Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Jeden z polskich salonów sprzedaje X3 F25 2.0d 190hp 2014 rok, auto ma 35 tys km przejechane, 5 lat BMW Service Inclusive.

Mam pytanie na co należy uważać, jakie są bolączki tego modelu? Czytałem trochę forum, ale często jest w danym temacie mocne zejście na temat poboczny ;> W analogicznej cenie jest Volvo XC60 również z 2014 z silnikiem D5 - jeszcze nie jeździłem, nie mogę na razie porównać. Design BMW chyba bardziej mi leży.

 

Szukam plusów i minusów F25. Może jesteście w stanie powiedzieć mi coś o kosztach eksploatacyjnych, klocki, tarcze, rozrząd, bo pewnie to mnie czeka. Autem planuję jeździć 5 lat od zakupu (leasing). Czytałem o pakietach serwisowych wyższych od standardowego jednak dostałem informację, że aby dokupić wyższy pakiet musi kończyć się ten, który jest teraz, a w nim klocki, tarcze we własnym zakresie. Dodam tylko że gwarancja na auto jest do grudnia 2016.

Gwarancję też można przedłużyć? Jakiś orientacyjny koszt?

 

Uprzejmie proszę użytkowników o pomoc i rozjaśnieniu sytuacji technicznych samochodu i kosztów eksploatacyjnych ;-) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O plusach i minusach F25 już było... poszukaj.

 

Bez dwu zdań bierz F25 (jeśli ma porównywalną lub min. gorsze wyposażenie). Dużo lepiej się prowadzi... szczególnie jak Ci design pasuje.

 

Koszty eksploatacji będą porównywalne (czytaj ekstremalnie drogo - np. wymiana klocków 1500+ PLN) w obu ASO choć u niezależnych taniej (ciut) będzie z Volvo.

D5 jest dobrym silnikiem, ale F25 z 190 konnym jest zrywniejsze, bardziej ekonomiczne... jedynie dźwięk pozostawia wiele do życzenia.

 

O rozszerzenie gwarancji musisz pytać w ASO - są różne warianty w latach i tys. KM.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Kolego ja w grudniu kupiłem 2.0D f25 m pakiet co prawda 2012 rok ale druzgocących różnic między nimi nie ma.Kultura pracy diesla (szczególnie po przesiadce z benzyny) to nic super. Ale układ jezdny, kierowniczy, przemyślane rozwiazania, wykonanie detali co tu dużo gadać zakochałem się. Prócz jak dlam nie dość spore zużycia paliwa (10-11 litrów zimą w mieście) takto same pochwały.Przez ostatnie 12 lat jeździłem tylko japończykami (wiadomo niezawodność itd) ale tu chodzi o coś innego....Nawet takie detale jak lekko przechylona deska do kierowcy, wygodne fotele, fantastyczny x drive i wiele wiele innych...
Opublikowano

Miałem ten sam dylemat..

Pojechałem do Volvo tam możesz sobie wziąć auto na cały dzień- wziąłem, pojechałem do BMW odrazu się przesiadłem do X3 i ..już wiedziałem co wybrać- rozsądek mówił Volvo rabat 15% przy podobnie wyposażonych autach 45KPLN.. jednak serducho mówiło BMW..

Opublikowano
jakie różnice znalazłeś jeżdżąc obydwoma modelami tzn. Volvo i BMW X3...co byś wyróżnił jako zalety / wady dla jednego i drugiego?
Opublikowano

Dla XC 60 wada to na pewno filtr cząstek stałych , jak robisz głównie miasto

to na pewno będziesz miał problemy.

X3 nie miałem ale 4 lata miałem XC60 D5 205 km , wersja summum , silnik ok tylko skrzynia słaba .

Bajery multimedialne brak :cry:

Cały okres użytkowania bez żadnej awarii , tylko standardowa obsługa plus opony i klocki.

Przy przebiegach 50/50 ja z DPF nie miałem problemu ani razu.

2 razy byłem na akcji serwisowej na gwarancji , jakieś drobnostki.

Serwis cenowo pewnie jak BMW ale po gwarancji niezależny warsztat i połowę taniej.

Jak kolega napisał wyżej przy różnicy 45 tys. ja akurat wybrał bym XC60 , szczególnie

jak poczytasz wątek o awaryjności X3 :D

Jakościowo nie widziałem większej różnicy , wiadomo tylko logo BMW robi różnicę.

Opublikowano
Jak ktoś kocha samodzielne prowadzenie to XC60 po przejażdżce X3 nie wybierze... nie co by Volvo prowadziło się jak wóz drabiniasty, ale F25 po prostu jak na SUVa płynie (szczególnie z ADC)...

 

Chodziło Ci chyba o EDC :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ktoś kocha samodzielne prowadzenie to XC60 po przejażdżce X3 nie wybierze... nie co by Volvo prowadziło się jak wóz drabiniasty, ale F25 po prostu jak na SUVa płynie (szczególnie z ADC)...

 

Chodziło Ci chyba o EDC :)

Przperaszam za literówkę i dzięki za korektę.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Co do właściwości jezdnych to ostatni raz jeździłem XC60 jak jeszcze miało 5 biegowa skrzynie i to był koszmar po przejechaniu 500m Powiedziałem sprzedawcy że wracam do salonu bo ta skrzynia to masakra a prowadzenie też było takie sobie (kolega miał więc opinia chyba sprawdzona). X3 z nowym 20d jeździłem a tuż po x3 miałem x4 30d i jakoś bardziej chciało się jechać x3 mimo że słabszy silnik :norty:
Opublikowano
)X3 z nowym 20d jeździłem a tuż po x3 miałem x4 30d i jakoś bardziej chciało się jechać x3 mimo że słabszy silnik :norty:

 

Ooo a to ciekawe. Czemu tak?

