Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam nivo w swojej x5, i od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie małe obniżenie auta, nie całym zawiasem, a samymi spręzynami, są czy to H&R czy Eibacha czy nawet Suoersporta, które obniżaja o jakieś 30mm.

Tylko że przy Nivo spręzynki zakłada się tylko na przód, - i tu moje pytanie- czy tył sam sie opuści do poziomu o 3 cm w dół czy będzie tak jak stoi a dół niżej??

Zrobił ktoś z Was taki eksperyment, może ktoś się wypowiedzieć jak to wygląda?

Opublikowano
masz NIVO czy pneumatykę? w przypadku pneumatyki przez komputer da się ustawić wartości + i - ktoś miał tu problem że jedna strona była wyżej druga niżej i komputerem to wyrównał wiec zapewne obniżyć też się da.
Opublikowano

ciężko mi powiedzieć nie miałem nigdy wczesniej, z vinu wychodzi że:

220 SELF-LEVELING SUSPENSION

 

226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS

czzyli

samopoziomujące się, oraz ustawienia sportowe,, ale nie ogarniam gdzie można tam cś poustawiac i czy to nivo czy pneumatyka.. chodź wydawało mi się że to jest to samo..

Opublikowano

z mojej wiedzy NIVO to specjalne amortyzatory olejowe z "taką bańką" wyrównującą ciśnienie oleju i do tego specjalne sprężyny (niektóre mercedesy miały jeszcze NIVOMAT czyli taką hydrauliczną pompę do oleju) wszystko to utrzymuje zawsze ten sam poziom (może wyjściowy poziom da się regulować?) pneumatyka to amorki poduszki i kompresor powietrza w X5 pod kołem zapasowym. Wpisz temat Zawieszenie pneumatyczne - tył tam kolega komputerem ustawiał wartości poczatkowe i wyrównywał obie strony, poczytaj może dowiesz sie więcej.

 

Panowie coś jest nie tak, pożyczyłem uniwersalny interfejs i po przeskanowaniu auta w module zawieszenie był błąd czujnika, bez problemu dało się skasować. W Inpie w module jednoosiowego zawieszenia błędu żadnego nie było, tutaj znalazło... Z poziomu programu udało się załączyć sprężarkę, trochę podpompowała, da się podnieść zarówno lewą jak i prawa stronę. Niestety na wyświetlaczu liczników pojawił się komunikat SELFLEVEL SUSP. INACT. W module nie ma żadnego błędu, status ok. Z poziomu programu pompuje, opuszcza itp. w.jednym momencie było tak, że lewą stroną była na jakieś 2 palce, a prawa na 5, z poziomu programu mniej więcej wyrównałem obie strony mniej więcej na wysokość błotnika od opony na jakieś trochę ponad 6 palców i tak zostało. Błąd ciągle się pali. Przy opuszczeniu z poziomu programu lewą stroną siada nisko, prawa natomiast nie.chce zejść poniżej około 5 palców. Światła po odpaleniu się poziomują. W programie była opcja jakby ustalenia pozycji wyjściowej, ale nic się po tym nie zmieniało. Błąd ciągle.się zapala. Wcześniej się nic nie paliło jak pisałem.wcześniej, ale po uruchomieniu sprężarki się zapaliła? Z jakiego powodu i czemu był błąd czujnika, w INPIE go nie bylo. Jak widać kompresor działa, ciśnienie w układzie jest skoro stoi podniesiony, no ale co zrobić żeby na wyświetlaczu błąd się nie palił i czy póki co można jeździć na takim ustawieniu obu stron mniej więcej na bardzo podobnej wysokości. Nawet po przejechaniu paru km myślałem ze się samo wupoziomuje, ale błąd ciągle wyświetla na licznika. A można jakoś ustawienia fabryczne przywrócić, może to pomoże, skoro się wcześniej nie paliło to dalej nie powinno jednak teraz jak się ręcznie uruchamia to sprężarkę słychać, jakoś wcześniej takiego dźwięku nie słyszałem, dlatego ten temat założyłem. Będę bardzo Wdzięczny za pomoc.
Opublikowano
Witam, mam nivo w swojej x5, i od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie małe obniżenie auta, nie całym zawiasem, a samymi spręzynami, są czy to H&R czy Eibacha czy nawet Suoersporta, które obniżaja o jakieś 30mm.

Tylko że przy Nivo spręzynki zakłada się tylko na przód, - i tu moje pytanie- czy tył sam sie opuści do poziomu o 3 cm w dół czy będzie tak jak stoi a dół niżej??

Zrobił ktoś z Was taki eksperyment, może ktoś się wypowiedzieć jak to wygląda?

 

Witam. Też się przymierzam do lekkiego obniżenia - 30mm na przód. Kupię sprężyny na przód a tył wersja z NIVO opuszczę sobie w programie INPA (można regulować wysokość jak się chce). W programie należy wpisać parametry w mm dla strony lewej osobno i prawej (najlepiej z miarką i pomierzyć od dolnej krawędzi felgi w linii prostej do dolnej krawędzi nadkola. Należy pamiętać, że podczas wpisywania znak "-" przed cyfrą oznacza podnoszenie nadwozia a znak "+" oznacza obniżanie nadwozia (odwrotnie niż by się wydawało).

 

Jak wykonasz coś z obniżeniem przodu to daj znać.

