Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Specjalista z załączonego powyżej filmu twierdzi ,że nasza skrzynia powinna mieć przeprowadzaną tylko statyczną wymianę oleju w ASB... Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Nie rozumiem, dlaczego ludzie tak bardzo upierają się na wymianę dynamiczną. Jeśli olej był wymieniany w sensownych interwałach to wymiana dynamiczna nie jest potrzebna. Jeśli nie był, to taka wymiana może być szkodliwa i będzie potrzebny remont skrzyni.

Może po to aby wymienić możliwie jak najwięcej starego ( około 90% ) oleju aby uniknąć nadmiernego jego rozrzedzenia ze starym olejem co może prowadzić do utraty jego właściwości!? Takie jest moje zdanie ( choć mogę się mylić ) ale mimo wszystko zostanę przy swoim.

 

Ja nie będę Cię przekonywał, ale zdanie producenta skrzyni jest na ten temat odmienne. Zresztą przy statycznej wymienisz 75 procent, taniej i bezpiecznie

Opublikowano
Już ten temat poruszałem w innym dziale, BMW w Warszawie zaleca i robi met dynamiczną - nie dawno zaczeli oferować usługe wymiany wcześniej olej był "dozywotni"
Opublikowano
Już ten temat poruszałem w innym dziale, BMW w Warszawie zaleca i robi met dynamiczną - nie dawno zaczeli oferować usługe wymiany wcześniej olej był "dozywotni"

Który salon? Ciekawe co robią, jak się po tym zepsuje skrzynia

Opublikowano
Już ten temat poruszałem w innym dziale, BMW w Warszawie zaleca i robi met dynamiczną - nie dawno zaczeli oferować usługe wymiany wcześniej olej był "dozywotni"

Który salon? Ciekawe co robią, jak się po tym zepsuje skrzynia

 

Wymieniają na nówkę :shock: :D :D :D Kolego a co robi każdy inny warsztat po wymianie oleju choćby w silniku? Czy wymieni ci silnik jak zatrzesz go po 100km od wymiany oleju? Wyluzuj napisałeś że twoim zdaniem lepiej statyczna i niech tak zostanie, nie przekonuj na siłę do swojej racji. Czasy się zmieniają i technologie też, to że kiedyś tego nie robili to nie znaczy że za jakiś czas nie będzie to standardem a wymiana statyczna odejdzie do lamusa.

Opublikowano

Wymieniają na nówkę :shock: :D :D :D Kolego a co robi każdy inny warsztat po wymianie oleju choćby w silniku? Czy wymieni ci silnik jak zatrzesz go po 100km od wymiany oleju?

Nie, ale mogą go naprawić, a ASO nie zrobi remontu skrzyni, tylko właśnie zaproponuje wymianę.

Opublikowano

Bardzo ciekawe! Ciekawe co na to centrala BWM, ZF itd. - może to rzeczywiście jest trend i tak jest lepiej?


Ciekaw też jestem czy robią to sami w swoich warsztatach czy robią gdzieś na zewnątrz.

Opublikowano
Ciekawe aso proponuje dynamiczną a producent skrzyni statyczną :D To kto ma większe pojęcie o skrzyni aso czy ZF ? Przypomnę że to samo aso które jeszcze rok temu mówiło że tam się nie oleju nie wymienia :D Oj ludzie ludzie. Kasę na Was kroją jak na leszczach.
Opublikowano

Wymieniają na nówkę :shock: :D :D :D Kolego a co robi każdy inny warsztat po wymianie oleju choćby w silniku? Czy wymieni ci silnik jak zatrzesz go po 100km od wymiany oleju?

Nie, ale mogą go naprawić, a ASO nie zrobi remontu skrzyni, tylko właśnie zaproponuje wymianę.

 

Wtedy zabierasz autko i jedziesz tam gdzie ci ja naprawią, samą wymianę dynamiczną też możesz zrobić poza aso ( w takim warsztacie w jakim naprawią ci też skrzynie) taki twój przywilej jako konsumenta.

Opublikowano

Mogę powiedzieć co zrobi "smoraś", jak po wymianie dynamicznej u niego auto stanie z błędem napędu. Cytat- "Podczas wymiany oleju zakradł się jakiś błąd, ale został usunięty poprzez uzupełnienie oleju w skrzyni". Mam fakturę na wykonaną usługę, ale w historii serwisowej auta nie widnieje wymiana oleju w skrzyni- szopka. To jest odpowiedź na pytanie gdzie to robią u "smorasia". Sytuacja sprzed 2 lat, może się coś zmieniło, ale nie sądzę. Reasumując, chciałem być skrupulatny i poprosiłem o wymianę przy 80000km, jako nowość wykonał to "smoraś" w metodzie dynamicznej oczywiście wtedy poza swoim serwisem. Wynik jest taki, że auto po 2 miesiącach od wymiany stanęło z błędem napędu i teraz przy 120000km wyskakuje mi podczas postoju na światłach bieg z D na N. Temat dawno temu zgłoszony w serwisie- odpowiedź pomimo tego , że przyznali się do tego że było za mało oleju w skrzyni- cytuję "uszkodzenie mechatroniki skrzyni biegów- 15000 zł- taka suma kosztorysu". Najgorsze w tym wszystkim jest to, że to nie jest jedyne rażące uchybienie serwisu aso podczas obsługi auta- temat rzeka. Tylko uciekać od tych "wymieniaczy"- dramat.

