Skocz do zawartości

[E63] 5.0i problem z maksymalnymi obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

wczoraj podczas jazdy pojawił mi sie problem. Nie wiem czy związane to było z tym, że chwilę wcześniej ( 3 minuty zanim zauwazyłem problem) wpadłem w WIELKĄ dziurę i mysałem, że urwałem koła ( Kraków rządzi!! :mad2: ) czy też zupełnie nie związane z tym ale auto wkręca mi się maks do ok 4,5 tys obrotów.

Zaraz po tym odcina moc i strzela w wydechy jakby były to obroty maksymalne. Na początku myslałem, że coś się dzieje ze skrzynią ale na luzie problem taki sam- max 4,5 tys.

Poza tym wszsystko zupełnie normalnie- brak jakichkolwiek błędów na desce ( niestety jeszcze nie miałem możliwości podpięcia do kompa)

 

 

Any idea? :)

Opublikowano

Moze przestawil sie na tryb diesel ;)

 

A tak poważnie to chyba bym zaczął od sprawdzenia przepustnicy. Tez miałem podobny problem, nie chciał sie wkręcić na wyższe obroty, ale przy tym wyskoczyła mi kontrolka check silnika. Po rozebraniu całego dolotu, wyczyszczeniu przepustnicy, problem sie skończył.

Opublikowano

Też pierwsze o czym pomyślałem to właśnie powietrze - przepływka lub przepustnica. Jak tylko wyjdę z roboty biorę się za rozbieranie :)

 

ps. Janek coś Cie nie widać w tym Krakowie ;)

Opublikowano

Aaaa bo ostatnio właśnie na te Krakowskie dziury i chlapę na drogach wybrałem

http://wrzucaj.net/images/2016/01/15/b3932fa5f3712e0f29189384dc483440.jpg :D

Opublikowano
Taki objaw dają też uszkodzony czujnik położenia wału lub wałków rozrządu.
Opublikowano

Dopiero wczoraj znalazłem chwilkę aby zająć się autem ( grzecznie zimuje w ciepłym garażu :cool2: ). Dolot rozebrany- wszystko było czyściutkie.

Zauważyłem jednak, że przy powolnym dodawaniu gazu auto wkręca się normalnie do maksymalnych obrotów, ale gdy wcisnę szybko pedał to obroty max 4 tys i strzelanie z wydechów.

Zapewne nie obejdzie się bez diagnozy na kompie ale co obstawialibyście? Paliwo?

Faktycznie od kiedy mam auto słyszę ciche gwizdzenie pompy paliwowej po włączeniu zapłonu- może się kończy?

 

ps. czy po zgaszeniu rozgrzanego auta słyszycie "pykanie" gorących wydechów? Może mam przytkane katalizatory co powoduje wyższą temperaturę wydechów i problemy z obrotami? :roll:

Opublikowano
U mnie również wydechy pykają po zgaszeniu auta, czyli raczej normalny objaw. A jak już wkręcisz auto na np.5000rpm to możesz utrzymać na tym poziomie przez kilka sekund czy obroty spadają albo przerywa?
Opublikowano

ja wkręcam po mału to dochodzi do maksimum i absolutnie nie przerywa. Ale wystarczy, że wcisnę mocnej gaz ( nawet np jadąc na 3 przy 6 tys obrotów) i od razu hamowanie silnikiem i strzelanie z wydechów.

Byłem dzisiaj podpiąć kompa- wyrzuca błąd 2DOF - sygnał czujnika masy powietrza. Na to wygląda, że mamy winowajce :D Ale zanim wpakuję się w koszta sprawdzę czy aby na pewno to jego wina- poszukam kogoś z Krakowa z takowym :wink:

obstawiam ewentualnie lewe powietrze- znalazłem małe pęknięcie przy dolocie oraz w gorszym przypadku zapchany katalizator ( jestem przed wymianą uszczelniaczy więc potrafi czasami zadymić, więc obawiam się, że mogło im się dostać )

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

 

historii ciąg dalaszy. Objawy nie są zależne od biegu, zimnego czy ciepłego silnika. Auto pali od strzała, chodzi równo.

Po pierwszym podpięciu pokazało błąd masy powietrza - podmiana przepływomierza nic nie dała.

Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów i ciągłych próbach wyrzuciło CHECK ENGINE oraz Increased Emissions. Po podpięiu pod kompa- wypadanie zapłonu na 1 oraz 3 cylindrze.

Założyłem nowe cewki i świece (Beru oraz NGK) - niestety nadal sytuacja taka sama. Po depnięciu wkręca się do 4 tys obr.. i jak na razie NIE pojawił się Check engine ( przejechałem z 10km)

 

Zauważyłem jednak wyciek z pompy VACCUM. I tu kolejne pytanie - za co odpowiedzialna jest pompa w tych silnikach? Ktoś coś wie?

