Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Panowie, dużo tematów jest na temat stuków w N52, przeczytałem już wszystko. Obejrzałem również bardzo dużo filmików z pracą silnika N52, N53 ale... ludzie wrzucają filmiki gdy mają problem z dzwiękiem, w związku z tym nie wiem jak powinna brzmieć nieuszkodzona R6'tka i nie mam doczego ich porównać.

 

Chciałbym prosić Was o pomoc, o porównanie dźwięku zimnego silnika na wolnych obrotach ze swoim ezgemplarzem jak i ciepłego silnika również ze swoim autkiem. W nagrywanej na filmie E90 znajduje się silnik N52B25 o przebiegu 200 tyś km potwierdzonym wpisami w ASO i na książce. Na zimnym filmiku występują stuki (ma to związek z głowicą najprawdopodobniej), na ciepłym zaś ich nie ma (i bardzo dobrze!), ale zastanawia mnie odgłoś ciepłego silnika.

 

Pytanie brzmi: Czy tak powinna brzmieć rozgrzana R6'tka? Przypominam, silnik N52B25 2.5 benzyna 218KM

 

Link do Youtube.

 

Ciepły: https://www.youtube.com/watch?v=gGwqelcGUGU

Zimny: https://www.youtube.com/watch?v=mM1JZwKYSEo

 

Dzięki! Sprawa pilna, w piątek jade oglądać auto. Moi znajomi już je oglądali, wszystko jest OK poza stukami na zimnym.

Opublikowano
Wrzucę Ci filmiki na zimnym i ciepłym. N52B30 330i 2006 rok 130kkm.

 

Super! Czekam z niecierpliwością.

 

Chce to sprawdzić, bo zastanawia mnie czy na ciepłym czasem nie słychać... PUK PUK panewka :D

Opublikowano
Uszczelka pod pokrywą czy tam nie jest czasem naje.bany sylikon?

 

Nie, raczej nie. Nie wygląda to na silikon. Mam jeszcze filmiki w wyższej rozdzielczości gdzie widać, że to raczej uszczelka.

 

Jak ktoś ma @gmail'a to może zobaczyć pozostałe dwa filmiki u mnie na Drivie:

https://drive.google.com/open?id=0B9e40yGFUil8SkpDaU02c0QtcTA (wystarczy się zalogować swoim kontem)

 

@apson83 masz taki silnik lub podobny? Co myślisz o dźwięku?

Opublikowano

Tutaj masz filmik po odpaleniu silnika , autko na postoju około 24h, temperatura otoczenia -6 stopni, niecałe 130000 km:

Tutaj masz filmik nagrzanego silnika ( sorry za dzwoneko drugiego telefon w tle ):

 

Jak na mój gust dźwięk jest ten sam, tyle że na zimnym silnik jest na ssaniu i ma nieznacznie wyższe obroty, dlatego częstotliwość cykań jest inna.

Twój silnik ma poprawny dźwięk, jak się nagrzeje.

Jak jest zimny to wali jak szalony...

Może kwestia zmiany oleju i zastosowania lepszego filtra paliwa ?

 

P.S. Czytałem gdzieś, że jak właśnie jest słaby olej, to zbyt szybko spływa z głowicy i za mały film olejowy jest na elementach metalowych, może jak lepszą oliwę wlać, to by tego nie było....

Opublikowano

Karonball! Dzięki wielkie!

 

PoProstuNazwaUżytkownika, super, czekam. ;-)

 

Występowało u Was stukanie na zimnym?

 

Jeden user odpisał mi na PW, ze wymienił olej i spokój, ale jak napisał - chyba sobie zaszkodził, ponieważ pojawił się syf (prawdopodobnie nowy olej innej firmy go wypłukał) i musiał wymienić wałek rozrządu, ze względu na zatarcie.

 

Jak tam u Was? Zmienialiście olej na inny? Stuki są?

 

Co myślicie o zakupie takiego auta z wadą? Generalnie auto bezwypadkowe, wszystko ok, spoko wyposażenie. Mankamentem są stuki na zimnym. BMW pisało, że serwisują takie auta, które jeżdżą z tym dziwnym dźwiękiem i nic się nie dzieje.

Opublikowano

nie kupuj z taką wadą. Na ciepłym ten silnik tez nie brzmi jak powinien.

jesli chodzi o n52, szukaj tylko z 2005, lub jesli cie stać, z 2010 w górę (n53)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiadomo, a już na pewno nikt Ci nie powie tego na forum. Dobry mechanik który się zna na marce i tych silnikach może będzie w stanie powiedzieć gdzie szukać przyczyny.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Te silniki mają wadę. Głowice do d..py. Kolego zalej olej AMSOIL european car formula. Podobno najlepszy na świecie do uciszenia tego silnika. Ja w 3.0 mam zalany i jest idealnie cicho. Poczytaj na amerykańskich forach tam zjedli zemby na tym silniku. U nas to tylko diesle:)

acha przed zmianą oleju koniecznie dobra płukanka najlepiej xando.

Zapomniałe. Silnik Ci nie padnie tylko coraz bardziej będzie walił i walił aż głowica pójdzie do wymiany. A to parę tysięcy.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam Panowie a to moj cykacz;)) e92 325i 2008 N53b30
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano
Witam Panowie a to moj cykacz;)) e92 325i 2008 N53b30

 

Faktycznie cyka.... Jaki olej masz zalany w tym silniku? Robiles plukanke przed wymiana? Zalewales jakis modifikatory tarcia?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
nie nic nie robilem w tym kierunku! Wymiana oleju tylko. Motul xclean 5w/40. Zastanawialem sie nad 0w/40 mobila new life nastepnym razem ale sam nie wiem?? Niby polepszy prace!? Rowniez jestem ciekaw opinni na ten temat???
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano
N53 bedzie cykac bo taka jest uroda tych wtryskow. N52 cyka bo ma "wadliwe" popychacze. Ludzie CZESTO myla te dwa silniki bo na obydwu widnieje 325i lub 330i
N57
Opublikowano

Mg troche racju masz!!! Jak mam stan full lub 3/4 to jakby ciszej bylo! Jak zejdzie do 1 przedzialki od min to juz transit :lol: .

 

Jednak Lakom tez ma troche racji chyba nie da sie calkiem zniwelowac tego cykania! Ten typ tak ma :cry2:

 

Po prawdziwym BMW zostal znaczek i cena!

" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.