Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

BMW ogłosiło dziś, że od wiosny będzie dostępny nowy silnik 325d.

 

"New, exceptionally powerful four-cylinder diesel engine for the BMW 325d Sedan and BMW 325d Touring.

The handing over of the baton from one engine generation to the next underpins further advances in the sporting ability and efficiency of the BMW 325d Sedan and BMW 325d Touring. Their new four- cylinder diesel engine benefits from the latest edition of BMW TwinPower Turbo technology, including multi-stage turbocharging and common-rail direct injection, and develops maximum output of 165 kW/224 hp from its 2.0-litre displacement.

 

Both models allow customers to link the new version of the 2.0-litre engine with a six-speed manual gearbox as standard or an eight- speed Steptronic transmission as an option. The new BMW 325d Sedan sprints from 0 to 100 km/h (62 mph) in 6.5 seconds (automatic: 6.1 seconds) and posts average fuel consumption of 4.9 – 4.6 litres (4.7 – 4.4 litres) per 100 kilometres / 57.7 – 61.4 mpg imp (60.1 – 64.2 mpg imp) and CO2 emissions of 129 – 121 grams per kilometre (124 – 116 g/km). The 0 – 100 km/h (62 mph) acceleration of the new BMW 325d Touring is 6.7 seconds with the manual gearbox and 6.3 seconds when the Steptronic transmission is fitted. Its fuel consumption comes in at 5.2 – 4.9 litres (automatic: 5.0 – 4.7 litres) per 100 kilometres / 54.3 – 57.7 mpg imp (56.5 – 60.1 mpg imp), and CO2 emissions are 137 – 129 grams per kilometre (131 – 123 g/km; figures according to EU test cycle, may vary depending on the tyre format specified)."

 

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1215009

Edytowane przez felixo
Opublikowano

Już jest w polskim konfiguratorze.

 

 

320d Limousine 190KM 153 400,00 PLN

325d Limousine 218KM 165 100,00 PLN

330d Limousine 258KM 218 500,00 PLN

335d xDrive Limousine 313KM 253 000,00 PLN

Opublikowano

M-performance kit do f30 kosztuje ok 4 tys zł. Dodaje 15 koni i 40 Nm. Zatem takie 320d z performance kosztowałoby 169 tys zł. Moc 205 koni i 440 Nm.

5 tys zł taniej niż 325d. Jednak osiągi gorsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To co jest w polskim konfiguratorze to jeszcze jest stary silnik N47 a to co ma być od wiosny to nowy B47

Bardzo dobre parametry użytkowe ma ten nowy silnik. Moment obrotowy 450Nm dostępny w zakresie 1500-3000 obr/min

Co do PowerKitu to programowo podnoszą moc a w 25d są znaczne różnice techniczne jak np podwójne turbiny i wtryskiwacze o ciśnieniu 2500bar / 2000 bar w 20d

Wykres:

http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2015/02/BMW-B47-Biturbo-Diesel-224-PS-Drehmoment-Leistungs-Diagramm-548x750.jpg

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Czy ktoś coś więcej na temat nowego silnika B47 może napisać?

 

Niestety nie znalazłem u żadnego dilera demówki do testu, "internety" też za wiele nie pomogły.

 

Osiągi na poziomie 6,1s 0-100km/h ze spalaniem niewiele wyższym niż 320d bardzo zachęcają, do tego masa nad przednią osią niższa niż 330d więc wygląda to wszystko ciekawie.

 

Miał może ktoś okazję posłuchać czy kultura silnika została poprawiona względem N47?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

b47 przy przyspieszaniu tak do 1000/2000 obr/min jest głośny i nieprzyjemnie brzęczy. Jeśli jedziemy z prędkością stałą /niezależnie od obrotów/ to jest bardzo dobrze tzn cicho i bezwibracyjnie. Silnik jest wystarczająco dynamiczny - choć moc którą dysponuje była mała w stosunku do tego czym jeżdżę na co dzień od kilku lat. Jeździłem X4.

Jak dla mnie ten dźwięk silnika w zakresie 1000/2000 obr/min przy przyspieszaniu jest nieco kompromitujący dla firmy. Zaryzykowałbym nawet, że jest gorszy niż w silniku M47 sprzed kilkunastu lat.

Opublikowano

Czyli w sumie w zakresie spokojnego poruszania się po mieście, co jest niefajne.

 

Dostałem telefon że organizują auto do jazdy testowej więc zobaczę jak bardzo to jest "niefajne".

