Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To napisz jak ten olej wygladal:) ja mam przejechane 80tys km i chyba jeszcze troche poczekam:)

Bez wkladu serca i pracy,twoj lakier nie wyglada cacy ...

Wiele serc....jedno bicie..... BMW na cale zycie....

Opublikowano
Ja po 160 tys skrzynia nie szwankuje robie profilaktycznie poprzedni wlasciciel nie wymienial sam jestem ciekaw jak bedzie olej wygladal

 

Ja dziś wymieniłem olej przy przebiegu prawie 190tyś. Okazało się, że olej nie był nigdy zmieniany (miskofiltr z pierwszej zabudowy).

 

Przed wymianą i po skrzynia chodziła bardzo płynnie bezproblemowo, różnicy specjalnie nie widzę (no może troszkę łagodniej zmienia biegi, ale to może efekt placebo). Jutro rano zobaczę, czy coś się zmieni na zimnym oleju.

 

PS - wymieniałem dynamicznie w firmie Ślusarczyk w Tarnowie zgodnie z powyższym opisem, polecam firmę - podejście do klienta, zaplecze, obsługa, auto umyte, poodkurzane wewnątrz, poczekalnia, opieka konsultanta - wysoka półka jeżeli chodzi o warsztaty niezależne.

Opublikowano
pisz wszystko :) ja jestem przed wymiana aczkolwiek caly zestaw juz zakupilem :)

 

Nic więcej napisać nie mogę, wszystko działa ok jak działało. :cool2:

 

PS - przy autach z większym przebiegiem (powyżej 150tyś) w których nie mamy pewności czy olej w skrzyni był kiedykolwiek wymieniany, zdecydowanie polecam wymianę dynamiczną z płukaniem układu. Wszystkie nagary wymyte, olej wymieniony w 100% :) Przy statycznej i takim przebiegu istnieje ryzyko, że właściwości myjące nowego oleju uwolnią nagary w trakcie pracy skrzyni i pozatykają kanaliki (przynajmniej takie opinie słyszałem) :norty:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
czy po wymianie oleju trzeba robić jakąś adaptacje/kalibracje skrzyni czy tylko wymieniamy fizycznie miskę z filtrem + olej i gotowe??
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Bylem w zeszlym tyg na wymianie dynamicznej w Ślusarczyk w Tarnowie. Jak najbardziej polecam. Wysoki poziom obslugi, bmw 118d jako auto zastepcze. Po robocie zaprosili do warsztatu i pokazali stary olej, stara miske itp. Rowniez opakowania po plynie do plukania skrzyni oraz dokumentacje foto z wymiany...

skrzynia dziala plynniej i szybciej niz przed wymiana. Jak kupilem auto to dzialala aksamitnie, delikatnie.. potem dzialala mi niezle ale to juz nie bylo to samo a teraz dostala nowe zycie. 190tys km, olej wymieniony pierwszy raz. Cena 2320 z autem zastepczym na caky dzien. Aktualizuja tez sterowniki w cenie 300zl.

polecam ten warsztat

 

(daja gwarancje ze skrzynia bedzie dzialac po wymianie dynamicznej)

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam wszystkich własnie jestem po wymianie dynamicznej i powiem tak jedyna mała zmiana mniejsze lub całkowity brak lekkiego szarpniecia przy wrzucaniu jedynki tak to efekt placebo musze tez przyznac ze mechanik ktory mi to robil sam stwierdzil ze skrzynia byla bardzo dobrze eksploatowana olej w miare dobry brak opiłków wymiana miala miejsce przy 167 tysiach pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

podjedz kolego do Tarnowa, do warsztatu o którym pisałem pare postów wczesniej. Polecam ich. Ślusarczyk Tarnów.

 

Dodatkowo robią aktualizację wszystkich sterowników 300zł

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

BMW 520d z 2011 r. przebieg 60 tys. automat DCG.

 

Czy ktoś może wie czy są jakieś zalecenia odnośnie wymiany oleju w takiej skrzyni ?

A jeśli tak to kiedy ?

Opublikowano
Nie wiem co to za oznaczenie DCG, ale jeśli masz skrzynię ZF jak prawie każda F-ka to w jej przypadku już jest to 120 tys. km lub 5 lat.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano

Jesteś tego na 100% pewien? Jakie masz oznaczenie skrzyni?

 

DCG (dual clutch gearbox) , DCT (dual clutch transmission) - to raczej dwusprzęgłówka występująca w ///M pod nazwą handlową DKG.

 

Nowy ośmiobiegowy ZF jest szybki, ale nie słyszałem o tym, by była to dwusprzęgłówka. Rozwiń temat, jeżeli jesteś pewien.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano
Wywal ten awatar bo zaraz cie zbanuja....:mrgreen:

Dlaczego? Nie ma treści erotycznych, wszystko zakryte, ot taki pocałunek :wink: mam nadzieję, że nic nie narusza

I na każdym forum mam ten sam także jest rozpoznawalny :wink:

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano

ZF oczywiście jest jednosprzęgłowy i jest to jedyna skrzynia automatyczna montowana w f10, poza m5.