P.S. Czy ktoś z Was miał akcję z "wyrzucaniem" D na N samoczynnie podczas stania na światłach

Opublikowano
Panowie ale to żadna nowość że ASO nie potrafi naprawiać swoich samochodów, mam też inne nowe auto które próbuję naprawić w którymś ASO z rzędu i nie potrafią, jeżdżę dławiącym się od czasu do czasu autem i czekam aż stanie, zaświecą się kontrolki to wtedy go naprawią.
Opublikowano
To forum jest po to żeby dzielić się wiedzą. Ciężko znaleźć naprawdę dobrych fachowców od naszych skrzyń a świadczy o tym to ze mało jest rozwiązań na forach tzn mało kto pisze ze rozwiązał problem dziwnych zachowań tych skrzyń po wymianie dynamicznej. Ja popełniłem błąd wymieniając tą metoda i teraz mam problemy z tego tytułu. Po to się tu pisze żeby przestrzec innych ze ta metoda w tej skrzyni jest do dupy. W ZF8HP OLEJ WYMIENIA SIĘ METODĄ STATYCZNĄ BEZ ZADNYCH CHEMICZNYCH PLUKANEK. Takie są zalecenia producenta skrzyni i właściciela warsztatu z wyżej wymienionego filmu z którym osobiście rozmawiałem tzn przez telefon. Jeśli jeszcze ktoś ma wątpliwości to albo nie czyta co się tu pisze albo ma wypchany portfel i nie liczy się z kosztami.Szczerze odradzam.
Opublikowano
To ja powiem tak, pierwszą wymianę oleju w skrzyni robiłem przy niecałych 150.000 statycznie ponieważ zmiana biegu 1 na 2 i czsem 2 na 3 była twarda, wymiana nic nie zmieniła. Po miesiącu zrobiłem drugi raz wymianę dynamiczną z płukaniem i efekt był natychmiastowy, skrzynia teraz działa niemalże idealnie. To moja historia.
Opublikowano
To ja powiem tak, pierwszą wymianę oleju w skrzyni robiłem przy niecałych 150.000 statycznie ponieważ zmiana biegu 1 na 2 i czsem 2 na 3 była twarda, wymiana nic nie zmieniła. Po miesiącu zrobiłem drugi raz wymianę dynamiczną z płukaniem i efekt był natychmiastowy, skrzynia teraz działa niemalże idealnie. To moja historia.

 

Zgadzam się z tym ze jest gro ludzi którzy zrobili dynamiczna wymianę i po takim zabiegu skrzynia pracuje o niebo lepiej. .. nie wiem od czego to zależy. .. może mechanicy którzy to robili mają większą wiedzę i wiedzą jak użyć poprawnie tej pompy do wymiany i przy jakich temperaturach a może na zasadzie ze może się uda ... Moze zależy to od chemii jakiej uzywaja do plukania..a może zależy to od ponownej adaptacji... jedna lepiej druga inaczej... mogę Ci kolego jedynie pozazdrościć ale ja w przyszłości będę wymieniał tylko statycznie. ..moja skrzynia to pomyłka na te chwilę. ..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiele osób bezpośrednio po zmianie oleju metodą dynamiczną jest zadowolona, jednak po czasie ocena jest już inna i żałują wymiany tą metodą. Nie słyszałem jeszcze aby coś złego stało się ze skrzynią po wymianie statycznej, najgorsze co się dzieje to nie ma zmiany na lepsze. Ale z filmu wynika, że wymiana oleju nie naprawia skrzyni. Jest po prostu czynnością eksploatacyjną. Przypominam, że ZF nie twierdzi wcale że olej należy zawsze wymieniać, ale dedykuje wymianę gdy użytkuje się auto w trudnych warunkach i wtedy wymiana powinna mieć miejsce 80 - 120 do 8 lat.
Opublikowano

"Panowie jest lipa- koleś od skrzyń wymienił mi olej metodą statyczną w f11 2014r. przebieg 150 tys., był reset adaptacji, wymiana poraz pierwszy. Przejechałem już gdzieś ok. 500 km. Przed wymianą chodziła poprawnie teraz jest dramat, dławi sie przy zmianie na niskich 1-2-3-4 oraz gdy redukuje w dół szczególnie na 2 czuć szarpnięcia. Gdy dojeżdzam do skrzyżowania i puszczam pedał gazu czuć jakby większy opór i szarpie przy redukcji. Inny objaw to przedłużanie biegów, kręci obroty poprostu czasami niepotrzebnie wysoko przy jeździe na comforcie. Na innych trybach jest to samo. Czy ktoś z was tak miał, czy można coś z tym zrobić, czy zrobić jeszcze raz reset adaptacji? Czy jakiś nowy soft może pomóc ? Czy wymienić jeszcze raz olej czy to pomoże ? Czy to bedzie już tylko gorzej ?"

Cytat z grupy na fb

Opublikowano

cody my bimmer wgrywa softy zwykłe, xhp

Może na nowym sofcie i resecie będzie chodziła jak trzeba

Na miejscu gościa bym wrócił do warsztatu i wyjaśniał z mechanikiem, widziałem podobne objawy wtedy było za mało oleju w skrzyni

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wymieniłem olej w mojej F34 (8hp70), dynamicznie, przy przebiegu 83kkm.

Olej podobno był wyraźnie przepracowany, ale bez opiłków itp. tragedii ;)


Przejechałem jakiś ~1000km od tego czasu, reset\adaptacja nie była robiona.

Skrzynia pracuje jak przed wymianą, czyli prawidłowo.

Zastanawiam się czy robić adaptację, czy nie. Trochę się obawiam, że się tfu, tfu pogorszy :mrgreen:


Jak w ogóle powinna wyglądać adaptacja?

Jak wg TIS? Czyli reset i w drogę angażując wszystkie biegi? (na jakim trybie jazdy?)

Czy może wg. tej "poprawnej", o której piszecie, ale nikt nie napisał, jak powinna ona wyglądać.

Ktoś może wrzucić opis lub link dla 8hp?

