Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

Sugerowałbym sprawdzenie poziomu oleju. Procedura jest trochę skomplikowana i ktoś w warsztacie mógł coś pomylić. Tu na stronie 4 jest cała opisana. Trzeba to robić dokładnie, ze stoperem w ręku. https://www.team-bhp.com/forum/attachments/test-drives-initial-ownership-reports/1877752d1558424807-my-pre-owned-bmw-530d-f10-zf_si_oelwechselkit_8hp_50130_en.pdf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze oddać auto do kogoś kto to ogarnie. Mi też coś tu nie gra chyba z tym poziomem oleju. Najgorsze ze nie wiem do kogo jechac a dwa nawet jak kogoś znajdę to musze czekać kilka godzin aż ta temperatura spadnie do 30° i dopiero zgodnie procedura sprawdzić to. Najlepiej dzień wcześniej podrzucić gdzieś auto i zrobić to na drugi dzień z rana. Będę szukał. Dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za te posty od 2013r. Idę zapalić bo 6 godzin czytam Wasze poglądy.

Faktycznie nie ma jednej odpowiedzi dla każdego przypadku.

Przeczytałem też swoją kartę pojazdu BMW3, 318d 2,0. Nie ma tam info o typie i nazwie skrzyni.

Mam prośbę czy podpowiecie mi z numeru VIN? WBA3D11090F

Bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

chcę wymienić DYNAMICZNIE olej w skrzyni (ZF 8HP), proszę o Waszą rekomendację serwisu w Warszawie lub okolicy, (ja znalazłem takie jak poniżej), proszę o waszą opinię i podpowiedz gdzie to zrobić tak profesjonalnie jak u polecanego tu na forum Ślusarczyka z Tarnowa ... tylko w Warszawie :)


znalazłem takie:

1. Autoservice – Grabowiecki (Izabelin)

2. Auto Wróbel - (niezależny serwis BMW, ale mają też wymianę dynamiczną)

3. Automatyczne Skrzynie Biegów Auto Wawer (tylko automatyczne skrzynie biegów)


Czy mieliście doświadczenie z tymi serwisami, może rekomendujecie coś innego?


dziękuję i pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trzeba by wykonać 10000 testów na tysiącu aut by sprawdzić ile racji w każdym wpisie tutaj


Dlatego zdecydowałem, że posłucham się zaleceń producenta, czyli wymienię olej! Nie będę też przekombinowywał i przepłacał i wymienię go statycznie! (bo statycznie chyba taniej?) Skoro tak mówi producent to czemu od siebie mądrości dodawać. A skoro niektórzy pisali tu, że robili po 500.000km bez wymiany to dlaczego ja po statycznych wymianach miał bym być gorszy??? Myślę, że regularna statyczna w zupełności wystarczy.


To chyba najrozsądniejsze podejście. Oczywiście na oryginalnym oleju i elementach + fachowa adaptacja

