Skocz do zawartości

Przegrzewanie się na postoju E46 325Ci 2003r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem taki problem, mam inny silnik od Cb, (M52TU28) ale u mnie to była wina wentylatora który odmówił już współpracy :)

Jak jechałem to było okej, no bo jednak jest przewiew to i silnik się chłodzi, ale jak juz stałem to temperatura rosła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz wiskozę, to jak najbardziej zacznij sprawdzanie od niej, pytanie czy w ogóle chodzi? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ja od siebie dodam, że jeżeli nie masz zapowietrzonego układu ani problemu z wentylatorem ani z wiskozą, to możesz najzwyczajniej w świecie mieć chłodnicę zapchaną liśćmi albo drobnymi patyczkami. Wtedy wentylator nie może jej przedmuchać bo te kanaliki są pozatykane. A i btw. nie musisz gasić auta (chociaż to dobry odruch) ale dajesz wentylator na ciepłe powietrze i na max-a i też powinno być ok ... a nie będziesz musiał tyle czekać :)

(wentylator z DISA można załączyć - chyba, że masz viskozę to wtedy wentylator załączany jest przez nią - chyba tak to działa, jest też chyba możliwość sprawdzenia temp. płynu w tgz. teście zegarów ale to trzeba poszukać )

Opublikowano

wentylator elektryczny a wiskoza to dwa niezalezne od siebie oddzielne układy

wisko krecic sie caly czas bo jest na pompie wody, swoja predkosc reguluje na podstawie plytki bimetalu ze specjalnym olejem ktory pod wplywem temp zmienia swoja objetosc naciskajac na blaszkę a ta powoduje regulację obrotów aż do pelnego zasprzęglenia wisko = odkurzacz pod maską

 

czasami w uszkodzonym wisko mietki i druciarze stosują patent na stałe zasprzęglenie, co oczywiscie odbija sie negatywnie na silniku

 

podczas gdy wisko nie daje rady - jest uszkodzone, komputer do pomocy uruchomi wentylator elektryczny(ten od klimy z przodu auta), potrafi zalczyc dwa biegi

 

z własnego doswiadczenia wiem ze wisko mozna naprawić, jest to bardzo delikatna operacja ale mozna, olej do wisko jest nie do kupienia z wyjatkiem serwisu t

najczestrym powodem jest wlasnie wyciek oleju z powodu sparcianej uszczelki, uszczelke mozna kupic bez problemu, wystarczy znac wymiar (pod dane wisko), pozniej odpowiednia ilosc oleju i składamy do kupy działające wisko za pare złotych

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Dziś specjalnie pogazowałem ją na postoju i obserwowałem wentylator. Stała stała i kreska temperatury zaczęła się pomału wychylać w prawą stronę, a wentylator się nie kręci. Czyli wisko?
Opublikowano

wisko sie wogle nie kreci ? to do całkowitej wymiany, uszkodzenie

ono powinno sie zawsze krecic, nawet jak bedzie -100 stopni a silnik dopiero co odpalony

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
wisko sie wogle nie kreci ? to do całkowitej wymiany, uszkodzenie

ono powinno sie zawsze krecic, nawet jak bedzie -100 stopni a silnik dopiero co odpalony

polać mu Prawdę mówi:) no chyba że pompa wody stoji w miejscu.

Opublikowano

prawdopodobnie jednak wisko

gdyby pompa nie pracowalo to zaraz po odpaleniu miałby zagotowany płyn, te silniki generują mnóstwo ciepła, wkoncu to niskoenergetyczne silniki

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Sprawdzałeś temperaturę górnego i dolnego węża od chłodnicy ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
prawdopodobnie jednak wisko

gdyby pompa nie pracowalo to zaraz po odpaleniu miałby zagotowany płyn, te silniki generują mnóstwo ciepła, wkoncu to niskoenergetyczne silniki

 

tak z ciekawości co oznacza że są one niskoenergetycze? wujaszek google nie chce powiedzieć :/ a jestem ciekaw