Czy przez nieszczelność Vaccum może być jakiś niedobór lub lewe powietrze?

 

Auto jest przed wymianą uszczelniaczy (140tys km) - czy możliwe, żeby olej wciągnięty przez uszczelniacze zapchał katalizatory a za czym idzie powodował takie objawy? Czy nie powinny wyskoczyć błędy sond lambda?

 

Błędy poniżej:

 

 

DIS test schedule

 

DME - 29CF DME: Combustion misfires, cylinder 3 - Misfire with cylinder cutout - Fault currently not present - Fault would cause a

 

warning lamp to light up

 

DME - 29CD DME: Combustion misfires, cylinder 1 - Misfire with cylinder cutout - Fault currently not present - Fault would cause a

 

1395920282/CR49842/012345

 

Page 2 of 3

 

DIS Diagnosis report

 

warning lamp to light up

 

DME - 29CC DME: Combustion misfires, several cylinders - Misfire with cylinder cutout - Fault currently not present - Fault would

 

cause a warning lamp to light up

 

- Misfire detection B1214_MISFIREX

 

TCU - A392 TCU: Emergency speaker, fault - -- - Fault currently present

 

- Fault memory B8400_00303

 

DME - 2E8C DME: Intelligent battery sensor, signal transmission - System fault - Fault currently present - Fault would not cause a

 

warning lamp to light up

 

- Intelligent battery sensor (IBS) B6137_IBS

 

Own test schedule

Opublikowano
pompa vacum jest odpowiedzialna za podcisnienie do hamulca a ze cieknie to standard wystarczy uszczelnic wiec pompe mozesz wykluczyc :wink: a jak wykrecales swiece w jakim byly stanie? jesli bylo by cos nie tak z mieszanka paliwo powietrze olej to sonda wywala by bład no i po swiecy bys widzial ze cos jest nie tak jesli wypada zaplon na 1 i 3 sprobiuj zamieniac cewki i swiece na rozne cylindry i zobaczysz czy to ich wina bedziesz mogl wykluczyc te elementy

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

pompę zrobię bez problemu- jest do niej łatwy dostęp :) Cewki i świece mam zupełnie nowe- wczoraj wymieniałem.. na starych nie było jakichś wyjątkowych uszkodzeń- wszystkie suche, nie przepalone.

 

myślicie, że mapy zapłonu mogły się tak rozjechać? pali i chodzi równo, jedyny problem to blokowanie przy 4 tys.. :/

Opublikowano
wiesz jest duzo przypadkow gdzie ludzie zmieniaja swiece czy cewki na jakies zaminniki dobrych marek i problemy nie znikaja wiec warto bylo by dla pewnosci zaminic cewki i zobaczyc czy blad bedzie dalej na tych samych cylindrach :wink: jedyne co mi przychodzi do glowy to uklad paliwowy sprawdzic cisnienie na pompie paliwa i zrobic test wtryskow zbaczyc jak leja :)

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano
tylko, że zrobiłem ze 30 km po zmianie i jak na razie nie wyrzuciło błędu a problem jak był tak jest :D Zastanawiam się właśnie czy to nie wina pompy paliwa, słyszę ją cały czas stojąc obok auta po odpaleniu, taki cichy elektryczny gwizd. Ale czy dawałąby takie objawy w zależności od tempa wzrastania obrotów? :)
Opublikowano
sprobuj odlaczyc przeplywomierz i zobacz co sie dzieje :wink: pompa paliwa daje jedno cisnienie nadmiar benzyny poprostu wraca sprawdzil bym wtryski jak leja :)

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

odłączyłem przepływkę na rozgrzanym silniku- przez 5 sekund obroty wskoczyły później wróciły do normy. Wsiadłem do auta i... niespodzianka. Auto wkręca się normalnie :shock:

Myślicie, że kupiłem używany padnięty przepływomierz? Czy po zmianie trzeba go adaptować?? zdurniałem....

Opublikowano (edytowane)
Myślicie, że kupiłem używany padnięty przepływomierz? Czy po zmianie trzeba go adaptować?? zdurniałem....

 

Zdurniałeś wtedy jak kupiłes używany przepływomierz . Ja wiem, że 1.100 czy 1.200 zł boli ale nie ma innej opcji. Pisałem o tym wiele razy.

Przepływomierz w tym aucie jest bardzo wrażliwy i szybko się brudzi i niszczy. Nie jest to całkiem logiczne bo w zasadzie nie powinien mieć on wielkiego wpływu na pracę tego silnika ale jednak ma.

Edytowane przez adventure
Opublikowano

Kolego takie komentarze to możesz wsadzić sobie w to samo miejsce... Cały czas mam wrażenie, że posiadasz to auto za karę. Jeżeli dostałeś je od teściowej lub/i żony tylko po to, żeby cały czas Cie wkur*iało to lepiej je sprzedaj lub oddaj na złom ( bo z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że jest tyle warte) i oszczędź nam czytanie tych wypocin.

