Skocz do zawartości

Niewydolne ogrzewanie kabiny oraz parownika po swap'ie


ustraszony

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Otóż w poprzednim silniku M52TU 2.5l 99r pękł mi korbowód na 1 cylindrze przy 4 tyś obrotów (automat). Jak wiadomo spustoszenie nie małe.

Mechanik wymienił mi silnik na M54 2.5l z e60. Cały osprzęt przełożony z poprzedniego silnik prócz wymienionej pompy wspomagania, zbiornika płynu wspomagania (dostały odłamkiem) i nowej pompy wody. Wszystko ładnie pięknie prócz tej jednej dolegliwości otóż: słabe ogrzewanie kabiny oraz parownika podczas jazdy. Parownik wpięty równolegle z przewodami do nagrzewnicy. Na postoju jest nie wiele lepiej. Układ odpowietrzony. Temperatura silnik w pionie. Zaworki sprawne. Przewody nie są pozaginane. Wszystko się dogrzewa prócz tej dolegliwości a przed wymianą silnika było dobrze.

 

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to prosiłbym o podzielenie się z nimi, gdyż ja już nie mam pomysłów na to co może być.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co piszesz to pozostaje tylko nagrzewnica,

 

Nie koniecznie, bo...:

Parownik wpięty równolegle z przewodami do nagrzewnicy.

 

Więc nawet gdyby nagrzewnica była przytkana, to nie miało by to większego wpływu na parownik.

 

Przeglądnij jeszcze raz węże od silnika do nagrzewnicy, bo coś mi się wydaje że po prostu ktoś pozamieniał przewody ze sobą, i stąd możliwe problemy.

Nie dawno był temat również z brakiem ogrzewania, i pewnie po ok roku kolega się połapał że zamienił ze sobą 2 węże.

 

Powiedz jeszcze dokładnie w którym miejscu masz wpięty ten parownik, przed elektrozaworami, czy po, tak jak nagrzewnica.

Jeśli wpięcie jest za elektrozaworami, co być nie powinno (ale czasem i takie przypadki się trafiają) to winy szukał bym na elektrozaworach.

Odłączenie kostki od elektrozaworów powoduje jakąś poprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A mogę zapytać < zanim zamkną ci ten temat> czemu korbowód pękł?

Czy silnik był w dobrej kondycji i nagle BUM?

Czy był remontowany?

Czy coś innego?

 

Wiem , że to TO ale ciekawi mnie to.

 

Nie jest to częsty przypadek.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parownik wpięty przed elektrozaworami więc nawet po wypięciu wtyczki nie ma poprawy. Przewody podłączone prawidłowo na 100 %.

Korbowód pękł sam z siebie (silnik pracował idealnie, nie był remontowany).

Zaprowadziłem samochód do drugiego mechanika - rozłożył ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.