Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Mam problem a mianowicie gdy jest temperatura minusowa czy to jest -2 czy -15 po nocy autko odpala za ok 3 a 4 a przy większych mrozach nawet za 5 razem a objaw jest taki, że po wciśnięciu przycisku start stop odpala i po 2 a 3 sekundach gaśnie przy czym szarpnie silnikiem, a jak już odpali to trzyma na obrotach, nie ma problemów z następnym odpalaniem ma moc podczas jazdy. Podłączałem pod kompa u mechanika nie pamiętam jaki miał program ale wiem, że jakiś specjalistyczny który kosztował ponad 10 tyś zł i się okazało, że jedna świeca była spalona, postanowiłem wymienić wszystkie na nowe i objaw jest nadal taki sam. Po podłączeniu pod kompa pokazuje mi jedynie błąd podgrzewacza filtra paliwa ale myślę, że to nie jest tego wina. Proszę o jakąś poradę. Nadmieniam, że rozrusznik kręci ładnie z aku nie ma problemów, filtr paliwa był wymieniony jakieś ok 15 tyś km temu. Z góry dziękuję.
Opublikowano
Hej , kolego podłącz pod kompa i sprawdź czy sterownik świec Ci działa. Podejrzewam, że nie podaje prądu na świece - i odpalasz ciśnieniem silnika.
Opublikowano
Jak podłączałem pod kompa nie wykazało żadnych innych błędów jak z tą od podgrzewacza filtra. Spróbuje podpiąć się pod Inpa może tam coś innego pokaże. :?:
Opublikowano
Koniecznie sprawdź, mój do -2 stopni palił od strzała ale jak się zrobiło -10 to co z tego, że pojawiła się spiralka świec na chwilkę sugerująca grzanie świec. 3 razy i dopiero zagadał. Podjechałem do speca i podłączył kompa i wyszło sterownik świec nie odpowiada, nie przekazuje impulsu na świece. Naprawiłem sterownik (świece wszystkie OK - one naprawdę palą się rzadko ) i w ostatnich dniach pomimo -14, -15, -16 od strzała pali.
Opublikowano
No właśnie spirala się pokazuje na ok 2 sekundy tylko że dopiero jak za drugim razem próbuje odpalić. Być może i to wina sterownika. A można takowy sterownik naprawić czy lepiej poszukać jakąś używkę lub nowy?
Opublikowano

Ja ten sterownik zregenerowałem (używka kosztuje sporo, a nowego nie ma nawet w składzie części). Koszt wyjęcia, regeneracji (czyli odbudowa tzw. połączeń oraz instalacją, weryfikacja świec żarowych, wykasowaniem błędów) śmieszne 110zł. Osoba z polecenia gościa, który temat BMW zna jak swoją kieszeń.

 

Dodam sterownik jest po kolektorem ssącym wyjęcie masakra, a gościowi zajęło to niewiele czasu we wtorek 05.01.2015 podstawiłem o 19:00 a o 12:30 06.01 (bałem się bo to Święto) auto odebrałem

Opublikowano
No tak ale czy na pewno jest to wina sterownika przed wymianą świec na kompie pokazywało że na 3 cylindrze jest spalona świeca i faktycznie ona była po wymianie wszystkich żadnych innych błędów nie ma, czy może nie pokazywać na kompie błędy a może być uszkodzony sterownik?
Opublikowano

Zobaczcie na ceny tych sterowników, je się regeneruje analogicznie jak sterowniki ABS, które są zmorą BMW e39 :-)

 

Nie mogę odczytać linków - co dokładnie Ci pokazało ?

Opublikowano
Miałem to samo tylko, że błąd świec pokazywało na kompie. Wczoraj wymieniony sterownik na nowy (zamiennik). Koszt około 250 zł sterownik, robota +- 100 zł.
Opublikowano

Cieszę się, że temat poprawnie zdiagnozowany - 95 % to dobra diagnoza a 5 % to leczenie ;-)

 

Przyjemnego śmigania

 

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej,

Sterownik zawsze można oddać dla Rogera z Nysy, naprawi i da dożywotnią gwarancję, ja bym obstawiał jednak coś innego.

Poprzedniej zimy miałem podobnie. W święta byłem na mazurach (mrozy -10 -15), autko stało na podwórku. Po nocy na mrozie silnik odpalał i gasł po 2 sekundach, następnie odpalał normalnie, przyczyną był zawalony DPF. Po usunięciu problem kompletnie zniknął. Dodam, że też miałem spaloną jedną świecę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
No właśnie w tym problem, że w tamtym roku usunąłem DPF oraz podkręciłem troszkę moc czyli na 100% nie jest to przyczyną, będę szukał dalej pewnie zacznę z tym sterownikiem choć dziwne że nie pokazuje błędów.
Opublikowano

Jeśli to nie problem

 

podaj skąd jesteś? Jak z dolnegośląska to coś temu zaradzimy.

 

Pozdrawiam

Jacenty

Opublikowano

Podczepie sie pod temat ale z 525d 2005r bo tez mam problem z odpalaniem. Sprawdzałem pod kompem i tez żadnych błędów świec ani sterownika nie ma... Co więcej świece były wykręcanie i pojedynczo sprawdzane i sa Ok. Główki w nich tez nie sa poupalane i wkręcają sie do końca.

Zalaczam filmik.

 

Ps. Czasami jest jak na filmiku i bardzo cieżko odpala a czasami załapie i po 2 sekundach gaśnie...

https://vimeo.com/152589965

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam kolego u mnie byl ten sam problem miesiac temu tyle ze przyczyna byl dpf zapchany(stopiony) ktorego ty nie masz pytanie czy zostal fachowo wylaczony a może zamontowany byl emulator który padł bo tez słyszałem o takich fachmanach :?: :?: :?: :?: :?:Jestes z Podkarpacia a dokladniej skad moze masz nie daleko do Sandomierza to moge dac ci namiary na szpeca :cool2: :cool2:
Opublikowano
W tamtym roku był usunięty dpf i tamtej zimy nie było problemów. A teraz jak jest 1 na plusie to pali od strzała. W sumie jestem z Bieszczad to kawałek spory do Sandomierza. Ale dzięki za informację. Mam nadzieje, że nie będzie już zimy hehe.
Opublikowano
Witam wszystkich. Przyłączę się do dyskusji ponieważ nęka mnie ten sam problem już drugi rok z rzędu. mianowicie przy niskich temperaturach autko pali ale obroty falują przez około 2 sekundy. przy temperaturze -15 nie mogłem odpalić samochodu przez 10 prób! Co dziwne w moim przypadku to to że nie zawsze tak jest. Czasami autko stoi na zewnątrz przez tydzień przy temp. 5 stopni i pali świetnie kiedy indziej znowu użytkowany co dziennie pali ciężko i obroty falują. Czasami odpali i zgaśnie przy pierwszej próbie po czym pracuje normalnie. Moc pełna, żadnych problemów. Co najważniejsze w moim przypadku to fakt iż wymieniłem świece na nowe 10 miesięcy temu a sterownik świec wymieniałem już 3 razy w ciagu 2 lat. Dwa razy regenerowany i w końcu na nowy. Nic do tej pory nie przyniosło skutku. Po ostatniej wymianie nie podłączałem pod kompa ponieważ mieszkam za granicą i robię to tylko kiedy na prawdę potrzeba. Wcześniej po wymianie sterownika na drugi dzień wywaliło ze błąd sterownika, dlatego wrzucili mi nowy. Co wy na ten temat myślicie? Miałem tez wcześniej błąd DPF i nie wiem czy dalej go mam...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.