Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

filtr zostal wymieniony na nowy.

 

kupilem motor z pompa ktora chwile działa i umarła. na podmianke dałem pompe ze starego silnika trup zapalil chwile pochodzil i umarł. brakuje pomysłów pompa poszła na stoł celem stwierdzenia czsy to ona czy cos innego.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli na listwie nie miales cisnienia to pompa jest za to odpowiedzialna

Wyczytalem ze M47 ma 1800 BAR na listwie / Chris 99 dal linka do dokladnych wartosci ale nie mam czasu tego przejrzec / wiec jesli pompa wyda Ci 1500 to cisnienie jast i to powazne ale dla wtrysku bedzie malo i nie odpali

Poczekaj na diagnoze pompy na 99% tu bedzie przyczyna

Masz jeszcze DPF???

Próbowaliscie palic na samostart czy plaka?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty chyba podnosiles moc...

EGR jest zaslepiony???

Jest jeszcze jedna opcja usterki na pograniczu NIE DO WIARY ale poczekajmy na diagnoze pompy

Opublikowano
Egr zaslepiony i wyprogrowany. Ciekawe kiedy mi sue cierpliwość skończy a jestem juz blisko

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A DPF jest czy usuniety???

Jest juz diagnoza pompy CR?

Nie trac cierpliwosci / juz jestes blisko / - to cenna cecha przy mechanice

Opublikowano
Ja całą ekologię mam off. dziwią mnie te nowe auta bo moje 2,8 na bucie pali 10,5 i nie psuje się.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdy ktoś mnie pyta jakie auto kupic zawsze odpowiadam - max do 2004 roku produkcji / dlatego twój 2,8 służy Ci bezawaryjnie

Po 2004 zaczely wchodzic kola dwumasowe,filtry DPF ,wtryski comon rail lub piezoelektryczne , pompy CR , turbiny ze zmienna geomrtria...

sa to drogie czesci a po przebiegu 200 tys trzeba sie liczyc z tym ze moga wymagac wymiany

silniki które robily 700 tys i wiecej bez grubszych napraw mozemy traktowac juz jako legende

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jutro zawożę pompę na maszynę bo juz mechanik mnie prosi tak mam wy....ne na to auto. Naprawiam te auto i do Żyda. Moze ktos chętny.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No wcale Ci sie nie dziwie

Juz prawie miesiac mechanior trzyma ci auto i kreci sie kolo punktu wyjsciowego...

2 lutego pisales ze pompa idzie na stol - to co on robil 2 tygodnie?

Wez od razu wtryski do sprawdzenia bo jak puszczaja Ci przelewy to pompa nie ubije cisnienia i nastepne dwa tygodnie auto bedzie stalo..

Co zostalo sprawdzone od ostatniego czasu?

Opublikowano

Ja u siebie zacząłem od sprawdzenia rozrządu, później wtryskiwacze, a pompę CR od razu zamówiłem drugą (bo szkoda mi było już kasy na sprawdzanie trupa) .

Szkoda tylko że nie miałem dobrego sprzętu do sprawdzania kompresji, bo przyspieszyło by to u mnie znalezienie usterki (przytarcie na panewkach przez błąd serwisu przy wymianie rozrządu - kupiłem takie auto).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Przy wymianie rozrządu w Niemczech, źle dokręcili śrubę zębatki napędu pompy olejowej (śruba lewy gwint!!!) Po około 16 tys km po wymianie rozrządu, śruba się odkręciła aż nawet uszkodziła miskę olejowa, zębatka zsunęła się z pompy olejowej i silnik stracił smarowanie i zgasł podczas jazdy.

Gdyby w serwisie dobrze odtłuścili gwint z oleju i gniazdo tej śruby i dali trochę kleju do gwintów, to nie było by tego problemu...a ja nie kupił bym tego auta :wink: (poprzednim właścicielom ciężko było rozstać się z autem, robili foty jak wjeżdżało na autolawetę, żal mi ich było). Gdyby byli świadomy że winę za zatarcie silnika ponosi serwis, z pewnością dostali by nowy silnik i przeprosiny na piśmie, oraz auto zastępcze...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
No wcale Ci sie nie dziwie

Juz prawie miesiac mechanior trzyma ci auto i kreci sie kolo punktu wyjsciowego...

2 lutego pisales ze pompa idzie na stol - to co on robil 2 tygodnie?

Wez od razu wtryski do sprawdzenia bo jak puszczaja Ci przelewy to pompa nie ubije cisnienia i nastepne dwa tygodnie auto bedzie stalo..

Co zostalo sprawdzone od ostatniego czasu?

Ogólnie stół jest zepsuty na którym sprawdzają te pompy. Z tydzien jeździ w moim drugim aucie bo nie chce mi sie z nia jechac do sprawdzenia. Najchętniej sprzedałbym to w [BAD]

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano

Pompę można sprawdzić nawet wzrokowo oraz Inpą (ciśnienie na szynie CR). U mnie było ewidentnie widać że nie daje ciśnienia, a ciśnienie które szło na szynę CR pochodziło tylko z pompki elektrycznej. Nawet wykręciłem regulator ciśnienia na pompie CR aby wykluczyć jego awarię i zaślepiłem gumową uszczelka to miejsce, ale to nic nie poprawiło w sensie ciśnienia na szynie.

Kupiłem pompę i natychmiastowy powrót ciśnienia.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokladnie tak CHRIS

Do odpalenia pompa musi zobic cisnienie 200 BAR ponizej tej wartosci ECU nie zezwoli go uruchomic

wystarczy ze wtrysk bedzie mocno puszczal przelewem badz zaluzmy ze czujnik bezpieczenstwa na listwie zadzialal i pompa juz nie ugniecie cisnienia...

 

Wiem ze tam jest lewy gwint ale gdy sie o tym dowiedzialem to lebek sruby juz zostal mi w nasadce a gwint w pompie :cry2:

To faktycznie warsztat dal plame ale zapewniam Cie ze drogo za ten blad zaplacil a poprzedni wlasciciele choc duzo taniej sprzedali Ci autko to byli na tej akcji finansowo grubo do przodu...

Opublikowano

Myślę że serwis za swój błąd nic nie zapłacił, bo klient nie był świadomy że to ich wina (i oni pewnie też nie). Ja to dopiero stwierdziłem po wymianie silnika gdy dokładniej przyjrzałem się uszkodzeniom (było widać że śruba się wykręciła i nawet uszkodziła miskę olejową).

Sprzedający powiedział mi że wymieniał rozrząd oraz że prawdopodobnie uszkodzeniu uległa pompa olejowa - częściowo miał rację co do pompy olejowej, ale przyczyną był błąd serwisu a nie awaria pompy. O prawdopodobnej awarii pompy pewnie dowiedział się od serwisu, oraz o kosztach montażu drugiego silnika (używanego) w cenie około 3,7 - 4 tyś euro (za silnik z montażem).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Niezłego masz mechanika...

Trzeba było zawieźć do kogoś kto się zna, a nie robi na drutach :D

Ja u siebie wymieniałem silnik i mam zrobione ponad 20tys km. Zanim oddał mi mechanik auto to sprawdzał je przez 3-4dni, bo nie lubi jak do niego coś wraca z reklamacją...

Testuje na hamownii, pod kompem na drodze, organoleptycznie itd.

 

Pompa fajna używka to 700-1000zł. Nie pakowałbym się w regenerację za ponad 2k pln z polecenia warsztatu, bo jak regenerują tak jak naprawiają to... ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za szyld nad dzwiami zakladu tez sie placi- zregenerujesz i na 200tys masz spokoj...

 

 

Tradelux z jakiego powodu wymieniales silnik?

Niech zgadne-uszczelka pod glowica albo rozrzad...

Nie oceniaj czyjejs pracy tylko dlatego ze robi dlugo-idzie w dobrym kierunku i do przodu a usterka byla podwojna

Twoj mechanik pod pretekstem sprawdzenia na twoj koszt i twoim autem odwiedzil rodzinke w calym wojewodztwie - nad tym sie zastanow...

