Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam bmw e90 2.0d 163 km. 2005 rok. olej : castrol edge 0w40

 

Jest tu cudowne auto ale niestety mam duży problem. Auto zużywa bardzo dużo oleju. około 0.7-1l na 1000 km.

Byłem u mechanika , nie ma żadnych wycieków , troszke jest w przewodach turbiny ale powiedział ze tyle oleju nie moze brac i to nie z tego. Auto chodzi jak igła , nie kopci ani nic podobnego.

 

Poradzil by kupic zagęszczacz , lać no i jeździć, stwierdził ze remont silnika sie nie opłaca i lepiej zmienić po prostu auto.

 

Co radzicie? co powinienem zrobić? oddać auto by rozebrano silnik? czy to oplacalne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Turbina na 99% miałem podobnie w przewodach oleju bardzo mało a ubywało litrami. Sprawdzić luz na wirniku jak jest poza norma wymieniać na NOWĄ turbine.
Opublikowano
Zasyfiały filtr powietrza też może być przyczyną zasysania oleju prze turbinę. Zacznij od sprawdzenia sprężarki. Jeśli to nie to, to oddaj auto na sprawdzenie kompresji w cylindrach - 1 litr na 1000 km to już stanowczo za dużo.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
polecono mi bym sprawdził na stacji kontroli pojazdów weryfikacje spalin, czy jest w nich olej :) hmm.. gdyby byla turbina do regeneracji to chyba powinno kopcić? a jest wszystko ok :) olej 5w30 bedzie rozwiazaniem ?
Opublikowano
Wymiana oleju na 5W30 nic nie zmieni, różnice (na gorsze) poczujesz a raczej silnik poczuje tyko w zimie, 0 ,5 czy 10 jest to lepkość oleju przy temperaturze ujemnej, sprawdź turbinę czy ma luz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od wymiany oleju na 5w30. :roll:

To chyba najtańsze i wbrew pozorom może dużo pomóc.

 

0 ,5 czy 10 jest to lepkość oleju przy temperaturze ujemnej

Delikatnie mówiąc mijasz się z prawdą.

 

10 letni M47 zawsze będzie brał trochę oleju, zmiany odmy itp. tylko zamaskują to na jakiś czas, pomoże na dłużej tylko remont silnika ale tak naprawdę nie ma takiej potrzeby.

 

Turbo też może swoje puszczać ale skoro chodzi i nie dymi to nie ma potrzeby iść w te koszty.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może dać ale nikt Ci na sto procent nie zdiagnozuje zużywania oleju w dieslu przez internet. Olej najlepiej normy BMW LL-04.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Oddałem auto , turbina ma byc wyslana do sprawdzenia , mechanik bedzie dzwonił i informował :) dam znac , komus sie napewno przyda :) turbina - regenerowac? czy warto zainwestowac w nową ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak chcesz mieć spokój na kilka lat, to tylko nowa. Jak chcesz pojeździć z rok to regeneracja. Z używką to loteria.
Opublikowano
Odebralem zaplacilem 2200 , ale rachunek dostalem na 1400 z podpisem i gwarancja na turbine , powinienem cos z tym zrobic? Zadac papiery czy to kwestia podatku ?
Opublikowano
Odebralem zaplacilem 2200 , ale rachunek dostalem na 1400 z podpisem i gwarancja na turbine , powinienem cos z tym zrobic? Zadac papiery czy to kwestia podatku ?

Czyli dałeś się wydymać na 8 stówek. To nie kwestia podatku, tylko oszustwa i oby tak nie było w sytuacji, gdy turbo zacznie Ci nawalać po regeneracji. Inną sprawą jest to, że dowiedziałeś się ile Cię skasowali za frajerstwo, czyli te właśnie 8 stówek, skoro rachunek był na 1400zł (jak mniemam po kosztach) by nie płacić podatków. Teraz to możesz mieć pretensje do garbatego, że ma dzieci proste :-(

-------------------

Artur

Opublikowano
nie byłem w temacie ile takie cos kosztuje... trudno bo juz nic nie zrobie... moj blad :( nie pojde by oddal mi pieniadze bo juz jest po czasie , dostalem nauczke ;< ale dzieki za pomoc !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2200 za regenerację? Myślałem że do 1000zł da się to zrobić

1000zł za regenerację turbo ze zmienną geometrią i to na dodatek Mitsubishi to się nie da. :mrgreen: Części kosztują więcej. :mrgreen:

3A0jS9b.png
Opublikowano

Już po sprawie, ale na przyszłość -za 2700 możesz mieć turbinę Mitsu fabrycznie regenerowaną (cena InterCars). Jakby dobrze poszukać to pewnie idzie znaleźć turbo po regeneracji fabrycznej za mniejsze pieniądze.

Przy kolejnych, ewentualnych naprawach zrób sobie małe rozeznanie w cenach mechaników i ugadaj konkretnie za co i ile masz zapłacić. Nie będziesz miał takich niespodzianek.

pzdr

S.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
ratujcie... po 3 miesiacach okazuje sie ze silnik dalej bierze olej tak jak brał .. odeslalem auto.. i odpowiedz ostatnie rozwiazanie to wymiana po prostu uszczelniaczy - pierścieni. czy mogli od razu to sprawdzic? ile to kosztuje robic to? oplaca mi sie to, gdy juz tyle wlozylem pomozcie , bo juz mie to troche nerwuje ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego... lipna regeneracja turbiny się kłania. Zadaj żeby zrobili ją jeszcze raz.... a najlepiej nich oddadza kase za ten syf i kup nowa.... jak tu pisano milion razy na tym forum, w 90% przypadków regeneracja turbo mitsubishi kończy się kupnem nowej turbiny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.