Wydanie 1000zł nie jest jakimś wielkim problemem ale skoro nie było błędu przepływomierza ani jakichkolwiek oznak, że coś jest z nim nie tak to dlaczego miałem płacić? Wypadł mi zapłon to wydałem 1600zł na świece i cewki - tak dla przyjemności jak widać bo okazuje się, że były dobre.

 

Czy ktoś słyszał o adaptacjach nowego przepływomierza? Znalazłem informacje, że przy podmianie trzeba kasować stare wartości zapisane w ECU :shock:

Opublikowano
adaptacje przeplywomierzy doradzaja robic glownie w silnikach diesla ;) nie ma sie co klocic jednak przyznaje racje adventure troche luzu niech kazdy robi co chce kupuje co chce forum jest od tego zeby podzielic sie wiedza a nie wrzucac uszczypilwe odpowiedzi :) obi czyli sprawa zalatwiona obroty leca do konca ?

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

co prawda próba trwała z 10 sekund ze względu na tupiącą obok kobietę z zakupami w rękach oraz obawę przed zemstą sąsiadów- włączyły się alarmy chyba we wszysckih autach w podziemnym garażu w którym parkuję :D

sprawa na tyle mnie ciekawi, że chyba zwolnię się dzisiaj wcześniej z pracy i porobię więcej prób :wink:

 

ale fakt- po odpięciu kostki na włączonym silniku pozwolił się wkręcać do maka bez problemu :)

Opublikowano
Czyli usterka nie do konca naprawiona ?myslalem ze po podpieciu spowrotem problem zniknol a do adaptacji mechanicy maja osobny sprzet jak magneti marelli czy bosch oraz serwisy aso odpiecie aku lata temu zdawalo egzamin pozwalalo na pozbycie sie bledow oczywiscie nie wszystkich jednak te lata minely teraz usuniesz blad a w pamieci mozna go odczytac :)

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano (edytowane)
Kolego takie komentarze to możesz wsadzić sobie w to samo miejsce... Cały czas mam wrażenie, że posiadasz to auto za karę. Jeżeli dostałeś je od teściowej lub/i żony tylko po to, żeby cały czas Cie wkur*iało to lepiej je sprzedaj lub oddaj na złom ( bo z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że jest tyle warte) i oszczędź nam czytanie tych wypocin.

 

Napisałem to żartobliwie ale jak ktoś ma napinkę to trudno. Nie chciałem cie obrazić.

Było wcześniej o przepływce i o tym, że nie pokazuje błędów i że jedynym lekarstwem bywa nowa ze sklepu. Wniosek, że w tym wypadku szrot nic nie daje - NIGDY!, choć uzywane części to oczywiście w wielu wypadkach świetny pomysł i nie ma sie tu czego wstydzić.

Nie czytasz albo brak ci w tym czytaniu zrozumienia albo niesłuszne wnioski wyciągasz a potem jeszcze piszesz jakieś osobiste wycieczki. Moja teściowa to moja sprawa i moje auto też a używanej przepływki się w tym aucie nie zakłada i basta. Można za to pożyczyć od kolegi, to wtedy jest to miarodajny test. Nie nie ma żadnej adaptacji.

Edytowane przez adventure
Opublikowano

Kolego absolutnie nie miałem na myśli obrażania, faktycznie nie potrzebnie się uniosłem za co przepraszam ale wydaję mi się, że zarówno ja jaki i wielu innych użytkowników ma dość czytania rad typu " zepsuło się- idz kup nowe części lub jedz do ASO albo jeżeli cie nie stać kup inne auto". Właśnie po to istnieje takie miejsce jak to - żeby dzielić się wiedzą i pomóc utrzymać auto w perfekcyjnym stanie przy zachowaniu racjonalnych wydatków. W przeciwnym razie można by zamknąć wszystkie wątki i zostawić jeden- z adresami wszyskich ASO BMW. Każdy odnalazłby najbliższy i po sprawie.

 

Co do przepływomierza to wczoraj go podmieniałem z E60 5.0i- ten używany jest dobry :cool2: dzisiaj pojadę do zaufanych elektroników- na to wygląda, że rozjechały się wartości w EKU. Auto jeździ identycznie z wypiętą kostką :roll:

Opublikowano
Przepływomierz w tym aucie to jest dla mnie zagadka. Logicznie wydaje się że nie pełni on jakiejś istotnej roli w takim wolnossącym silniku. Z drugiej strony, silnik często dziwnie świruje, chwilowo strzela obrotami, pływa, a jego wymiana na NOWY skutkuje sukcesem, chość to nie całkiem racjonalne, z trzeciej jest on bardzo wrażliwy i często się psuje (czy brudzi) nie pokazując żadnych błędów, z czwartej mógłby dziad kosztować ze 2 stówki skoro jest tak awaryjny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.