Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie mam doświadczenia z silnikami disel może kilka w skazówek jak używać żeby niemieć problemu z dwu mas , turbo ,i filtr cząsteczek PDF bo nasłuchałem sie że o to trzeba specjalnie dbać jak jest?
Opublikowano

Mimo, że teraz używam benzyniaka, to prawie całe życie przejeździłem na dieslach (starych i nowych).

Przy tych dieslach F30 nie ma jakiś specjalnych wymagań. Jak to w każdym nowym dieslu:

1. Jak jeździsz często w mieście to wyjedź od czasu do czasu na trasę żeby wypalić sadzę z filtru DPF.

2. Tankuj tylko na renomowanych lub zaufanych stacjach.

3. Po energicznej jeździe nie gaś natychmiast silnika - przez 2 min. pozwól schłodzić się turbinie.

4. Zmieniaj olej silnika co 15 tyś. nawet jak jeździsz często w trasie.

• Moderatorzy
Opublikowano
Podobno niemożna jeżdzić dynamicznie jeżeli silnik się nie rozgrzeje do normalnej temperatury pracy?!

Chyba jak w każdym aucie...

Instagram: @kolczasty
Opublikowano

Im auto jest bardziej wysilone (tzn. im więcej mocy na pojemność) tym większe luzy pomiędzy elementami. Na początku musimy jeździć spokojnie i dopiero jak dobrze olej się dogrzeje i cały silnik i zrobi się ciasno to dopiero wtedy możemy robić co chcemy. Silnik w 70% zużywa się podczas pierwszych kilkunastu minut pracy. Jak często śmigasz po mieście i krótkie trasy polecam olej xW40 (0 lub 5).

Ponadto chłodzenie turniny jeżeli trzeba, dobre paliwo żeby wtryskiwacze chodziły itd itd. Nie oszczędzać i być cierpliwym :)

Masz silnik N47 zgadza się? Łańcuch rozrządu Ci nie szura?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.

www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
Im auto jest bardziej wysilone (tzn. im więcej mocy na pojemność) tym większe luzy pomiędzy elementami. Na początku musimy jeździć spokojnie i dopiero jak dobrze olej się dogrzeje i cały silnik i zrobi się ciasno to dopiero wtedy możemy robić co chcemy. Silnik w 70% zużywa się podczas pierwszych kilkunastu minut pracy. Jak często śmigasz po mieście i krótkie trasy polecam olej xW40 (0 lub 5).

Ponadto chłodzenie turniny jeżeli trzeba, dobre paliwo żeby wtryskiwacze chodziły itd itd. Nie oszczędzać i być cierpliwym :)

silnik N47N tak mi pokazuje na http://pl.bmwfans.info/ jak wpisuje VIN a autko odbieram w niedziele to jeszcze nie wiem czy szura rozrząd?a jak szura to żle?podobno te silniki mają poprawiony rozrzad!?

• Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szybciej w Twoich N20 sie rozrzad rozsypie niz w N47 w jego f30, nie traktuj tego osobiscie ale te nowe benzyny to duzo wieksze g.... jak diesle.

Krzysztof
Opublikowano

Hmm powątpiewałbym w to co mówisz, bo miałem sporo styczności z F30 N47 ;) Nawet gdzieś kolega wysłał mi filmik z F30 z przelotem 70k, gdzie wyraźnie rozrząd szura. Wniosek jest taki, że takie przypadki się zdarzają i trzeba na nie zważać.

Moja N20 to wszystko wersje USA, gdzie nie ma problemu z pompą oleju, bo była na to akcja w przeciwieństwie do Europy. Rozrządu jeszcze nigdy tam nie słyszałem, ale na pewno takie przypadki są, bo nawet tutaj ktoś o tym pisał.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.

www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa