Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Moje F30 328i czasami zaraz po odpaleniu potrafi się "wzdrygnąć", albo wręcz zatrząść - nie jest to jakiś alarmujący wstrząs ale da się go wyczuć z perspektywy kierowcy.

Nie zauważyłem takiego czegoś podczas jazdy ani przy odpalaniu auta już na ciepłym silniku, mam pytanie do pozostałych użytkowników czy ktoś się z tym spotkał ?

 

Dodam że nie jest to regułą, powiedzmy że auto zrobi to raz na 10-20 startów, ciekaw jestem po prostu dlaczego tak robi ?

Edytowane przez ArrArr
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zimny olej - zdarza się. W innych markach szarpie bardziej :-P

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano

Chwilę chwilę,

 

Tytuł tematu F30 328i automat.

 

Też w pewnej chwili pomyślałem, że chodzi o zatrzęsienie skrzyni.

 

Ale jak czytam post autora to nie jest takie jasne, czy na pewno chodzi mu o wrzucenie "D" na zimnym, czy ogólnie przy odpaleniu motor się zatrzęsie (napisał tylko o raz na 10-20 startów).

 

Może niech autor jeszcze raz określi, czy to przy zmianie na skrzyni, czy ogólnie :)

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano
Chwilę chwilę,

 

Tytuł tematu F30 328i automat.

 

Też w pewnej chwili pomyślałem, że chodzi o zatrzęsienie skrzyni.

 

Ale jak czytam post autora to nie jest takie jasne, czy na pewno chodzi mu o wrzucenie "D" na zimnym, czy ogólnie przy odpaleniu motor się zatrzęsie (napisał tylko o raz na 10-20 startów).

 

Może niech autor jeszcze raz określi, czy to przy zmianie na skrzyni, czy ogólnie :)

 

Panowie mój błąd, tak jak napisał użytkownik JokerDaniel chodzi mi o zachowanie silnika, po odpaleniu auta skrzynia zostaje na domyślnym "P".

Opublikowano

O, teraz tytuł tematu też się poprawił :)

 

Jeżeli to silnik to nie bierz strasznie do głowy - ogólnie CR (bezpośredni wtrysk) różnie się zachowują w autach....Mogą to być wtryskiwacze ale to raczej ostateczność.

 

Co ile czasu wymieniasz olej? Sprawdził bym u porządnego mechaniora (najlepiej na ISTA) czy nie ma błędów Valvetronica itd. - takie objawy na zimnym bywają też pierdołami (czasem kosztownymi) po stronie rozrządu.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano
O, teraz tytuł tematu też się poprawił :)

 

Jeżeli to silnik to nie bierz strasznie do głowy - ogólnie CR (bezpośredni wtrysk) różnie się zachowują w autach....Mogą to być wtryskiwacze ale to raczej ostateczność.

 

Co ile czasu wymieniasz olej? Sprawdził bym u porządnego mechaniora (najlepiej na ISTA) czy nie ma błędów Vanosa itd. - takie objawy na zimnym bywają też pierdołami (czasem kosztownymi) po stronie rozrządu.

 

Zmieniłem temat żeby nie wprowadzać kolejnych ludzi w błąd, troche namieszałem z tą skrzynią w tytule :)

 

Mam go od 10tyś km, teraz ma 100tyś km, oleju jeszcze nie wymieniałem - komputer pokazuje wymianę za 16tyś km.

 

Generalnie na przejechane przeze mnie kilometry to jedyna rzecz która gdzieś tam mnie delikatnie zaniepokoiła, sporadycznie się takie rzeczy dzieją ale dzięki za info, zwrócę uwagę na to o czym napisałeś :)

Opublikowano

 

Zmieniłem temat żeby nie wprowadzać kolejnych ludzi w błąd, troche namieszałem z tą skrzynią w tytule :)

 

Mam go od 10tyś km, teraz ma 100tyś km, oleju jeszcze nie wymieniałem - komputer pokazuje wymianę za 16tyś km.

 

Generalnie na przejechane przeze mnie kilometry to jedyna rzecz która gdzieś tam mnie delikatnie zaniepokoiła, sporadycznie się takie rzeczy dzieją ale dzięki za info, zwrócę uwagę na to o czym napisałeś :)

 

 

Kolego powiem Ci na przyszłość - te silniki są MEGA WRAŻLIWE na olej....jeżeli masz go od 10 tys. km i jeszcze nie wymieniałeś to Twój największy błąd. Olej zmienia się ZAWSZE po zakupie auta, chyba, że naprawdę sprzedającym jest Twój znajomy co zmienilłolej "przed chwilą".

 

Nie patrz na to co pokazuje komputer, dla tego silnika nawet w ASO mówią na ucho, że 10 000 to granica, 15 000 max. jeśli ktoś lata trasy.

