Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przeszukiwałem forum, lecz nie znalazłem bardzo podobnego problemu do mojego.

Podczas jazdy (do 90 km\h) temperatura osiągała max 56-60 stopni, postanowiłem wymienić główny termostat, kupiłem zamiennik

i temperatura nadal oscyluje w granicy 60 stopni, postanowiłem zasłonić chłodnice (pomysł głupi ale trzeba coś zrobić żeby silnik się bardziej zagrzał)

Po zasłonięciu chłodnicy dykta podniosła temp. ok. 10 st. nie mówiąc o dużo szybszym nagrzewaniu się.

Wygląda na to że termostat główny jest dobry i wydałem niepotrzebnie pieniądze na zamiennik.

Mam pytanie czy aż za tak niską temp. silnika będzie odpowiadał termostat egr ? Mam go wymienić czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy ten termostat jest dobry ?

Opublikowano
Tak oba termostaty odpowiadaja za temperature. Proponuje zalozyc dwa oryginaly. Jak je zmienialem to w salonie kosztowaly tye co w sklepach.
Opublikowano

Witam,

Panowie trochę w temacie... taka sytuacja: temperatura - 7 stopni, do pracy odległość około 24 km i temperatura na poziomie 67-71 stopni. Normalne czy raczej też termostaty do wymiany?

Opublikowano
W Twoim silniku jest chyba 1 termostat, ale nie dam sobie ręki uciąć. Myśle że zdecydowanie za mało stopni, i za wolno, no chyba że jedziesz po 50km/h caly czas na obrotach 1300, i masz odpalone ogrzewanie na max. Normlanie od -7 do 87-89 powinien się zagrzać w max 15km, przy spokojnej, a 70* to powinien złapać po 2-4km. Jeśłi się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Opublikowano
Serio ? a jak ze spalaniem macie w te przymrozki? dziś kurdę w Szczecinie przy -7 na odcinku 10km 13litrów ;/ a to tylko 2.0D. Muszę sprawdzić te termostaty.
Opublikowano
W Twoim silniku jest chyba 1 termostat, ale nie dam sobie ręki uciąć. Myśle że zdecydowanie za mało stopni, i za wolno, no chyba że jedziesz po 50km/h caly czas na obrotach 1300, i masz odpalone ogrzewanie na max. Normlanie od -7 do 87-89 powinien się zagrzać w max 15km, przy spokojnej, a 70* to powinien złapać po 2-4km. Jeśłi się mylę niech ktoś mnie poprawi.

 

No wiesz niestety prędkości zawrotnych nie wyciągam bo wystarczy, że jeden niedzielny kierowca wyjedzie i już wyprzedzi go gdzie nie ma. Złapie 68-69 stopni i tak się temperatura trzyma no a średnio faktycznie 50-60 km jechałem. No ale to chyba nie zmienia faktu, że temperatura powinna być wyższa

Opublikowano
Mam pytanie czy aż za tak niską temp. silnika będzie odpowiadał termostat egr ? Mam go wymienić czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy ten termostat jest dobry ?

 

Ostatnio też przerabiałem temat termostatów. Poprawne działanie termostatu EGR można bardzo łatwo sprawdzić , wystarczy wymontować (co jest banalne) i dmuchnąć w niego, sprawny termostat przepuści niewielką ilość powietrza przy czym da opór, natomiast niesprawny termostat nie da oporu dla przepływającego powietrza. W moim przypadku najpierw wymieniłem EGR, po czym wymieniłem również główny (marki BEHR) i dopiero wtedy temperatura wróciła do 90C, uszkodzone termostaty dawały 65 C. Przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy.

Pozdr!

Opublikowano
Mam pytanie czy aż za tak niską temp. silnika będzie odpowiadał termostat egr ? Mam go wymienić czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy ten termostat jest dobry ?

 

Ostatnio też przerabiałem temat termostatów. Poprawne działanie termostatu EGR można bardzo łatwo sprawdzić , wystarczy wymontować (co jest banalne) i dmuchnąć w niego, sprawny termostat przepuści niewielką ilość powietrza przy czym da opór, natomiast niesprawny termostat nie da oporu dla przepływającego powietrza. W moim przypadku najpierw wymieniłem EGR, po czym wymieniłem również główny (marki BEHR) i dopiero wtedy temperatura wróciła do 90C, uszkodzone termostaty dawały 65 C. Przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy.

Pozdr!

Dzięki kolego, tak coś słyszałem, że można w niego dmuchnąć ale nie byłem pewien jaki wniosek z niego wysunąć. W następnym tygodniu wymontuję go i sprawdzę, jeśli będzie do wymiany to go wymienię i dam znać jaką temp. osiąga :)

Jak wymieniłeś EGR to o ile temp. Ci skoczyła do góry ? Bo tak jak wspomniałem główny wymieniłem i dalej mam 60 st.

