma jakies czujjnuki cisnienia doładowania albo cos w podobie? Nie wiem od czego zaczac poszukiwania??
Opublikowano
moj sasiad mial kiedys taki problem, kopcil strasznie i nie mial mocy, winowajca okazala sie nieszczelnosc w dolocie, na oko niewidoczna a jednak... z tym, ze to byl VW :roll:
Opublikowano
Dobrze posprawdzaj wszystkie wężę idące od turbiny do Intercoolera i od Intercoolera do kolektora dolotowego.A jak z zuzyciem oleju.Może turbina puszczać.Sprawdź zawór EGR oraz wszystkie cieńke wężyki od sterowania turbiny,EGR.
Opublikowano
Witam, panowie mam maly, a moze nie maly problem z diselkiem 2.0l 136KM, a mianowicie kopci mi na czarno przy gwaltownym ruszaniu i przyspieszaniu. Odczuwam tez brak mocy i pali 9,2l po miescie. Co jest odpowidzialne za takie zjawisko, domyslam sie ze przeplywomierz, ale furka byla podlaczana pod kompa i niby mechanik powiedzial ze wsio pracuje git, dwaki paliwa dobre, itp, ale nie chce mi sie wierzyc w takie rozpoznanie, jezeli mam dalej takie objawy?? Pomozcie Panwie znalezc usterke, bo juz nie wiem gdzie szukac problemu! Moze znacie jakiegos dobrego mechanika ktory ma pojecie o dieslach w BMW w okolicach Warszawy.

 

Ja i moj kumpel mamy 320d ja mam katalizator, on juz sie pozbyl i w zadnym wypadku nawet przy ostrym depnieciu nie widac grama dymu. To inny silnik niz tds czy tdi, bmw baardzo malo albo wogole nie powinno kopcic!

Xdrive

Koder

Opublikowano

Wiem, że TDS to starsza generacja diesla, ale mój kopcił jak nie przymierzając Ikarus. Powodem była mała dziurka na przewodzie od turbiny do intercoolera. Po wymianie ww. zjawisko ustąpiło.

 

Pzdr,

Opublikowano
Witam, panowie mam maly, a moze nie maly problem z diselkiem 2.0l 136KM, a mianowicie kopci mi na czarno przy gwaltownym ruszaniu i przyspieszaniu. Odczuwam tez brak mocy i pali 9,2l po miescie. Co jest odpowidzialne za takie zjawisko, domyslam sie ze przeplywomierz, ale furka byla podlaczana pod kompa i niby mechanik powiedzial ze wsio pracuje git, dwaki paliwa dobre, itp, ale nie chce mi sie wierzyc w takie rozpoznanie, jezeli mam dalej takie objawy?? Pomozcie Panwie znalezc usterke, bo juz nie wiem gdzie szukac problemu! Moze znacie jakiegos dobrego mechanika ktory ma pojecie o dieslach w BMW w okolicach Warszawy.

 

Ja i moj kumpel mamy 320d ja mam katalizator, on juz sie pozbyl i w zadnym wypadku nawet przy ostrym depnieciu nie widac grama dymu. To inny silnik niz tds czy tdi, bmw baardzo malo albo wogole nie powinno kopcic!

 

dokladnie. normalne to nie jest, bo moja tez nie kopci a ma juz 8 lat.

moze nie sprawna jest pompa paliwa? ojciec mial Mercedesa E 220D i pamietam, ze jak kiedys siadala pompa to przy odpalaniu i gazowaniu szla czarna chmura z wydechu.

Opublikowano
No nic, jutro oddaje furke do goscia ktory zajmuje sie tylko diselkami, mowi ze robil juz pare takiche beemek, zobaczymy co wyjdzie i czy da rade cos naprawic:) Narazie dzieki chlopaki za pomoc!!! Jak zdiagnozuja usterke to napisze, co i jak. Mam nadzieje ze nic niegroznego
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No i lipa panowie, samochodzik jest po dwoch testach komputerowcyh i nic nie wykazalo! zadnego błędu:(( Nie wiem gdzie szukac przyczyny, moze cos z koncowkami wtryskiwaczy, albo przepływomierz przezczyscic?? Spotkaliscie sie z czyms takim???
Opublikowano

A sprawdzałeś to co napisał alox :?: :?:

Dobrze posprawdzaj wszystkie wężę idące od turbiny do Intercoolera i od Intercoolera do kolektora dolotowego.A jak z zuzyciem oleju.Może turbina puszczać.Sprawdź zawór EGR oraz wszystkie cieńke wężyki od sterowania turbiny,EGR.