Opublikowano

fizykiem ani uczonym nie jestem wiec w mądre slowa ciezko bedzie mi to ubrać ale generalnie to chodzi o to ze diesel ma wyzsze sprezanie, wyzsza sprawność, efektywniej spala mieszankę wydobywając z niej więcej energii, jednoczenie zmieniajac ta energie na moc (bardziej moment ale moc i moment to powiazane wartosci) więc w efekcie jest to wysokoenergetyczny silnik -> dlatego generuje mniej ciepła (bo energia wydobyta z mieszanki paliwo-powietrznej w większosc jest przekazywana na moc/moment)

stąd tez diesla ciezko zagrzac na postoju (czym nowszego diesla tym ciężej), czym nowszy tym efektywniej nastepuje spalanie i tym mniej ciepla jest generowane (ilosc ciepla oddana to troche jak ilość strat z przymrużeniem oka jak czyta to fizyk), dlatego popularne jest montowanie webasto, grzalek el, podgrzewaczy, elektrycznych nagrzewnic (nowe auta) zamiast nagrzewnic z płynem chlodniczym maja elektryczne, stosowanie 2 termostatów, małego i jeszcze mniejszego obiegu w połaczeniu z chłodniczkami spalin/jednoczesnie szybkiego wymiennika ciepła - spaliny momentalnie grzeją plyn chłodniczy.....

 

zupełnie odwrotnie jest w benzynie, to niskoenergetyczne motory, duzo ciepła oddają, momentalnie łapią temp, stąd tez np nowe benzyny (mazda chyba zapoczątkowała) maja wyzsze sprezanie, dążąc do wyzszej energetycznosci silnika = mniejsze spalanie/wieksza moc z danej jednostki spalonego paliwa

ale starsze benzyny bez problemu zagrzejesz na postoju, bez problemu przegrzejesz nawet w mroźne dni, stad tez w benzynie wazne jest wlasciwe chlodzenie aby nie narobic sobie problemow, czysta chlodnica, sprawne wisko/el wentylator, termostaty itp tymbardziej ze aluminiowe bloki to norma (mniejsza waga i kilka innych walorów materiału) a przegrzanie alu słupka robi sporo problemów

 

jak to czyta fizyk to sorry, mysle ze idzie zrozumiec o co chodzi :norty:

 

zrozumiałes :wink: ?

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
W e36 też miałem wiskoze, była tak zmarnowana ,że zatrzymywalem ja palcem bez najmniejszych problemów, 180zl Nowa, założyłem i od razu inny dźwięk silnika bardziej rasowo odpalal:)
Opublikowano
zrozumiałes :wink: ?

 

Jak to określiłeś fizykiem nie jesteś ale bardzo jasno i klarownie ubrałeś to w proste słowa co jest zaletą ;) teraz juz wszystko rozumiem, co do samego silnika to fakt szybko sie nagrzewa. Z kolei co do samego dbania o układ to racja.. pierwsza zima z r6 niedługo za mną, przyjdzie lato będzie pewnie o wiele łatwiej zagrzać auto dlatego też jestem również ciekaw metod sprawdzenia czy z tym układem wszystko jest w porządku. Jestem świeżo po założonym lpg więc elementy mogą przez takie coś również dostać w kość?

 

sorry za oftop ale ciekawy temat sie z tego zrobił :D

Opublikowano

@kamyk27 odpalal rasowo bo sprawne wisko przy odpalaniu po dluzszym postosju jest przez kilka sekund zaprzęglone, stad tez fajny huragan pod maską hehe, ale zaraz po odpaleniu nastepuje rozrzucenie oleju w wisko i spada nacisk na bimetal -> wisko kreci sie pomału

 

@Tefugioss gazownikiem nie jestem ale gaz napewno niszczy silnik, jeden mniej drugi bardziej, napewno nie pozostaje obojętny, poczytaj o wypalaniu zaworów itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
To znaczy o samym gazie jako bardziej szkodliwym to wiem, on ma bodajże wyższą temp spalania i zależny jaki silnik jak na niego reaguje, z tego co mi wiadomo nasze R6 dobrze go tolerują więc założyłem:) gdyby było inaczej nawet by mi to przez myśl nie przeszło. Mi bardziej chodziło o układ chłodzenia.. koledze w 316i m43 jak założył gaz zaczęło po kolei sypać pompa wody, termostat, zbiorniczek a na koniec chłodnica, ale zakładał u druciarza. Ja byłem w auto-felsz'u w lubiczu bo są polecani na innym forum od lpg i założyłem instalke z wyżej półki. Nie mniej jednak jestem ciekaw czy dobrze założona instalacja może mieć jakiś poważniejszy wpływ na układy chłodzenia
Opublikowano

Jest utarta opinia że w mało wydajnym układzie chłodzenia gdzie w benzynie jeszcze tego nie zauważysz to przy gazie są problemy.

Kiedyś czytałem tego linka.

http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/lpg-2864/news-18-usterek-samochodow-z-lpg,nId,765963

To nie odkrycie Ameryki ale poczytać można

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.