Znalazłem tylko dla 6hp w E90... i nie za bardzo sobie wyobrażam na jakim odcinku drogi miałbym to zrobić... chyba pas lotniska trzeba by wynająć.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
A jaki jest objaw ewentualnego przelania oleju w skrzyni? Do kompletu z miską dodawane jest 7L. Ile wam wchodziło przy statycznym. U mnie wg mechanika zeszło ok 3.5-4 L a została 1cała butla czyli weszło prawie 6L. Fakt że miałem lekki wyciek. Robił wg procedury ZF. Pytam bo dziś troszkę poczułem olej hydrauliczny w kabinie. Ile wam wchodziło przy statycznej i jaki jest efekt przelania?
Opublikowano
"Panowie jest lipa- koleś od skrzyń wymienił mi olej metodą statyczną w f11 2014r. przebieg 150 tys., był reset adaptacji, wymiana poraz pierwszy. Przejechałem już gdzieś ok. 500 km. Przed wymianą chodziła poprawnie teraz jest dramat, dławi sie przy zmianie na niskich 1-2-3-4 oraz gdy redukuje w dół szczególnie na 2 czuć szarpnięcia. Gdy dojeżdzam do skrzyżowania i puszczam pedał gazu czuć jakby większy opór i szarpie przy redukcji. Inny objaw to przedłużanie biegów, kręci obroty poprostu czasami niepotrzebnie wysoko przy jeździe na comforcie. Na innych trybach jest to samo. Czy ktoś z was tak miał, czy można coś z tym zrobić, czy zrobić jeszcze raz reset adaptacji? Czy jakiś nowy soft może pomóc ? Czy wymienić jeszcze raz olej czy to pomoże ? Czy to bedzie już tylko gorzej ?"

Cytat z grupy na fb

 


Czytając ten opis widzę swoją skrzynię. Nic dodać nic ująć. Dokładnie te same obiawy. Zaczynam odnosić dziwne wrażenie ze schody właśnie zaczynają się po skasowaniu adaptacji.... Jeśli źle się zaadaptowala na nowo... może tu jest pies pogrzebany

Opublikowano (edytowane)
Wymieniłem olej w mojej F34 (8hp70), dynamicznie, przy przebiegu 83kkm.

Olej podobno był wyraźnie przepracowany, ale bez opiłków itp. tragedii ;)


Przejechałem jakiś ~1000km od tego czasu, reset\adaptacja nie była robiona.

Skrzynia pracuje jak przed wymianą, czyli prawidłowo.

Zastanawiam się czy robić adaptację, czy nie. Trochę się obawiam, że się tfu, tfu pogorszy :mrgreen:


Jak w ogóle powinna wyglądać adaptacja?

Jak wg TIS? Czyli reset i w drogę angażując wszystkie biegi? (na jakim trybie jazdy?)

Czy może wg. tej "poprawnej", o której piszecie, ale nikt nie napisał, jak powinna ona wyglądać.

Ktoś może wrzucić opis lub link dla 8hp?

Znalazłem tylko dla 6hp w E90... i nie za bardzo sobie wyobrażam na jakim odcinku drogi miałbym to zrobić... chyba pas lotniska trzeba by wynająć.

 

Opis jest bardzo podobny dla 8hp. Ale jest skomplikowany i wg tej instrukcji wymaga 2 osób wraz z urządzeniem rejstrujacym napełnianie poszczególnych sprzęgieł. Trzeba się w to mocno wczytać bo jest to tłumaczone z języka angielskiego.... prawdę mówiąc misz :cry2: masz


Strona 1:Udoskonalenia zmiany biegów - procedura uczenia się napędu adaptacyjnegoPRZEGLĄD:Niniejszy biuletyn obejmuje przeprowadzanie subiektywnej oceny jakości zmiany, gdy kliencidoświadczać niskiej jakości zmiany biegów i, jeśli to konieczne, wykonywać adaptację skrzyni biegówuczyć się procedury. Ponadto ten biuletyn obejmuje wykonywanie nauki adaptacji transmisjiprocedura naprawy / wymiany skrzyni biegów i / lub korpusu zaworu / TCUzespół (mechatroniczny) zostaje wymieniony lub po wyczyszczeniu komórek pamięci adaptacji za pomocądiagnostyczne narzędzie skanujące wiTECH.MODELE:2013 - 2014DSRam 1500 Pickup2012-2014LDŁadowarka2012-2014LX300 ° C2014WDDurango2014WKGrand CherokeeUWAGA: Niniejszy biuletyn dotyczy pojazdów wyposażonych w 845RE (kody sprzedaży DFL),8HP45 (kody sprzedaży DFG) lub 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów 8HP70(Kody sprzedaży DFD).DYSKUSJA:845RE, 8HP45 lub 8HP70 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów wykorzystuje wyrafinowanealgorytm zmiany, który zawiera wyuczone informacje, dzięki czemu jakość zmiany pozostaje doskonałanawet gdy przekładnia się zużywa. Te wyuczone informacje są zapisywane w komórkach pamięciodnosi się do „Adaptation Memory Cells”. Każde zastosowane sprzęgło rejestruje czaszajmuje wypełnienie sprzęgła (licznik szybkiego napełniania / czas napełniania) i ciśnienia (napełnianiePrzeciwciśnienie / ciśnienie napełniania). Komórki pamięci adaptacji są ustawiane na zero (0) przy każdym nowymskrzynia biegów (nowa w pojeździe i / lub zastąpiona do serwisu) oraz kiedy skrzynia biegówmoduł sterujący został wymieniony na serwis. Ponadto komórki pamięci adaptacji są ustawione nazero (0), gdy komórki pamięci modułu adaptacji skrzyni biegów są kasowane za pomocądiagnostyczne narzędzie skanujące wiTECH. Do czasu nauczenia się adaptacji / ponownego uczenia się,jakość zmiany biegów może nie spełniać oczekiwań klientów.NUMER: 21-012-14GRUPA: Transmisja iSkrzynia rozdzielczaDATA: 08 kwietnia 2014 r

