Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni, przeszukałem tematy klockowe i tarczowe, sporo cennych informacji. Ale nie znalazłem jednego: ile km przejeżdżacie na klockach/tarczach? Za chwile odbieram auto, muszę zadecydować czy i jakie pakiety serwisowe biorę. Póki co wiem, ze biorę gwarancję maksymalnie dostępną.

 

Będę też wdzięczny za kwoty, jakie płaciliście za wymianę klocków i kompletu klocki/tarcze w 535? Serwis (Wwa) podał mi kwoty ok. 1550/1400 za klocki, i 2700/2600 za komplet za oś. Ale nie było to na VIN auta, a na ogólne pytanie o koszty. A z postów niektórych z Was widzę, ze kwoty zdarzają sie wyższe. W F10/11 są chyba 3 typy przednich tarcz.

 

Z góry dzięki!

Opublikowano

530d nie wiem czy ma takie same tarcze klocki ale chyba tak, klocki ORI kupowane u Gorika ok 900 zł przód tył 400 zł jak dobrze pamiętam.

 

Przebieg na klockach / tarczach jest tak totalnie indywidualny jeden zrobi 10k inny 50k kwestia stylu jazdy czy miasto czy trasy .......

Opublikowano
Chodzi mi o doświadczenia różnych szoferów, aby ustalić zakres życia. Jeśli wystarczają na max 50, realnie 30-40, to pakiety serwisowe jednak są warte uwagi.
Opublikowano
U mojej zony w X1 (90% miasto) klocki i tarcze sa od nowosci, czyli 53000 km w obecnej chwili.
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Ja zmienialem klocki z przodu miesiąc temu przy przebiegu 51tys. Z tyłu jeszcze pół klocka. Tarcze wystarczą do następnej wymiany klocków. Styl jazdy: raczej szybko, 80 % autostrada
Opublikowano

Przód (tarcza 374 mm) - po 50 tys km wymiana tarcz i klocków ( klocki jeszcze były niezłe, tarcze miały już poniżej grubości min. )

Tył (tarcza 345 mm) - klocki wymienione przy 44 tys km, tarcze zużyte były w połowie - wymieniłem tylko same klocki.

 

Jazda pół na pół miasto/trasa.

Opublikowano

Weźcie tylko pod uwagę, że klocki/tarcze z pierwszego montażu wytrzymują najdłużej.

Na żadnych klockach z aftermarketu nie zrobisz tyle co na tych, na których auto było jako nowe :)

Dlatego zakładałbym pierwszą wymianę co X km (sam sobie wybierzesz na podstawie tego co ludzie tu napisza), a kolejne jako 75% tej wartości.

Sprawdzę w książce serwisowej przy jakim przebiegu było co wymieniane i Ci napiszę, też mam 535xd.

 

Pemek 50tys i wymiana tarcz, a klocki jeszcze niezłe? Nie powiedziałbym nigdy, że tak można w czymś innym niż ceramika hehe ;)

Opublikowano
No poważnie, klocków zostało jeszcze z 4-5 mm ale tarcze juz były ponizej minimalnej grubości. Chciałem je dojezdzic do konca, ale ze byłem akurat na serwisie to juz zmieniłem dla świetego spokoju. Tym bardziej ze miałem juz kupione i tarcze i klocki.
Opublikowano
Co prawda to post o 535d, ale u mnie na tarczach pierwszego montażu mniej więcej 1-1,5 mm zużycia przy przebiegu 40 tyś. Klocki zużyte mniej więcej w połowie. Akurat dzisiaj byłem w ASO. Chyba się starzeję :(
Opublikowano

Dzięki za Wasze informacje!

Podliczyłem - wezmę pakiet serwisowy z klockami. Wychodzi mi z Excela że się opłaca dla moich przebiegów, nawet jeśli za chwilę części do Fki potanieją, gdy wejdzie seria G.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.