Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli wychodzi że skrzynia ma termostat co prawda e71 jest inaczej https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FH01-EUR-06-2010-E71-BMW-X6_40dX&diagId=17_0477 (łatwiej) i jeżeli jest zablokowany na otwartym, to mogę mieć problem z nagrzewaniem oleju, dobrze kumam?

Wymiana tego ustrojstwa powinna załatwić sprawę bo przez ten termostat przepływa olej ze skrzyni a nie płyn chłodniczy, tak?

Ciekawi mnie też czy można wymienić sam wkład czy lepiej całość?

 


Szukałem dawnych jeśli chodzi o temperaturę pracy. Niestety nic nie znalazłem.


Demontaż i montaż / wymiana chłodnicy oleju przekładniowego do automatycznej skrzyni biegów (N57 D30 O / T 1)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f16-x6-xdrive40d-sac/repair-manuals/17-cooling/17-22-oil-cooler-lines/1VnXUhAkoA

Opublikowano
Spoko, ale wrzuciłeś ten sam link z f16 :) gdybyś znalazł z e71 byłbym wdzięczny. Ogólnie ciężko znaleźć sam termostat bez chłodniczki.
Opublikowano
Dzięki, tu też pokazana wymiana całości, a wymiana samego termostatu to połowa roboty nie mówiąc o kosztach. Ekologia, nie pierwszy raz trzeba kupić dwa lub trzy nowe elementy żeby wymienić jeden.
Opublikowano
Czy byłby ktoś tak miły i sprawdził jak szybko nagrzewa się jego 8hp, wydaje mi się że 60km to trochę wolno. Poszperałem trochę i wychodzi że temperatura optymalna ogólnie dla automatów to 80-100st. Sprawdzałem węże przy chłodniczce i najpierw nagrzewają się równomiernie te olejowe wejście i wyjście, po odpaleniu zimnego silnika. Węże wody cały czas zimne dopiero przejażdżka i to kilka km sprawiła że jeden z węży wody zrobił się lekko ciepły a drugi letni, a po zatrzymaniu zaraz zrobiły się chłodne. Chyba mój termostat ma dość i zablokował się na otwartym obiegu oleju i zamkniętym obiegu płynu chłodniczego, wydaje mi się że powinno być odwrotnie i do puki olej się nie nagrzeje to termostat powinien blokować przepływ oleju do chłodniczki, pomocna była by wiedza jak szybko nagrzewają się wasze automaty, pozdrawiam.
Opublikowano
Myślę ze nie masz się czym martwić. Jechalem autostradą około 70km na wymianę oleju w skrzyni. Cały czas miałem podłączony tel do samochodu i mierzyłem temperaturę. Miałem około 60° przy naprawdę delikatnej jeździe. Dopiero po zjechaniu z autostrady w miasto temperatura skoczyła do 90 i tak już została. Wszystko zależy od terenu w jakim się poruszasz i jak mocno wciskasz pedal gazu jednym słowem jak bardzo zmuszasz skrzynię do pracy.
Opublikowano
Właśnie mam auto na serwisie w ASO Szczecin na akcję z chłodniczką EGR. Zapytałem Pana z ciekawiści o koszt wymiany oleju w skrzyni, bo mam w bagażniku misę i olej ZF do statycznej wymiany. Pan pokrecił głową że nie robią na częściach klienta ale po czasie powiedział, że 2000-2200zł. Ja z waszymi częściami? On nie sama robocizna, z misą i olejem ponad 4 tys zł. Niezły cennik za samą wymianę na mioich częściach. Oczywiście podziękowałem.
Opublikowano
Myślę ze nie masz się czym martwić. Jechalem autostradą około 70km na wymianę oleju w skrzyni. Cały czas miałem podłączony tel do samochodu i mierzyłem temperaturę. Miałem około 60° przy naprawdę delikatnej jeździe. Dopiero po zjechaniu z autostrady w miasto temperatura skoczyła do 90 i tak już została. Wszystko zależy od terenu w jakim się poruszasz i jak mocno wciskasz pedal gazu jednym słowem jak bardzo zmuszasz skrzynię do pracy.

 

Dzięki, też wydaje mi się że tak może być, gadałem z warsztatem od skrzyń i też potwierdzili taką teorię. Jeżeli chodzi o wymiennik to też jest ok bo zasada jest taka że olej ze skrzyni przepływa swobodnie przez wymiennik i dopiero zbyt mocno rozgrzany olej powoduje otwarcie termostatu z płynem chłodniczym i chłodzi olej, może się komuś przyda :)

Opublikowano

 

w 34 minucie mówi o F10, btw ZF8HP45 była też w np 316d, 328i i innych modelach, ma ktoś info co się zmieniało na przestrzeni lat w tej skrzyni, chodzi tylko o F10 z początku produkcji ?

