Skocz do zawartości

E39 Niedziałający ABS po wymianie na oryginalny czujnik


samila

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu naciągałem u siebie ręczny i po naciągnięciu jak ruszyłem samochodem zaświeciła mi się kontrolka ABS/ASC. Na komputerze pokazało że mam uszkodzony lewy tylny i prawy przedni czujnik ABS. Analogicznie myśląc stwierdziłem że prawy przedni odpada bo zaraz po naciągnięciu ręcznego zaświeciły się kontrolki. Pierw kupiłem tani zamiennik ale okazał się do du*y bo przestał również działać prędkościomierz i ekonomizer. W końcu kupiłem oryginalny czujnik z Boscha, po jego zamontowaniu wszystko wróciło do normy. W ten sam dzień jak jechałem do pracy po przejechaniu jakiś 50 km zaświeciła mi się kontrolka ABS/ASC :dobani: ale prędkościomierz i ekonomizer dalej działał. Dzisiaj jadąc do pracy w połowie drogi zgasły kontrolki od ABS/ASC ale pedał hamulca zaczął dziwnie reagować. Na suchej drodze po lekkim wciśnięciu hamulca czuć było że ABS się włącza. Aktualnie ABS/ASC mi w ogóle nie działa a na komputerze dalej pokazuje że uszkodzony jest prawy przedni i lewy tylny czujnik. Gdzie może tkwić przyczyna wariowania tego układu? Sterownik jest padnięty? Podczas naciągania ręcznego uszkodziłem koronkę ABS? Nie mam pojęcia. POMOCY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lepiej podaj numer sterownika ABS bo to śmierdzi awarią sterownika.

Były wadliwe serie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzebał przy kołach i jeszcze pozmieniał czujniki, a Ty już go straszysz sterownikiem. Kolego jak masz komputer to najprościej jest wyjąć czujnik ze strony bez błędu i wstawić na stronę z błędem. Jeżeli błędy się zamienią miejscami to masz winnego. Jak będziesz pewny, że to wina czujnik to szukaj sprawnych używek na allegro bądź na forach od zaufanych handlarzy. Czujnik taki można kupić za 50zł/szt. i bedzie działał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jakiej firmy kupiłeś czujnik
W końcu kupiłem oryginalny czujnik z Boscha, po jego zamontowaniu wszystko wróciło do normy. W ten sam dzień jak jechałem do pracy po przejechaniu jakiś 50 km zaświeciła mi się kontrolka ABS/ASC :dobani: ale prędkościomierz i ekonomizer dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jakiej firmy kupiłeś czujnik
W końcu kupiłem oryginalny czujnik z Boscha, po jego zamontowaniu wszystko wróciło do normy. W ten sam dzień jak jechałem do pracy po przejechaniu jakiś 50 km zaświeciła mi się kontrolka ABS/ASC :dobani: ale prędkościomierz i ekonomizer dalej

gapa ok :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzebał przy kołach i jeszcze pozmieniał czujniki, a Ty już go straszysz sterownikiem. Kolego jak masz komputer to najprościej jest wyjąć czujnik ze strony bez błędu i wstawić na stronę z błędem. Jeżeli błędy się zamienią miejscami to masz winnego. Jak będziesz pewny, że to wina czujnik to szukaj sprawnych używek na allegro bądź na forach od zaufanych handlarzy. Czujnik taki można kupić za 50zł/szt. i bedzie działał.

 

Z tyłu nie jest tak łatwo wyciągnąć czujnik, szansa ze wyciągnę go bez uszkodzenia jest znikoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gość grzebał przy kołach i jeszcze pozmieniał czujniki, a Ty już go straszysz sterownikiem. Kolego jak masz komputer to najprościej jest wyjąć czujnik ze strony bez błędu i wstawić na stronę z błędem. Jeżeli błędy się zamienią miejscami to masz winnego. Jak będziesz pewny, że to wina czujnik to szukaj sprawnych używek na allegro bądź na forach od zaufanych handlarzy. Czujnik taki można kupić za 50zł/szt. i bedzie działał.

 

A co to za straszenie?

JA osobiście wolał bym wymienić sterownik niż się grzebać z czujnikiem. To łatwiejsze i nawet tańsze.

 

Ogólnie to jak komuś coś groźniejszego się zasugeruje do sprawdzenia to zaraz ktoś się odezwie żeby nie straszyć. Jak ktoś taki strachliwy to niech najlepiej nie pyta bo wiadomo co się okaże?

 

Ja dodam jeszcze , że układ ABS ASC w tym aucie to nie tylko czujniki połaczone ze sterownikiem ABS. Wszystko to jest jeszcze połączone ze sterownikiem silnika. Brak komunikacji między ABS a DME też powoduje różne awarie.

 

A co do podmian to już podmieniał.

A czujniki nawet te najtańsze śmieci przeważnie kasują błąd. Tylko ABS nie działa w pełni prawidłowo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za straszenie?

