Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A nalali na odpalonym?

Do przelewu - odpowiednim korkiem?


Może zrobili adaptacje skrzyni i się układa dopiero.


PS: A moze placebo, różnie bywa.

Wlewa się olej na odpalonym silniku?

Pytam bo zabieram się za wymianę. Kupiłem oryginalny zestaw ZF i w sobotę będę chciał ogarnąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nalali na odpalonym?

Do przelewu - odpowiednim korkiem?


Może zrobili adaptacje skrzyni i się układa dopiero.


PS: A moze placebo, różnie bywa.

Wlewa się olej na odpalonym silniku?

Pytam bo zabieram się za wymianę. Kupiłem oryginalny zestaw ZF i w sobotę będę chciał ogarnąć.

Tak.

Opublikowano

Cześć,

W najbliższym czasie będę ponownie wymieniał olej w 8HP, statycznie.

Po ostatniej wymianie było w porządku, ale tym razem chciałem spuścić więcej oleju.

Znalazłem prezentację serwisową ZF, gdzie jest pokazane jak należy przedmuchać powietrzem, żeby wyszło więcej oleju.

Niestety do tego trzeba demontować mechatronikę, czego wolałbym nie robić.

Drugi sposób, jaki znalazłem, to demontaż przewodów do chłodnicy oleju od zewnątrz skrzyni.

Wszystko fajnie, tylko wg. ETKI w moim modelu nie ma tej chłodnicy.

Wyszło mi, że w F10 benzyny mają dodatkową chłodniczkę, a diesle nie mają.

Niestety, nie przyjrzałem się ostatnio, a nie mam teraz dostępu do kanału.

W związku z tym pytania:

1) Czy Fxx 530d LCI ma dodatkową chłodnicę oleju ze skrzyni?

2) Jak wyciągnąć więcej oleju ze skrzyni bez demontażu mechatroniki?


Z góry dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano
Cześć,

W najbliższym czasie będę ponownie wymieniał olej w 8HP, statycznie.

Po ostatniej wymianie było w porządku, ale tym razem chciałem spuścić więcej oleju.

Znalazłem prezentację serwisową ZF, gdzie jest pokazane jak należy przedmuchać powietrzem, żeby wyszło więcej oleju.

Niestety do tego trzeba demontować mechatronikę, czego wolałbym nie robić.

Drugi sposób, jaki znalazłem, to demontaż przewodów do chłodnicy oleju od zewnątrz skrzyni.

Wszystko fajnie, tylko wg. ETKI w moim modelu nie ma tej chłodnicy.

Wyszło mi, że w F10 benzyny mają dodatkową chłodniczkę, a diesle nie mają.

Niestety, nie przyjrzałem się ostatnio, a nie mam teraz dostępu do kanału.

W związku z tym pytania:

1) Czy Fxx 530d LCI ma dodatkową chłodnicę oleju ze skrzyni?

2) Jak wyciągnąć więcej oleju ze skrzyni bez demontażu mechatroniki?


Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Nie mam odpowiedzi na Twoje pytania, ale ja obrałem inna drogę, myślę że warta rozważenia. Mianowicie wymienie statycznie z interwałem 30 - 40k km. Myślę że to pozwoli utrzymać skrzynie w dobrym stanie. W sobotę będę wymieniał 1 raz pryz przebiegu 95k km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,

W najbliższym czasie będę ponownie wymieniał olej w 8HP, statycznie.

Po ostatniej wymianie było w porządku, ale tym razem chciałem spuścić więcej oleju.

Znalazłem prezentację serwisową ZF, gdzie jest pokazane jak należy przedmuchać powietrzem, żeby wyszło więcej oleju.

Niestety do tego trzeba demontować mechatronikę, czego wolałbym nie robić.

Drugi sposób, jaki znalazłem, to demontaż przewodów do chłodnicy oleju od zewnątrz skrzyni.

Wszystko fajnie, tylko wg. ETKI w moim modelu nie ma tej chłodnicy.

Wyszło mi, że w F10 benzyny mają dodatkową chłodniczkę, a diesle nie mają.

Niestety, nie przyjrzałem się ostatnio, a nie mam teraz dostępu do kanału.

W związku z tym pytania:

1) Czy Fxx 530d LCI ma dodatkową chłodnicę oleju ze skrzyni?

2) Jak wyciągnąć więcej oleju ze skrzyni bez demontażu mechatroniki?


Z góry dzięki za odpowiedzi.

Ja zrobiłem tak: (moze cos przekrece bo to jakis czas temu ale)


1. Odkrecilem korek - spuscilem.

2. Dolalem do pelna - spuscilem

3. odpalilem silnik, mielilem biegami - spuscilem

4. dolalem do pelna

5. mielilem biegami - spuscilem

6. odkrecilem miske, zlalem.

7. zalalem do konca - na odpalonym

8. spuscilem 2l (bo tyle mi zostalo) i nalalem nowego.



