Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, walcze wraz z mechanikiem z tym problemem juz parę dni, mianowicie problem polega na tym ze na pierwszym i trzecim cylindrze rozjezdzaja się czasy wtryskow. Po odpaleniu silnika wszystko jest ok. czasy wtryskowe na wszystkich cylindrach są identyczne, ale wystarczy dodać gazu i na 1 i 3 cylindrze czasy wtryskow się wydlurzaja a czasem skracają względem pozostalych. Co może być przyczyna tego problemu?? Sondy i świece są nowe, cewki przekładałem i nadal było to samo, silnik nie łapie lewego powietrza. Pozdrawiam i będę wdzięczny za każda sugestie.
Opublikowano
Zmierz kompresję silnika. W M54B22 miałem tak że na 5-ym cylindrze czasy wydłużało a kompresja na nim była o 2 bary niższa niż na pozostałych. Pozdrawiam
Opublikowano
Tez o tym myślałem ale raz ze w tym silniku kompresja w żaden sposób nie może wpływać na dawkowanie paliwa ponieważ w tych silnikach komputer ustawia dawki paliwa zbierając informacje z przeplywomierza, czujnika położenia przepustnicy, ciśnienia w kolektorze, i sond lambda. A po drugie te czasy nie są cały czas tak samo wydlurzone, czasami są równe czasami nawet krutsze. Zapomnialem dodać ze zalozylem gaz AGC zenit pro i nie mogę go ustawic. Jak sprawa wyglądała przed założeniem to nie mam pojecia ale silnik wydawał się zdrowy. Jade dziś do tego mechanika i pokombinuje bo mam kilka pomyslow.
Opublikowano
W tych silnikach komputer stara się jak najlepiej wyrównać pracę silnika na jałowym mierząc przyspieszenie kątowe wału korbowego. Jeśli któryś z cylindrów ma mniejsze sprężanie będzie nadrabiał dawką paliwa aby wyrównać pracę silnika.
Opublikowano
Hmmm... Tylko w takim razie cos temu komputerowi nie wychodzi bo jak czasy sa równe to silnik pracuje idealnie ale po dodaniu gazu czasy wtryskowe na pierwszym i trzecim cylindrze się wydlurzaja a na drugim skraca i silnik zaczyna telepac
  • 1 rok później...
Opublikowano

Problem polega na tym ze mam nie równe czasy wtrysku na 123 cylindrach, 456 pracują idealnie. Wygląda to tak że czasy wtrysku na 1i3 są dłuższe a na 2 krótszy niż na 456. Sonda lambda odpowiedzialna za 123cyl pokazuje napięcie w okolicach 5v. Druga sonda odpowiedzialna za 456 ma wykres sinusoidalny. Gdy silnik osiągnie 1500rpm obie sondy mają wykres sinusoidalny.

 

Silnik to m52b28 z lpg.

Wymienione: świece zapłonowe, sondy lambda, vanos, uszczelki kolektorów, odma. Ciśnienie na cylindrach idealne.

 

Jakieś podejrzenia co może być przyczyna?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wtryski przekladalem, kupiłem nawet dwa tasowalem je na różne sposoby, to samo cewki zapłonowe i cały czas rozjezdzaja się te wtryski.
Opublikowano
To by na wszystkich było coś nie tak, a na cyl. 456 jest idealnie no i jak zatrzymam się po trasie to przez jakiś czas około minuty jest wszystko ok tylko im dłużej stoję tym te czasy wtrysku na 123cyl się bardziej rozjezdzaja
Opublikowano
To ma jakiekolwiek znaczenie dla zwyklej jazdy?
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Minimalnie nie równa praca silnika na N

Problemy z ustawieniem LPG

Nieprzewidywalna reakcja na gaz przy poruszaniu. Nie raz zamieli na pół gazu a nie raz ledwo z miejsca rusza z gazem w podłodze. Podobnie jak przy uszkodzonym vanosie

Opublikowano
Dzieki, bo myslalem, ze sztuka dla sztuki. :mrgreen:
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Programem od lpg. A jedyny błąd jaki pokazuje to oczywiście błąd sondy

Na benzynie też jest błąd na sondzie lambda ? Dalej mówić konkretnie , jeśli chodzi o niego - jaki dokładnie błąd ? Bo w nim błędy mogą być różne i oznaczać różne przyczyny nieprawidłowego działania tego czy innego systemu. :roll: :!: :!: :!:

Opublikowano
Błędy sprawdzał mechanik ja osobiście nie posiadam kabelka. Błąd mówił o zbyt bogatej dawce paliwa, no ale to akurat nic dziwnego bo przecież jest za bogata.
Opublikowano
Moze byc mała nieszczelnosc w dolocie. Sondy kupiłes nowe i oryginalne? Bo walnięta jedna sonda też da podobne objawy. Ewentualnie podmien na inną, nawet używaną u zobacz jak wtedy objawy.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Na starych sondach było dokładnie to samo. Tak jak pisałem, sonda pokazuje za bogatą dawkę, bo jest za bogata. Co do nieszczelności to też w to nie wieżę ponieważ uszczelki nowe i silnik nie reaguje na plaka. Wydech też raczej szczelny bo nic nie pierdzi. Ale nie długo będę wycinal katy to się mu przyjrze. Obawiam się ze jest to wina sterownika silnika tylko ze z wymianą jego jest spory problem ponieważ trzeba najpierw znaleść taki sam a później walczyć z imobilajzerem.
Opublikowano
Sterownik do 728i nie jest wielkim białym krukiem, rzecz do dostania. No trzeba IMMO zdjac, to fakt.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
O ile sterownik jest do zdobycia o tyle immo sam nie zdejmie Ale nawet jeśli znalazł bym kogoś kto by to ogarnol to i tak nie mam pewności czy to to. Poza tym i tak pewnie nie długo wystawie go na sprzedaż bo mam już dość pakowania średnio 1k PLN miesięcznie w samochód.
Opublikowano

Niestety takie sa koszty starego BMW wysokiej klasy. Kolega pol roku temu kupil 740i i od pol roku co miesiac 2 tys zl i konca nie widac.

 

Solidne i tansze w eksploatacji sa podstawowe wersje e36/e46. No i sa zawsze duzo mniej zuzyte niz e38.

 

 

Wymiane sterownika silnika i sciaganie IMMO przerabialem w Subaru. Sterownik dorwałem dopiero na aukcji w USA, a za zdjecie IMMO w starym subaru licza 400zł. Gdyby to jeszcze byl jakis nowy mega model, ale nie tani stary i zwykly...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Minimalnie nie równa praca silnika na N

Problemy z ustawieniem LPG

Nieprzewidywalna reakcja na gaz przy poruszaniu. Nie raz zamieli na pół gazu a nie raz ledwo z miejsca rusza z gazem w podłodze. Podobnie jak przy uszkodzonym vanosie

 

Ale powiedz jeszcze czy te objawy sa tylko na gazie? czy i na gazie i na benzynie? Zupelnie identyczne objawy i na gazie i na benzynie?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Ale nie długo będę wycinal katy to się mu przyjrze. .

 

Skad taki pomysł? Katy juz całkiem zniszczone, nie dzialaja?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.