 

U mnie w byłej E60 tylko raz auto przejeździło tak jak komp pokazał - 22 000 km (teść był wtedy właścicielem i nie był świadomy, że long life to terror dla motoru) - miałem takie objawy jak Ty, zatrzęsło na zimnym kilka razy. Selenoid na valvetronicu, jakiś syf przyciął zaworek -raz działał raz nie. Po wymianie już nigdy problem nie powrócił.

 

Przetrzep dobrze kompem błędy i zmień olej !

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano

 

Kolego powiem Ci na przyszłość - te silniki są MEGA WRAŻLIWE na olej....jeżeli masz go od 10 tys. km i jeszcze nie wymieniałeś to Twój największy błąd. Olej zmienia się ZAWSZE po zakupie auta, chyba, że naprawdę sprzedającym jest Twój znajomy co zmienilłolej "przed chwilą".

 

Nie patrz na to co pokazuje komputer, dla tego silnika nawet w ASO mówią na ucho, że 10 000 to granica, 15 000 max. jeśli ktoś lata trasy.

 

U mnie w byłej E60 tylko raz auto przejeździło tak jak komp pokazał - 22 000 km (teść był wtedy właścicielem i nie był świadomy, że long life to terror dla motoru) - miałem takie objawy jak Ty, zatrzęsło na zimnym kilka razy. Selenoid na valvetronicu, jakiś syf przyciął zaworek -raz działał raz nie. Po wymianie już nigdy problem nie powrócił.

 

Przetrzep dobrze kompem błędy i zmień olej !

 

Dzięki za informacje, przyznam się bez bicia że jest to moje pierwsze auto z "wyższej półki" dlatego myślałem że w ASO dostane pełen pakien informacji co i jak, teraz dopiero zagłębiłem się w ten temat na forum i faktycznie jest sporo na temat oleju. Autko kupione z bmw premium select od salonu, błąd zrobiłem że na ślepo ufałem temu co pokazuje komputer, zmienie olej z filtrem na dniach - czytałem na forum że polecany jest MOBIL 1 NEW LIFE 0W40, ale widzę w stopcę że masz też F30 328i, coś polecisz ?

Opublikowano

Na pewno weź coś 0W40 lub 5W40. Ja osobiście polecam olej Millersa, Możesz też wlać Motula lub Mobila jak napisałeś. Castrola ze swojej strony niezbyt polecam. Ja osobiście stosuję teraz Motul i wymiana co 10tyś. Millers jest lepszym olejem (niewiele) ale też sporo droższym.

Jak coś wchodzi katalogowo 5.5l ale na ogół będzie to troszkę mniej.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano

Do swojej F10 535i leję Millersa.

 

Do F10 535D, Audi Q5 3.0 TDI, E90 LCI 2.0 D a także F30 328i leję Mobil 1 ESP formula 5W30.

 

Do 2.0t z F30 5W30 lub 5W40 jeśli ciskasz mocno, ale nie trzeba przesadzać, 5W30 jest jak najbardziej ok. Valvo jest ok, oby z pewnego źródła.

 

A jak masz kasę to Millers czy Liqui Moly na pewno nie zaszkodzą ;)

 

Motula jest co raz więcej podróbek, radzę uważać - a szczególnie zapomnieć o Allegro.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano
Do swojej F10 535i leję Millersa.

 

Na pewno weź coś 0W40 lub 5W40. Ja osobiście polecam olej Millersa.

 

Tak jak piszecie, zaleje Millersa skoro te silniki są wrażliwe na olej :)

 

 

(...) miałem takie objawy jak Ty, zatrzęsło na zimnym kilka razy. Selenoid na valvetronicu, jakiś syf przyciął zaworek -raz działał raz nie. Po wymianie już nigdy problem nie powrócił.

 

Przetrzep dobrze kompem błędy i zmień olej !

 

Po wymianie oleju czy po wymianie zaworu valvetronic problem minął ? O błędzie dowiedziałeś się z testu diagnostycznego - rozumiem że ten test ISTA to coś co da najwięcej informacji ?

 

Sorry że męczę kolego, ale ja jestem w świecie BMW zielony niestety :)

Opublikowano

Tak, ISTA mi wykryła, że to błąd po stronie wydechowej rozrządu ogólnie. Są tam dwa selenoidy, jeden jakby delikatnie się przycinał, raz działał, raz się przycinał. Po wymianie już nigdy nie rzuciło mi motorem na zimnym, a błąd rozruchu na zimnym się nie pojawił. Tak po krótce.

