Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Posiadam silnik M57 218km 3.0d

 

Wymieniłem 2 termostaty bo jeden przepuszczał na chłodnicę .Teraz jest ok ale samochód nadal utrzymuje temperaturę 66 stopni.

 

Co może być jeszcze przyczyną? czy mój silnik posaida dogrzewanie wstepne? czy posiada pompke elektryczną dodatkową? czy ona może być problemem?

 

Auto ma skrzynię manualną

Opublikowano

a termostaty ori czy zamienniki?

czy odpowietrzyles caly uklad zgodnie ze sztuka ?

czy sprawdzales jakies bledy na kompie ?

wwo_j
Opublikowano

U mnie problem z niedogrzewaniem rozwiązała wymiana 2 ori termostatów i pompy wody. Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Witam!

 

Posiadam silnik M57 218km 3.0d

 

Wymieniłem 2 termostaty bo jeden przepuszczał na chłodnicę .Teraz jest ok ale samochód nadal utrzymuje temperaturę 66 stopni.

 

Co może być jeszcze przyczyną? czy mój silnik posaida dogrzewanie wstepne? czy posiada pompke elektryczną dodatkową? czy ona może być problemem?

 

Auto ma skrzynię manualną

Skrzynia automatyczna czy manualna? Jak automat to problem tkwi w wymienniku ciepła asb. Ja miałem to samo po wymianie termostatow auto grzalo na 68C. Mechanik twierdził że termostat nowy jest zepsuty. Ale Poczytałem trochę zaslepilem na chwilę wąż z wymiennika asb, auto odzyskalo temperaturę. tak samo tobie radzę Zrobić. Sprawdź wymiennik ciepła asb

Opublikowano

Panowie sukces po trasie 36km samochód łapie 90stopni i tak stoi. do 66 rośnie ok pozniej już wolno...termostaty 2 x ori.

 

 

Jak wygląda prawidłowe odpowietrzanie?

Opublikowano

Walczę z tym tematem praktycznie od zakupu samochodu i moje przemyślenia:

 

1. Ten silnik jest baaardzo efektywny energetycznie i wcale nie ma ochoty osiągać wysokiej temperatury, szczególnie w mieście, zimą gdzie w automacie ma niskie obroty.

2. W minusowych temperaturach bardzo szybko dogrzewa się do 60 - 65 stopni i potem nie ma ochoty za bardzo iść a to jest moment wyłączenia dogrzewania webasto

3. Od 65 do 75 (ostatnie kreski na obr.) trzeba się mocno napocić i trochę potrzymać powyżej 2 tyś obrotów

4. Potem od 75 do 88 - 92 idzie już ładnie

 

Pojechałem z tym do serwisu w Łodzi (w okolicy giełdy kwiatowej - żeby nikt mnie o reklamę nie posądził) i nawet porównywali dogrzewanie innych dwóch m57 w stosunku do mojej bo oczywiście cały czas miałem wrażenie, że silnik się słabo dogrzewa.

 

Możliwe przyczyny niedogrzewania w tym silniku:

- dwa termostaty (wymienić na ori albo behr). Łatwo sprawdzić czy działają - dolny przez wąż, górny przez dmuchanie

- webasto, może mieć problem z zaworami i nie puszczać ogrzewania - będzie wiadomo, bo do 60 też będzie szło opornie

- chłodniczka asb - ale serwis twierdzi, że to nie ma aż takiego wpływu - też łatwo sprawdzić - wystarczy wąż dotknąć

- pompa wody.

Opublikowano

- chłodnicza ASB jest połączona z chłodnicą na stałe, więc jak wymiennik ciepła przepuszcza to cały czas jest otwarty duży obieg, mimo zamkniętego głównego termostatu, więc nie da się precyzyjnie wskazać winy głównego termostatu czy uszkodzenia wymiennika ciepła.

 

- jaki wpływ ma pompa wody na niedogrzanie ? prędzej pompa wody niedziałająca, uszkodzona powoduje przegrzewanie się silnika, gdyż płyn nierównomiernie odbiera ciepło z silnika

 

Mam jeszcze pytanie, gdy w moim silniku m57n otworzy się termostat główny a temp cieczy wynosi 88/90 stopni gdy jest uruchomiony nawiew z temp max to zauważyłem drgający wąż od nagrzewnicy co jakiś czas, problem powstał gdy odkręciłem korek wlewu od zbiorniczka wyrównawczego aby sprawdzić czy układ nie jest zapowietrzony przypadkiem i sprawdzić strumień przelewowy, więc po odkręceniu strumień leci ciurkiem ale drga wąż od nagrzewnicy co jakiś czas

Opublikowano
Walczę z tym tematem praktycznie od zakupu samochodu i moje przemyślenia:

 

1. Ten silnik jest baaardzo efektywny energetycznie i wcale nie ma ochoty osiągać wysokiej temperatury, szczególnie w mieście, zimą gdzie w automacie ma niskie obroty.

