Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mam pytanie odnośnie pompy ABS. Czy podczas mocniejszego hamowania na śliskiej nawierzchni lub podczas lekkich boków na śniegu z włączonym DTC słyszycie pompę ABS? Chodzi mi o taki chrupiąco trzeszczący dźwięk z lewej strony podszybia. Rozumiem, że może być słychać pompę ale ten dźwięk jest po prostu niepokojący. Każdy kto ze mna jedzie zwraca na to uwagę i nie wiem, czy to zbliżający się koniec pompy, czy normalka.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zapomniałem dodać, że wczoraj byłem u mechanika, ktory zajmuje się tylko BMW i raczej jest polecany. Po jeździe testowej stwierdził, że to normalne. Pytałem czy tak głośno ma być, stwierdził że tak pracuje pompa.

Sypie dzisiaj śniegiem więc będzie okazja nagrać ten dźwięk. Jak mi się uda nagrać go wyraźnie to wstawię plik z nagraniem.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wstawiam plik z tym co udało mi się nagrać.

 

Dźwięk o którym mowa słychać dobrze w 20 sekundzie (ostre hamowanie na śniegu). Kolejno krótkie przerywane dźwięki, to działanie hamulców podczas stabilizacji toru jazdy (włączony DTC, lekkie boki), w 32 sekundzie znowu ostre hamowanie i głośna praca pompy. Później też pojawiają się te dźwięki (polatałem trochę po placu) ale opisałem te pierwsze, żeby było wiadomo o który dźwięk mi chodzi.

 

http://www.supershare.pl/?d=FDF50C8B2

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dzięki za potwierdzenie.

Wiem jak objawia się działanie ABS, bo w niejednym aucie go testowałem.

Zdziwiło mnie to, że w BMW pompa wydaje dźwięki jakby miała zaraz wyzionąć ducha. No cóż, trzeba się przyzwyczaić :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No przy lataniu po placu wyłącza się DTC, a w trakcie zwykłej jazdy to chyba lepiej hamować bez załączania ABS?
3A0jS9b.png
  • Członkowie klubu
Opublikowano

aaben - oczywiście przy wyłączonym DTC i DSC można kręcić bączki i nie tylko, ale przy aktywacji DTC można polatać kontrolowanymi bokami bez napinki. DTC działa na tyle dobrze, że często aktywuję tylko ten tryb, zamiast całkowitego wyłączania systemu, żeby "łatwo" polatać bokiem.

Jeśli chodzi o normalną jazdę i hamowanie (zwalnianie), to oczywiście nie ma potrzeby aktywować ABS. Moim celem było wymuszenie działania, aby nagrać dźwięk pompy, który wydawał mi się nienaturalny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.