Edytowane przez aro777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze tak mało osób jest zainteresowana tym tematem... albo tak wiele już zostało napisane ze juz nie ma o czym pisac. Właśnie dotarlo do mnie jak ważna jest procedura adaptacyjna po naprawie skrzyni lub po wymianie oleju.. pojechałem po raz kolejny sprawdzić poziom oleju dla pewności. Miałem około 300 ml za dużo. Teraz jest już super ale nie zmieniło to faktu ze skrzynia dalej szarpala na 1,2,3 i była leniwa. Strasznie mnie to irytowalo i po wyjechaniu z warsztatu nie mogłem uwierzyć że dalej szarpie... wiec wziąłem telefon .. podłączyłem się do auta i skasowalem kolejny raz adaptacje skrzyni i z robiłem to 3 razy pod rząd dla pewności poczym natychmiast wiechalem na autostradę ze straszna złością wrzuciłem trub manual i zacząłem go poprostu męczyć na każdym biegu. Trzymałem go po około 30s na każdym biegu począwszy od 4rki. Rozpedzalem auto do 200km/h w obie strony... wiem ze procedura adaptacyjna jest inna i wymaga sporo czasu i przede wszystkim miejsca ale wyobraźcie sobie ze wszelkie dolegliwości zniknely tak poprostu. Zero szarpania i lenistwa. Zauważyłem ze na jedynce jedzie dłużej niż zwykle potem zapina dwujka i bardzo szybko trujka .. nie zmienia jeszcze tych biegów idealnie w sensie dobierania ich ale nic nie szarpie nie ociaga się. Zupełnie inne auto. To co by było gdyby wykonać procedurę adaptacyjna zgodnie z instrukcją po skasowaniu adaptacji... mogłaby wrócić do ideału. . Narazie ciesze się tym co jest bo różnica jest ogromna. .. może komuś to pomoże w rozwiązaniu problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Sporo rozbieżnych informacji w tym wątku to i może ja dodam swoje trzy grosze. Będąc na serwisie w jednym z warszawskich warsztatów specjalizujących się w naprawach BMW i MINI otrzymałem od jednego z mechaników ciekawą informację dotyczącą wymiany oleju w skrzyni AT ZF 8HP. Pan mechanik powiedział, że jeżeli ktoś od nowości wymieniał olej na normalnych, zdroworozsądkowych interwałach, czytaj co około 50-60 tysięcy kilometrów to takie wymiany jak najbardziej mają sens. Rozmowa dotyczyła ewentualnej wymiany w moim samochodzie tj. F11 528i 245 KM, który na dzień dzisiejszy od nowości przejechał 190 tysięcy kilometrów. Samochód jak dotąd nie miał wymienianego oleju w skrzyni i obecnie pracuje ona poprawnie, zarówno na ciepłym, jak i zimnym oleju. Poprzedni właściciele stosowali się do zaleceń ASO, czyli braku przewidzianej wymiany oleju w takiej skrzyni. Samochód posiadam od dwóch dni i pierwsze co chciałem zrobić po zakupie to wymienić olej w automacie. Mechanik powiedział, że skrzynia teraz jest uszczelniona starym olejem, pływają w niej drobne opiłki i tak powinno zostać. Stwierdził on, że zalanie świeżego oleju spowoduje, że skrzynia się "wypłucze", rozszczelni, a co za tym idzie po czasie "rozsypie". Powiedział mi, że miał w warsztacie kilka przypadków, że samochód był serwisowany w ASO, jeździł przez lata na jednym oleju, po czym, gdy zmienił właściciela i wymienił on olej to skrzynia odmówiła posłuszeństwa. Nie wiem szczerze mówiąc co mam o tym myśleć, z jednej strony logika nakazuje wymienić olej, z drugiej po otrzymaniu takiego przekazu od fachowca z renomowanego warsztatu (tak domniemywam na podstawie dobrych opinii w sieci - byłem tam tylko raz) boję się to zrobić. Kupiłem samochód używany, pierwsze moje BMW, oglądałem wiele sztuk z mniejszymi i większymi przebiegami i dosłownie każda jeździła nadal na fabrycznej oliwie w skrzyni AT. Znalezienie używanej F10/F11, która od nowości miała wymieniany regularnie olej w automacie jest praktycznie misją niemożliwą. Dodam, że samochodu szukałem ponad rok i każda sprawdzona miała fabryczny olej, czy to od 1 właściciela z Polski, czy taka, która miała 3 właścicieli, czy też sprowadzana z innego kraju. Osobiście, gdybym kupił taki samochód jako nowy, to nigdy nie zdecydowałbym się jeździć na oleju w skrzyni AT dłużej niż 50 tysięcy kilometrów, to samo z olejem w silniku i innych podzespołach.


Jeszcze taka mała dygresja. W mojej ocenie interwały zalecane przez producenta są mówiąc delikatnie kuriozalne. Olej w silniku co 30 tysięcy, a nawet zdarzają się przypadki long life co 50 tysięcy? Brak zalecanej wymiany oleju w skrzyni AT? W tej prostej rzeczy jaką jest właśnie olej leży moim zdaniem cały problem tych aut, czyli notorycznie rozpadające się rozrządy w dieslach i benzynach, padające napędy pomp oleju w N20 i szereg innych problemów. Automaty też nie psują się bez powodu. Ja osobiście wyznaję zasadę "nie smarujesz to nie jedziesz" i dziwie się, że osoby kupujące furę za lekko 250 tysięcy złotych w salonie pomijają takie proste czynności jak wymiany olei w silniku i skrzyni AT. Przy całej tej zabawie w BMW są to jednak groszowe sprawy.