Ew. odkrecic skrzynie od silnika i wyjac konwerter, nie ma duzo roboty a 99,9 wymienisz.

Opublikowano
Polecam BM Motors Service w Roszkowie, pod Pruszczem Gdańskim. Pasjonaci i bardzo profesjonalna obsługa.

 

Byłem tam dwa dni temu. Wymiana statyczna poszła bezproblemowo i szybko. Wszystko zostało omówione po wymianie. No i cena też bardzo atrakcyjna. Także mogę śmiało polecić.

Opublikowano

Problemem okazał sie być blokujący się zawor EGR. Trzonek zaworu jest juz napuchniety od temperatury albo przytarty od czestej pracy. Czas na jego wymiane. Póki co po wyczyszczeniu problem zniknął. Zamawiam nowy i na szczęscie o problemie moge zapomnieć.


Dzięki wszystkim za rady.

Opublikowano
Polecam BM Motors Service w Roszkowie, pod Pruszczem Gdańskim. Pasjonaci i bardzo profesjonalna obsługa.

 

Byłem tam dwa dni temu. Wymiana statyczna poszła bezproblemowo i szybko. Wszystko zostało omówione po wymianie. No i cena też bardzo atrakcyjna. Także mogę śmiało polecić.

 

Ile kosztowala cie ta usuga? Bede w okolicach gdanska za jakis miesiac i zastanawiam sie nad wymiana poniewaz jakis czas temu pyklo 80k. Skrzynia pracuje bez zmian i zastrzezen od ponad 40k ale skoro bede juz w PL to zastanawiam sie nad wymiana. Uwazacie ze juz czas na nowy olej czy mozna jeszcze spokojnie poczekac kolejne 20-40k?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Na tej stronie znowu jest info o kasowaniu i adaptowaniu skrzyni po wymianie oleju, a w wątku już było, żeby tego nie robić... ;) tak tylko wpasdło mi w oko ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Już po wymianie oleju.

Parę ciekawostek na świeżo:

1) Jednak jest chłodnica oleju w 530xd. Nie taka jak w benzynach, tylko niewielki wymiennik ciepła przymocowany do silnika, obok filtra oleju. Cały czas nie mogę go odszukać na schematach na bmwstore.pl.

2) Wychodzi, że wymiennik ciepła nie ma termostatu, po odpaleniu chłodne przewody jak i wymiennik od razu zrobiły się ciepłe, mimo, że olej w skrzyni miał 40 stopni. Jednak zrezygnowałem ze spuszczania oleju z wymiennika, bo jest słaby dostęp przez wał od xDrive.

3) Bawiłem się jeszcze pirometrem i porównywałem z odczytem z komputera. Temperatura miski była o około 10 stopni niższa, niż ta wskazywana w ISTA. Błąd pomiaru pirometru jest spory, 2 stopnie, ale nie 10. Warunkowo można z tego skorzystać, bo zakres temperatur w jakim sprawdza się poziom oleju jest jeszcze większy (30-50 stopni wg. ZF).

4) Wymieniłem metodą kolegi trochę ją modyfikując. Spuściłem olej z miski, a następnie przez otwór wlewowy odessałem strzykawką resztę z dna miski. Zeszło mi w sumie prawie 4 litry brudnego oleju. Zalałem świeżym na full, odpaliłem, dolałem do przelewu i powachlowałem biegami. Dopiero po tym zdemontowałem miskę. Olej dużo lepiej wyglądał, ale daleko mu było do nowego. W sumie zużyłem 8,5 litra oleju na wszystko.

5) Olej był naprawdę brudny. Sporo jeżdżę na autostradzie trochę naginając ograniczenia prędkości plus często na sporcie. Jeżeli ktoś nie jeździ jak emeryt w Szwajcarii, to polecam częste wymiany oleju.

6) Przed wymianą były minimalne szarpnięcia przy zmianie biegu. Teraz jest prawie jak nówka :)

7) Raczej nie będę zerował adaptacji. Jakbym robił dynamiczną to pewnie tak, ale tutaj za mało oleju wymieniłem, żeby przywracać fabryczne nastawy. Niech się sama nauczy. Tym bardziej, że już teraz jest płynniej.

8) Miska i olej 8x1l - 830 pln brutto bezpośrednio w Peter Renz http://renz.pl/. Wynajem stanowiska w warsztacie samoobsługowym - 100 pln.


P.S. Apropo wymian dynamicznych. W tym artykule https://motofocus.pl/specjalne/13947/wymiana-oleju-w-przekladniach-automatycznych-do-pojazdow-osobowych-porady-zf-services jest ciekawe stwierdzenie: "Do ewentualnego przepłukiwania skrzyni biegów w tak zwanej „dynamicznej wymianie” używamy tylko oleju. Chemiczne środki czyszczące mają degradacyjny wpływ na okładziny". Wychodzi, że jak dynamiczna w ZF to absolutnie bez żadnych płukanek.