ZF zaleca wymianę oleju w tej skrzyni co 80kkm, natomiast bmw twierdzi, że olej jest dożywotni.

Opublikowano
ZF oczywiście jest jednosprzęgłowy i jest to jedyna skrzynia automatyczna montowana w f10, poza m5.

ZF zaleca wymianę oleju w tej skrzyni co 80kkm, natomiast bmw twierdzi, że olej jest dożywotni.

 

Z tego co usłyszałem w naszym ASO, to BMW zaczęło zalecać w końcu wymianę - ale tego potwierdzić na 100% nie mogę bo jak gdzieś nadal krzyczą "dożywotnio" to może i tak jest.

 

Co do interwału - fachman od skrzyń pokazywał mi zalecenia o wymianie po 120 tys. km

 

Masz jakąś notkę/źródło, gdzie ZF pisze o 80 tys.? Z chęcią doczytam.

 

Ja zmieniam zazwyczaj częściej, bo szybciej mija 5 lat niż przebieg.

 

Z racji mocniejszego użytkowania czy też modyfikacji (chip) też ten olej wypada wymienić wcześniej.

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano
Ja kiedyś napisałem do ZF z w/w pytaniem. Otrzymałem odpowiedź, że w zależnosci od marki auta zalecają wymianę co 80-120 tys km. Ale Monogramus na pewno dobrze wie co pisze.
Opublikowano

Mogło się coś zmienić, ale podczas debaty na ten temat na tym forum, jakieś 2-3 lata temu, znaleźliśmy specyfikację ze strony ZF. Były opisane różne wersje tego automatu w zależności od momentu silnika ale z tego co pamiętam to wszędzie było 80kkm. Nie chcę mi się szukać teraz, ale gdzieś w archiwum jest link, można też przejrzeć stronę ZF. Jak wymieniałem po 80kkm to olej był już całkiem przepracowany. Oczywiście przy obecnym założeniu, że auto ma żyć 150kkm faktycznie olej jest dożywotni.

 

edit:

znalazłem coś ciekawszego w specyfikacji, nie wiem jak to rozumieć :) :

Running life

ZF load cycle / 150 000 Km / CARLOS PTA

Routenmix

maximum vehicle speed 250 Km/h

Vehicle weight limousine

Constant ratio petrol

 

http://www.zf.com/global/media/product_media/cars_5/cars_driveline_8_speed_automatic_transmission/datenblaetter_stand_2015/8HP45_DataSheet_EN.pdf

Opublikowano

Rozumiem. Ja nie twierdzę, że jest inaczej, zawsze dobrze się doszkolić :)

 

Ja w swoim jeśli nie dojeżdżę do 5 lat to na pewno zmieniam wcześniej.

 

W 535d zmieniałem w zeszłym roku bo strzeliło właśnie 120 kkm - olej był w super kondycji...jednak zasługa tego, że pierwsze 95 kkm Niemiec zrobił w 15 miesięcy po autostradach :) To też na pewno wpływa - ilość rozruchów (rozgrzewanie/studzenie), obciążenie, mieszanie biegami.

 

Ale co do dwusprzęgłówki miałem rację - ZF 8B AT to nie dwa sprzęgła, ktoś źle przeszkolił autora tematu :)

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Opublikowano
ja zmieniałem dynamicznie przy przebiegu ok 180Kkm, olej był dość przepracowany (nie wiem na podstawie czego to sie stwierdza hehe), filtr miał sporo opiłków wiec chyba warto było. Troche płynniej skrzynia po tym zabiegu chodzi. koszt 2400zł
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano

Ja wymieniłem przy 140, brak opiłków. Wymiany dokonałem w leszczynach u "zapały" z racji tego że to jeden z lepszych warsztatów naprawiajacych skrzynie, wymiana dynamiczna na ori oleju razem z osłoną (jest plastikowa) wyszło ok 1500zł. Szczególnie polecam

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Ja tez dostalem odpowiedz od ZF ze jest zalecane miedzy 80- 120. Dzwonilem do kilku serwisow BMW i wszedzie uslyszalem ze jest dozywotnio. Ja zmienilem przy 90,i jest ok. Zestaw zamawialem u kolegi z forum gorik79(polecam). Za calosc wraz z olejem w silniku,filtrami:powietrza,oleju,kabinowy, skrzynia ,i dodatkowo aktualizacja calego auta,plus testy 2300zl.

Bez wkladu serca i pracy,twoj lakier nie wyglada cacy ...

Wiele serc....jedno bicie..... BMW na cale zycie....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.