JA osobiście wolał bym wymienić sterownik niż się grzebać z czujnikiem. To łatwiejsze i nawet tańsze.

 

Serio? Sterowniki UŻYWANE kosztują trochę więcej niż czujnik i nie masz nigdy pewności ile podziałają o ile wogóle podziałają, po drugie gość nawet nie ma diagnozy tylko o nią pyta, a Ty mi odpisujesz co Ty wolisz. Jeżeli wg Ciebie wymiana sterownika naprawi zepsuty czujnik to sobie wymień sterownik... Jakie wogóle masz na myśli wadliwe partie? :duh:

 

Ogólnie to jak komuś coś groźniejszego się zasugeruje do sprawdzenia to zaraz ktoś się odezwie żeby nie straszyć. Jak ktoś taki strachliwy to niech najlepiej nie pyta bo wiadomo co się okaże?

 

Zasugerowałeś odrazu sprawdzanie numeru sterownika żeby nie stwierdzić czy to wadliwa seria, zamiast sprawdzić inne bardziej podstawowe rzeczy. I co, jakby miał sterownik, z wadliwej partii to miałby już z automatu rozgrzebywać sterownik bo to wadliwa seria? Podkreślę jeszcze raz, że gość grzebał przy kołach i na dodatek wymienił czujnik na boscha, a nie na siemens/ate.

 

A co do podmian to już podmieniał.

A czujniki nawet te najtańsze śmieci przeważnie kasują błąd. Tylko ABS nie działa w pełni prawidłowo.

 

Gdzie to jest napisane bo nie mogę znaleźć? Napisał co najwyżej, że wsadził boscha, a to się nie liczy bo one tak jak i inne zamienniki bywają ujowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Aleś ty nerwowy...

 

Poczekajmy na diagnozę.

 

A sterownik ma akurat z serii niewadliwych i to chciałem mu ustalić.

 

A ty nie wiesz o wadliwych seriach? Dziwne...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam za sobą już 3 czujniki LT LP PP

 

No i teraz pokazuje mi błąd PT. Zawsze nawet po skasowaniu błędu przy wadliwym czujniku błąd wyskakiwał po ruszeniu i przekroczeniu pewnej prędkości. Teraz po skasowaniu błędu odpaleniu silnika Mam kontrolkę ABS i ASC. Raczej sterownik a nie czujnik? Na razie podłączyłem teraz pod taki podstawowy komputerek przenośny do czytania błędów a że o 2 w nocy nic nie zdziałam postanowiłem się zapytać czy przy uszkodzonym czujniku po skasowaniu błędu jest możliwość po odpaleniu auta, że błędy powracają.

 

Sterowniki są drogie jak sprzedawca wciska go razem z pompą ABS. I często tak robią. Za taki zestaw śpiewają 400zł przed liftem i ok 600zł po lifcie. Jak ktoś ma problem z samym sterownikiem szukajcie takiego bez pompy bo nie ma sensu płacić 2x więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie sterownika polega na przerwaniu obwodu czujnika tylko, że już we wnętrzu sterownika. Dla samego sterownika nie robi różnicy czy ten obwód byłby przerwany przy kole czy już we wnętrzu sterownika. Zrób tak jak pisałem wcześniej czyli podmień czujniki. Skoro je wymieniałeś to nie powinieneś mieć problemu z wyciągnięciem (zapieczenie).

 

W przypadku gdy czujniki są ok to się sprawdza następnie ciągłość obwodu od koła do wtyczki sterownika, a jak to też jest ok to się wtedy szuka w sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Awaria wiązki jest bardzo mało prawdopodobna i chyba jeszcze nikt na forum nie miał awarii wiązki < Nikt nie opisywał takiego przypadku>

 

W sterownikach przerwy roboią sie przez fabryczne zimne luty i jest to dość powszechne.

 

A co do czujników to jak pisałem nawet ten bosch by skasował błąd. Ludzie jeżdżą nawet na tych jeszcze tańszych . Te najtańsze to czysta loteria.

Pamiętać trzeba o kolorach wtyczki.

 

Ale nie straszmy zaraz sterownikiem za 80zł.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No jak błąd pojawia się natychmiast to musi być przerwa w obwodzie.

Niestety nadal to jasno nie wskazuje na czujnik lub sterownik ale bardziej prawdopodobny będzie w takim przypadku czujnik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie było co nie oznacza , że nie było awarii. Jest po prostu mniej prawdopodobna.

 

JA nie patrzę na lift tylko na numery .

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie koniecznie.

Kolego ludzie różne modyfikacje wprowadzają i czasem z oryginału to tylko data produkcji została...

 

Dlatego numer się liczy a nie data.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że albo przerwa w obwodzie albo sterownik. Zobaczę i napiszą ale to dopiero po przyszłym weekendzie.

 

Jeśli padał czujnik lub był padnięty to zawsze po przekroczeniu ok 20 km/h pojawiał się błąd lub jak wyjechałem w dziurę na drodze. Nigdy nie bylo błędu po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.