2. W minusowych temperaturach bardzo szybko dogrzewa się do 60 - 65 stopni i potem nie ma ochoty za bardzo iść a to jest moment wyłączenia dogrzewania webasto

3. Od 65 do 75 (ostatnie kreski na obr.) trzeba się mocno napocić i trochę potrzymać powyżej 2 tyś obrotów

4. Potem od 75 do 88 - 92 idzie już ładnie

 

Pojechałem z tym do serwisu w Łodzi (w okolicy giełdy kwiatowej - żeby nikt mnie o reklamę nie posądził) i nawet porównywali dogrzewanie innych dwóch m57 w stosunku do mojej bo oczywiście cały czas miałem wrażenie, że silnik się słabo dogrzewa.

 

Możliwe przyczyny niedogrzewania w tym silniku:

- dwa termostaty (wymienić na ori albo behr). Łatwo sprawdzić czy działają - dolny przez wąż, górny przez dmuchanie

- webasto, może mieć problem z zaworami i nie puszczać ogrzewania - będzie wiadomo, bo do 60 też będzie szło opornie

- chłodniczka asb - ale serwis twierdzi, że to nie ma aż takiego wpływu - też łatwo sprawdzić - wystarczy wąż dotknąć

- pompa wody.

 

Troche się nie zgodzę. Jak wszystko działa jak należy to silnik szybko złapie 90C. U mnie po naprawie wymiennika ciepła auto szybko i równomiernie się nagrzewa bez jakiegoś gazowania. Wcześniej jak przez wymiennik asb w którym zablokowany się się termostatki to właśnie silnik nagrzewal się wolno i trzeba było go męczyć żeby temperaturę złapał która później i tak spadała. Zauważyłem również że przy uszkodzonym wymienniku asb wąż od głównego termostatu do chłodnicy zanim silnik złapał temperaturę robił się ciepły czyli był obieg wody co powodowało niedogrzanie. Po naprawie ten wąż jest zimny do momenty osiągnięcia 90C wtedy termostat główny się otwiera i dopiero zaczyna mieszać wodę.

Ps do naprawy wymiennika ciepła udało mi się załatwić odlew aluminiowy z prowadnicami na sprężynki i tloczki termostatow w wymienniku które często ulegają samoistnemu uszkodzeniu. Cześć ta nie jest dostępna w sklepie ale gość od którego to kupiłem ma Jeszcze kilka sztuk

 

Poniżej filmik jakby ktoś nie wiedział o co chodzi

Opublikowano
Szybkość nagrzewania zależy od wielu czynników ale np dzisiaj przy -8C wiatr śnieg to jakieś może 10km. No znacznie szybciej a przede wszystkim łapie te 85-91c bez wysiłku. Wcześniej trzeba było się nameczyc i gazowac żeby złapał temperaturę która przy spokojnej jeździe i tak spadała poniżej 70C. U mnie problem był z prowadzeniem tych sprężyn. Te plastiki się łamią i sprezyna nie zamyka. Nikomu nie daje gwarancji ale jak oba termostaty wymienione na nowe org i wymiennik sprawny to nie ma bata musi grzać. kontakt do gościa: [email protected]
Opublikowano
Szybkość nagrzewania zależy od wielu czynników ale np dzisiaj przy -8C wiatr śnieg to jakieś może 10km. No znacznie szybciej a przede wszystkim łapie te 85-91c bez wysiłku. Wcześniej trzeba było się nameczyc i gazowac żeby złapał temperaturę która przy spokojnej jeździe i tak spadała poniżej 70C. U mnie problem był z prowadzeniem tych sprężyn. Te plastiki się łamią i sprezyna nie zamyka. Nikomu nie daje gwarancji ale jak oba termostaty wymienione na nowe org i wymiennik sprawny to nie ma bata musi grzać. kontakt do gościa: [email protected]

Witam ,czyli ten wymiennik asb to ten aluminiowy odlew? czy jest duży problem go wymienić, czy muszę spuścić cały płyn?

