Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zrobiłem w silniku i skrzyni jak narazie zrobiłem może 300 km ale mogę powiedzieć ze zmiany są zauważalne naprawdę. Skrzynia moim zdaniem zaczęła pracować bardziej miękko i płynniej.... Nawet w trybie sport się lepiej zachowuje zmiany są bardziej płynne chodź odczuwalne, gdy zimna też inaczej zmienia tak lżej, tak ja pisałem wcześniej bardziej były odczuwalne przed aktualizacją. . A co do silnika, różnice jaką zauważyłem to że po rozgrzaniu takim mocnym jakby kultura pracy była inna tak trochę ciszej pracuje.. Zrobię trochę więcej km i wtedy też mogę dać znać co i jak.... :)

 

No to super ze widzisz różnice ale najbardziej interesuje mnie ta "dwójka". Czy zniknął obiaw "zapinania na dwa razy"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia czy ktoś robił aktualizacje... sprawdzę to dzisiaj jaki jest tam soft ale szczerze wątpię żeby zmiana softu cos poleprzyla. U mnie też nie ma problemu powyżej 3jki. Tylko właśnie 2jka ma zawahania no i na moje to tak wygląda jakby poprawnie nie chciała wskoczyć po czym zalapuje i jest wszystko ok. Jest tutaj także inny temat na forum i 2 osoby piszą ze mieli problem z EGR i po wymianie na nowy skrzynia zaczęła poprawnie pracować tylko ze nikt nie opisuje takich dokladnie obiawów jak u nas.. ciężko w to uwierzyć zeby praca skrzyni byla bezposrednio uzależniona np od EGR ale przy takiej elektronice wszystko jest możliwe. ..

 




Praca skrzyni nie jest raczej bezposrednio uzalezniona od dzialania EGR ale na pewno zalezy od plynnosci dzialania samego silnika. W ktoryms temacie juz pisalem ze na poczatku po zalozeniu LPG moja skrzynia szarpala podczas zatrzymywania sie (uczucie jakby nie wiedziala czy zapiac bieg czy juz przygotowac sie do postoju) . Oczywiscie winna nie byla skrzynia tylko nierowna praca silnika w pewnym zakresie obrotow. Jesli wiec wadliwy EGR lub cokolwiek innego powoduje zaburzenia pracy silnika to moze sie wydawac ze szarpie skrzynia.

 

Tak.. rozumiem. Ma to sens. Ale jak sprawdzić działanie EGR skoro nie ma błędu. Skąd wiedzieć czy działa poprawnie? Wypiąlem wtyczkę ostatnio z EGRu i nie było żadnej różnicy w pracy silnika i nawet nie było błędu na zegarach. Jedynie po podłączeniu kompa był błąd. Faktycznie czasami czuć w różnych zakresach obrotów ze silnik jakby dziwnie grzechocze jakby zaworki momentami pogrywaly ale nigdy się nad tym nie zastanawialem i nie przeszkadzało mi to.. myślałem że tak ma być. Może coś nie domaga a ja nie wiem co....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.. rozumiem. Ma to sens. Ale jak sprawdzić działanie EGR skoro nie ma błędu. Skąd wiedzieć czy działa poprawnie? Wypiąlem wtyczkę ostatnio z EGRu i nie było żadnej różnicy w pracy silnika i nawet nie było błędu na zegarach. Jedynie po podłączeniu kompa był błąd. Faktycznie czasami czuć w różnych zakresach obrotów ze silnik jakby dziwnie grzechocze jakby zaworki momentami pogrywaly ale nigdy się nad tym nie zastanawialem i nie przeszkadzało mi to.. myślałem że tak ma być. Może coś nie domaga a ja nie wiem co....

 

Osobiście nie mam pojęcia jak to sprawdzić ale fakty u mnie były takie - szarpanie przy zapinaniu z 1/2 i z 2/3, coś jakby skrzynia nie mogła się zdecydować, brakowao mocy, silnik się krztusił etc. Zgłosiłem w ASO jako problem ze skrzynią.Wymienili EGR i wszystko zaczęło hulać. Wszystko na gwarancji. Brak problemów do teraz a przejechane od tego czasu 60kkm. Wszelkie oleje zmieniałem 3tys km temu (łącznie ze skrzynią). Brak zauważalnych efektów ani na plus ani na minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślałem o tym chyba z tydzień i zrobiłem.

Zrobiłem adaptacje.


No i jest jak nówka. Na prawdę masełko. Jestem w pozytywnym szoku i aż nie dowierzam albo boje się ze zaraz się to skończy ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym chyba z tydzień i zrobiłem.

Zrobiłem adaptacje.


No i jest jak nówka. Na prawdę masełko. Jestem w pozytywnym szoku i aż nie dowierzam albo boje się ze zaraz się to skończy ;(




Nie gadaj? ??? I zniknął Ci ten obiaw podwójnego zapinania dwojki kompletnie? Zapina się tak jak każdy bieg? Napisz jak dokładnie zrobiłeś to zaraz sam ogarnę... i napisz jakim programem kasowales adaptacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zrobiłem to ISTA.