 

Millers jak już nie żałujesz to lej EE LL C3 5W30 - trochę droższy ale to wysoka półka. Do tego motoru "jak znalazł" :)

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam:-d dołącze do tematu nie zakadajac nowego. Mam podobny problem z autkiem , jak odpalę autko rano po postoju przez noc mam takie szarpnięcia dwukrotne lub trzy krotne i ustaje i pózniej jest już wszystko wporzadku. Autko kupiłem dwa miesiące temu w Niemczech i tutaj go używam. Olej wymieniony 8 tys km temu przez BMW razem z filtrami i świecami. Od czego zacząć żeby zdiagnozować problem?

I co nikt nic nie pomoże?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam:-d dołącze do tematu nie zakadajac nowego. Mam podobny problem z autkiem , jak odpalę autko rano po postoju przez noc mam takie szarpnięcia dwukrotne lub trzy krotne i ustaje i pózniej jest już wszystko wporzadku. Autko kupiłem dwa miesiące temu w Niemczech i tutaj go używam. Olej wymieniony 8 tys km temu przez BMW razem z filtrami i świecami. Od czego zacząć żeby zdiagnozować problem?

I co nikt nic nie pomoże?

 

Tak jak napisał JokerDaniel, sprawdz błędy komputerem przez ISTA, dowiesz się od razu jeśli są jakieś problemy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Tak sprawdzałem programem ista i żadnego błędu mi nie pokazało. Myślałem nad wymiana świec ale czy to cis pomoże?

 

Przebrnałem przez masę wątków na róznych forach, ludzie i po wymianie wtrysków/świec mają dalej ten problem. Właściwie nigdzie nie spotkałem nikogo kto napisał że coś wymienił i problem ustąpił.

 

U mnie to wyglądało tak, że po zakupie w sierpniu auto pracowało gładko i nie było czuć żadnych wstrząsów. Problem pojawił się w okolicach zimy, a najlepsze jest to że kolega również posiada ten sam silnik w tej samej budzie i ma dokładnie taki sam problem. Zgodnie zauważyliśmy że przy "suchej" pogodzie i temperaturze powyżej 5-10 stopni problem się minimalizuje.

 

A jak to wygląda u Ciebie ? Od zakupu masz ten problem ?

Opublikowano
Dokladnie tak samo mam. Gdy rano jest sucho i ciepło to autko odpala normalnie i bez żadnego zatrzaśnięcia. Gdy auto kupiłem to było jeszcze w miare ciepło wiec tych objawów nie było dopiero pojawiło sie to w grudniu pod koniec roku. Ciekawa sprawa co to moze być. A czy tez macie ze jak autko rano odpalicie to słychać jak by głośniej chodził i tak jak by sie gdzieś jakaś blaszka trzęsła lub coś takiego.
Opublikowano
Generalnie silniki w 320i i w 328i kulturą pracy nie grzeszą. I to jest ich wada. Mi też rano ten silnik bardziej przypomina diesla niż benzyny.
Opublikowano
miałem podobny problem,ale z silnikiem N52,czasami np. po nocnym postoju silnik rano trząsł się przez 5-10sek,wymieniłem świece,cewki,kilka razy olej(razem z płukaniem silnika-też jest wrażliwy na jakość oleju) i nie pomogło,powodem okazał się dokładany alarm,który zjadał zbyt dużo prądu,po naprawie alarmu problem zniknął,działo się to tylko na zimnym silniku,po kilku godzinnym postoju,sprawdź pobór prądu,albo naładuj akumulator i zobacz czy problem nadal istnieje.
Opublikowano
Dokladnie tak samo mam. Gdy rano jest sucho i ciepło to autko odpala normalnie i bez żadnego zatrzaśnięcia. Gdy auto kupiłem to było jeszcze w miare ciepło wiec tych objawów nie było dopiero pojawiło sie to w grudniu pod koniec roku. Ciekawa sprawa co to moze być. A czy tez macie ze jak autko rano odpalicie to słychać jak by głośniej chodził i tak jak by sie gdzieś jakaś blaszka trzęsła lub coś takiego.

 

Jeśli chodzi Ci o takie charakterystyczne "cykanie" to tak pracują zimne wtryskiwacze, tak ma być. Co do samych wstrząsów to wszystko co opisałeś pasuje idealnie, widocznie tak mają te silniki :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Też na zimnym mam kilka takich "drgawek" czasami, jest to normalne, czytałem też na zagranicznych forach. Auto mam od nowości, błędów brak.
Opublikowano
Nie chodzi mi o cykanie tylko tak jak by blaszka jakaś sie trzęsła lub czegoś dotykała tak jest na zimnym silniku a jak jest ciepły to występuje tylko przy nagłym dodawaniu gazu na postoju i czasem mnie to denerwuje. W czasie jazdy wogole jest nie odczuwalne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.