Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich.Wiem że były różne posty na ten temat.Ale nie kojarzę nigdzie takiej sytuacji.Posiadam E90 2.0 163KM z 05r.Z końcem października zaczęły się moje problemy z odpalaniem auta(delirka silnika).Więc poszedł w pieszej serii kolejności wymiana świec 4 bo z doświadczenia wiem że niema sensu bawić sie w pojedyncze(firma BERU). Problem nie zniknął.Z przychodzącym większym mrozem podejrzenie padło po jakimś czasie na sterownik.Pojechałem do speca od elektroniki samochodowej z mego regionu.Wyszło iż brak już było komunikacji ze sterownikiem.Wiec przyszedł czas na wymontowanie i wymianę.Otrzymałem jeszcze od niego sterownik który u niego leżał a tamten dałem do regeneracji.Podłączyłem i niespodzianka błąd na świecach 1,4.Więc wymontowałem i po zrobieniu mego zamontowałem.Tamten oddałem podłączyliśmy auto.Niespodzianka.Znowu błąd świec 1,4.Wkur... się wtedy pojechałem kupiłem nowy sterownik myśląc że pewnie pan który zajmował się wcześniejszym popsuł.Zamontowałem nowy pojechałem wczoraj sprawdzić oraz wykasować błędy.Ku memu zdziwieniu niespodzianka.Błąd na świecy 1,2.O co chodzi? czy ktoś już może miał taką sytuację? Bo powoli tracę już cierpliwość do tego auta :mad2:
Opublikowano
Dobra, błąd bledem a jak odpala ? dobrze równo pracuje po odpaleniu

 

Niestety nie.Nadal posiada delikatną delirke przy -5.Dzisiaj jeszcze nie odpalałem.Zobaczę troszeczkę później przy obecnej -10.Aczkolwiek wątpię skoro nadal wywaliło błąd na świecy 1 i 2.Zastanawia mnie tylko dlaczego wcześniej było na 1,4.4 naprawiła się? :) a może to działa jak grypa :D

Opublikowano
Podobnie miałem kiedyś w innym aucie i pomogło oczyszczenie fajek od świec, bo były już zaśniedziałe. Użyłem preparatu do czyszczenia styków el.

-------------------

Artur

Opublikowano
Podobnie miałem kiedyś w innym aucie i pomogło oczyszczenie fajek od świec, bo były już zaśniedziałe. Użyłem preparatu do czyszczenia styków el.

 

ale równie podobnie świrowało Tobie przy połączaniu?Nie omieszkam spróbować bo już brakuje mi wiedzy co może być nie tak.Delirkę Bunia ma tylko z rana.Później już po kolejnych odpaleniach jest potulna jak baranek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, jak zwykle z elektryką zanim zaczniesz wymieniać wszystko po kolei, sprawdź najpierw wszystkie połączenia i kable.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Dokładnie, jak zwykle z elektryką zanim zaczniesz wymieniać wszystko po kolei, sprawdź najpierw wszystkie połączenia i kable.

 

Odebrałem dzisiaj auto z warsztatu.Co się okazało 2 świece spalone.Pytanie brzmi czy naprawiany sterownik mógł przepalić świece?Bądź przed naprawieniem wadliwy mógł puścić zbyt dużą wiązkę napięcia?Jutro przejadę się po pracy do magika komputerowego wykasować błędy.Oby wszystko grało :)

Opublikowano
wymien spalone swiece i po klopocie jesli pozostale dwie masz nowe.

sytuacja nietypowa.

 

Ok panowie dziękuję za pomocne spostrzeżenia.Problem tkwił w wadliwie zregenerowanym sterowniku.Tak jak przypuszczałem magik źle musiał wymienić luty przez co stero podawał zbyt duże napięcie bądź cały czas grzał je.Po wymianie świec oraz skasowaniu błędu silnik uspokoił się :) chociaż jeszcze przed skasowaniem z samego rana odpalił równo :).Tak więc temat uwazam za zamknięty i jeszcze raz dziękuję.Pozdrawiam wszystkich :cool2:

Opublikowano
Dlatego ja wole dać 250 zł za nowy i mieć spokój a szczęście że się nie stopiła i wpadła do cylindra to by była dopiero regeneracja ale silnika. Pozdrawiam :D
Opublikowano
U mnie też jest problem z tymi świecami. Świece sprawdzane ręcznie wszystkie są dobre. Po podpięciu pod komputer nie ma żadnych błędów. Wymieniłem czujnik temperatury wody. Po kilku godzinach stania na mrozie przy próbie odpalenia zapalił ładnie ale nie widziałem żeby kontrolka od świec się paliła. I pytanie czy to że ta kontrolka się nie pali to jest normalne czy szukać przyczyny dalej?
Opublikowano
U mnie po przyciśnięciu start zapala się spirala ale dopiero przy większych mrozach, i zapalała się tez na uwalonym sterowniku .przy mrozach tak do -10 tego nie zauważyłem
Opublikowano
Poczekam na większe mrozy i zobaczymy co będzie. Raz mi sie zapaliła jak było ciepło i drugi raz po zdjeciu kostki z czujnika temperatury wody ale wtedy silnik był rozgrzany
Opublikowano
Poczekam na większe mrozy i zobaczymy co będzie. Raz mi sie zapaliła jak było ciepło i drugi raz po zdjeciu kostki z czujnika temperatury wody ale wtedy silnik był rozgrzany

 

Powiem Ci jak u mnie jest i jak rozmawialem z mechanikiem ktory 6 lat robil w VW w niemczech.Ponoc juz w tych nowszych autach proces podgrzewania odbywa sie juz po otwarciu drzwi.Jesli chodzi o spiralke przy dzisiejszym -10 z rana kontrolka zapalila sie dopiero przy samym rozruchu silnika.Tak to ani drgnela przy zaplonie :norty:

Opublikowano
Dzisiaj rano przy odpalaniu temp. -10 świece się grzały więc jest jakiś postęp. Problem w tym że zaraz po zapaleniu silnik nie równo pracował. I co dalej? albo któryś wtrysk jest kiepski albo sterownik. Tylko pytanie czy sterownik jak jest popsuty to może być tak że po podpięciu pod komputer nie widać żadnych błędów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.