Opublikowano
Jak wymieniłeś EGR to o ile temp. Ci skoczyła do góry ? Bo tak jak wspomniałem główny wymieniłem i dalej mam 60 st.

 

Nie zauważyłem aby po wymianie termo EGR temperatura się podniosła, zarówno przed jak i po miałem 65C do 73C jak pokręciłem na obrotach, wymiana obu dała poprawny efekt. Poza tym termo EGR ma temperaturę otwarcia 70C dla tego silnika. Spalanie 7,3 więc podobnie jak u Ciebie i utrzymuje się dalej w okresie zimowym. Kupowałem na znanym portalu, 70 + 10 PLN za oring.

Opublikowano
A czy w autach po lifcie tez są dwa termostaty bo ja znalazłem u się tylko jeden.

 

Dla silnika N47 występuje tylko jeden termostat.

Było na forum: http://www.ww.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=244854

 

Spoko dzięki, chciałem się upewnić.... a jeszcze dzisiaj na powrocie z pracy znowu sobie sprawdziłem temperaturę, prędkość trochę wyższa i temperatura nawet do 80 stopni doszła ale zauważyłem, że jak hamuje silnikiem to temperatura spada, jak przyśpieszam to rośnie no ale nie zmienia to faktu że 90 stopni silnik nawet po przejechaniu 20 km nie osiągnął.

Opublikowano

U mnie, przy -15*C, jazda po ok 30sek od odpalenia, silnik osiągnął temp:

1. Po 1,5km - 48*C, jazda miejska bez korków

2. Po 8km - 80*C, jazda miejska 2km bez korków, 6km obwodnica z prędkością ok 120km/h

3. Po 10km - 84*C, jazda miejska 2km bez korków, 8km obwodnica z prędkością ok 120km/h

Trzyma mi temp 84-86*C podczas jazdy. Termostaty ori wymienione rok temu, bo trzymały temp mniejszą niż 70*C.

Podsumowując, po 10km jazdy jak w pkt 3, silnik łapie temp ok 84*C w zimowych warunkach. Jazda spokojna i płynna.

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli termostat jest w stu procentach sprawny to otwiera się przy 88 stopniach, jest to nawet na nim wygrawerowane (ori BMW), w zimę raczej ciężko przekroczyć tę temperaturę.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Panowie a jakiej firmy jest termostat dla silników N47 (LCI)? Też BEHR czy już jakiś inny dostawca?

 

Dobra, termostacik wymieniłem, niestety nie cały płyn, udało mi się odzyskać w zawiązku z tym musiałem dolać, kupiłem koncentrat firmy Febi 81 22 94 07 454, żółty(za naradą sprzedawcy, że mieszalny i zalecany do BMW) Okazało się jednak, że w układzie mam jakiś niebieski (pewnie oryginał).

Niestety bez auta jestem jak bez ręki, wlałem do układu koncentrat (cały wlazł) i jeszcze uzupełniłem wodą i teraz się zastanawiam, czy to nie był strzał w kolano... kurde mogłem właściwie tak sobie koncentrat do układu wlać?

Opublikowano

Nie polecam Behr spoza serwisu, za duża loteria.

Niedawno montowaliśmy do E61 525d i E60 525d (oba 177KM). W pierwszym przypadku temp OK, w drugim 75'C (w porywach).

Jakość nie jest ta sama co w termostatach z serwisu Bmw. Term EGR ma zdarte numery Bmw, a główny to całkiem inna bajka - jest tylko napis "Made in Italy" i nic więcej (sprawdzane na dwóch termostatach; opakowanie Mahle/Behr).

 

Ja mam oryginały w E91 330d wymienione 5 lat temu, i w trasie (przy około -5'C do 0'C) obecnie trzymają około 86'C. Przy wypalaniu DPF około 89'C.

Do E81 N47 montowałem profilaktycznie termostat oryginał.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich.

Przelecialem na szybko temat i mam pytanie.

Okolo 3 miesiace temu w e90 20d wymienilem oba termostaty i temp sie utrzymywala ladnie w granicach 85-90 stopni - spalanie przy normalnej jezdzie okolo 6,5l

Teraz spalanie skoczylo mi na 7,2l +/- wiec sprawdzilem temp silnika , na postoju temp dochodzi do 80 stopni. Jednak podczas jazdy spada ona nawet do 55-60 stopni.

Co moze byc tego powodem ? Termostaty dalej czy jakas inna przyczyna ?

Co do mechanika nie ufam mu w jaki sposob to zrobil itd. - prawdopodobnie po najnizszej linii oporu.

Dziekuej za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie kupowałeś te termostaty? Niestety według mnie wszystkie poza ASO to badziew, a i te z ASO czssami są do bani. Chcociaż są tu tacy co piszą że im te BEHR z allegro działają. Ja się do tych osób nie zaliczam niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.