Jak wszedłem w skrzynie przez Service Plan były dwie opcje.


Nauka (i tam byly opcje po dolozeniu haka, po kalibracji tylnej osi, po dolozeniu lopatek, po dolozeniu acc) i druga jak reset adaptacji


Tam pojawiaja sie najpierw stare wartosci i po rescie nowe.


Zrobilem to i jest NIEBO A ZIEMIA.


Jeśli chodzi o zapinanie '2' to:

- jak delikatnie ruszam to dwójka zapina sie z 'opoznieniem'

- jak rusze normalnie to dwójka zapina się od razu.


Ale zmiany biegów + 3-2 2-1 jak i 1-2 jest niewyczówalne teraz. Zapinanie 2 tez nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
po resecie robiles cos specjalnego? Jakas jazda specjalna czy cos ?

Zrobiłem reset i od razu wskoczyły 'nowe wartości'.

Zacząłem jechać tak jak mówi procedura od 6hp ale...

wartości się nie zmieniły więc po 3 minutach to olałem.

Do dziś jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

0 wskoczyły od razu.

A reszte - ciężko mi odpowiedzieć bo jak kliknąłem to od razu ruszałem gdyż ... tak mówi procedura, nie trzymałem na D i hamulcu żeby coś się nie pogmatwało.

Ale to tyle.


Dzisiaj myślę zrobić raz jeszcze i może uda mi się nagrać filmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Panowie pojawił mi sie mały problem..

skrzynia 8hp45 w f20 lci potwierdzone aktualne 70tys km.

Do piatkowej wymiany oleju było wszystko ok.

W piatek statycznie zmienilem olej wraz z miską filtrem. Weszlo okolo 5 litrów oleju..

Dzis troszkę musiałem pojezdzić i zauwazylem delikatne szarpniecia przy redukcji z 3 na 2 bieg podczas bardzo spokojnej jazdy.

Pod obciazeniem na wszystkich trybach itd nic sie nie dzieje tylko jak spokojnie sie pojezdzi.

Sterowniki wszystkie były aktualizowane w grudniu.

Ktoś sie z tym spotkał? Może mial podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie pojawił mi sie mały problem..

skrzynia 8hp45 w f20 lci potwierdzone aktualne 70tys km.

Do piatkowej wymiany oleju było wszystko ok.

W piatek statycznie zmienilem olej wraz z miską filtrem. Weszlo okolo 5 litrów oleju..

Dzis troszkę musiałem pojezdzić i zauwazylem delikatne szarpniecia przy redukcji z 3 na 2 bieg podczas bardzo spokojnej jazdy.

Pod obciazeniem na wszystkich trybach itd nic sie nie dzieje tylko jak spokojnie sie pojezdzi.

Sterowniki wszystkie były aktualizowane w grudniu.

Ktoś sie z tym spotkał? Może mial podobny problem.

 

A nalali na odpalonym?

Do przelewu - odpowiednim korkiem?


Może zrobili adaptacje skrzyni i się układa dopiero.


PS: A moze placebo, różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No raczej adaptacja nie powoduje że skrzynia szarpie. I powtarzam. Działa dobrze przez wymianą nie robić żadnej adaptacji po wymianie !

Podczas robienia adaptacji jak najbardziej może nie działać płynnie.

Tak samo przez źle zrobioną adaptacje (jeśli można) mogą być negatywne efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A przypadkiem nie jest tak, że w nowszych autach już nie robią adaptacji ? - mi mechanicy mówili, że pod czas jazdy w okresie tygodniowym, skrzynia sama się poustawia / dopasuje do trybu użytkowania.

No ale to wlaśnie jest adaptacja.

Taka adaptacje równiez mozna komputerem wykasowac i pewne warsztaty to robia po wymianie oliwy.

I jak skrzynia sie ustawia to moze zdarzyc sie jej bieg zmienic nie tak.


Sa dwie mozliwosci.

Wierzyć w wiarę 'speców' tj. na forach internetowych lub mekanikow

Poczytać noty techniczne, instrukcje obslugi i wiedzieć jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej adaptacja nie powoduje że skrzynia szarpie. I powtarzam. Działa dobrze przez wymianą nie robić żadnej adaptacji po wymianie !

Podczas robienia adaptacji jak najbardziej może nie działać płynnie.

Tak samo przez źle zrobioną adaptacje (jeśli można) mogą być negatywne efekty.

 

Podczas tak ale tu klientowi szarpie już jak jeździ. Więc coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No raczej adaptacja nie powoduje że skrzynia szarpie. I powtarzam. Działa dobrze przez wymianą nie robić żadnej adaptacji po wymianie !

Podczas robienia adaptacji jak najbardziej może nie działać płynnie.

Tak samo przez źle zrobioną adaptacje (jeśli można) mogą być negatywne efekty.

 

Podczas tak ale tu klientowi szarpie już jak jeździ. Więc coś jest nie tak.

No ale nie wiadomo co tam zrobili.

Adaptacja moze byc kontynuowana takze po zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.