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
X3 trochę piłowałem żeby zobaczyć czy da radę na wyższych prędkościach a 30d albo 28i tyle jeździłem że już nie chciało mi się tak gazowac bo wiedziałem że i tak pójdzie. Samemu mi trudno powiedzieć czemu tak było w końcu jakiś czas temu :roll: dla przykładu X5 40d też nie jechałem szybko ale niewolno bo wolałem pojechać wolniej sprawdzić głośniki itd
Opublikowano

Moje X3 kończy w wakacje 5 lat i ma teraz 72 kkm. Mam go od nowości. Opcja bez M pakietu, ale ma prawie wszystko. Szczególnie polecam wybrać z adaptacyjnym zawieszeniem i sportowe fotele. Auto jest genialne jeśli chodzi o przyjemność z jazdy. Codziennie z wielką przyjemnością go odpalam. Niestety jest bardzo nietrwałe/ awaryjne, a części i ASO nielitościwie drogie.

Polecam wykupić pakiet gwarancyjny i to jak najdłuższy. To co u mnie się popsuło (a raczej przedwcześnie zużyło) to: przekładnia kierownicza, rozrząd, wtryski, skrzynka VTG (czyli Xdrive), podnośniki tylnej klapy, napędy przednich bocznych szyb i trochę drobiazgów. Aktualnie zaczęło śmierdzieć ropą w kabinie i na zewnątrz auta. Coś się pewnie rozszczelniło więc w najbliższym czasie czeka mnie kolejna wizyta w ASO, Już mi zbrzydła ta ich kawa.....Reasumując; auto fajne ale chyba więcej nie kupię BMW, a jeśli kiedyś poprawią trwałość to może jakiegoś benzyniaka. Diesel to jednak klekot....

Opublikowano

No ja polecam benzyniaka, miedzy innymi dla dźwieku silnika ale również jego dynamiki kupiłem 35i. Mam już pół roku i 14kkm przejechane, odpukać na razie bez problemów. Nadal jak odpalam to banan się pojawia, czy przy zwykłej jeździe czy startu ze świateł.

 

Jedyne co to bagażnik trochę jednak na rodzinkę 2+2 za mały, jak pojechaliśmy na narty to na styk się zmieściliśmy, a bagażnika na dach nie chciałem brać.

Opublikowano
O tak , X3 z tym silnikiem to naprawde przyzwoite autko.
Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. U mnie skończyło się na zakupie ... XC60 ;-) Jakoś jednak bardziej mi przypasowało, porównując awaryjność, koszty eksploatacji też wyszło mi na plus dla Volvo. Nie odczułem też jakiś wielkich problemów ze skrzynią biegów. Zgadza się, na pewno jest wolniejsza od BMW czy Audi, jeżeli chcemy pojeździć trochę "ostrzej" to czasem niebardzo wie co zrobić, ale przecież te auta to nie "wyścigówki" ;-)

Czas zweryfikuje czy była to dobra decyzja.

 

Raz jeszcze dzięki !!

Opublikowano

wzięliśmy na weekend XC60 D5- skrzynia kastruje moc..zostaje jej trochę ale czuć że w BMW zrobiliby z mocą leszy pożytek..

Tak czy siak.. jest komfortowy jak na takie auto, jest również głośny (silnik - wyje jak 100 diabłów ).. można się przyzwyczaić .. do puki nie przesiadłem się do swojego F25..

powiem tak.. jeśli rabat jest zacny i jest to 2 auto w rodzinie - myślę że można brać..

jednak jeśli ktoś szuka, a te 50-80KPLN nie stanowią dla niego problemu.. myślę że zakupi BMW..

Choć z 2 strony jeśli dla kogś 80KPLN niestanowi problemu to powinien dołożyć kolejne 80 i udać się do firmy ze Stuttgartu

Wniosek nasuwa się sam...

Obojętnie ile masz do wydania zawsze to jest za mało :D :lol: :D :D :D

Opublikowano
wzięliśmy na weekend XC60 D5- skrzynia kastruje moc..zostaje jej trochę ale czuć że w BMW zrobiliby z nią lepszy pożytek..

Tak czy siak.. jest komfortowy jak na takie auto, jest również głośny (silnik - wyje jak 100 diabłów ).. można się przyzwyczaić .. do puki nie przesiadłem się do swojego F25..

powiem tak.. jeśli rabat jest zacny i jest to 2 auto w rodzinie - myślę że można brać..

jednak jeśli ktoś szuka, a te 50-80KPLN nie stanowią dla niego problemu.. myślę że zakupi BMW..

Choć z 2 strony jeśli dla kogś 80KPLN niestanowi problemu to powinien dołożyć kolejne 80 i udać się do firmy ze Stuttgartu

Wniosek nasuwa się sam...

Obojętnie ile masz do wydania zawsze to jest za mało :D :lol: :D :D :D

 

jeszcze jedna uwaga - w BMW jak puszczasz gaz od 50km/h czuć opór-auto szybciej wytraca prędkość.. w VOLVO puszczasz gaz a auto sie toczy jak ośka..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.