Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam rozgrzałem samochód i stuka puka dalej ale mniejsza w to...


Do mojej diagnozy potrzeba dwie osoby. Sprawdzenie auta w warsztacie pod kontem zawieszenia nie przyniosło skutków nic nie dało się usłyszeć.


Dzis podjechałem na pusty parking najechałem kilka razy na krawężnik równo kolami , słyszałem stuk stuk, później najechałem lewym kołem kilka razy stuku nie było , a później najechałem prawym kołem słyszę stuk stuk, przy włączonym silniku ciężko to usłyszeć z zewnątrz a w środku auta wyraźnie słychać stukanie . wyłączyłem silnik , skrzynia w pozycji "N" ustawiłem auto pod kontem tak aby najechać tylko prawym kołem (Parking z małym spadkiem ) Popchałem auto lekko do tylu pozwalając żeby stoczyło się na krawężnik , zrobiłem to kilkukrotnie i za każdym razem jest stukniecie. Na 90 % jest to wahacz tak jak kolega wyżej napisał. Ewidentnie stuki słychać gdzies z zawieszenie mniej więcej pod silnikiem Sprawdzę to jeszcze na zimnym silniku jeśli tak będzie to kto ma taki problem może sobie sprawdzić czy ma takie same objawy.

Niestety mechanik nie miał wolnego podnośnika i sprawdzi to na wolnej chwili.


Dodam jeszcze ze "telepanie" autem na boki , góra, dół, w moim przypadku nic nie wnosi, nic nie słychać dopiero po najechaniu na krawężnik słychać dźwięk pukania i przenosi się on tez na kierownice..


Na kompletnie zimnym silniku nie slychac zadnych stuków...

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam to stukanie nawet po zatrzymaniu samochodu.. na postoju przy szybkich mikro ruchach kierownicą też puka.. Już szału dostaje

 

To tak zwany pin ktory szuka pozycji zero. Czesto dzieje sie to w autach z aktywnym ukladem kierowniczym. Polecam lekture tu

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=745362&page=5#/topics/745362?page=1

I tu

https://www.motor-talk.de/forum/klopfen-am-lenkrad-t4876550.html

W poście muc6666 masz zdjecia nawet w czym jest problem. Ogolnie rozwiazan jest kilka i chyba zaden nie gwarantuje ze to nie powroci. Jedni zmieniali cala kolumne za ogromna kase zrobili 500km i pukanie wrocilo. Inni zrobili update calego auta( bmw wypuscilo jakis software w 2016 roku by rozwiazac ten problem by ten pin tak nie wariowal) i u niektorych pomoglo u innych nie(pewnie zależne od rocznika auta) inni zmieniali olej czy jakis smar i tez pomagalo. Ogolnie to cyrk jakis. Dosc częsty problem w F-kach z aktywnym ukladem. Na zagranicznych forach sporo o tym ludzie piszą.

🙃🙃

  • 4 lata później...
Opublikowano
U mnie stuki przy hamowaniu przy niskich prędkościach manewrowych powodowała lewa poduszka pod silnikiem. Po jej wymianie cisza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.