... sprawdzałeś czy w przewodach nie ma śladów oleju. Komputer raczej tego nie wykryje :? .

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano (edytowane)
chodzi ci o rure od interkulera?? tam sprawdzalem i jest w srodku nich taki nagar, jest go niewiele, czarna smoła, ale to chyba norlane???? co do tego zaworu to nie sprawdzalem bo zabardzo nie wiem gdzie go szukac?? moze ktos ma jakies fotki albo potrafi opisac miejsce gdzie on sie znajduje?? jezeli chodzi o kable od sterowania turbo to chyba komputer pokazal by jakis blad? na oko nie widac zeby cos nie łączylo?? Edytowane przez luko32
Opublikowano
chodzi ci o rure od interkulera?? tam sprawdzalem i jest w srodku nich taki nagar, jest go niewiele, czarna smoła, ale to chyba norlane????

I w tym jest cały problem, to nie jest normalne, przewodem tym jest pchane powietrze z turbiny do kolektora, a jeszcze wcześniej powietrze przechodzi przez filtr powietrza, wchodząc na obroty cały ten nagar wędruje do komory spalania i tak powstaje smuga dymu za autkiem :|.

Moja diagnoza to : twoja turbinka pompuje nie tylko powietrze :!:.

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano

Hej

Jeśli autko nie bierze ci oleju ot jest ok

A powodem twojego kopcenia są lejące końcówki wtryskiwaczy

Jeśli autko chodzi na wolnych obrotach i gwałtownie dodasz gazu to zakopci na czarno a poren przestanie a gdy powoli będziesz dodawać gazu to nie zakopci prawie wcale to to napewno te końcówki

Gorzej jeśli autko bierze ci olej, wtedy to już przyczyn jest od groma a najczęściej wszystkie na raz

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
jezeli chodzi o olej to juz nia zrobilem pare km i nie zauwazylem zadnych braków, najbardziej pasowaly by mi te koncowki wtrysków i turbinka do sprawdzenia?
Opublikowano

Ludzie myslec :D

Palony olej dymi na szaroniebiesko a nie czarno. Na czarno dymi niespalona ropka.

 

Jedna z najczestszych przyczyn dymienia lezy w ukladzie wtryskowym. Wtryskiwacze powinny dawac okreslony ksztalt strugi paliwa oraz atomizowac je celem dokladnego spalania. Kiedy koncowki sie ze starosci albo od zlego jakosciowo paliwa przytkaja, zaczynaja "lac" paliwo do cylindra a wtedy nie da sie go dobrze spalic i czarne kleby leca w wydech.

 

Podobny efekt jest po zchipowaniu auta - podnosi sie cisnienie (i czas) i wtryski zaczynaja pracowac na granicy swoich mozliwosci. [/i]

Opublikowano
hmm to czemu jest nagar w rurach od turbo do intercoolera?? moze czesc spalin sie przedostaje, jakies nieszczelnosci w turbinie ktorych komp nie wykryje??
Opublikowano

Czemu jest nagar to spytaj swojej turbosprezarki ;)

 

Ale powtarzam - olej sie pali na niebiesko i smierdzi jak palony olej.

Opublikowano
Ale powtarzam - olej sie pali na niebiesko i smierdzi jak palony olej.

Disel na niebiesko :?, benzynka owszem, ale disel :?: może z bardzo świeżym olejem :?: aczkolwiek nie neguje.

 

Z rególy przy problemach z kopceniem w diselkach machanicy potrafią wymienić połowę osprzętu silnika (a to wtryskiwacze, a to pompa, ...), dopiero na końcu okazuje się że to turbinka :?.

 

Dla potwierdzenia:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=112608#112608

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano
wymontuje przez weekend turbo zawioze w pon do sprawdzenia i zobaczymy czy hula czy nie hula, chyba nie ma innej rady, wtryski tez dzisiaj sprawdzalem, sa ladniutkie i czysciutkie i sikaja jak trzeba, zaden nie leje. Wiec chyba juz pozostaje tylko turbina - koszt regeneracji jak sie dowiadywalem od 500 do 1000zl zalezy co do wymiany. Jezeli nie to to juz nie wiem, o pompie to nawet nie chce mi się myśleć:))
Opublikowano
właśnie tak jest, że jak turbo ssie olej to z rury kopci na niebiesko. jeżeli kopci na czarno tzn że z paliwkiem coś jest nie tak. albo wtryski padaja, albo dawka na pompie podkręcona. dawka paliwa jak pisałeś jest ok, a jak z kątem wtrysku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.