Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy ktos moze mi powiedziec jakie sa koszty zwiazane z eksploatacja hamulcow M i adaptacyjnego zawieszenia? Pomijam koszt zakupu przy nowym aucie chodzi o uzytkowanie. Wiem, ze tarcze i klocki sa sporo drozsze, ale czy nie jest tak ze mocniejsze hamulce dluzej wytrzymaja np 2 razy wiekszy przebieg i wyjdzie na to samo? Pytanie rowniez odnosnie adaptacyjnego zawiesznia jest opinia na forum, ze jest to drogie w esploatacji. Chodzi o nowa F30 330i LCI

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tarcze i klocki są droższe ale nie 2x (prawie ;-) ). Co do adaptacyjnego to jest sporo droższe w naprawach to na 100%. Jak bierzesz pod uwagę nowe auto to bierz dodatkowo repiar inclusive. Wtedy nie interesuje Ciebi cena napraw powyższych elementów :-D

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Ja z racji posiadania hamulców M wykupiłem pakiet Service Inclusive Plus, który obejmuje wymianę hamulców.
Opublikowano
No wiem ze tarcze klocki sa drozsze, ale ile kosztuja zwykle i ile M? Czy M wytrzymuja wiekszy przebieg? Odnosnie zawiasu to czy tam wymienia sie tylko amory czy jest jeszcze cos innego? Autem pewnie pojzdze max 150tys to chyba powinno wytrzymac.
Opublikowano
No wiem ze tarcze klocki sa drozsze, ale ile kosztuja zwykle i ile M? Czy M wytrzymuja wiekszy przebieg? Odnosnie zawiasu to czy tam wymienia sie tylko amory czy jest jeszcze cos innego? Autem pewnie pojzdze max 150tys to chyba powinno wytrzymac.

Niestety zmartwię cię klocki są co prawda dużo lepsze ale zużywają się szybciej i kosztują więcej np m-performance do modelu m235i koszt samych klocków ok 800 zł

Opublikowano
Ale mnie pocieszyliście :lol: a za 2 tygodnie odbieram taki własnie zestaw(wraz z autem xD )
Opublikowano
A te hamulce performance do f30 to to samo co M? Pytam bo M sa niebieskie a performance czerwone. I w konfigu jest tylko opcja hamulce M
Opublikowano (edytowane)
A te hamulce performance do f30 to to samo co M? Pytam bo M sa niebieskie a performance czerwone. I w konfigu jest tylko opcja hamulce M

Są minimalne różnice - inne klocki oraz inne tarcze. Tutaj kompedium:

http://www.turnermotorsport.com/t-brakes-f30-brake-differences.aspx

 

Klocki do hamulców M sport przód ok. 600 zł za OEM, a widzialem nawet za 440 zł wiec tragedii nie ma.

Edytowane przez PiotrekF36
Opublikowano
A te hamulce performance do f30 to to samo co M? Pytam bo M sa niebieskie a performance czerwone. I w konfigu jest tylko opcja hamulce M

Ja miałem i M-sporty(niebieskie) i M-performance(czerwone, ale też pomarańczowe/żółte), przy czym te drugie to są topowe nie-Mkowe i wytrzymuję trochę więcej ostrej jazdy, ale różnicy w hamowaniu dużej nie było u mnie, ale w F30 w ogóle będzie mniejsza, bo są tej samej średnicy. Co do klocków, ja bym tych seryjnych i tak nie polecał, są lepsze na rynku.

Opublikowano
Co ciekawe na tej stronce piszą, że klocki M Performance są gorsze niż klocki z hamulców M.... czyli wychodzi na to, że hamulce M performance to tylko inny kolor zacisku, ponacinana nawiercana tarcza i gorsze klocki :shock: Czyli płacimy głownie za wygląd :duh:
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżę temat.

 

Czy warto wydać przy konfiguracji te 3 000 PLN na hamulce M-Sport? Zaznaczam, że nie kieruję się ich atrakcyjnym (niebieskim) wyglądem :8)

Jakie u dealera koszty wymiany tarcz i jakie klocków (przód i tył)?

Jeżeli ktoś już z forumowiczów wymieniał, to średnio co ile tys. km wymiana klocków a co ile tarcz?

I nie mam na myśli tu sportowej jazdy ;-)

Opublikowano
Odświeżę temat.

 

Czy warto wydać przy konfiguracji te 3 000 PLN na hamulce M-Sport? Zaznaczam, że nie kieruję się ich atrakcyjnym (niebieskim) wyglądem :8)

Jakie u dealera koszty wymiany tarcz i jakie klocków (przód i tył)?

