Skocz do zawartości

E36 316 brak ładowania, alternator?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Żarzy mi się na desce brak ładowania.

Na zgaszonym akumulator ma 12,5v, na zapalonym 11,8v, więc chyba alternator padł?

 

Co muszę zrobić żeby go wyjąć.

Obejrzałem to i wydaje mi się że zaczynam od odkręcenia napinacza (1 śruba), potem zdejmuje pasek. 2 śruby alternatora i kable.

Zgadza się ?

Opublikowano
Może nie alternator co regulator napięcia. Podjedz albo pożycz od kogoś kto ma tester do alternatorów(nie jest drogi). Tak sprawdzisz czy to regulator a może coś innego :)
Opublikowano

da się sprawdzić w domowych warunkach regulator napięcia ?

i tak muszę wykręcić alternator żeby się dostać do regulatora ?

Opublikowano

szczotki się zużyły, jutro wymieniam bo dzisiaj już nigdzie nie kupię

 

jakby ktoś chciał wykręcić alternator podaje instrukcję

1. zdjąć obudowę filtra powietrza, będzie łatwiejszy dostęp

2. naciągnąć kluczem napinacz i zdjąć pasek

3. odkręcić 2 śruby alternatora śruba 16

4. podważać delikatnie z góry i z dołu, alternator mocno siedzi

5. odpiąć kable z tyłu (nakrętka 10 i 13)

Opublikowano

ok wrzuce to potem w odpowiedni dział

 

mam jeszcze jedno pytanie, leje mi się olej z podstawy filtra

od razu wymienię uszczelkę tam ale na schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=CG11-EUR---E36-BMW-316i%201.6&diagId=11_6110

jest jeszcze jakaś tulejka gumowa i dwa oringi

jaka jest szansa że nadają się do wymiany ? nie chce tego rozbierać dwa razy a te części są trudniej dostępna niż uszczelka podstawy filtra

musiałbym to zamówić z wysyłką

Opublikowano
Wymień. Sam aktualnie walcze z podstawa oleju ale przy m52 silniku. Juz 3 raz sciagana podstawa filtra. Te oringi na pewno masz juz do wymiany, kup od razu wszystko co tam mozna wymienić. Tam masz taka zaslepke z boku element 5 i 4. Tez wymien. U mnie właśnie z tego cieklo tez.
szukam
Opublikowano

o której zaślepce mówisz, bo nie widzę na tym schemacie?

 

kupiłem element nr 4, okazało sie ze dwa oringi są z nim w komplecie

myślę że ta tulejka normalnie sie jakoś nie zużywa i wystarczy zmienić oringi, ale u mnie zaworek na niej domyka się krzywo więc dobrze mi doradziłeś żeby kupić. Koszt 32 zł w aso

uszczelka pod podstawe filtra 10 zł erling w intercars

 

dziwna sprawa ale kanalik olejowy u samej góry był całkiem zatkany olejową mazią, reszta względnie czysta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.