Skocz do zawartości

320d - problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam (od 2tyg) e46 z 2.0 dieslem w wersji 150 KM z 2004r. No i już zaczęły się schody... Problem z odpalaniem zimnego silnika.

Problem polega na tym, iż gdy przekręcam kluczyk na zapłon kontrolka świec działa normalnie kilka sec świeci potem znika, jakiś silniczek pod maską zaczyna pracować ale gdy próbuję odpalić rozrusznik kręci ale nie odpala (nawet po kilkukrotnym podgrzaniu świec). Dopiero po kilku minutowej (ok 8min) zabawie z wyłączaniem i włączaniem zapłonu słychać jakby dodatkowe buczenie spod maski (oprócz oczywiście silniczka korkowego czy jakoś tak - wybaczcie laik jestem...) i wtedy odpala po dosłownie jednym szarpnięciu "na dotyk".

 

Byłem na diagnostyce komp. i wywaliło błąd ciśnienia na listwie wtryskowej. Wtryski w porządku. Po wykasowaniu błędu odpaliłem samochód i błąd wyskoczył znowu.

Wymieniłem filtr paliwa (na Bosch'a) i błąd po wykasowaniu i ponownym odpaleniu samochodu nie wyskoczył.

Niestety gdy wróciłem do domu i zostawiłem autko na mrozie "pod chmurką" na kilka godz. problem powrócił. Znowu oczekiwanie na "buczenie" i po 5-8min zapalił bez szarpania... Jutro sprawdzę kompa jeszcze raz bo może błąd wykrywa znowu...

Co może być przyczyną? Gdzie szukalibyście?

Świece?

Przekaźnik?

pompa podprogowa?

coś z tych wyżej czy może obstawiacie coś innego? Miał ktoś podobny problem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dodatkowe buczenie to pompa progowa, wygląda jakby się zacinała. Sprawdź przekaźnik za bezpiecznikami, zamień go z tym od klaksonu, są takie same. Nie masz żadnego błędu świec?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja bym jednak zajął się wtryskami i zrobił test przelewowy. Na YT znajdziesz filmiki jak go zrobić i nie patrz, że na kompie wartości wychodzą OK.

Nie pomyl przelewających wtrysków z lejącymi.

W takiej e46 jak Twoja miałem ten sam problem, pewnie błąd jaki Ci wyskakuje, to 4B90, no nie? Nawalczyłem się z tym sporo, a skończyło na teście przelewowym, który zrobisz sam i wydasz na to 10zł, i wymianie wtrysku za 200zł.

 

To, że coś buczy, lub nie, to dźwięk pompki podprogowej, która pompuje paliwo żeby wytworzyć ciśnienie listwie CR, jak ciśnienie jest OK, to pompka nie pracuje, jak ciśnienie zejdzie, to pompka chodzi i ją słyszysz.

 

Nie wykluczone również jest to o czym pisze maniek, może to również być walnięta pompka, lub co Ci życzę, przekaźnik, bo to najszybsza do wymiany i najtańsza rzecz. Jeśli jednak przekaźnik będzie OK, to polecam zająć się przelewami wtrysków.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
pewnie błąd jaki Ci wyskakuje, to 4B90, no nie?

Dokładnie ten błąd wyskoczył ale po wymianie filtra paliwa już się nie pojawił... Wydaje mi się, że brak ciśnienia wywołany był tym, że pompka nie dawała rady przepchać paliwa (dostatecznej ilości paliwa) przez zapchany filtr.

 

Dziś miałem sprawdzać kolejne elementy ale mechanik nie przyjechał do pracy - podobno chory :( Umówię się na jutro z gościem który zajmuje się BMW w moim mieście i podsunę mu Wasze przypuszczenia...

 

Nie masz żadnego błędu świec?

No właśnie sam się dziwiłem ale nie, błędów świec nie widzi...

 

Jutro rano jak się uda sprawdzę (mechanik sprawdzi):

- przekaźnik

- świece

- wtryski (mam nadzieję że ten mechanik będzie umiał zrobić ten test bo ja naprawdę w mechanika nie bawiłem się nigdy)

 

Czy istnieje jakiś prosty test na sprawdzenie pompy progowej?

Opublikowano

Piszesz

zostawiłem autko na mrozie "pod chmurką"

Jaki duży mróz i jakie paliwo ? tz czy zimowe ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ja bym wywalił tylna kanapę i słuchał czy słychać pompę paliwa z zbiorniku.

Jak nie będzie jej słychać to zawężasz poszukiwania do przekaźnika pompy (nie działa pompa paliwa w zbiorniku i nie działa pompa progowa).

To nic nie kosztuje, minuta pracy i chociaż coś już wiesz.

Jeśli przekaźnik szwankuje to nie będziesz widział żadnego błędu.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Jaki duży mróz i jakie paliwo ? tz czy zimowe ?

Tankuję do pełna co tydzień czasem częściej i zawsze na tej samej stacji... Nigdy z powodu paliwa w żadnym dieslu nie miałem problemów więc wykluczyłem paliwo.

Mróz był i utrzymuje się od -6 do -17 :/

 

Ja bym wywalił tylna kanapę i słuchał czy słychać pompę paliwa z zbiorniku.

Jak nie będzie jej słychać to zawężasz poszukiwania do przekaźnika pompy (nie działa pompa paliwa w zbiorniku i nie działa pompa progowa).

To nic nie kosztuje, minuta pracy i chociaż coś już wiesz.

Jeśli przekaźnik szwankuje to nie będziesz widział żadnego błędu.

To jeszcze dziś sprawdzę, nawet nie wiedziałem że tak się da to wysłuchać :D

Opublikowano

Całkiem niedawno taki temat przerabiałem. Kluczyk w pozycji zapłon, nie słyszałem cichego buczenia pompy w zbiorniku - auto nie odpalało. Zaczęła buczeć - auto odpalało.

Wymiana przekaźnika i auto pali na dotyk.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak więc już naprawione.

Okazało się, że winny był jednak PRZEKAŹNIK pompki paliwa.

PS: jakby ktoś szukał tego przekaźnika to w autku takim jak moje (320d 2004r 150km touring) znajduje się on za schowkiem i nie jest koloru niebieskiego tylko MIĘTOWEGO. Są 3 takie same i pierwszy od lewej jest od pompki właśnie (przy okazji 3 jest od klaksonu jakby ktoś chciał w celu sprawdzenia zamienić).

Przy okazji wizyty u mechanika wymieniłem stare już przewody podciśnieniowe na sylikony oraz wywaliłem klapki zawirowań i wmontowałem zaślepki ( Zdziwiłem się że autko z 300tyś na liczniku miało je jeszcze... ruszały się jak diabli :x ).

Temat chyba do zamknięcia.

Dziękuję wszystkim, którzy podsyłali podpowiedzi za pomoc ;) :cool2:

Opublikowano

Co tylko potwierdza zasadę, że nie należy szukać kwadratowych jaj, tylko zacząć od najtańszych i najprostszych w diagnozie wariantów.

Szerokości :)

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.