Strona 2

UWAGA: Za każdym razem, gdy skrzynia biegów zostanie poddana przeglądowi (chyba że korpus zaworu / TCUmontaż (mechatroniczny) został wymieniony), muszą być wykonane komórki pamięci adaptacjiwyczyszczone za pomocą wiTECH.Komórki pamięci adaptacyjnej pojawiają się w wiTECH dla każdego sprzęgła. Każde sprzęgło będziezawierać:• Licznik szybkiego napełniania = liczba zdarzeń czasu napełniania, które miały miejsce• Czas napełniania = +/- liczba ms (milisekund) od zera (standardowa wartość ustawiona).• Licznik wypełnienia = liczba zdarzeń ciśnienia napełniania, które miały miejsce• Ciśnienie napełniania = +/- mb (millibar) / PSI (funty na cal kwadratowy) od zera(standardowa wartość ustawiona)Jeżeli „licznik” komórki pamięci adaptacji wynosi zero (0), to komórka pamięci adaptacji nie mazostał zaktualizowany. Licznik wypełnienia idealnie powinien wynosić co najmniej 12 (6 na 8HP70 / 90) i szybkiNapełnianie licznika co najmniej 4 (2 na 8HP70 / 90), aby poprawić jakość zmiany biegów iz każdympóźniejsza liczba, jakość zmiany poprawi się jeszcze bardziej.Typowy wyświetlacz komórek pamięci adaptacyjnych wiTECHWykresNazwaWartośćJednostkaRodzajSprzęgło A - napełnianieNacisk0PSICzujnikiSprzęgło A - napełnianieLicznik6Liczy sięCzujnikiSprzęgło A - napełnianieCzas0msCzujnikiSprzęgło A - szybkieLicznik napełnienia2)Liczy sięCzujnikiSprzęgło B - napełnianieNacisk0PSICzujnikiSprzęgło B - napełnianieLicznik6Liczy sięCzujnikiSprzęgło B - napełnianieCzas0msCzujnikiSprzęgło B - szybkieLicznik napełnienia2)Liczy sięCzujnikiSprzęgło C - napełnianieNacisk1PSICzujnikiSprzęgło C - napełnianieLicznik6Liczy sięCzujnikiSprzęgło C - napełnianieCzas18msCzujnikiSprzęgło C - szybkieLicznik napełnienia2)Liczy sięCzujnikiSprzęgło D - napełnianieNacisk1PSICzujniki21-012-14-2-

Strona 3

Sprzęgło D - napełnianieLicznik6Liczy sięCzujnikiSprzęgło D - napełnianieCzas-6msCzujnikiSprzęgło D - szybkieLicznik napełnienia2)Liczy sięCzujnikiSprzęgło E- napełnianieNacisk2)PSICzujnikiSprzęgło E- napełnianieLicznik6Liczy sięCzujnikiSprzęgło E- napełnianieCzas2)msCzujnikiSprzęgło E- szybkieLicznik napełnienia3)Liczy sięCzujnikiOBJAW / STAN:Klienci mogą wskazać, że ich jakość zmiany biegów nie spełnia ichoczekiwaniaDIAGNOZA:Wykonaj „PROCEDURĘ NAPRAWCZĄ A” przy każdej wymianie skrzyni biegów, skrzynia biegówzostał poddany przeglądowi, wymieniono zespół korpusu zaworu / TCU (mechatroniczny) i / lubkomórki pamięci adaptacji zostały usunięte za pomocą wiTECH.Wykonaj „DIAGNOSTYKĘ O ZMIANY JAKOŚCI TRANSMISJI TRANSMISJI” w dowolnym momencieklient wskazuje, że ich jakość zmiany nie spełnia ich oczekiwań.DIAGNOSTYKA ZMIANY TRANSMISJI OŚWIETLENIAAby zapewnić powtarzalność procesu, dealerzy powinni wykonać następujące czynnościrekomendacje:• Zidentyfikuj konkretnych pracowników, którzy przeprowadzą analizę subiektywnej zmiany jakości. Tepracownicy zostają wykwalifikowanymi audytorami jakościowymi subiektywnej zmiany.• Każdy wykwalifikowany audytor jakościowy subiektywnej powinien prowadzić około pięciu8-biegowe pojazdy w celu ustalenia linii bazowej jakości zmiany każdej otrzymanej zmianyu dealerów.UWAGA: Ta ocena i procedura NIE MOGĄ być wykonywane, gdy pojazd jest nadal w środkuTryb wysyłki. Przed rozpoczęciem jazdy ustaw pojazd w trybie klienta.1. Korzystając z wiTECH, sprawdź, czy w Diagnostic Active DTC)Pamięć modułu sterującego skrzyni biegów (TCM).2. Czy w pamięci TCM były jakieś aktywne kody DTC?za. TAK >>> Stosując odpowiednią procedurę rozwiązywania problemów, zdiagnozuj i naprawwarunki, które mogły spowodować wygenerowanie kodów DTC.b. NIE >>> Przejdź do następnego kroku.3. Uruchom pojazd i uruchom silnik, dopóki temperatura oleju przekładniowego nie osiągnieco najmniej 30 ° C (86 ° F). Może być konieczne włączenie hamulca głównego i zmiana bieguprzekładnia na bieg, aby skrócić czas rozgrzewania i / lub prowadzić pojazd dotemperatura transmisji osiąga 30 ° C (86 ° F).-3-21-012-14