Twoj silnik tez byl na hamowni?-w jakimcelu?

Czesci uzywane sa.dobre jak ktos sobie to sam wymieni lub nie ma kasy...

Opublikowano
Wiem ile kosztuje używka ale nie da sie w żaden sposob sprawdzic stanu takiej pompy. Albo zadziała albo bedzie kupa. Co dontempa naprawy auta to minsie nie pali bo mam drugie do jeżdżenia. Co do warsztatu to panowie maja dosyc długie terminy bonsa tak zawaleni praca. Po 3 tak jak pisałem mam dosyc tego auta.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano
Za szyld nad dzwiami zakladu tez sie placi- zregenerujesz i na 200tys masz spokoj...

 

 

Tradelux z jakiego powodu wymieniales silnik?

Niech zgadne-uszczelka pod glowica albo rozrzad...

Nie oceniaj czyjejs pracy tylko dlatego ze robi dlugo-idzie w dobrym kierunku i do przodu a usterka byla podwojna

Twoj mechanik pod pretekstem sprawdzenia na twoj koszt i twoim autem odwiedzil rodzinke w calym wojewodztwie - nad tym sie zastanow...

Twoj silnik tez byl na hamowni?-w jakimcelu?

Czesci uzywane sa.dobre jak ktos sobie to sam wymieni lub nie ma kasy...

 

Tak padnięty rozrząd w Niemczech, a za naprawę tam powiedzieli tyle, że właściciel wolał sprzedać samochód tak jak stał - z wyjętym silnikiem, kompem itd. Kupiłem w takim stanie, bo wiem, że w tych latach był problem.

Wrzuciłem nowy motor, bo stary został w Niemczech - nie było sensu zabierać go po zerwaniu łańcucha.

Tak, więc kupiłem ją celowo, bo była taniej, niż pełnosprawna przed padnięciem - bo prędzej czy później w każdej będzie do wymiany rozrząd.

 

Z tym odwiedzaniem rodziny przez mechanika to dobre :mrgreen: On nie ma czasu na obiad, a co dopiero na odwiedzanie rodziny :mrgreen: Po prostu jak ktoś prowadzi warsztat na wysokim poziomie to bubla nie odda, a widzę że u stingera cały czas coś nie tak... Ciśnienie, ładowanie itd. da się wszystko sprawdzić na komputerze. Dlatego bierze się podpina pod kompa i testuje podczas jazdy, tak samo jak i na hamownii - sprawdza czy wszystko jest ok.

Dlatego też auto dostało poprawiony rozrząd, turbiny nowe po regeneracji itd. Żebym nie musiał szybko do niego wracać :)

 

Tutaj jest właśnie różnica, że stinger mało co pojeździł po naprawie, a ja już zrobiłem ponad 20tys km i nic ;)

 

Co do używki to lepiej kupić pewną używkę w ładnym stanie z gwarancją, niż oddawać do papraków na regenerację. Widziałem już różne rzeczy po regeneracji u papraków :D

Opublikowano
tak pomp do 123d lezy od zajebania na allegro. jest jakas jedna ktora wyglada tak jak moja po 200kkm.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stinger da sie sprawdzic tylko trzeba miec odpowiedni manometr

To ze CI sie nie pali dziala na twoja korzysc - nie wydrze Cie z butow przy regulowaniu rachunku za usluge

Masz dosc auta?-to jest normalne w obecnych dieslach

Jestes z KRAKOWA?

 

 

TRADELUX wiem ile mechanik z dobra renoma ma casu dla siebie / sam mialem warsztat /dlatego dziwi mnie ze facet nie ma czasu na obiad a ma trzy dni na sprawdzanie twojego auta

Piszesz cos w jednym zdaniu a w nastnpnym temu zaprzaczasz

Wiem jakie sa ceny w Niemczech mieszkam tu i pracuje dorywczo w warsztacie mechaniki pojazdowej

Zostawiles silnik w Niemczech zeby kupic uzywke w Polsce i wymienic w niej to co w tym silniku ktorego nie zabrales? - gdzie tu jest sens?

