Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Moją "strzałę" ponownie spotkała przykra niespodzianka...

 

Do rzeczy:

 

ok 2 dni temu zauważyłem znaczny spadek osiągów mojego samochodu, w dniu dzisiejszym zauważyłem również różnicę w spalaniu. Podjeżdżając pod światła doszedł objaw, że pomimo wysprzęglenia pojazdu, do hamował sam. Po powrocie do domu, w garażu poczułem nieciekawy swąd dochodzący z prawego tylnego koła. Dodam iż felga była gorąca. Po szybkim przeanalizowaniu sprawy doszedłem do wniosku, że może okładziny w bębnie się zapiekły, stąd taki objaw. Ku mojemu zaskoczeniu po rozebraniu tylnego układu hamowania bęben w środku czyściutki a okładziny jak nowe. Zaciekawił mnie jednak fakt, że klocki w stanie nagannym, kompletne zero. Tarcza wyślizgana i świeci się jak te z przodu. Wyczytałem gdzieś, że przyczyną może być tłoczek od klocków który nie odbija i cały czas dociska klocki co skutkuje nagrzaniem się tarczobębna.

 

Moje pytani brzmi, czy wymiana klocków powinna rozwiązać problem, czy raczej liczyć się z wymianą tłoczka również? Możliwe, że w momencie kiedy klocki są wykończone i tłoczek docisnął je na maxa to sie w pewien sposób zawiesił i nie odbił? Przy drugim kole stan klocków jest taki sam i nic się nie dzieje. Możliwe, że to nie klocki? Dodam jeszcze, że w momencie cofania najbardziej wyczuwalne jest dohamowywanie. Może przyczyny szukać gdzie indziej? Dodam jeszcze, że po ok pół godzinnej jeździe wyczuwalne były dosyć spore drgania dochodzące z tyłu auta. Po rozebraniu wszystkiego jedyną nieprawidłowością jaką zauważyłem były klocki a raczej ich brak :)

 

Jeżeli mój opis jest nie kompletny bądź nasuwają wam się inne schorzenia, pytajcie śmiało. Każda pomoc w diagnozie będzie pomocna.

 

Z góry dzięki!!

Opublikowano
Zaciekawił mnie jednak fakt, że klocki w stanie nagannym, kompletne zero.

A czujnik zużycia klocków w jakim stanie? Komputer co pokazuje?

 

Tarcza wyślizgana i świeci się jak te z przodu. Wyczytałem gdzieś, że przyczyną może być tłoczek od klocków który nie odbija i cały czas dociska klocki co skutkuje nagrzaniem się tarczobębna.

Jak się świeci to znaczy, że działa :wink: gorzej jakby pordzewiała była :wink:

Tak, po prostu nie wraca tłoczek i powoduje "trzymanie" klocka przy tarczy.

 

Moje pytani brzmi, czy wymiana klocków powinna rozwiązać problem(...)

 

Drgało bo się nagrzało i miało dosyć :wink:

Wg mnie, skoro klocki masz i tak do wymiany, to możesz zrobić tak.

- wcisnąć tłoczek/założyć nowe klocki

- złożyć wszystko razem

- poprosić kogoś o pomoc, niech naciśnie hamulec (wcześniej niech "podpompuje" żeby się wysunął tłoczek i docisnął klocek do tarczy)

- jak trzyma hamulec koło powinno trzymać

- niech puści hamulec, klocek powinien się cofnąć i powinieneś być w stanie obrócić koło. Żadne tam "dotrze się".

 

Jeśli tak jest - to bym złożył i kontrolował temp. tarcz (ręką :wink: może faktycznie przy końcu klocka tłoczek się troszkę "przekosił" i nie wrócił)

Jeśli tak nie jest - do wymiany zestaw gumek zacisku (gumka tłoczka).