Strona 4

UWAGA: Niektóre pojazdy mogą być wyposażone w centrum wiadomości w klastrze, którezapewnia wartości temperatury transmisji. Jeżeli pojazd nie jest wyposażonyto centrum wiadomości, niż wiTECH, musi być użyte do identyfikacji transmisjitemperatura.Określanie tabeli subiektywnych pomiarów jakości przesunięciaWarunek zanotowanyNieZnośnySilnyBardzoUbogiBiedny Marginal LedwoZaakceptowaćTargiDobryBardzoDobryDoskonały12)3)456789104. Do udokumentowania zmiany zostanie wykorzystany „Arkusz jakości ośmiostopniowej zmiany biegów”Jakość Subiektywna ocena, a także dane komórki pamięci adaptacyjnej. Odnosić się doDealerCONNECT> Serwis> Diagnostyczne arkusze kontrolne (znajdujące się na karcie Serwis wpole „Informacje o naprawie”)> Transmisja. Wydrukuj kopię arkusza roboczego i załączkopia arkusza roboczego na zleceniu naprawy po zakończeniu.5. Określ jakość zmiany przy użyciu „Określania subiektywnego pomiaru jakości zmianyWykres". Jakość zmiany będzie oceniana w skali od 1 do 10. Zmiany powinny obejmowaćZmiany biegów w górę o 1-2, 2-3, 3-4, 4-5, 5-6, 6-7, 7-8 wraz z 8-7, 7-6, 6-5, 5-4, 4-3, 3-2 i 2-1redukcja biegów przy lekkim hamowaniu i włączaniu biegu wstecznego.6. Dostosowania skrzyni biegów poprawią się w miarę prowadzenia pojazdu.7. Przejedź pojazdem w bezpiecznym miejscu, w którym skrzynia biegów może przełączyć się od pierwszegobieg przez każdy bieg do ósmego biegu. Z przystanku powoli przyspieszaj pojazdużywając stałego gazu / pedału do około 72 KPH do 80 KPH (45 MPH do 50MPH). Skrzynia biegów musi zmienić bieg z pierwszego na ósmy.8. Zapisz subiektywną ocenę jakości zmiany dla każdej zmiany.UWAGA: Subiektywna ocena jakości przesunięcia nie powinna być ustalana przez porównaniekażde zdarzenie zmiany do innych zdarzeń zmiany w jednym pojeździe. Przykład: nieporównaj przesunięcie 1-2 do 3-4, aby ustalić subiektywną ocenę. TheSubiektywna ocena jakości dla każdej zmiany powinna być ustalona poprzez porównaniejakość przesunięcia określonej zmiany do linii bazowej tej konkretnej zmianyustanowiony z prowadzenia wielu pojazdów.UWAGA: W pojazdach wyposażonych w dźwignię zmiany biegów lub ERS należy użyć dźwigni zmiany biegóww celu utrzymania określonych pozycji biegów należy użyć dźwigni zmiany biegów system / ERS.9. Od 72 KPH (45 MPH), delikatnie hamuj do oporu.UWAGA: Limit czasu obejmuje czas na wykonanie Subiektywnej zmiany jakościocena (zmiana z pierwszego biegu na osiem i redukcja z ósmego)bieg na pierwszy bieg) trzy razy, jeśli to konieczne.10. W arkuszu zmiany jakości zanotuj dla każdego subiektywną ocenę jakości zmianyZmiana.11. Gdy pojazd jest nieruchomy, a hamulec główny jest zaciągnięty, przełączyć z położenia neutralnegoodwrócić.12. Jeśli jakakolwiek zmiana ma subiektywną ocenę jakości zmiany mniejszą niż pięć (5), wykonajAdaptacja Drive Learn została zidentyfikowana w „PROCEDURZE NAPRAWY B”.21-012-14-4-

Strona 5

UWAGA: Klienci mogą wymagać powiadomienia, że ​​adaptacja będzie nadal aktualizowanagdy pojazd jest prowadzony, zapewniając lepsze zmiany biegów w miarę przebiegu pojazduwzrasta.WYMAGANE NARZĘDZIA SPECJALNE / WYPOSAŻENIE:NPNZestaw WiTECH VCI PodNPNLaptopPROCEDURA NAPRAWY A:UWAGA: Procedurę naprawy A należy wykonać tylko po wymianie przekładni,Zmieniono skrzynię biegów, zespół korpusu zaworu / TCU (mechatroniczny)zostaje zastąpiony i / lub komórki pamięci adaptacji zostały usunięte za pomocąwiTECH.1. Aby zapewnić powtarzalność procesu, dealerzy powinni wykonać następujące czynnościrekomendacje:za. Zidentyfikuj konkretnych pracowników, którzy mają wykonać procedurę adaptacji. Ci pracownicyzostań Technikami Kwalifikowanej Procedury Dostosowania.b. Każdy technik kwalifikowanej procedury adaptacji powinien przejechać około pięciu8-biegowe pojazdy w celu ustalenia linii bazowej jakości zmiany każdej otrzymanej zmianyu dealerów.UWAGA: Konieczne może być porównanie jakości zmiany biegów tylko z podobnymi pojazdami. EG RamJakość zmiany 1500 na inne pojazdy Ram 1500.2. Procedura Adaptation Drive Learn jest bardzo wrażliwa na temperaturę skrzyni biegów,moment obrotowy wału wejściowego skrzyni biegów i obroty turbiny skrzyni biegów. Napęd adaptacyjnyProcedura uczenia się musi być wykonana w następujący sposób:za. Temperatura oleju przekładniowego między 30 ° C (86 ° F) - 100 ° C (212 ° F).b. UPSHIFTS - Moment obrotowy na wale wejściowym między 100 N · mi 150N · m (74 ft. Lbs. I 111 ft. Lbs.) (Będzie monitorowany na wiTECH jako wał korbowy silnikaMoment obrotowy).do. UPSHIFTS - Wał wejściowy skrzyni biegów RPM 1250 - 2000 RPM (może być monitorowany przezmonitorowanie obrotów silnika za pomocą obrotomierza na zestawie wskaźników.3. Procedura adaptacji nauki jazdy zostanie przeprowadzona podczas prowadzenia pojazduutrzymanie poprzednich kryteriów. Kiedy należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:określanie trasy przejazdu według procedury Adaptation Drive Learn:za. Procedurę Adaptation Drive Learn należy wykonać na drodze, która może byćjechał bezpiecznie, przyspieszając wielokrotnie do prędkości 64 - 80 KPH (40 - 50MPH).b. Droga na trasie musi być bardzo gładka - niedoskonałości na powierzchni drogi, takie jakdziury w garnku, paski smołowe itp. mogą powodować niewielkie odkształcenia momentu obrotowego, powodując opóźnienieuzyskanie adaptacji.do. Unikaj wzniesień, chociaż stałe niewielkie nachylenie umożliwi wał wejściowy przekładniłatwiej uzyskać moment obrotowy. Zbyt duże nachylenie może spowodować przeniesienie napęduprzesunięcie w dół. Adaptacji należy nauczyć się na odpowiednim biegu. Procedura będzieuruchom ponownie po uzyskaniu odpowiedniego biegu. Również jeśli trasa zawiera wzgórza, którezarówno nachylenie, jak i spadek, obciążenie momentu obrotowego na wale wejściowym może być zbyt lekkiei dostosowania nie zostaną zapisane.-5-21-012-14

