Skocz do zawartości

Prosze o pomoc w diagnozie 320i - szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, jest to moj pierwszy post na forum, korzystam juz kilka lat z porad na tym portalu lecz zawsze znalazłem gotowe odpowiedzi. Problem z moim BMW E46 2.0i 150 KM polega na tym ze przy dodawaniu gazu strasznie szarpie, mam instalacje LPG i wydawało mi sie ze to głownie na gazie lecz na benzynie tez występuje lecz jak by słabiej. Nie chce wymieniać miliony części bo wiadomo ze orginaly nie sa tanie a własnie takie staram sie właśnie kupować. Samochód posiadam 3 lata od razu zamontowałem gaz, drobne problemy z mapami na lpg - poprawione, wymieniona pompa wody, i na tym tak naprawdę kończą się usterki aż do teraz.

 

Tutaj wklejam bledy z INPY

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 01/21/16 12:38:32

ECU: MS420DS0

JobStatus: OKAY

Variant: MS420DS0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 8 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

228 lambda contol tolerance Bank 2 to big

Error frequency : 27

Logistic counter: 40

Engine speed 1536.00 1/min

load 125.28 mg/Hub

temperature cooling water 89.25 Grad C

lambda contol tolerance Bank 2 10.93 %

appear before (rel.) 14.90 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: E4 F1 1B 28 30 17 B7 9C 82 52

-------------------------------------------------------------

227 lambda contol tolerance Bank 1 to big

Error frequency : 26

Logistic counter: 40

Engine speed 1184.00 1/min

load 54.47 mg/Hub

temperature cooling water 88.50 Grad C

lambda contol tolerance Bank 1 5.86 %

appear before (rel.) 9.20 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: E3 F1 1A 28 25 0A B6 8F 82 8B

-------------------------------------------------------------

154 Signal Lambda probe before-Kat Bank 2 min value less then limit

Error frequency : 1

Logistic counter: 8

Engine speed 832.00 1/min

load 103.49 mg/Hub

temperature cooling water 59.25 Grad C

lambda probe voltage control probe Bank 0.04 V

appear before (rel.) 9.10 h

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: 9A B2 01 08 1A 13 8F 07 82 8C

-------------------------------------------------------------

65 Signal Camshaft sensor intake

Error frequency : 1

Logistic counter: 8

Engine speed 128.00 1/min

engine condition = start 2.00 --

oel temperature -15.36 Grad C

Battery Voltage 9.38 V

appear before (rel.) 8.80 h

Signal nicht plausibel

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: 41 B8 01 08 04 02 29 5C 82 8F

-------------------------------------------------------------

202 lambda control Bank 1 control block

Error frequency : 3

Logistic counter: 34

Engine speed 864.00 1/min

temperature cooling water 60.00 Grad C

load 92.60 mg/Hub

lambda probe voltage control probe Bank 0.04 V

appear before (rel.) 8.00 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: CA B1 03 22 1B 90 11 08 82 97

-------------------------------------------------------------

203 lambda control Bank 2 control block

Error frequency : 3

Logistic counter: 34

Engine speed 864.00 1/min

temperature cooling water 60.00 Grad C

load 92.60 mg/Hub

lambda probe voltage control probe Bank 0.06 V

appear before (rel.) 8.00 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: CB B1 03 22 1B 90 11 0B 82 97

-------------------------------------------------------------

1 avtivate Ignition Cylinder 2

Error frequency : 6

Logistic counter: 40

Engine speed 1696.00 1/min

load 266.91 mg/Hub

ignition burning duration 0.17 ms

ignition burning duration 0.17 ms

appear before (rel.) 2.20 h

Funkenbrenndauer zu klein

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: 01 A2 06 28 35 31 00 2B 82 D1

-------------------------------------------------------------

239 burning fail Cylinder 2

Error frequency : 1

Logistic counter: 35

temperature cooling water 90.00 Grad C

revolution upper limit 5312.00 1/min

Airmass upper limit 424.87 mg/Hub

Airmass under limit 386.74 mg/Hub

appear before (rel.) 1.30 h

Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: EF B1 01 23 B8 A6 4E 47 82 DA

================================================

 

Sporo Tutaj na forum profesjonalnych diagnostów, wiec proszę o pomoc. Czy poradze sobie sam z tym problemem ? moze jednak muszę odstawić samochód do jakiegoś mechanika ?

Edytowane przez Dworus
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie błędy wracają po skasowaniu i przejażdżce?

Często błędy 227 i 228 pojawiają się przy problemach z pompą paliwa.

65 to czujnika wałka rozrządu dolotowy.

239 to wypadanie zapłonu na drugim cylindrze, czyli do sprawdzenia cewka, świeca.

 

edit: dopisz "320i" do tytułu, bo temat poleci do kosza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

W takim razie jak wrócę do domu po pracy, zamienię miejscami świece nr1 z nr2. Kolejność świec zaczyna sie od zderzaka i tam jest 1 cylinder? ;) do tego spróbuję zamienić cewki zapłonowe i skasuje wszystkie błędy, zobaczę co po tym zabiegu mi wyskoczy.

 

Btw. Tytuł poprawiony

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, cylindry liczy się od zderzaka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Temat do zamknięcia :D dzięki za pomoc, okazało sie ze świeca 2 cylindra sama sie wykręciła. Dokręciłem skasowałem błędy jak narazie czysto :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nie będę tworzył kolejnego tematu bo objawy mam podobne, szarpie samochodem jak np na 4 biegu dam gaz do spodu i jest delikatnie pod górkę albo gdy mam 5 osób w samochodzie... wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów bo olej delikatnie wlewal się na 6 i 5 świece, zmieniłem świece i dalej tak samo. Odpinalem przepływomierz i dalej szarpie, gdy odlaczylem czujnik położenia wałka rozrządu jeszcze inaczej sie samochód zachowywał bo gasl na wolnych obrotach a silnik nadal szarpal jak dodawalem gazu ... dodam jeszcze ze wywala mi tylko błąd sondy lambda i nic więcej. Juz brakuje mi pomysłów... pomoze ktoś? Moze ktos zna dobrego mechanika/diagnoste w okolicach Rzeszowa? Który by spróbował to naprawić?!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież to Twój temat :roll:

Które dokładnie błędy wróciły? Sprawdziłeś szczelność dolotu i pompę paliwa?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ten sam motor więc się dołączę. Mam problem z błędami które zapisują się w pamięci, z sondami lambda i błędami które nie wiem co do końca oznaczają. Proszę o pomoc w diagnozie jak w tytule.

 

http://zapodaj.net/455baacdd9024.png.html

http://zapodaj.net/846e8f0abcb63.png.html

http://zapodaj.net/8663c65d5c0b2.png.html

http://zapodaj.net/b8e4a29558e5b.png.html

http://zapodaj.net/159b90659078c.png.html

Opublikowano
Moje pytanie jak sprawdzić dolot? Same przewody gumowe od filtra? Czy szukać jeszcze w innych miejscach? Objawy mam takie same na pb jak i lpg wiec pompa paliwowa chyba jest ok ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Psikaj po dolocie samostartem albo plakiem, tylko uważaj, bo jest łatwopalny. Jeśli obroty będą wzrastać wtedy znajdziesz nieszczelność w danym miejscu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ten sam motor więc się dołączę. Mam problem z błędami które zapisują się w pamięci, z sondami lambda i błędami które nie wiem co do końca oznaczają. Proszę o pomoc w diagnozie jak w tytule.

 

http://zapodaj.net/455baacdd9024.png.html

 

 

Shadow memory to z tego co wiem nie powinno się brać pod uwagę? Czy się mylę??

Opublikowano
W shadow też tak u mnie jest podobno wczytuje sterowniki i takie są chwilowe błędy które automatycznie są przenoszone do memory shadow gdyż są nieszkodliwe. Najważniejsza jest główna strona read memory, która u mnie jest pusta.
Opublikowano
A to dobrze wiedzieć, główna też jest pusta. Dzięki! A o sondach coś jesteś w stanie powiedzieć ? Martwią mnie te kolosalne wartości na jednym z zdjęć
Opublikowano
Właśnie nie mam. Ale na wszelki wypadek wymieniłem gumy na nowe oryginalne jakiś tydzień temu i żadnej poprawy. Jedynie co to na biegu jałowym trochę lepiej chodzi bo na kolanku wychodzącym do krokowca było małe rozerwanie.
Opublikowano
U mnie byly bledy 227, 228, 202, 203 151. Po wymianie sad przed katalizatorem bylo tydzien okej. I powrocily tylko bledy 27 i 228. Dolot szczelnyw 100%, odma wymieniona, filtr paliwa rowniez. Pompa paliwa nowa zalozona w lipcu. Jeszcze stawiam na zawor Disa / wtryskiwacz chociaz nie jestem pewny co do tego.
Opublikowano

To do mnie ? Jeżeli tak to:

-Świece wymienione na nowe NGK 4 elektrodowe bodajże jakieś 2 miesiące temu. Co do przerw myślę, że dobrze. Dokręcone z odpowiednim momentem.

-Przepływomierz wymieniony na nowy siemensa vdo czyli taki jak siedział oryginalnie. Odłączenie skutkuje znacznym pogorszeniem pracy auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.