Mógł też się rozwarstwić przewód elastyczny ale to się dzieje raczej z przodu niż z tyłu (wężyk mniej pracuje)

Opublikowano
Przede wszystkim jedz do mechanika zeby powiedzial czy masz tloczek do wymiany czy wystarczy przesmarowac. Jak wcisniesz w tym stanie tloczek na pewno przy pierwszym hamowaniu to wszystko jeszcze mocniej sie zablokuje bo wcisniesz do srodka czesc zardzewiala. Wtedy bedziesz mial chmure dymu i autolaweta ktora wyjdzie tyle samo co mechanik.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Najczęstszą przyczyna w bmw jest zapiekanie się klocków w jarzmie lub prowadnic zacisku i pamiętaj o czyszczeniu wszystkiego przed każdą wymiana klocków
Opublikowano
Ogólnie to dość znany problem z zakleszczonymi hamulcami z tylu, najcześciej jest to wina zacisku. W serii 1 tez bardzo znany problem. Wymiana na jakiś używany i wyczyszczenie wszystkiego pomoże na bank, przechodziłem przez to kiedys.
Opublikowano

Usterka została zlokalizowana. Zapieczony tłoczek dociskający klocek do tarczy. Podczas próby jego wciśnięcia uszkodziłem kilka ścisków stolarskich (bo tylko takim sprzętem dysponowałem). Udało się wcisnąć tłoczek z powrotem dzięki koledze który zrobił prowizoryczny sprzęt. kawałek płaskownika 1cm średnicy z gwintem pośrodku, do tego śruba 19 i w końcu poszedł. Sprawdzałem jego stan pod "gumką" i nie jest skorodowany ani nic. Wygląda naprawdę dobrze. Wydaje mi się, że w momencie kiedy klocki się skończyły, został wypchnięty do końca i się zapiekł. Pod gumkę na tłoczek prysnęłam trochę specyfiku do zębatek (coś a'la wd40, śmierdzi podobnie ale podobno lepiej smaruje) i teraz tłoczek chodzi luźno. Dzisiaj wieczorem założę nowe klocki i zrobię jazdę testową - dam znać jak się zakończyła przygoda.

 

Jeżeli chodzi o cenę nowego ścisku to nie do końca takie grosze - minimum 100e. Niby nie dużu ale 100e tu 100euro tam i nagle robi się 1000 :) Do tego niestety ale w Belgii gdzie aktualnie mieszkam dostęp do części używanych jest bardzo słaby to mało powiedziane.

 

W każdym mąć razie dzisiaj złoże do kupy, zrobię z 50km i ocenię stan temperatury koła :) oby tłoczek prawidłowo odbijał. :8)

Opublikowano

Przykladowy zacisk do e90 320d

 

http://www.nowe-hamulce.pl/zacisk,hamulcowy-trw-bhs1105e/p,0,161,bhs1105e,874351/#opis-produktu

 

lub

 

http://www.czesciauto24.pl/bmw/3-saloon-e90/18452/10907/zacisk_hamulcowy_mocowanie_zacisku

 

 

PS.By zostalo 1000EUR w kieszeni trzeba zarobic najpierw 3000EUR bo zarabiajac 10X100EUR nigdy nie zostanie nam w kieszeni 1000EUR.

MADE IN PRL
Opublikowano
Przykladowy zacisk do e90 320d

 

http://www.nowe-hamulce.pl/zacisk,hamulcowy-trw-bhs1105e/p,0,161,bhs1105e,874351/#opis-produktu

 

lub

 

http://www.czesciauto24.pl/bmw/3-saloon-e90/18452/10907/zacisk_hamulcowy_mocowanie_zacisku

 

 

PS.By zostalo 1000EUR w kieszeni trzeba zarobic najpierw 3000EUR bo zarabiajac 10X100EUR nigdy nie zostanie nam w kieszeni 1000EUR.

 

Tak jak już pisałem, mieszkam w Belgii a tutaj części niestety nieco droższe.... najtaniej i to z 52% wyprzedażą:

 

http://www.mister-auto.be/fl/remklauw/trw-bhs1306e_g78_a161BHS1306E.html

 

A na części z polski nie mam czasu czekać ani za bardzo możliwości ich zakupu tam..... niestety....

 

W każdym mąć razie... temat do zamknięcia :) udało się zreanimować stary zacisk. Działa prawidłowo. Jazda testowa zrobiona, hamuje bo tarcza ciepła tak samo jak z drugiej strony.... teraz tylko co jakiś czas trzeba zerkać :) przy okazji następnej wizyty w PL chyba zainwestuje w nowe, wymienię z 2ch stron i będzie z głowy na przyszłość :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musi to być konieczne, jeżeli przy zmianach kół zimowe<->letnie będziesz pamiętała o nasmarowaniu zacisków.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.