Opublikowano

Ujeżdżam ten silnik od maja w F31, jak na razie zrobiłem 5 kkm i nie narzekam. Poprzednio miałem E61 530d z manualną skrzynią biegów. Porównując dynamikę to jest dobrze, auto przyspiesza znacznie lepiej niż E 61. Oczywiście kultura pracy silnika jest nieporównywalna, ale wybrałem świadomie ze względu na akcyzę. Na biegu jałowym wyraźnie słychać terkotanie, które nieco maleje po rozgrzaniu silnika. W ruchu jest ok. Jak na silnik 4-cylindrowy to uważam, że jest niski poziom wibracji. Przy wyższych prędkościach zdecydowanie bardziej słyszalny jest hałas pochodzący od szumów powietrza niż od silnika.

Zużycie paliwa jak dla mnie jest rewelacyjne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ujeżdżam ten silnik od maja w F31, jak na razie zrobiłem 5 kkm i nie narzekam. Poprzednio miałem E61 530d z manualną skrzynią biegów. Porównując dynamikę to jest dobrze, auto przyspiesza znacznie lepiej niż E 61. Oczywiście kultura pracy silnika jest nieporównywalna, ale wybrałem świadomie ze względu na akcyzę. Na biegu jałowym wyraźnie słychać terkotanie, które nieco maleje po rozgrzaniu silnika. W ruchu jest ok. Jak na silnik 4-cylindrowy to uważam, że jest niski poziom wibracji. Przy wyższych prędkościach zdecydowanie bardziej słyszalny jest hałas pochodzący od szumów powietrza niż od silnika.

Zużycie paliwa jak dla mnie jest rewelacyjne.

Automat czy manual ?

Ile spala?

Opublikowano
Czy ktoś coś więcej na temat nowego silnika B47 może napisać?

 

Niestety nie znalazłem u żadnego dilera demówki do testu, "internety" też za wiele nie pomogły.

 

Osiągi na poziomie 6,1s 0-100km/h ze spalaniem niewiele wyższym niż 320d bardzo zachęcają, do tego masa nad przednią osią niższa niż 330d więc wygląda to wszystko ciekawie.

 

Miał może ktoś okazję posłuchać czy kultura silnika została poprawiona względem N47?

 

chojny23 nie bądź sknera, bierz benę :wink:

Opublikowano
Skrzynia sportowa automatyczna, z łopatek korzystałem czasami na początku, teraz mi się już nie chce machać palcami w czasie zwykłej jazdy. Średnie zużycie z komputera to 6 l/100km po około 6kkm. Z wyposażenia dodatkowego bardzo sobie chwalę zmienny sportowy układ kierowniczy - bardzo poprawia zwinność auta przy niższych prędkościach. A z tego co bym teraz zmienił w konfiguracji, to navi business zamieniłbym na professional - okazuje się, że tylko wtedy można zmieniać ustawienia w trybach jazdy.
Opublikowano
Czy ktoś coś więcej na temat nowego silnika B47 może napisać?

 

Niestety nie znalazłem u żadnego dilera demówki do testu, "internety" też za wiele nie pomogły.

 

Osiągi na poziomie 6,1s 0-100km/h ze spalaniem niewiele wyższym niż 320d bardzo zachęcają, do tego masa nad przednią osią niższa niż 330d więc wygląda to wszystko ciekawie.

 

Miał może ktoś okazję posłuchać czy kultura silnika została poprawiona względem N47?

 

chojny23 nie bądź sknera, bierz benę :wink:

 

 

Za późno a 325d jest w cenie 330 :P :twisted:

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pierwsze tysiące kilometrów za nami i... jak dotąd jesteśmy zachwyceni, silnik naprawdę mocny "na dole" skrzynia bije kolejne biegi szybciej niż w 320d, praktycznie nie ma turbodziury czy czekania aż turbo wstanie. Nie wiem jeszcze jak z osiągami przy ostrzejszym traktowaniu, czekamy aż się kilometrów nazbiera aby dać w palnik.

 

Na trasie silnik jest rewelacyjny, spala nic a momentu wystarcza do całkowicie spokojnego wyprzedzania bez konieczności kręcenia wyżej silnika. Naprawdę jestem pod wrażeniem.

 

Nie zauważyłem brzęczenia, niemiłych odgłosów czy wspominanego denerwującego klekotu ale może to kwestia zdecydowanie lepszego wyciszenia wersji LCI.

