Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jak sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni biegów 8hp podczas wymiany?

Według producenta skrzyni dolewać się go powinno gdy olej osiągnie temp.w okolicach 40*C.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Oglądałem na YT film od bimmerdoc odnośnie wymiany oleju i gość tłumaczy że trzeba robić adaptacje, nawet pokazuje z isty screeny jakie są różnice. Ponoć po tych czasach napełnienia można ocenić stan skrzyni czy jej wymiana oleju pomoże czy zaszkodzi.

Drugi kanał vlasov też pokazuje że po wymianie resetuje odaptacje....


Ja mam 205 na fabrycznym oleju i narazie czytam, oglądam bo trochę się boję wymieniać zwłaszcza że skrzynia chodzi idealnie...

Opublikowano

Ktoś tu wklejał odpowiedź Zf-a na temat przeprowadzania odaptacji ,poczytaj.

W skrucie producent skrzyni nie zaleca przeprowadzania adaptacji ,chyba że skrzynia była naprawiana.

Nawet opisują co zrobić i jak jeździć jeśli po adaptacji skrzynia zaczyna "świrować".

Poczytaj na ten temat,ja też jestem przed wymianą oleju pierwszy raz (przebieg 200K+) i zrobię to statycznie bez adaptacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wymiałem u siebie przy 180k statycznie bez żadnych resetów czy kasowania adaptacji i skrzynia chodzi idealnie w każdym trybie
Opublikowano
Przeczytawszy cały internet na ten temat najrozsądniejszy wniosek brzmi, jeśli chcemy pojeździć autem dłużej to wymienić jednak statycznie bez żadnych adaptacji. Wiadomo jest trochę strachu bo przebieg 205 ale może nic nie zaszkodzi.....
Opublikowano

No właśnie chodzi bardzo przyjemnie i nie chciałbym tego zepsuć, ale z doświadczenia wiem po wcześniejszych autach że jeśli długo jeździ się na fabrycznym oleju kiedyś zacznie się coś dziać.

Miałem dwa prawie jednakowe auta i w jednym był olej wymieniony jeszcze przez niemca i ta skrzynia chodziła cacy, drugi polski salon olej nie wymieniany i w tym po latach zaczęło gubić bieg, szarpać, twardo zmieniać....

Wniosek taki że skrzynia po serwisie olejowym zniosła lata jazdy o wiele lepiej... I dalej działa u następnego właściciela...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety uszkodzeniu uległa miska olejowa od skrzyni ZF 8HP w moim bmw . Przez pęknięcie wyciekł olej. I tu pytanie ile go wyciekło , cały jak przy wymianie dynamicznej czy tylko ilość jak przy wymianie statycznej. Mam nadzieję, że zleciało grawitacyjnie jak przy wymianie statycznej. Reszta czyli około 40 % pozostała w pompie, chłodnicy i sprzęgle hydrokinetycznym. Dobrze myślę?
Opublikowano

Witam

Panowie gdzie w okolicach Śląska wymienić olej w skrzyni? , może ktoś polecić jakiś sprawdzony warsztat?

Wywnioskowałem, że najlepiej wymienić statycznie z adaptacja, czy bez?

Pozdr

Opublikowano

Nieważne ile masz km,


Umów auto w Legionowie u Pana Adama, tak jak ja - ponad 500 km.


Moje auto jak nowe. Skrzynia też. Polecam.



Legionowo, warszawska 121a - forumowicz: gorik79.

Opublikowano

Jestem właśnie po wymianie oleju statycznie w skrzyni przy przebiegu 200+ (pierwszy raz ,na misce 2012r.)

Nie przeprowadzałem żadnej adaptacji,dodam że wcześniej skrzynia zmieniała biegi bardzo dobrze.

Po wymianie jest bajka :D praktycznie nie czuć że zmienia biegi.

Jeśli ktoś się zastanawia to naprawdę warto :cool2:

Opublikowano

OK. A czy jest jakaś pomoc dla tych którzy wymienili olej, z kasowaniem adaptacji i jest nie dokonać jak być powinno?

Ponowny reset czy jakaś inna czynność?

Paweł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta skrzynia się adaptuje uczy się. Jak jest w pełni sprawna to dać jej czas by sama zaadaptowała do obecnych warunków pracy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo dobra decyzja o braku adaptacji. Tak powinno być.

:cool2: Jak jest bobrze nie należy psuć.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ta skrzynia się adaptuje uczy się. Jak jest w pełni sprawna to dać jej czas by sama zaadaptowała do obecnych warunków pracy.

 

Ustaliłem z szefem technicznym ZF, że skrzynie 8HP NIE POTRZEBUJĄ ŻADNEJ ADAPTACJI. To głupi wymysł firm, które zajmują się tuningiem. Gość z ZF mówi jasno: wgrywanie nowych wersji oprogramowania TAK, ale adaptacja następuje samoczynni w ciągu godzin.


Czyli:

1. wymieniać olej w skrzyni co 50 tys km,

2. nie startować ostro z zatrzymania,

3. aktualizować co kilka lat oprogramowanie.

Jeździć przez setki tysięcy kilometrów...

