Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

siemanko

 

niestety od tygodnia mam problem z moją e91 :( właśnie dostałem telefon od mojego mechanika że sie poddaje i potrzebuje Waszej pomocy.

Tydzień temu po odpaleniu samochodu wywaliło mi błąd "Charging fault" wszystko jednak działało ok więc pomyślałem że coś się po prostu zawiesiło więc zgasiłem auto... niestety już nie odpalił. Przywieźliśmy drugi aku i po włożeniu samochód odpalił jednak napięcie pokazywało ~11V, pomyśleliśmy że coś z alternatorem, udało się dojechać do warsztatu.

Po wywaleniu alternatora mechanik wymienił regulator napięcia gdyż były uszkodzone jakieś szczotki. Efekt - sam alternator na maszynie pokazuję elegancko 14V - więc wszystko ok. Po włożeniu alternatora z powrotem do auta na aku znowu pokazuje tylko w okolicach 11-12V !

Co może być przczyną ?? jakiś bezpiecznik sterownik?

POMOCY

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie kable sprawdzone po drodze? Nie ma przetarć? Wszystkie styki ok, nie zaśniedziałe? Jakieś połączenia po drodze niefabryczne są? Nie ma gdzieś za słabego/za mocnego bezpiecznika włożonego?
3A0jS9b.png
Opublikowano

Nowe auta, może mają regulator, ale ten regulator steruje sterownik.

Wystarczy, że przewód między ecu a alternatorem się przetrze, jak również samo ecu zaniemoże to efekt jest znany.

Mieliśmy przypadek przełamania przewodu przed ecu, szukania było trochę, a ile alternatorów wymienialiśmy zanim się okazało że to tylko kabelek.

Jeśli jesteście pewni na altka to schamat i wio.

Opublikowano

jeśli 330 jest do 2007 to sprawdź przewody

 

Połączenie kompa z sterowaniem alternatora i batery sensor

x6524 - altek - pin 1 przewód niebieskozielony idzie do DDE pin 69 gniazdo X2411

przewód zielony idzie od batery sensor(pin 1) do pinu 14 DDE gniazda x2412

 

 

powodzenia

Opublikowano

panowie czy uszkodzone koło pasowe może mieć wpływ na ładowanie?

 

mechanik zauważył że nie przyspiesza wraz ze zwiększaniem obrotow silnika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam jest sprzęgło jednokierunkowe (tak jak wolne koło w rowerze). Jak się zużyło to możliwe, że "przepuszcza" i alternator kręci się wolniej i nie ładuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
panowie czy uszkodzone koło pasowe może mieć wpływ na ładowanie?

 

Tak.

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.