Na koniec zadam trzy pytania. Czy według Was powinienem wymienić olej w AT, czy zostawić jak jest? Czy ktoś z Was miał podobną sytuację, że kupił samochód z przebiegiem 150 tysięcy w górę, który nigdy nie miał wymienionego oleju i zrobił to zaraz po zakupie? Jeżeli jest taka osoba to jak sprawuje się skrzynia po zmianie oliwy? Serdecznie dziękuję za wszelkie odpowiedzi na mój post.


Pozdrawiam,

fwecl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc po uwagę moje ostatnie wydarzenia z ta skrzynia ja bym zdecydowanie wymienił olej ale metodą statyczna nie dynamiczna. Sam producent ZF zaleca statyczna i wtedy interwaly o których piszesz mają sens. Nie wiem czy czytałeś cały wątek... moja pierwsza wymiana była przy około 112000 dynamiczna z płukaniem chemią i to był mój błąd. Gdybym mógł cofnąć czas to bym zrobił statyczna i prawdopodobnie uniknął tych problemów które miałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Biorąc po uwagę moje ostatnie wydarzenia z ta skrzynia ja bym zdecydowanie wymienił olej ale metodą statyczna nie dynamiczna. Sam producent ZF zaleca statyczna i wtedy interwaly o których piszesz mają sens. Nie wiem czy czytałeś cały wątek... moja pierwsza wymiana była przy około 112000 dynamiczna z płukaniem chemią i to był mój błąd. Gdybym mógł cofnąć czas to bym zrobił statyczna i prawdopodobnie uniknął tych problemów które miałem

 

Ja kolego zrobiłem pierwsza wymianę tak jak ty. Z tą różnicą ,że miałem nalatane 193 000.

Różnić po wymianie nie widzę. Dalej delikatnie szarpnie jak jest nierozgrzana,a jak się rozgrzeje to sporadycznie szarpnie ( delikatnie ) jak jadę na bardzo niskich obrotach.

Po zdjęciu miski opiłków było mało ( zdanie mechanika, ja też to widziałem i również twierdzę ,że było ich malo ) plus szary nalot na dnie miski ( nie na magnesach ),podobno są to opiłki od sprzęgła hydrokinetycznego ( też ich było mało ).

Mechanik ocenił moja skrzynię na podstawie miski olejowe 8 / 10......

Mam teraz nalatane 204 000 km.

Nic niepokojącego nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

burza1234, a w mechatroniku cos robiles? ja wymienialem gumy plus plyte, koszt dodatkowy niewielki okolo 400zł . serwisowalem skrzynie ZF i GM w bmw i zawsze bylem zadowolony, nigdy nie mialem awarii a przebiegi byly ponad 400tys km.

podam przykalad skrzynia ZF przed wymianą szarpala, po wymianie oleju filtru i mecharoniki chodzi plynnie nastepne 250 tys km bezproblemowo. kolo warszawy moge polecic chlopakow w legionowie. sa aktywni na forum. jeden pracuje a dwoch wystawia rachunki :mrgreen: kapitalizm mamy. maja warsztat w starym garażu, moze odpycha i do tego nie sa tani ale ja bylem z roboty zadowolony. polecam

pewnie dalej od warszawy bedzie taniej, przy zachowaniu jakości. w okolicy warszawy raczej nie znajdziecie kogos bardzej kompetentnego w przyzwoitej cenie.

duzo rzeczy przy aucie robilem wczesniej sam z racji hobby, nikt nie zrobi roboty dla ciebie lepiej niż ty sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
burza1234, a w mechatroniku cos robiles? ja wymienialem gumy plus plyte, koszt dodatkowy niewielki okolo 400zł . serwisowalem skrzynie ZF i GM w bmw i zawsze bylem zadowolony, nigdy nie mialem awarii a przebiegi byly ponad 400tys km.

