Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przy odpalaniu samochodu (problem nasila się w niższych temperaturach) ciężko kręci rozrusznik. Nie ma werwy, robi to ospale, przez co mam problemy z uruchomieniem silnika. Dodatkowo, po przekręceniu kluczyka rozrusznik obraca wał 2-3 razy i zatrzymuje się. Żeby odpalić muszę przytrzymać kluczyk w pozycji rozrusznika, chociaż i tak ten zatrzymuje się na moment co około 1-2 sekundy. Co może być przyczyna?

 

W pierwszej chwili myślałem, że BMW ma takie zabezpieczenie, że jak spada napięcie na aku poniżej pewnego poziomu to rozrusznik się zatrzymuje po chwili i dłużej nie będzie kręcił aby nie doprowadzić do pełnego rozładowania akumulatora. Pierwsza diagnoza - akumulator. Sprawdziłem więc ładowanie (14,1-14,2), pobór prądu na postoju (10-20 mA) - wszystko ok! Wymieniłem akumulator na nowy i nic. Dalej słabo kręci i przerywa rozrusznik. Gdzie szukać dalej? Prośba o pomoc!

Opublikowano

Kolego , sprawdź masę na rozruszniku (kable) i jeszcze raz połączenie klem na akumulatorze, sprawdź faktycznie czy akumulator nie ma już dość i czy go dobrze dobrałeś.

 

Kręcenie rozrusznika nie ma nic wspólnego ze świecami - chyba tylko to, że świece dobijają aku (mocny spadek prądu)

 

A czy w ogóle Ci odpala auto - bo tego nie dopowiedziałeś?

 

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Sprawdzić świece żarowe a w następnej kolejności sterownik świec żarowych.

Świece raczej odpadają. Nie mają związku z kręceniem rozrusznika, poza tym grzeją szybciutko, INPA nie wskazuje błędów świec.

 

sprawdź masę na rozruszniku (kable) i jeszcze raz połączenie klem na akumulatorze, sprawdź faktycznie czy akumulator nie ma już dość i czy go dobrze dobrałeś

Klemy wyglądały ok, ale i tak je przeczyściłem. Nie sprawdzałem połączenia masy z karoserią - założyłem, że jej w tym miejscu się raczej nie odkręca ale sprawdzę i to na wszelki wypadek. Aku dobrałem raczej ok (95Ah 850A), kupiony 3 tygodnie temu. Już go nawet ładowałem prostownikiem po pojawieniu się kontrolki niedoładowania.

 

A czy w ogóle Ci odpala auto

Tak, autko odpala, tylko ciężko. Objaw jest taki, że rozrusznik kręci wolno i po chwili (1-2 sek) się zatrzymuje. Za 3-4 razem w końcu odpali. Problem nasila się po postoju rano w chłodne dni. Na ciepłym silniku jest ok.

 

Szukając dalej, podpiąłem przed chwilą kompa i wywaliło mi błąd 4477 (IBS). Dobrałem się do akumulatora i IBS-u i okazało się, że cienki kabelek idący od + do IBS był odpięty... :mad2: Podpiąłem go z powrotem, i po opaleniu silnika ładowanie mam teraz na poziomie 14,9-15,2V :twisted:

Cholera tak teraz dumam, że może przez to, że kabelek od IBS-u był odłączony ładowanie było niskie (14,1V) i jeździłem na niedoładowanym akumulatorze. Stąd wolno kręcący się rozrusznik. Tylko zastanawia mnie, dlaczego po sekundzie kręcenia się zatrzymuje. Raczej nie jest to normalne i usterka dalej gdzieś jest. A jak jest u Was? Czy np. przy bardzo niskich temperaturach rozrusznik kręci sam (bez ręcznego trzymania kluczyka w poz 3) przez kilka sekund do momentu odpalenia czy też zatrzymuję się po chwili i trzeba kluczykiem go budzić ponownie?

Opublikowano
Multimetru cęgowego niestety nie posiadam, ale wg ukrytego menu napięcie podczas rozruchu spada do 10,2 V.
Opublikowano

Mówisz żeby pogrzebać przy rozruszniku.. Bez tego się chyba nie obędzie, tylko sprawdzę jeszcze na wszelki wypadek ten nowy akumulator - czytałem o przypadkach, że i nowe padały a ten nie bardzo trzyma napięcie (po kilku dniach postoju na mrozie potrafiło spaść do 11.9V) - pobór prądu na postoju ok.

 

Panowie, jak to jest u Was z automatycznym kręceniem rozrusznikiem (tzn. bez przytrzymywania kluczyka w poz. 3). Załóżmy, że autko nie odpala, to jak długo kręci zanim przestanie? U mnie są to dosłownie 2 sekundy. Czy ten typ tak ma, czy powinien w razie problemów pokręcić dłużej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze musisz zrobić adaptację nowego aku, możesz zrobić to inpą.

Po drugie, e60 to elektronika, to że czasem pokazuje Ci ładowanie ponad 15V, a czasem 14V, to nic złego. Jak akumulator jest rozładowany, to komputer daje mu większe ładowanie, jak akumulator jest naładowany na full, to ładowanie jest niższe. Gdy jednak spadnie poniżej 14V, to kończą się szczotki w regulatorze napięcia lub sam regulator napięcia.

Jeśli zrobisz adaptację akumulatora i go naładujesz, a na następny dzień napięcie będzie powyżej 12,5V, to aku jest OK, jeśli napięcie spadnie poniżej 12,3V, to aku jest słaby. Wiem, to małą różnica, ale tak jest.

W Twoim przypadku jednak obstawiam rozrusznik. Dla pewności jednak powinieneś sprawdzić połączenia przewodów do niego podłączonych i masę silnika. Jak to okaże się OK, to rozrusznik na warsztat.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Cześć

Zgadzam się z przedmówcą.

 

Jeśli nie kable to rozrusznik.

 

Jeśli masz możliwość sprawdzenia innego akumulatora to by było dobrze aby na setkę potwierdzić, że z aku jest OK.

 

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Adaptacja aku po wymianie była zrobiona. Podmieniłem akumulator i inny (sprawny 100%) też kręcił słabo.

Rozrusznik więc poszedł na stół. Wymiana tulejek i samochód pali dosłownie w 1/4 sekundy!!! Jak nowy! :shock:

Problem rozwiązany :mrgreen: Dzięki za podpowiedzi :cool2:

Opublikowano
mam podobnie w x3 :
podczas kręcenia jest zbyt duży pobór prądu i są rozłączane poszczególne moduły (stąd te dodatkowe kontrolki) więc przymierzam się do wyciągnięcia rozrusznika tylko czy trzeba do tego kanału czy dobiorę się do niego po zdjęciu kolektora??
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Odswieze temat, przed chwila poszedlem do auta sprawdzic bledy, odpalilem auto zeby sprawdzic parametry, zobaczylem ze napiecie aku zaczyna spadac i po kolei zaczelo wylaczac sie wszystko w aucie. Mam odlaczony ibs, nowy aku i jest zakodowany. Auto stalo trzy dni w warsztacie przez nivo, potem mialem tylko krotkie przebiegi a pobor byl przez kompresor i odpalanie ( jazda po miescie ). Teraz juz nie kreci rozrusznikiem :-( rozkladam rece,
  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.