George Wind
Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem statycznie bez adaptacji olej z filtrem w 530d 2010r przebieg 340t km  / pierwsza  wymiana. Przed wymianą miałem odczucie że pracuje  jak w smole zanim się  nagrzeje, czasami nawet miałem wrażenie, że pohamowuje zbyt mocno silnikiem przed zatrzymaniem się np. na skrzyżowaniu. Nie miałem jeszcze  okazji testować nie rozgrzanego silnika/skrzyni ale wydaje się mi że powinna być poprawa. Stary olej był ciemny bez przejrzystości pod światło w naczyniu 10 cm szerokości,  stosunkowo gęsty porównując do świeżego oryginału ZF bardziej przypominający nowy olej silnikowy. Zero opiłków na magnesach  natomiast zalegała na nich maź przypominająca rzadki smar. Stary olej nie miał zapachu spalenizny (spalonych okładzin hamulcowych lub spalonej tarczy sprzęgłowej wręcz nowy miał bardziej charakterystyczny zapach.

Zakupiony zestaw oryginalny od producenta ZF zawierał 7 litrów oleju oraz misę z wbudowanym filtrem, zestawem śrub oraz dwa korki spustowe.  Po wymianie pozostało mi ponad dwa litry oleju. Jeżeli ta wymiana przyniesie oczekiwaną poprawę myślę że dokupię 3 litry oleju i po przejechaniu 10 tys km lub 4 miesiącach wymienię ponownie sam olej gdyż znaczna część oleju najwyraźniej nie mogła samoczynnie spłynąć. Przebieg samochodu jest autentyczny oraz głównie autostradowy / 130km max, jazda normalna raczenie mało dynamiczna to tak na marginesie jak auto było użytkowane od nowości.


60c7af870f13d0aemed.jpg


4c6de074ba26f041med.jpg


7f91cce16d2755d2med.jpg

BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak teraz Ci zmienia biegi? (prędkość)


Pytam bo w 525xD 2013r było tak że wskazówka w mgnieniu oka skakała z obrotów np. 3000 na 2400 przy zmianie biegów czy z 1800 na 1200 (itp, dla przykładu).

A w 520d z 2013 ktora jechalem wskazówka wolniej 'schodziła' z obrotów. Czyli jakby zmiana biegu trwałą dłużej.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Też się przymierzam do zmiany oleju zestaw już kupiłem, olej z miską śruby ZF-a. Auto ma przejechane prawie 170000 km zmienia biegi bez problemu ale trzeba zrobić chcę trochę tym pojeździć. No ale jako że trochę się poci z kontaktu to bym ogarną przy okazji więc rodzi się pytanie czy może ktoś podać trochę informacji co i jak? Czy to sam o-ring czy coś jeszcze innego trzeba wymienić, podejrzewam że mechatronikę trzeba zdemontować ale mogę się mylić. Może ktoś wie co i jak. Za info duże dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Też się przymierzam do zmiany oleju zestaw już kupiłem, olej z miską śruby ZF-a. Auto ma przejechane prawie 170000 km zmienia biegi bez problemu ale trzeba zrobić chcę trochę tym pojeździć. No ale jako że trochę się poci z kontaktu to bym ogarną przy okazji więc rodzi się pytanie czy może ktoś podać trochę informacji co i jak? Czy to sam o-ring czy coś jeszcze innego trzeba wymienić, podejrzewam że mechatronikę trzeba zdemontować ale mogę się mylić. Może ktoś wie co i jak. Za info duże dzięki.

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

O dłuższego czasu zmagam się z problemem u siebie ze skrzynią. Nalot 220 tyś, olej najprawdopodobniej nigdy wcześniej nie zmieniany.


Zdarza się, że kiedy np. parkuję samochód i zmieniam bieg z R/N na D to występuje taka przerwa 0.5-1s po czym jest takie nagłe szarpnięcie/kopnięcie i wtedy wskakuje na D. Problem jest dość sporadyczny ale kiedy już się pojawi to występuje co chwilę, tzn. do kolejnego zgaszenia i uruchomienia silnika lub trzeba się przejechać i problem ustaje.


Na dodatek zauważyłem, że skrzynia ma problem z biegiem nr 5, tzn. bardzo często kiedy jest zmiana z biegu 4 na 5 (w momencie kiedy jadę po mieście w okolicach 45-55 km/h) to odczuwalne jest lekkie szarpnięcie. Przy innych biegach ten problem nie występuje. Ewentualnie czasem przy zmianie z 1 na 2.


Dzisiaj postanowiłem zrobić reset adaptacji skrzyni, na początku miałem wrażenie, że jest lepiej ale po jakimś czasie problem ze zmianą z 4 na 5 znów się zaczął pojawiać. Czy jest sens spróbować zmienić w niej olej czy ewidentnie coś się psuje i lepiej poszukać jakiś używanych z niskim przebiegiem?


Przed resetem adaptacji zrobiłem screeny z poprzednich odczytów, może jest ktoś w stanie ocenić czy są one prawidłowe czy są one zawsze indywidualne dla każdej skrzyni?


Zrzut-ekranu-2021-04-11-181814.png

Zrzut-ekranu-2021-04-11-181841.png

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.