Opublikowano
Polecam BM Motors Service w Roszkowie, pod Pruszczem Gdańskim. Pasjonaci i bardzo profesjonalna obsługa.

 

Byłem tam dwa dni temu. Wymiana statyczna poszła bezproblemowo i szybko. Wszystko zostało omówione po wymianie. No i cena też bardzo atrakcyjna. Także mogę śmiało polecić.

 

Ile kosztowala cie ta usuga? Bede w okolicach gdanska za jakis miesiac i zastanawiam sie nad wymiana poniewaz jakis czas temu pyklo 80k. Skrzynia pracuje bez zmian i zastrzezen od ponad 40k ale skoro bede juz w PL to zastanawiam sie nad wymiana. Uwazacie ze juz czas na nowy olej czy mozna jeszcze spokojnie poczekac kolejne 20-40k?

 

Ogólnie to wymieniałem metodą statyczną, ale jeżeli chcesz to mogą również metodą dynamiczną. Olej ZF, filtr ZF i robicizna statycznie płaciłem 1100 zł, dynamicznie 1300 zł. Warto zadzwonić i pogadać, bo wszystko dobrze wyjaśnią.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na tej stronie znowu jest info o kasowaniu i adaptowaniu skrzyni po wymianie oleju, a w wątku już było, żeby tego nie robić... ;) tak tylko wpasdło mi w oko ;)

Podałem tą stronę ze względu na przydatną informację uwzględniającą i uzależniającą przebieg wymiany oleju od temperatury pracy oleju.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Proszę o informację jak i którym przewodem wydmuchać większą ilość oleju. Skrzynia 8hp. Który przewód do chlodniczki jest powrotem który zasilaniem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proszę o informację jak i którym przewodem wydmuchać większą ilość oleju. Skrzynia 8hp. Który przewód do chlodniczki jest powrotem który zasilaniem?

 


Tylko takie coś znalazłem...

Płukanie chłodnicy oleju przekładniowego z przewodami (automatyczna skrzynia biegów) (GA8HP45Z, GA8HP50Z, GA8HP70Z, GA8HP75Z, GA8HP90Z)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/24-automatic-transmission/24-00-automatic-transmission/BX7sPDMs

Opublikowano
Z samej chłodniczki to powinno zlecieć bez problemu, natomiast boję się dmuchać w skrzynię "pod prąd"żeby czegoś nie zniszczyć. O takim wydmuchaniu oleju gdzieś gdzieś czytałemm ale mało konkretnie
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

https://images92.fotosik.pl/401/b35b0cfada86dda0gen.jpg?t=1595930814



Takie nowości... podobno gwarancje dają.

Ale musi byc skrzynia sprawna.


Ja sie chyba wreszcie zdecyduje. Robią tylko dynamicznie.


Sprzęt - maszyna z logami Zf.



Nowe auta już obowiązek. 80 tyś km - dynamiczna bez wymiany miskofiltra.

Następna już z wymianą filtra. Ale nie pamitam po ilu km.


Ja mam 120 tyś i jadę 1 raz. Bez filtra 2500zł.


Z filtrem 3500 :) więc kupuje miskofiltr samemu.

Opublikowano
.........

Takie nowości... podobno gwarancje dają.

.........

Nie takie nowości. Już chyba rok temu pisałem w kilku miejscach na forum, że w IMP pojawiła się opcja. Nie wiem jak w innych salonach.

Opublikowano
A co zrobić jeżeli skrzynia po resecie nie chce sie zaadoptować? Jazda adaptacyjna zzrobiona poprawnie, ciśnienia sprzegieł były ok, natomiast czassy napełniania sprzęgieł tylko 2 są reszta jest na 0.0. Ona się cały czas adaptuje bo za każdym razem jak podepne kompa to wartości są inne. Sterownik do wywalenia??
Opublikowano
A co zrobić jeżeli skrzynia po resecie nie chce sie zaadoptować? Jazda adaptacyjna zzrobiona poprawnie, ciśnienia sprzegieł były ok, natomiast czassy napełniania sprzęgieł tylko 2 są reszta jest na 0.0. Ona się cały czas adaptuje bo za każdym razem jak podepne kompa to wartości są inne. Sterownik do wywalenia??

 

A jaki był powód ponownej jej adaptacji ? Była po naprawie ? Bo jeśli nie to adaptacji po wymianie oleju się nie robi. Skrzynia sama sobie poradzi z nowymi parametrami oleju. Jest przecież skrzynią adaptacyjną.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam jeżeli był już to opisywane to przepraszam.


Zauważyłem wyciek z skrzyni automatycznej GA8HP-45Z chyba to nie jest normalne ?

auto ma ok 150k i nic mi nie wiadomo na temat tymiany oleju


Po prostu zmęczenie materiału czy coś poważniejszego ze cieknie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.