podam przykalad skrzynia ZF przed wymianą szarpala, po wymianie oleju filtru i mecharoniki chodzi plynnie nastepne 250 tys km bezproblemowo. kolo warszawy moge polecic chlopakow w legionowie. sa aktywni na forum. jeden pracuje a dwoch wystawia rachunki :mrgreen: kapitalizm mamy. maja warsztat w starym garażu, moze odpycha i do tego nie sa tani ale ja bylem z roboty zadowolony. polecam

pewnie dalej od warszawy bedzie taniej, przy zachowaniu jakości. w okolicy warszawy raczej nie znajdziecie kogos bardzej kompetentnego w przyzwoitej cenie.

duzo rzeczy przy aucie robilem wczesniej sam z racji hobby, nikt nie zrobi roboty dla ciebie lepiej niż ty sam.

 

Ja też robię sam przy aucie, tyle na ile potrafię..... :cool2:

Mechatronika nie była ruszania, chodź wspominałem o tym przed wymianą oleju i filtra....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli skrzynia jest sprawna i działa bez zastrzeżeń to adaptacja po wymianie oleju nic nie zmieni. Nawet jak będzie miała lepsze warunki pracy to i tak jak pisze aro777 sama się zaadoptuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą adaptacją to też wszyscy sie srają, a przecież skoro jest adaptacyjna skrzynia to do nowych warunków też sie zaadoptuje. A przynajmniej unikniemy dziwnej pracy skrzyni przez okres nowej adaptacji po kasowaniu

 


Jak sie zaadaptuje skoro nie dasz jej do tego polecenia. Skąd skrzynia ma wiedzieć że ma nowe smarowidlo? Bedzie jezdzila po staremu ale napewno sie nie zaadaptuje. Wszyscy kasujemy adaptacje tylko potem zapominamy o procedurze adaptowania jej na nowo. Po prawidlowej procedurze powinna chodzić jak ta lala tylko nikt tego nie robi ponieważ nikt nie spełnia warunków takiej procedury i dlatego wychodzą szopki potem bo źle się ułożyła. Jednemu się uda a innemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno też ... siedziałem ostatnio bardzo dużo na stronach ZF i nawet mailowalem z warsztatem w Dortmundzie i oni też mi napisali ze że po takich zabiegach jak naprawa skrzyni czy wymiana oleju powinna być skasowania adaptacja i wykonana prawidłowa procedura jej przywracania. Tylko tyle albo aż tyle...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tutaj jest wyraźnie opisane że adaptację kasuję się po naprawach oczywiście można po wymianie oleju ale nie jest to obowiązkowe https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/wiring-functional-info/power-train/transmission-control-8hptu/electronics-module/C2JNfr4s


Notice! Reset adaptations!


Adaptations are performed automatically during the journey. After having performed repair work on the 8-speed automatic gearbox or replacing the 8-speed automatic gearbox, adaptations must be reset using the diagnosis system. Subsequently go for a test drive and engage all gears

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po wymianie oleju w skrzyni (profilaktycznie wymieniłem) - robiłem w Aseko, to chłopaki powiedzieli, że nie trzeba kasować, ale ja tam prosiłem o to, więc powiedzieli że sama się zaadoptuje po kasacji.. tylko to może chwilę potrwać - aczkolwiek, dziś jechałem i jakoś zbytnio niezauważyłem większych zmian w pracy skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jestem właśnie po wymianie oleju w skrzyni (profilaktycznie wymieniłem) - robiłem w Aseko, to chłopaki powiedzieli, że nie trzeba kasować, ale ja tam prosiłem o to, więc powiedzieli że sama się zaadoptuje po kasacji.. tylko to może chwilę potrwać - aczkolwiek, dziś jechałem i jakoś zbytnio niezauważyłem większych zmian w pracy skrzyni.

Jeżeli skrzynia jest sprawna i działa bez zastrzeżeń to adaptacja po wymianie oleju nic nie zmieni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.