Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie.... Pomocy, jak zwolnić ten regulator pod lewarkiem ręcznego.... Próbkę na wszystkie sposoby i nie chce się ta blaszka schować w obudowę.
Opublikowano
Panowie.... Pomocy, jak zwolnić ten regulator pod lewarkiem ręcznego.... Próbkę na wszystkie sposoby i nie chce się ta blaszka schować w obudowę.

Ja też walczyłem z tym i za cholerę nie wcisnąłem tej sprężyny.Jak się ociepli to rozbiorę tunel i to rozpracuję,

Opublikowano
Witam, chciałem zajrzeć do okładzin oraz mechanizmu hamulca ręcznego,myślałem że wystarczy odkręcić zacisk oraz srubę na imbusa i po delikatnym stuknieciu tarcza powinna odskoczyc, ale jeszcze dodatkowo ta4czobębny są przyklejone taką dużą nakrętka, czy możliwe aby były razem z łożyska, E90 318i

Żadnej nakrętki nie odkręcasz tylko ta śrubka na imbus.Może szczęki trzymają :think:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie.... Pomocy, jak zwolnić ten regulator pod lewarkiem ręcznego.... Próbkę na wszystkie sposoby i nie chce się ta blaszka schować w obudowę.

Ja też walczyłem z tym i za cholerę nie wcisnąłem tej sprężyny.Jak się ociepli to rozbiorę tunel i to rozpracuję,

 

Mi udało się to wcisnąć dopiero po zdemontowaniu tunelu :/

Opublikowano
Nie trzeba demontować tunelu by wcisnąć sprężynę przy ręcznym bez problemu idzie zrobić to śrubokrętem na yt jest film jak wszystko zrobić.
Opublikowano
No właśnie nie da się przez otwór po szpilce ze względu na większe tarcze, w E90 320i owszem regulowałem przez ten otwór.

 

Że względu na większe tarczobebny nie widać samoregulatora przez otwór po szpilce

Opublikowano
Nie trzeba demontować tunelu by wcisnąć sprężynę przy ręcznym bez problemu idzie zrobić to śrubokrętem na yt jest film jak wszystko zrobić.

Zapraszam żebyś to zrobił u mnie bo ja wiem o co chodzi i pare podejść robiłem a jednak nie dało rady wcisnąć.Jak bedzie cieplej to rozbieram i to rozpracuję.

Opublikowano
Nie trzeba demontować tunelu by wcisnąć sprężynę przy ręcznym bez problemu idzie zrobić to śrubokrętem na yt jest film jak wszystko zrobić.

Zapraszam żebyś to zrobił u mnie bo ja wiem o co chodzi i pare podejść robiłem a jednak nie dało rady wcisnąć.Jak bedzie cieplej to rozbieram i to rozpracuję.

Dawaj do mnie będziemy myśleć i działać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam krótkie pytanie... które szczęki, albo inaczej... jakiej firmy szczęki hamulcowe mają najgrubsze okładziny?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam mam problem z naciągnięciem ręcznego. Zrobiłem jak w opisie tutaj jeden z użytkowników pisał i nie hula :( dodam że wszystko zostało wymienione tarcze klocki szczęki oprócz linki. Przed wymiana już ręczny nie trzymał dobrze chyba na 7 - 8ząbek. Stare szczęki były jeszcze dobre możliwe że by przeżyły auto. Ale wymieniłem. Ktos ma pomysł? Poradę?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę, że trzeba sprawdzić "na sucho", jak zachowują się same linki. Po zaciągnięciu ręcznego a później po zwolnieniu.

Będzie potrzebna druga osoba.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedna osoba będzie Ci zaciągać dźwignię, a Ty będziesz końcówkę linki przy szczękach trzymał mocno np. kombinerkami.

Z drugiej strony też tak zrobisz. Trudno teraz wróżyć co wyjdzie. Czy wyskoczyły z mocowania w tunelu, czy zablokowane, no nie wiem co tam jeszcze. Mam tylko nadzieję, że pancerz nie jest przerdzewiały. Jeśli tak, to rdza zrobiła swoje, czyli go rozwarstwiła i hamulec będzie "gumowy". Będzie się schodził i rozchodził w zależności czy dźwignia jest zaciągnięta, czy zwolniona.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Hej nie wyskoczył z mocowania w tunelu bo sprawdzałem. Na tuv wyszło że lewe koło łapie ręczny a prawe nie. Tylko że ja teraz rozebrałem wszystko i założyłem nowe. Możliwe że ta linka spadła od ręcznego w prawym kole i nie zauważyłem i założyłem szczęki sprężynki itd i tarcze. Jutro rozbiorę to jeszcze raz zacznę od prawego koła. Bo w tunelu tak jak by z prawej strony ta linka nie ciągnęła. Pytanie może te regulatory wymienić bo już są zepsute?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regulatory łatwo sprawdzić gdy będziesz miał je w rękach. Obstawiam, że są dobre bo wątpię by tam gwint

się uszkodził. Tam chyba nic więcej popsuć się nie może.

Chyba gdzieś wspominałem, że te regulatory robią się za krótkie gdy szczęki trochę się zużyją. Okładzin na szczękach

też już nie robią tak grubych jak dawniej.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Dzisiaj spróbowałem według tu przedstawionych porad wyregulować hamulec ręczny. Wszystko poszło gładko aż do momentu kiedy trzeba było pokręcić w dół regulatorem, za nic nie dało się tego zrobić. W drugą stronę czyli w górę dało się obracać bez problemu. Wygląda na to że u mnie skończyła siè już regulacja w kierunku napinania ręcznego.
Opublikowano

ja zamowiłem nowe linki na przegladzie lewe koło wyszło ze łapało a prawe wogole

wiec wymienie najpierw z prawej jak zobacze ze zaciagne na 3 zabek reczny to juz bede spokojny

chyba ze to nie bede linki to juz nie wiem co to moze byc ;/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... Wygląda na to że u mnie skończyła siè już regulacja w kierunku napinania ręcznego.

Niedawno miałem to samo. Szczęki dość równomiernie zużyte, a regulacja się skończyła.

Nie poleciałem jednak po nowe szczęki tylko "poczęstowałem" elektrodą spawalniczą gniazda, gdzie wycięcia regulatora wchodzą. Trochę się pospieszyłem i nie pomierzyłem ile mogę zrobić naddatku.

Dobrze że miałem jeszcze inne stare szczęki, to zmierzyłem.

Naddatku spawanego miałem za dużo, ale w gruncie rzeczy przydało się, bo wypiłowałem profil na regulator tak, by nie spadał w czasie zakładania jak i regulacji. :wink:

Wyszło, że materiału nadłożyłem po około 2mm z każdej strony.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.