Opublikowano
Zawsze wydawało mi się, że SUV'a się kupuje po to, żeby mieć trochę większy prześwit niż w normalnej osobówce i mieć trochę więcej możliwości :duh:
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano

To nie jest brzydkie? Przecież to straciło propocje i wygląda jak skarcone zwierzę. Mamy kompletnie odmienny gust. Poza tym to 4.8is to ktoś sobie pstryczkiem obniżył do zdjęcia a nie oszpecił na stałe piękne auto.

Tak powinno wyglądać E53:

cdf9772s-960.jpg

https://www.drive2.ru/r/bmw/718313/

Po jaką cholerę kupować SUV'a którego główną zaletą ma być większy prześwit, gdzie i tak dzisiejsze nowe SUV'y to opasłe kombi bez prześwitu, i robić coś takiego :duh: Nie lepiej sprzedać i kupić kombi które lepiej zniesie tego typu pomysły, E39 czy E60? Nie żebym pouczał bo ludzie mają kase i swoje pomysły ale z sympatii do E53 niedobrze się robi.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Opublikowano
wg mnie delikatne obnizenie e53 wyglada bardzo dobrze. Cos pomiedzy low a medium w ustawieniach w samochodach z pneumatyka

 

Też się zgadzam, x5 ma ogromny prześwit, mi nie jest aż taki potrzebny.. Felgi nie mam dużej, do 18, a jak pójdzie ze 3 cm w dół nic sie nie stanie, prześwit bedzie spory nadal, bedzie można wszedzie wjechać - w moim przypadku tu mówię, nie uprawiam off roadu ekstrmalnego, ale czy na działkę, gdzie nie mam drogi asfaltowej, czy pod jakiś krawężnik w mieście.. a na wizualu wg mnie zyska... czy wygląda źle czy dobrze - to tylko kwestia gustu indywidualnego, dzieki za informacje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wg mnie delikatne obnizenie e53 wyglada bardzo dobrze. Cos pomiedzy low a medium w ustawieniach w samochodach z pneumatyka

Calkowicie sie zgadzam. 30mm to jak dla mnie zbyt wiele, niestety nie ma na rynku sprezyn -15mm. Osobnym aspektem obnizenia x5 jest koniecznosc wymiany opon srednio co 3 miesiace :D Przeciez tam camber bedzie jakies -5 przy -30mm....

Opublikowano
Zawsze wydawało mi się, że SUV'a się kupuje po to, żeby mieć trochę większy prześwit niż w normalnej osobówce i mieć trochę więcej możliwości :duh:

zgadzam sie e53 najlepiej wyglada w oryginale z tego co wiem to wlasnie programowo idzie stawic przeswit w nivo jak ktos juz tu wczesniej napisal ;) na przod sprezyny a tyl kompem i bedzie git

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich fanów jednostek BMW ;) jestem tu nowy i od niedawna posiadaczem zajebi.... suv-a X5 model E53 rok 05 3.0 D 218KM LIFT. X5 kupiłem ponad miesiąc temu i już bym chciał ją trochę zmodyfikować na wiosnę 2018 ;) Na początek interesuje mnie ZAWIESZENIE, u mnie jest to PAKIET-SPORT podobno... Wiem na pewno ze zawieszenie jest zwykłe bez NIVO i PNEUMATYKI. Zwyczajne zawieszenie sprężyny i amory. Tuning jaki chcę przeprowadzić w tym SUV-ie to: ZAWIESZENIE NA GLEBE !! TURBO - HYBRYDA + CHIP + ewentualnie DUŻY INTERCOOLER, słyszałem tez o mostach ze przekłada się z przed LIFTU podobno jest trochę krótszy przez co podobno się lepiej zbiera :) Ale tu już na drugi plan. Temat jaki najbardziej mnie teraz interesuje to ZAWIESZENIE GLEBA... tak jak na zdjęciu dodał scarab. Zastanawiam sie albo na takim gwintem ;

 

http://bcracing.pl/x5-e53-99-06/1363-bmw-x5-e53-zawieszenie-gwintowane-bc-racing.html

 

lub porostu zakupić zawieszenie OEM z pneumatyka i je zmodyfikować na zasadzie AIR RIDE

Czy ktoś kompetentny może się na ten temat wypowiedzieć

Z góry Dziękuję i Pozdrawiam

Opublikowano
Ja też lubię w swojej prześwit, ale x5 na glebie nie jest brzydkie :D

 

http://www.nom3rcy.com/X5/low-032910-6.jpg

 

Patrzę teraz na tego swojego posta i sam nie wiem jak kiedyś mogłem tak uważać :lol:

Opublikowano

Heh ta druga wysoka fajna

Na ruskich blachac dobry dzik

 

A x5 na gleboe to wyglada jak u mnie wywali error i sie nie napompi :mrgreen:

 

Swoja droga jaka jest roznica w wysokoaci pomiedzy zawiasem sportowym a normalnym

 

Bo ja mam u siebie sporta i ten przeswit nie jest jakos nie wiadomo jak duzy, pod auto nie wejde

Co do kolegi szymona to zamiast robic jakies dziwne tuningu gleby turba nitra trza bylo doloyc i kupic 4.8 ISa a nie jakies patenty wtf

Jakies wymiany mostow hybrydy :mrgreen:

Albo porsche cayenne czy jakiegos merca amg

Opublikowano
słuchaj w moim przypadku musi być ON,wiesz co do tuningu w tych czach to nie są doże koszty teraz jest większy dostęp do wszystkiego, za 5tys ogarnę hybrydę i zawieszenie...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.