Turbine mozna ocenic wizualnie a sprawdzenie na stole kosztuje 50 zeta

W Niemczech nie regeneruje sie turbin tylko wymienia na nowe czy twoje nie byly wymieniane przed awaria silnika i nie zostaly u mechanika jako zlom a nastepnie na allegro jako regenerowane? /

Rozrzad jest czescia eksploatacyjna - BMW chcialo zrobic rozrzad bezobslugowy ale nie wyszlo -zdarza sie /dlatego w polifcie sa zmiany /

Kupic uzywke?-dostaniesz gwarancje rozruchowa max 2 tyg

Regeneracja-gwarancja 6 mcy i STINGER taka dostanie

STINGER nie regeneruje u paprakow- zaklad pracuje pod bandera BOSCH jasno napisane

Podpina sie auto pod komputer-STINGER mial podpiete ,wyszedl blad cisnienia ale nikt nie rusza tematu ladowania itd.

Testuje sie podczas jazdy z kompem-jesli jest taka potrzeba to owszem /potrzebne sa do tego dwie osoby/

Hamownia sluzy do pomiaru mocy silnika,momentu obrotowego oraz do stwarzania sztucznych warunkow obciazen jakim pojazd musi stawic czolo w normalnej eksploatacji...-dlatego nie rozumiem po co tu ruszasz temat hamowni

Predko nie wrucisz do mechanika ale powiedz na koniec ile Cie ta impreza kosztowala...

Opublikowano

Masz takie pojecie, a piszesz bzdury. Dwa nie wiesz jak bylo to nie pisz bzdur.

Testowanie nie trwa 8-12h dziennie. Chwila jazdy z kompem, odstawia na bok, za kilka h lub pod koniec dniowki znowu itd.

Dobry mechanik nie wyda auta, zanim nie posprawdza wszystkiego - szczegolnie przy takiej grubszej naprawie.

 

Ja swoje kupilem bez silnika - zostal w Niemczech w salonie BMW gdzie diagnozowali auto (odkupilem w zasadzie wszystko oprocz silnika z osprzetem - czyli cale nadwozie ze srodkiem). Kupilem caly uzbrojony silnik z calym osprzetem (wiec tutaj tez i sa te turbiny), komputer. Turbiny na wstepie polecialy do regeneracji, bo mialy juz najechane 100tys km (mechanik odkrecil je fizycznie od kupionego silnika i kazal zawiezc do regeneracji) i po co robic kiedys podwojna robote (bo jak to powiedzial, nie bede sie pierd... znowu za jakis czas z ich wyjmowaniem)? Po takim przebiegu zawsze bedzie minimalny luz na wirniku, wiec po co pozniej dawac mechanikowi drugi raz pieniadze za wymiane, jak juz jest cos wyjete i na stole? No chyba, ze o to chodzi mechanikowi - ten od razu powiedzial co zrobic, zeby zaoszczedzic pieniadze i nie ladowac za kilka tys km znowu $$.

 

Co do gwarancji/rekojmi to po 25 Grudnia 2014 zasady sie zmienily :) Jesli ktos nie zastrzeze sobie to za wady odpowiada przy rzeczach uzywanych przez rok. Dwa raczej nie padnie tak szybko jesli jest ok. Przy regeneracji ma 6 miesiecy gwarancji spoko, a dokladasz 30% i masz nowa z 2 letnia gw.

 

Bandera Boscha... widzialem juz rozne serwisy pod logiem Boscha :) Lacznie z takimi, ktore zakladaly nowe opony na alusy i ich nie wywazaly... z tekstem Panie to sa nowe opony, nie trzeba ich wywazac... :mad2:

 

Po co hamownia? Zeby sprawdzic i miec potwierdzenie na wykresach, ze wszystko poskladane jest ok.

 

P.S. Co do naprawy u mechanika to za sama robocizne zaplacilem 1800zł netto - wrzucenie silnika, komputera, wymiane rozrzadu, pozapinanie elektryki, przykodowanie wyposazenia, potestowanie itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.