Jeżeli ktoś już z forumowiczów wymieniał, to średnio co ile tys. km wymiana klocków a co ile tarcz?

I nie mam na myśli tu sportowej jazdy ;-)

Tarcze wytrzymują dość długo ale same klocki to zależy od stylu jazdy jeśli tak na ostro to ok 20 /30 tyś km normalnie to 40 tyś wytrzymają .

Koszt jakieś 800 zł . Ogólnie warto hamują dużo lepiej od zwykłych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja pominąłem i hamulce i adaptacyjny zawias.

Stały m przy rwd to chyba dobry wybór.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano
Tarcze wytrzymują dość długo ale same klocki to zależy od stylu jazdy jeśli tak na ostro to ok 20 /30 tyś km normalnie to 40 tyś wytrzymają .

Koszt jakieś 800 zł . Ogólnie warto hamują dużo lepiej od zwykłych.

 

800 zł za przód i tył? Koszty montażu wliczone?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak aż tak liczysz koszty tych hamulców i zawieszenia to po prostu je pomin.....

Weź rwd stałe m i zwykle hamulce... Do codziennej jazdy wystarcza.

Mi niestety już na te przyjemności zabrakło ;) wolałem Ledy adapt i kilka innych rzeczy.

Późniejsze ewentualne naprawy to jak dla mnie za dużo...

Choć myślę iż po 5 latach wymienię na nową, ale nie wybiegam aż tak w przyszlosx....

male-bmw-2.png
Opublikowano
Tarcze wytrzymują dość długo ale same klocki to zależy od stylu jazdy jeśli tak na ostro to ok 20 /30 tyś km normalnie to 40 tyś wytrzymają .

Koszt jakieś 800 zł . Ogólnie warto hamują dużo lepiej od zwykłych.

 

800 zł za przód i tył? Koszty montażu wliczone?

Koszt samych klocków przód bez robocizny.

Opublikowano
A jak to mając service inclusive- wtedy robocizna za free i płaci się tylko za części? Czy można przyjechać z częściami kupionymi gdzie indziej i wtedy też muszą za free wymienić ?
Opublikowano
Nie wiem jak się ten pakiet nazywa, ale wiem że można kupić taki, co klocki są za darmo, tylko cenę Ci w salonie podają dopiero do modelu danego.
Opublikowano

Dla mnie zawias adaptacyjny M to bajka, to samo sportowa przekładnia kierownicza M oraz sportowa automatyczna skrzynia biegów M.

 

Od tego zaczynamy konfiguracje jeżeli samochód ma dawać frajdę z jazdy a z tymi zabawkami właśnie daje :D

 

Pan w salonie namawiał na jakieś "pierdoły" jako podstawę każdej konfiguracji "bo wszyscy to biorą" ale dla nas właściwości jezdne były ważniejsze :twisted:

 

Hamulce M po testach nie były jakoś znacząco bardziej skuteczne a na tor się nie wybieramy więc potrzeba wydajniejszych pod znacznym obciążnikiem nie zachodzi. :D

Opublikowano
Dla mnie zawias adaptacyjny M to bajka, to samo sportowa przekładnia kierownicza M oraz sportowa automatyczna skrzynia biegów M.

 

Odnośnie sportowej skrzyni i zawieszenia zgadzam się. Natomiast co do sportowej przekładni kierowniczej, to przy servotronicu w standardzie dokładanie przekładni sportowej raczej nie ma sensu, o ile nie wybieramy się na tor :D

Opublikowano
Dla mnie zawias adaptacyjny M to bajka, to samo sportowa przekładnia kierownicza M oraz sportowa automatyczna skrzynia biegów M.

 

Odnośnie sportowej skrzyni i zawieszenia zgadzam się. Natomiast co do sportowej przekładni kierowniczej, to przy servotronicu w standardzie dokładanie przekładni sportowej raczej nie ma sensu, o ile nie wybieramy się na tor :D

 

 

Oj tam, oj tam... kto co lubi, jedni wydadzą na lepsze radyjko ja wolę lepszy układ kierowniczy :8)

Opublikowano

Każdy ma swoje priorytety.

Ja ponawiam pytanie, bo nikt nie odpowiedział... co jeśli mam Service Inclusive, kończą się klocki i tarcze i przyjdę do nich z zestawem kupionym 'na zewnątrz' (np. M performance), czy muszą mi to wymienić za free w ramach Service Inclusive ?

Opublikowano
Jak się kończą to i tak muszą wymienić, im to bez różnicy na jakie. Ja wielokrotnie przynosiłem na serwis swoje rzeczy i wymieniali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.