Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

jeśli odpalam samochód i i silnik jest zimny, to wtedy pojawia się ostrzeżenie o niskim poziomie płynu chłodniczego, jednakże po rozgrzaniu i ponownym odpaleniu silnika już kontrolki nie ma.

 

Uprzedzając pytania - nie sprawdziłem jeszcze poziomu płynu.

 

Jeśli kupię jakiś płyn (np. na stacji Shella - mam po drodze, w przeciwieństwie do jakiegkolwiek sklepu motoryzacyjnego), to w razie czego mogę spokojnie dolać do tego, co mam? Prawdopodobnie mam termostaty do wymiany też.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeśli odpalam samochód i i silnik jest zimny, to wtedy pojawia się ostrzeżenie o niskim poziomie płynu chłodniczego, jednakże po rozgrzaniu i ponownym odpaleniu silnika już kontrolki nie ma.

 

Uprzedzając pytania - nie sprawdziłem jeszcze poziomu płynu.

 

Jak dotąd - TEMAT ROKU. :mrgreen:

 

Dolać trzeba najlepiej taki jaki masz, wstępnie można rozpoznać po kolorze, skąd mamy wiedzieć co masz w chłodnicy. Ostatecznie są "uniwersalne"... :mrgreen:

3A0jS9b.png
Opublikowano

Rok dopiero się zaczął, więc wiele przed nami...

 

Wybacz, ale zapomniałem dodać, że nie wiem jaki mam - kupiłem niedawno samochód i nie ma nigdzie plakietki na ten temat.

Opublikowano
sprawdź jaki masz kolor płynu chłodniczego i teoretycznie powinieneć kupić pod kolor. Ja miałem niebieski ale dolałem ostatnio z litra czy dwa czerwonego i jeszcze żyje. Dolej na zimnym i zobaczy czy na ciepłym ci nie wyleci.
Opublikowano

Przeniesie sie w inny wymiar i zniknie z naszego świata.

Zobacz sobie jak zbudowany jest korek od zbiorniczka i będziesz wiedzieć. Nikt za ciebie tego nie zrobi, porady masz rób co chcesz. Możesz tez cały silnik wymienić.

Opublikowano

Nowy rok u mnie również zaczął się od tego samego komunikatu.

No ale ja nie pisałem, przecież to oczywista sprawa.

Jeśli masz ori płyn to jest on żółty.

Sprawdź chusteczką kolor w zbiorniczku i uzupełnij.

 

Mi komunikat ponownie się nie pojawił, ale mam to na uwadze.

Opublikowano

Musiałbym dosyć głęboko wsadzić tą chusteczkę bo te białe pływaki (? te elementy na dnie zbiorniczka) nie były w ogóle schowane w płynie.

 

Dolałem Glycoshella, komunikat zniknął.

 

A temat założyłem przede wszystkim z jednego powodu - dziwne wydawało mi się, że błąd znikał po rozgrzaniu silnika, ale na szybko przeczytałem i widziałem coś o zmianie objętości płynu po rozgrzaniu silnika.

Opublikowano
Musiałbym dosyć głęboko wsadzić tą chusteczkę bo te białe pływaki (? te elementy na dnie zbiorniczka) nie były w ogóle schowane w płynie.

 

Dolałem Glycoshella, komunikat zniknął.

 

A temat założyłem przede wszystkim z jednego powodu - dziwne wydawało mi się, że błąd znikał po rozgrzaniu silnika, ale na szybko przeczytałem i widziałem coś o zmianie objętości płynu po rozgrzaniu silnika.

 

Sam sobie odpowiedziałeś. Ciecz zmienia objętość pod wpływem temperatury

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.