Strona 6

re. Należy unikać zatorów w ruchu drogowym. Procedura będzie wymagać od pojazdujechał bezpiecznie, przyspieszając wielokrotnie do prędkości 64 - 80 KPH (40 - 50MPH).mi. Unikaj sygnalizacji świetlnej / znaków stop / znaków wydajności / itp. Procedura będzie wymagaćpojazd musi być bezpiecznie prowadzony podczas wielokrotnego przyspieszania do prędkości 64–80 KPH(40-50 MPH).fa. Procedura Adaptation Drive Learn jest wykonywana przy pomocy asystenta, dzięki czemuWiTECH może być odpowiednio monitorowany przy zachowaniu bezpiecznych praktyk jazdy.4. Za pomocą narzędzia skanującego usuń kody DTC związane z transmisją.5. Przyspiesz pojazd od zatrzymania do około 64 - 80 KPH (40-50 MPH)upewniając się, że skrzynia biegów zmienia bieg na siódmy. Konieczne są następujące parametrybyć utrzymywane podczas przyspieszania, aby mogła nastąpić adaptacja:za. Prędkość turbiny (wejściowa) między 1250 - 2000 obr / minb. Moment obrotowy między 100 N · mi 150 N · m (74 ft. Lbs. I 111 ft. Lbs.)6. Zwolnij przepustnicę (położenie 0%), pozwalając pojazdowi wybiegać aż do skrzyni biegówwykonuje redukcję w dół o 6-5.UWAGA: W celu dostosowania sprzęgła B skrzynia biegów musi być dozwolonawykonać 6-5 redukcję biegu bez hamowania z wałem wejściowym skrzyni biegówmoment obrotowy między ujemnym (-) 60 N · mi ujemnym (-) 40 N · m (ujemnym (-) 44 ft.funty i ujemne (-) 30 stóp. funtów) i obroty na wale wejściowym między 750 a 1100obr./min.7. Kontynuuj wybieganie (hamulec można włączyć po wystąpieniu redukcji biegu 6-5) dotrzeci bieg można uzyskać.8. Wykonaj kroki 4-6, aż liczniki napełnienia dla każdego sprzęgła wyświetlą się:za. 8HP45 / 845RE - Napełnianie liczników przez 10 zliczeńb. 8HP70 / 8HP90 - Napełnianie liczników przez 6 zliczeń9. Poniższe tabele można wykorzystać jako alternatywne odniesienie dla optymalnych warunkówwymagane, aby nauczyć się szybkich adaptacji.Tabela warunków adaptacjiWarunki, w których występują adaptacjeStanTransmisjaTemperaturaMoment obrotowy N · m (ft. Lbs.) Prędkość wejściowa (RPM)Zmiana biegów na wyższyMiędzy 30 ° C a100 ° C (86 ° F i212 ° F)Między 100 N · mi 150 N · m (74 stóp.funty i 111 ft. lbs.)Między 1250 a2000 rpm6-5 Redukcje dla BSprzęgłoMiędzy 30 ° C a100 ° C (86 ° F i212 ° F)Między wynikiem ujemnym (-)60 N · mi ujemne(-) 40 N · m (ujemna(-) 44 ft. Lbs. iujemna (-) 30 stóplbs.)Między 750 a1100 rpm21-012-14-6-

