Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. mam pytanie odnośnie temperatury oleju w 8hp70. Podczas jazdy dynamicznej wynosi około 95c a przy trasie około 85c temperatura na zewnątrz 0c czy to normalna temperatura czy już się skrzynia przegrzewa?
Opublikowano
Witam. mam pytanie odnośnie temperatury oleju w 8hp70. Podczas jazdy dynamicznej wynosi około 95c a przy trasie około 85c temperatura na zewnątrz 0c czy to normalna temperatura czy już się skrzynia przegrzewa?

 

95 stopni to już dużo. Raczej ten olej już bym wymienł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

arek252525


Ja posiadam ASB 8hp45.

Olej w ASB dąży do uzyskania temperatury pracy, która wynosi 80°C.

Dystans jaki należy przejechać aby uzyskać taką temp to 20km - 30km.

Temperatury jakie uzyskuje twoja ASB są w normie.

Ja zazwyczaj , przy normalnej jeździe na drogach krajowych / autostradach to 80C° - 85°C ( mówię o przepisowej max. prędkości ). W wakacje jadąc na południe Europy temperatura dochodziła do 90°C.


Olej zaczyna się grzać gdy zaczynam jeździć dłużej oo mieście w korkach. Temperatura dochodziła do 96°C.

Ogólnie rzadko jeżdżę na włączonej klimatyzacji co powoduje ,że wiatrak nie pracuje i nie chłodzi komory silnika. Gdy widzę że płyny zaczynają utrzymywać zbyt duże temperatury włączam klimę tak aby wiatrak chłodnicy chodził na Max obrotach ( nie nastawiam najniższej temperatury ale włączam Max moc dmuchawy).


Posłuchaj mądrzejszych ludzi i sam wyrób sobie zdanie....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A u mnie taki psikus. Ponieważ zdania są podzielone co do metody wymiany oleju zdecydowałem się na wymianę dynamiczną oleju w moim f10, ponieważ prawdopodobnie 95% oleju jest wymieniona. Usługę zleciłem warsztatowi z tradycjami i pozytywnymi opiniami. Cena za usługę to 2200PLN. 140km po wymianie zaświecił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego, co było sporym zaskoczeniem. Po dolaniu 1 litra zauważyłem olej w zbiorniku płynu chłodniczego i nie był to brudny olej silnikowy a czysty najprawdopodobniej ze skrzyni biegów. Właściciel warsztatu po wstępnej rozmowie oświadczył że chłodnica jest wyłączona z wymiany oleju więc uważa że to nie jest jego błąd. Moje pytanie: zbieg okoliczności że chłodnica padła po wymianie, czy mechanik robi mnie w balona? Auto f10 rok 2011 potwierdzony przebieg 110 tys. km. Czy ktoś miał podobny problem? Jutro wiozę auto na oględziny do warsztatu i zobaczymy czy też płyn chłodzący dostał się do skrzyni. Z góry dziękuję za wszelkie porady i sugestie. Pozdrawiam .

 


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A gdzie ta temperatura oleju w ASB się wyświetla?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Jest sens wymiany oleju (statycznie) przy przebiegu 60 000 km? Większość przebiegu jazda spokojna w trybie comfort. Auto przez najbliższe kilka lat będzie jeździło głównie w mieście.
Opublikowano
Jest sens wymiany oleju (statycznie) przy przebiegu 60 000 km? Większość przebiegu jazda spokojna w trybie comfort. Auto przez najbliższe kilka lat będzie jeździło głównie w mieście.

 

ja uwazam, ze jest sens, skrzynia w miescie ma wiecej pracy niz na trasie wiec tutaj akurat dla nieh gorzej.


chyba ze chcesz sprzedac samochod przed 100 tys km to nie ruszaj

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
ja uwazam, ze jest sens, skrzynia w miescie ma wiecej pracy niz na trasie wiec tutaj akurat dla nieh gorzej.


chyba ze chcesz sprzedac samochod przed 100 tys km to nie ruszaj

 


Dzęki, w sumie to jestem tego samego zdania co Ty :D


Nie wiem kiedy będę sprzedawał samochód, więc wolę wymienić i mieć spokój.


Teraz tylko pytanko, bo chciałbym wymienić olej 2 razy tzn. spuścić stary wlać nowy przejechać się kilka km i ponownie spuścić stary i wlać jeszcze raz nowy oraz wymienić miskę. Ile oleju potrzebuję na taką wymianę, 10 L wystarczy?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej, jestem po dynamicznej wymianie oleju w tej skrzynce, parę infomacji:

- BMW F34 xdrive 2018

- przebieg 70 tys

- Koszt ASO 2500 zl

- wymieniono/przepompowania 12,5 l oleju


Jest poprawa- było fajnie, uwielbiam ten automat, ale teraz jest jeszcze lepiej: płynniuteńko i to nie na Eko, ale przy dynamicznej jeździe. Wcześniej minimalnie potrafiło szarpnąć, biegi miałem wrażenie, że zbyt szybko przeskakiwały z "jedynki" na "trójkę", a pozostałe były przeciagane- teraz jest idealnie.

Kasa niemała, tym bardziej że jeszcze wymiana łożysk hydraulicznych w przednich wahaczach się zdarzyla, ale po przejechaniu testowych 30 km jestem b. zadowolony :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jest sens wymiany oleju (statycznie) przy przebiegu 60 000 km? Większość przebiegu jazda spokojna w trybie comfort. Auto przez najbliższe kilka lat będzie jeździło głównie w mieście.