Pozdrawiam Maciej

Opublikowano
Szybkość nagrzewania zależy od wielu czynników ale np dzisiaj przy -8C wiatr śnieg to jakieś może 10km. No znacznie szybciej a przede wszystkim łapie te 85-91c bez wysiłku. Wcześniej trzeba było się nameczyc i gazowac żeby złapał temperaturę która przy spokojnej jeździe i tak spadała poniżej 70C. U mnie problem był z prowadzeniem tych sprężyn. Te plastiki się łamią i sprezyna nie zamyka. Nikomu nie daje gwarancji ale jak oba termostaty wymienione na nowe org i wymiennik sprawny to nie ma bata musi grzać. kontakt do gościa: [email protected]

Witam ,czyli ten wymiennik asb to ten aluminiowy odlew? czy jest duży problem go wymienić, czy muszę spuścić cały płyn?

Pozdrawiam Maciej

Ten aluminiowy odlew to cześć (pokrywa) termistacikow w wymienniku ciepła asb. Orinalnie jest plastikowa i się często wyrabia lub łamią się te preciki przez co sprężynki w środku się blokują i robią zła robotę

  • 4 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam ten sam problem. Zmieniłem oba termo na orginalne, i w mieście nie mogę przekroczyć 68 stopni. Dopiero w trasie jak przepałowałem na maxa to się rozgrzał do 92 stopni i już potem w mieście trzymał 90. Sam już nie wiem co dalej trzeba naprawić.

Jeżeli w zbiorniczku mam ciągle płynący strumień, to czy to może być pompa wody lub zapowietrzony układ, chłodniczka? Ja już rozkładam ręce, a mam auto dopiero 2 miesiące.

Mògłby ktoś podesłać jpg. ktòry wężyk zacisnąć, aby sprawdzić czy to chłodniczka?

Dodam, że około 2 tygodni temu webasto przestało mi pracować, wtedy obczaiłem, że silnik nie uzyskuje właściwej temp. Pojechałem w trasę i myślałem, że zamarznę.

Opublikowano (edytowane)

sprawdz króciec czy nie jest wytarty

 

Gdybyś potrzebował aluminiowego krucca to pisz, mam jeszcze kilka szt.

Edytowane przez Chagi
Opublikowano

viewtopic.php?f=73&t=262389&start=315

 

W skrócie (dla ASB):

Jak masz nowe ori termostaty (główny i EGR) to termostaty w wymienniku ciepła padły. Opcję są takie:

1. wymieniasz wymiennik na nowy, albo;

2. kupujesz nowy króciec od "chagi" o ile twój jest zniszczony, albo;

3. dokładasz dodatkowy termostat.

 

reszta w ww. wątku.

  • 4 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Odgrzeje kotleta :D :D

A mianowicie, u mnie po wymianie obu termostatów na BEHR niedogrzanie aktualnie wróciło ze względu na porę roku.

Po 15 km jazdy ledwo 65stopni, po 30km 77stopni,spalanie 2 litry w górę. następstwem niespełnienia warunków do wypalenia będzie zakitowany dpf kurde blaszka.


Więc zamówiłem aluminiowy króciec do termostatu ASB na olx, czekam aż przyjdzie i biorę się za robotę.


Do osób które wymieniały, dużo roboty żeby wywalić dziada?

Edytowane przez POL1Z
Sprzedam łączniki stabilizatora do bmw e60 FEBI.
Opublikowano

polecam element, osobiście kupowany do dwóch m57n

Bez kanału bez problemu można sobie poradzić, nawet nic nie trzeba demontować ale dla większego miejsca warto wywalić wentylator chłodnicy. Ważne aby wsadzić nową uszczelkę ale nie znam wymiaru

Opublikowano

Znając bmw to na pewno oring jest jakiś nie wymiar.


Oring jaki założyłem to 32x2,5 nbr70, warto założyć z VITONa.


U mnie w ori króćcu prowadzenia były ok ale założyłem aluminiowy bo i tak w starym przy próbie montażu pękły prowadzenia. :evil:

Samemu z góry ciężko jedną ręką wciskać króciec a drugą zapiąć zawleczke.

Więc podejrzanym staje sie główny termostat, pomimo tego że w grudniu wymieniony na behr(razem z małym).

Sprzedam łączniki stabilizatora do bmw e60 FEBI.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.