Skocz do zawartości

E46 330D Spadek temp cieczy przy wyższych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, sytacja przedstawia się jak na filmie:

 

https://www.youtube.com/embed/ZbRc2QEtdR4

 

Auto łapie temperaturę normalnie. Podczas mocnego przyspieszania (obroty > 2500) dzieję się to co na filmie. TO samo przy prędkości autostradowej obroty są na tyle wysokie, że temp ucieka do okolic 1 białej kreski czasami nawet więcej.

Układ odpowietrzony ostatnio wymieniany był termostat przy egr bo wgl mi nie trzymała temp nawet przy niskich prędkościach. Co to może być termostat główny? Ale czy wtedy przy normalnej jeździe trzymałby temp?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat główny do wymiany. U mnie temperatura dochodziła do 78-80 stopni a przy jeździe powyżej 150km/h spadała poniżej 70 stopni, co było widać na wskaźniku, winny oczywiście był termostat główny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ale pion nie oznacza prawidłowej temperatury (u mnie były to okolice 78 stopni), bo jest już od ok 72-74 stopni, więc dużo za mało. Wejdź w test 7.0 a zobaczysz dokładną temperaturę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok, sprawdzę, jednak jest to dla mnie dziwne, że na postoju obroty mają wpływ na temperaturę. Czy termostat nie otwiera się i zamyka tylko pod wpływem temperatury czy jest też jakieś inne sterowanie??

Przecież pęd powietrza przy 120 jest większy niż wentylator zrobi na postoju przez te kilka sekund a wtedy temperatura nie spada.. :/

Opublikowano
Termostat na 100% do wymiany. Przerabialem ostatnio to samo u siebie. U mnie nie mialo to zwiazku z pedem powietrza a z obrotmai wlasnie. Do 2500obr wskazowka stala w pionie (w ukrytym menu +/- 80 stopni - wiem malo), jednak przy wiekszych obrotach, nawet dla sprawdzenia przejachalem kawalek na 2. biegu z obrotami 3200 wskazowka od razu spadala w okolice pierwszej kreski. Po wrzuceniu 3 i obroty okolo 2000 wskazowka szla do pionu. Nie wiem do teraz czemu przy wyzszych predkosciach obrotowych termostat puszczal, ale wiem na pewno ze po wymianie (mam tylko termostat glowny - kupilem Behr) po rozgrzaniu mam miedzy 85 a 88stopni niezaleznie od obrotow silnika i predkosci samochodu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Warto sprawdzić stan pompy wody, bo unieruchamia auto na trasie, wiem coś o tym..zdejmij pasek, i zobacz czy nie ma luzów i czy nie rzęzi (urwany/ułamany wirnik). Objawy wskazują na termostat główny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

nie wiem skad te zdziwienie ze wieksze obroty nizsza temp

prosta sprawa

temostat puszcza, nizsze obroty to pompa wody wolniej gania wode, wyzsze oborty pompa gania wodę szybciej, przez puszczajacy termostat dostaje sie w mały układ zimny plyn z chłodnicy, co momentalnie widzi czujnik temp w bloku sterujac wskazowka temp

 

niesprawne termostaty jak ktos slysznie zauwazył to szybkie wyniszczenie podgrzewacza elektrycznego, szczegolnie ze z jego char pracy wynika ze juz temp zewn -5 oznacza prace podgrzewacza do temp 84 (albo 86) stopni plynu chłodniczego, więc przy niesprawym układzie podgrzewacz pracuje w nieskonczoność obciązajac alternator (fakt ze ze wzrostem temp silnika spada moc grzałek) ale generuje to tez wieksze spalanie itp

przy sprawnym układzie 10 km i mamy 86-88 stopni

prawidlowa praca w zagrzanym dieslu to 86-88 stopni niezaleznie od temp zewnętrznej

kazda inna temp jest niewlasciwa, pion na wskazniku to 74stopnie, nie oznacza on prawidlowej temp

 

masz inne temp zmieniasz termostat egr, bez zmian to głowny

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja to nawet bym powtórzył to co tu wyczytałem kiedyś na forum, że podgrzewacz zaczyna działać od temp. +7.
Opublikowano
A ja to nawet bym powtórzył to co tu wyczytałem kiedyś na forum, że podgrzewacz zaczyna działać od temp. +7.
ja pierd :duh:

 

zrob to dla mnie i znajdz mi w wds charakterystyke jego pracy ! Tym samym wybijesz sobie raz a dobrze ta bzdure ktora wyczytales. Podgrzewacz w zaleznosci od temp poczatkowej pracuje z rozną siła i do okreslonego stopnia. Przy -10 bedzie grzał do 86, przy +10 bedzie grzał do 40, przy +15 do 25 itp (wartosci z glowy ale tak to wlasnie wygląda, niestety nie nosze w kieszeni tego wykresu - ale licze na to ze go znajdziesz i tym samym przestaniesz pierdo lic glupoty, nie pierwszy raz ktos juz powtarzasz te brednie.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
to powtarzaj bzdury dalej, widocznie taka twoja rola na tym forum :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba było sprostować te bzdury, jak zostały napisane, to nie zostałyby powielone. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.