 

ja uwazam, ze jest sens, skrzynia w miescie ma wiecej pracy niz na trasie wiec tutaj akurat dla nieh gorzej.


chyba ze chcesz sprzedac samochod przed 100 tys km to nie ruszaj

 

akurat w trasie przy większych prędkościach skrzynia i olej w skrzyni się bardziej "zużywają" niż przy mniejszych prędkościach w mieście

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odwrotnie. Tak jak pisze kolega 47, skrzynia zużywa się zdecydowanie szybciej w mieście gdzie są częste hamowania i przyspieszenia oraz częsta zmiana biegów. Sam olej też pracując często w nieoptymalnych warunkach związanych ze zmianami temperatury szybciej się zużyje. Jazda na trasie jest stabilniejsza przez co temperatura oleju optymalna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje doświadczenie z ASB.

Pierwsza informacja , olej w ASB rozgrzewa się po przejechaniu ok. 30 km

Producent ASB ZF zaleca aby auta nie gasić, nie szybciej niż po przejechaniu 30km.

Degradacja oleju...

ZF Services zaleca wymianę oleju w automatycznych skrzyniach biegów co 80 tys. do 120 tys. km lub co 6 do 8 lat


Temperatura pracy oleju ASB to 80°C

Taką temperaturę ( 80°C - 85°C ) utrzymuje jeżdżąc po drogach krajowych, ekspresowkach i autostradach - temperatura na zewnątrz ok. 25°C i włączona klimatyzacja.

85°C - 95°C ..... jeżdżąc po drogach krajowych, ekspresowkach i autostradach - temperatura na zewnątrz ok. 35°C i włączona klimatyzacja.


W mieście jak to w mieście , korki mała prędkość ( dystans ok. 20 km ) olej w ASB dochodzi do 100°C ( okres wakacyjny ) . Jestem ciekawy co by się działo dalej , gdybym jeździł po mieście nie co dłużej ?

Opublikowano (edytowane)
On 12/17/2022 at 5:48 PM, driver01 said:

Jest sens wymiany oleju (statycznie) przy przebiegu 60 000 km? Większość przebiegu jazda spokojna w trybie comfort. Auto przez najbliższe kilka lat będzie jeździło głównie w mieście.

starczy ale musisz być bardzo sprytny i pamietaj ze ok 0.5l jest w wymienniku termostat otwiera sie przy 75'C więc po wymianie należy rozgrzać skrzynię do ok 80'C po czym dopiero skontrolować poziom.

Moim zdaniem najlepiej pojeździć minimum tydzień i dopiero zmienić drugi raz razem z filtrem

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

To co zaleca producent skrzyni. 
w specyfikacji jest jasno napisane. Gdyby miało być to lub to - pewnie by to napisali. 

Opublikowano

9 Hp jest przeznaczony do skrzyń Zf9hp ale również może być stosowany w Zf8hp według zaleceń producenta ale nie odwrotnie.

Karta danych produktu Friedrichshafen AG
ZF LifeguardFluid 9
 Płyn do automatycznych skrzyń biegów do automatycznych skrzyń biegów ZF w samochodach osobowych (8 HP i 9 HP)
Opis produktu:
ZF LifeguardFluid 9 został specjalnie opracowany przez firmę ZF do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów samochodów osobowych o mocy 8 HPi 9 HP Charakterystyka tarcia została optymalnie dostosowana do tej przekładni i jest stała przez cały okres eksploatacji. Cechy te są warunkiem wstępnym doskonałej charakterystyki zmiany biegów i pracy bez wibracji. ZF LifeguardFluid 9 spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania dotyczące komfortu przekładni.
Dodatki, które są dostosowane do poszczególnych komponentów, zapewniają również specjalistyczną ochronę, a tym samym zwiększają żywotność wszystkich elementów przekładni.
Zoptymalizowana lepkość stanowi podstawę maksymalizacji oszczędności paliwa. Wysokiej jakości półsyntetyczny olej bazowy zapewnia utrzymanie wysokiej stabilności termiczno-oksydacyjnej przez cały okres eksploatacji przekładni. Ze względu na płaską charakterystykę lepkość-temperatura nadaje się również do stosowania w szczególnie zimnych lub gorących regionach klimatycznych.
Aplikacja:
ZF LifeguardFluid 9 został specjalnie opracowany do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów ZF 8HP i 9HP. Dopuszczenia dla każdego konkretnego przypadku można znaleźć na liście środków smarnych ZF TE-ML 11 (www.zf.com/schmierstoffe).
Należy pamiętać, że do tych przekładni można stosować wyłącznie płyn ZF LifeguardFluid 9 (w stosownych przypadkach dostępny również u odpowiedniego producenta oryginalnego sprzętu jako oryginalna część zamienna). Używanie innych płynów przekładniowych może prowadzić do różnych niekorzystnych skutków, od znacznego pogorszenia charakterystyki zmiany biegów do awarii przekładni. Zasadniczo wymiana płynu przekładniowego jest konieczna tylko podczas przeprowadzania napraw.
Automatyczne skrzynie biegów ZF są zazwyczaj wypełnione olejem na cały okres eksploatacji. Jednak ze względu na wiele czynników wpływających na żywotność przekładni w indywidualnej eksploatacji, ZF zaleca wymianę oleju w swoich przekładniach po 150 000 km.
W warunkach pracy z wysokimi temperaturami i obciążeniami lub przy nieznanym użytkowaniu pojazdu w przeszłości, sensowna może być wymiana oleju przekładniowego w krótszych odstępach czasu.
 2021-07-19
ZF Friedrichshafen AG
Löwentaler Str. 20 88046 Friedrichshafen Niemcy
Telefon +49 7541 77-0 aftermarket.zf.com zf.com/dis
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.