Strona 7

Sprzęgło kontra stół zmiany biegówPrzesuwa się tam, gdzie dostosuje się każde sprzęgłoSprzęgłoB SprzęgłoC SprzęgłoD SprzęgłoSprzęgło E.Zmiana6 - 76 - 52 - 3 i 4 - 5 3 - 41-2 i 5-6Optymalnywarunkipod którymadaptacjauczenie sięwystępujeNajlepszawykonane wAutostradaprędkości wponad 80km / h (50 mph)Coasting withprzepustnica przy 0%pozycjaNajlepszawykonane wświatło dośredniprzepustnica -normalnauruchomienie pojazduNajlepszawykonane wświatło dośredniprzepustnica -normalnauruchomienie pojazduNajlepszawykonane wświatło dośredniprzepustnica -normalnauruchomienie pojazdu10. Wykonaj „DIAGNOSTYKĘ DIAGNOSTYKI ZMIANY TRANSMISJI O 8 SZYBKOŚCI” .PROCEDURA NAPRAWY B:UWAGA: Procedurę naprawy B należy wykonać tylko wtedy, gdy klient to wskażeich jakość zmiany nie spełnia ich oczekiwań.1. Aby zapewnić powtarzalność procesu, dealerzy powinni wykonać następujące czynnościrekomendacje:za. Zidentyfikuj konkretnych pracowników, którzy mają wykonać procedurę adaptacji. Ci pracownicyzostań Technikami Kwalifikowanej Procedury Dostosowania.b. Każdy technik kwalifikowanej procedury adaptacji powinien przejechać około pięciu8-biegowe pojazdy w celu ustalenia linii bazowej jakości zmiany każdej otrzymanej zmianyu dealerów.UWAGA: Konieczne może być porównanie jakości zmiany biegów tylko z podobnymi pojazdami. EG RamJakość zmiany 1500 na inne pojazdy Ram 1500.2. Procedura Adaptation Drive Learn jest bardzo wrażliwa na temperaturę skrzyni biegów,moment obrotowy wału wejściowego skrzyni biegów i obroty turbiny skrzyni biegów. Napęd adaptacyjnyProcedura uczenia się musi być wykonana w następujący sposób:za. Temperatura oleju przekładniowego między 50 ° C (122 ° F) - 100 ° C (212 ° F).b. UPSHIFTS - Moment obrotowy na wale wejściowym między 100 N · mi 150N · m (74 ft. Lbs. I 111 ft. Lbs.) (Będzie monitorowany na wiTECH jako wał korbowy silnikaMoment obrotowy).do. UPSHIFTS - Wał wejściowy skrzyni biegów RPM 1250 - 2000 RPM (może być monitorowany przezmonitorowanie obrotów silnika za pomocą obrotomierza na zestawie wskaźników.UWAGA: Uczenie się adaptacji zostanie przerwane, jeśli temperatura oleju przekładniowego wynosipowyżej 100 ° C (212 ° F).3. Procedura adaptacji nauki jazdy zostanie przeprowadzona podczas prowadzenia pojazduutrzymanie poprzednich kryteriów. Kiedy należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:określanie trasy przejazdu według procedury Adaptation Drive Learn:za. Procedurę Adaptation Drive Learn należy wykonać na drodze, która może byćjechał bezpiecznie, przyspieszając wielokrotnie do prędkości 64 - 80 KPH (40 - 50MPH).-7-21-012-14

Strona 8

b. Droga na trasie musi być bardzo gładka - niedoskonałości na powierzchni drogi, takie jakdziury w garnku, paski smołowe itp. mogą powodować niewielkie odkształcenia momentu obrotowego, powodując opóźnienieuzyskanie adaptacji.do. Unikaj wzniesień, chociaż stałe niewielkie nachylenie umożliwi wał wejściowy przekładniłatwiej uzyskać moment obrotowy. Zbyt duże nachylenie może spowodować przeniesienie napęduprzesunięcie w dół. Adaptacji należy nauczyć się na odpowiednim biegu. Procedura będzieuruchom ponownie po uzyskaniu odpowiedniego biegu. Również jeśli trasa zawiera wzgórza, którezarówno nachylenie, jak i spadek, obciążenie momentu obrotowego na wale wejściowym może być zbyt lekkiei dostosowania nie zostaną zapisane.re. Należy unikać zatorów w ruchu drogowym. Procedura będzie wymagać od pojazdujechał bezpiecznie, przyspieszając wielokrotnie do prędkości 64 - 80 KPH (40 - 50MPH).mi. Unikaj sygnalizacji świetlnej / znaków stop / znaków wydajności / itp. Procedura będzie wymagaćpojazd musi być bezpiecznie prowadzony podczas wielokrotnego przyspieszania do prędkości 64–80 KPH(40-50 MPH).fa. Procedura Adaptation Drive Learn jest wykonywana przy pomocy asystenta, dzięki czemuWiTECH może być odpowiednio monitorowany przy zachowaniu bezpiecznych praktyk jazdy.4. Za pomocą narzędzia skanującego usuń kody DTC związane z transmisją.UWAGA: Pierwszy i drugi bieg nie wymagają standardowego dostosowania napełnienia sprzęgłaprocedura.5. Skorzystaj z poniższej „Tabeli zastosowań sprzęgła 8-biegowego” i „Standardowego napełniania sprzęgłaTabela warunków adaptacji ”, aby określić, które sprzęgła wymagają dostosowaniana których zmiany miały subiektywną ocenę jakości zmiany mniej niż pięć (5) jakzidentyfikowane w sekcji Diagnoza. Przykład: podczas przeprowadzania diagnozy tak byłoustalono, że redukcja biegu 2-1 miała subiektywną ocenę 4. Zauważ, że sprzęgło „C” isprzęgło „E” włącza się i zwalnia, podczas gdy sprzęgło „A” i sprzęgło „B” pozostają włączone.Ponieważ sprzęgło „A” i sprzęgło „B” nie włączają się i nie zwalniają, nie będącokolwiek wspólnego ze słabą jakością zmiany biegów podczas redukcji 2-1. Jednak podczas 2-1zmiana biegu na niższy, sprzęgło „E” zwalnia się, a sprzęgło „C” włącza się, dlatego jest zalecaneże oba te sprzęgła wymagają aktualizacji dostosowania. Korzystanie z „StandarduTabela warunków dostosowania napełnienia sprzęgła ”, sprzęgło„ C ”i sprzęgło„ E ”wymagająprocedura dostosowania wykonywana na 4. i 7. biegu.Tabela zastosowań sprzęgła 8-biegowegoKoło zębateSprzęgło - A)Sprzęgło - BSprzęgło - CSprzęgło - DSprzęgło - EPierwszyXXXdrugaXXXTrzeciXXXCzwartyXXXPiątyXXXSzóstyXXXSiódmyXXXOsiemXXXRewersXXX21-012-14-8-