 

Ciesze się, że zaryzykowaliśmy, czekam aż będzie można docisnąć. :twisted:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Przelatane 3000km, w weekend traska Poznań-Zakopane-Poznań i mogę z ręką na sercu powiedzieć, że wybór 325d był strzałem w 10. :D

 

Spalanie 6,9l/100km, auto naprawdę "jedzie" godnie, w porównaniu do 320d przepaść, z dołu inny świat, obawy o hałas i nieprzyjemne dźwięki całkowicie nieuzasadnione, silnik pracuje na zdecydowanie niższych obrotach niż w 320d przy lepszych osiągach. Trzeba uważać przy przyspieszaniu kontrola trakcji mruga na 3 biegu. :twisted:

 

Nie wiem czy aby na bank ma 6,1s 0-100km/h ale się to sprawdzi jak pogoda się poprawi. :twisted:

 

Prawie zapomniałem, najwięcej zalet objawia się po przekroczeniu 100km/h ;)

 

Nie wiem czy ktoś coś wie ale skrzynia działa jakoś tak inaczej, wolniej, dłużej "myśli", przełączenie z R na D trwa też dłużej. W poprzedniej F30 skrzynia była brzytwa a tutaj jakoś tak ma na wszystko więcej czasu. Czy zmienili oprogramowanie czy jak?

Edytowane przez chojny23
Opublikowano
Z tego co piszesz wynika, ze byc moze juz w 325d warto pomyslec nad xdrive

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Moderatorzy
Opublikowano

 

Z tego co piszesz wynika, ze byc moze juz w 325d warto pomyslec nad xdrive

 

Jak bym założył szperę.

https://shop.quaife.co.uk/quaife-bmw-lsd-conversion-for-3-series-f30-f31-320d-automatic

 

Kiedyś miałem to zrobić to w 330d, ale byłbym dość długo bez samochodu to odpuściłem. Koszt ok 5-6 tys zlotych.

 

Wbrew pozorom w polskich warunkach szpera to dobre rozwiązanie. Miałem okazję jeździć Nissanem 350z i 200sx, które miały tylny dyfer ze szperą, ślska nawierzchnia to nie problem. Samochód rusza jak nawet jest jedno koło na lodzie.

 

Opublikowano

Szperka a jak... w rajdówce mam "nówkę" po odbudowie, chciałem oczywiście montować quaifa ale niestety homologacja nie pozwala na nic innego jak seryjny klamot 25% :(

 

Do normalnej jazdy nie wiem czy jakoś bardzo przydatny patent ale przy ostrej jeździe bezsprzeczny "must have" :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przelatane 3000km, w weekend traska Poznań-Zakopane-Poznań i mogę z ręką na sercu powiedzieć, że wybór 325d był strzałem w 10. :D

 

Spalanie 6,9l/100km, auto naprawdę "jedzie" godnie, w porównaniu do 320d przepaść, z dołu inny świat, obawy o hałas i nieprzyjemne dźwięki całkowicie nieuzasadnione, silnik pracuje na zdecydowanie niższych obrotach niż w 320d przy lepszych osiągach. Trzeba uważać przy przyspieszaniu kontrola trakcji mruga na 3 biegu. :twisted:

 

Nie wiem czy aby na bank ma 6,1s 0-100km/h ale się to sprawdzi jak pogoda się poprawi. :twisted:

 

 

 

Trochę żałuję że nie zamówiłem z tym silnikiem ;) ale co tam.... Czasu już nie cofne, dylemat miakem bo na krótkie dystanse w mieście szkoda diesla z dpfem.

I kolejna i ostatnia rzeczą było brzmienie z performance 330i.

Niestety nie mam drugiej rajdowki żeby poszaleć ;)

Mega ekonomiczny ten diesel ech ;) zobaczymy ile mi spali benzyna.

Pozdrawiam

 

Prawie zapomniałem, najwięcej zalet objawia się po przekroczeniu 100km/h ;)

 

Nie wiem czy ktoś coś wie ale skrzynia działa jakoś tak inaczej, wolniej, dłużej "myśli", przełączenie z R na D trwa też dłużej. W poprzedniej F30 skrzynia była brzytwa a tutaj jakoś tak ma na wszystko więcej czasu. Czy zmienili oprogramowanie czy jak?

male-bmw-2.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj wpadliśmy z żoną na pomysł spaceru nad morzem więc pyknęliśmy 750 kilometrów, drogi krajowe, "widokowe", omijane autostrady i drogi szybkiego ruchu. Zmęczenie zero, spalanie z wycieczki 5,5l/100km.

 

Fest maszyna :cool2:

Opublikowano
Zaliczylem podobna trase (Opole-Miedzyzdroje) 1 stycznia, drogi byly puste. Na trasie diesel prowadzi sie wyjatkowo komfortowo, a na jednym tankowaniu mozna przejechac z poludnia na wybrzeze.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ktoś wie czym się różni w osprzęcie b47 190KM od tych 224KM?

 

 

With mobilephone sent.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.