Strona 9

Tabela warunków adaptacji napełnienia sprzęgła standardowegoPrzekładnie stanu ustalonego i warunki, w których każde sprzęgło się dostosujeSprzęgło / przekładniaOptymalny pojazdPrędkośćPrędkość wejściowaRPMMoment obrotowy N · m (ft.lbs.)TransmisjaTemperaturaSprzęgło / 6. miejsce73–81 km / h (45–50mph)Między 950i 1750 rpmMiędzy 50 N · mi 120 N · m (37ft. lbs. i 89 stóplbs.)Między 50 ° Ci 100 ° C (122 °F i 212 ° F)B Sprzęgło / 7. miejsce73–81 km / h (45–50mph)Między 950i 1750 rpmMiędzy 50 N · mi 120 N · m (37ft. lbs. i 89 stóplbs.)Między 50 ° Ci 100 ° C (122 °F i 212 ° F)C Sprzęgło / 4. miejsce32-56 km / h (20-35mph).Między 950i 1750 rpmMiędzy 25 N · mi 120 N · m (18ft. lbs. i 89 stóplbs.)Między 50 ° Ci 100 ° C (122 °F i 212 ° F)D Sprzęgło / 3. miejsce32-56 km / h (20-35mph).Między 950i 1750 rpmMiędzy 25 N · mi 120 N · m (18ft. lbs. i 89 stóplbs.)Między 50 ° Ci 100 ° C (122 °F i 212 ° F)E Sprzęgło / 7. miejsce73–81 km / h (45–50mph)Między 950i 1750 rpmMiędzy 25 N · mi 120 N · m (18ft. lbs. i 89 stóplbs.)Między 50 ° Ci 100 ° C (122 °F i 212 ° F)6. Przejedź pojazdem za pomocą dźwigni zmiany biegów lub przycisków zmiany biegów +/- na kierownicy w kierunkuutrzymaj przekładnię na żądanym biegu, utrzymując optymalny wał wejściowyprędkość i moment obrotowy.7. Następnie zwiększ licznik napełniania i licznik szybkiego napełniania dla każdego wymagającego sprzęgłaaktualizacja adaptacji.za. 8HP45 / 845RE - Liczniki wypełnienia o 12 i Liczniki szybkiego napełniania o 4liczy sięb. 8HP70 / 8HP90 - Liczniki wypełnienia o 6, a Liczniki szybkiego napełniania o 2liczy się8. Wykonaj „DIAGNOSTYKĘ TRANSMISJI OŚWIETLENIA PRZEKŁADNI”sprawdź naprawę.-9-21-012-14

Edytowane przez boa5
Opublikowano
cody my bimmer wgrywa softy zwykłe, xhp

Może na nowym sofcie i resecie będzie chodziła jak trzeba

Na miejscu gościa bym wrócił do warsztatu i wyjaśniał z mechanikiem, widziałem podobne objawy wtedy było za mało oleju w skrzyni

 


Moje obiawy są identyczne .... olej sprawdzałem 2x dla pewności. Jest tak jak być powinno

Opublikowano

Tak z ciekawości napisałem do Zf'a

Szczegóły poniżej


ZF company encourage to change fluid in transmission after 80-100kkm - instead of BMW company which using ZF transmissions in their cars and claiming that Oil in transmission is lifetime.

Nowadays many independent services encouraging to change it in two different ways:

1) Static fluid replacement - normal replacement of fluid with filter (integrated oil pan)

2) Dynamic fluid replacement - more complicated replacement - need to use pressure machine - at first to clean transmission with special cleaning agent (with pressure) then introduce new fluid into transmission.


And there is an largest object of speculation - to reset adaptation after replacement. Some of services doing it, some not. If they performing adaptation reset, they tell you "how to teach gearbox of changing gears" as many theories as there are "specialist" how to drive after adapt reset...Some of them says that u have to drive careful for about 100 km, others - you must drive as u driving normally (gearbox will learn of your foot)


To the point, I would like to ask you a questions:

1) Which replacement do you recommend in ZF gear box - static one or dynamic ?

2) After reset adaptation how to teach transmission properly ?

3) In which conditions reset must be done ? some people say about 40° then near 100km must be done with moderate driving style


I was wondering to perform a adaptation reset to improve work of my gearbox - in cold temperature my transmission stretches the gears change, and sometimes gently tugs which is uncomfortable. After reach more than 50°C transmission work is pretty nice


Pana zapytanie zostało przekierowane do ASO ZF, którego jestem pracownikiem. W odpowiedzi na Pańskie pytania:


Ad1. ZF rekomenduje statyczną wymianę oleju


Ad2. ZF nigdy nie zaleca kasować danych adaptacyjnych po wymianie oleju. Robi się to tylko w przypadku kompleksowego remontu przekładni. Jeżeli już ktoś wykasuje, skrzynia przez następne 1000 - 3000km powinna się sama "nauczyć" na nowo ustawień vs kierowca/właściciel. W tym czasie można zaobserwować np. przeciąganie biegów, lekkie szarpnięcia które w miarę z biegiem kilometrów powinny łagodnieć. Jeżeli tak się nie dzieje oznacza to problem w samej przekładni. Wtedy trzeba zgłosić się do ASO w celu weryfikacji problemu.


Ad3. Przykład typowej jazdy adaptacyjnej w załączniku


Teraz to już wogóle mózg roz%$#@ :mad2:

Opublikowano

Co do załącznika nie jest on sprecyzowany do ZF8, ale do 6stki


QB8uoZ5.png


Podejrzewam, że przy 8hp będzie to samo tylko na wyższym biegu. To kiedy wynajmujemy to lotnisko? :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.