Opublikowano

 

Obejrzałem ten film i pokusilem się o telefon do tych Państwa. Bardzo mili ludzie i bardzo skłonni do pomocy... zwłaszcza właściciel firmy. Powiedział mi ze jeśli po dynamicznej wymianie i kasowaniu adaptacji występują problemy a wszystko przedtem było ok to mogło dość do wlyplukania uszczelek czy czegoś podobnego na płycie separacyjnej. W TYCH SKRZYNIACH WYKONUJE SIĘ TYLKO WYMIANĘ STATYCZNĄ! !!. Lub też skrzynia nie zaadaptowala się na nowo. Paradzil mi ze można jeszcze spróbować poprzez iste zaznaczyć że została wymieniona skrzynia lub mechatronika i przejść tam przez kolejne 3 kroki i po tym powinno być lepiej. Jeśli nie będzie poprawy to trzeba wyjac mechatronike i wsadzić do ich maszyny na test który powie jak wyglądają ciśnienia na poszczególnych zaworach i wtedy ewentualnie zregenerować całą mechatronike. Moje pytanie do Was..

Czy ktoś wie gdzie w ISTA znajduje się wyżej wymieniona opcja kasowania badz tez zaznaczania ze skrzynia lub jej podzespoły zostały wymienione? Jeśli tak proszę o poradę?

Opublikowano

Słyszałem tez ze reset adaptacji aby był dobrze wykonany, powinien być zrobiony gdy skrzynia jest zimna, i w "normalnych" warunkach tz warsztat - okolo 20°C

Miałem robiony reset niedługo po wymianie jeszcze na ciepłym oleju i skrzynia pracowała tak samo jak przed wymianą - miałem cichą nadzieję, że te delikatne przeciągnięcia biegów i czasem szarpnięcia, zwłaszcza na zimnym - znikną po resecie.

Chętnie jeszcze raz zresetowałbym adaptacje przy warunkach wyżej opisanych i zobaczymy co będzie

Opublikowano
Wczoraj miałem wymianę statyczną. Wg mnie pierwszą od 230 tysi bo była jeszcze misa z zieloną naklejką bmw. Chyba,że ktoś wcześniej zmieniał ale brak takiej informacji serwisowej. Misa była w miarę czysta na magnesach lekki szlam bez opiłków. Mechanik mówi, że zeszło około 3.5 L a wlał prawie 5.5L po wszystkich procedurach dołączonych do części przez ZF. Miałem lekki wyciek więc coś ubywało. Po samej wymianie skrzynia chodziła praktycznie tak samo. Duża zmiana po wyresetowaniu w b-tool. Bardziej miękko i płynnie teraz.
Opublikowano
Słyszałem tez ze reset adaptacji aby był dobrze wykonany, powinien być zrobiony gdy skrzynia jest zimna, i w "normalnych" warunkach tz warsztat - okolo 20°C

Miałem robiony reset niedługo po wymianie jeszcze na ciepłym oleju i skrzynia pracowała tak samo jak przed wymianą - miałem cichą nadzieję, że te delikatne przeciągnięcia biegów i czasem szarpnięcia, zwłaszcza na zimnym - znikną po resecie.

Chętnie jeszcze raz zresetowałbym adaptacje przy warunkach wyżej opisanych i zobaczymy co będzie

 


Tz w jakich warunkach? Co za różnica czy auto stoi w garazu warsztacie czy na dworze? Procedura przywracania adaptacji po jej skasowania jest bardzo skomplikowana i wymaga długiej płaskiej prostej i najlepiej bez ruchu ulicznego i świateł. Poprawna procedura może trwać nawet 4 godz. Zresztą jest o tym wspominane na wyżej wymienionym filmie... czasami po skasowaniu adaptacji jest subiektywne odczucie ze skrzynia pracuje lepiej... czasami się to udaje... ale wiele osób na forach pisze ze po dynamicznej wymianie po jakimś czasie skrzynia zaczyna pokazywać rogi... jestem z UK i tutaj naprawdę nie ma nikogo z taką wiedzą jak niektóre warsztaty w PL. W lipcu jadę na urlop właśnie w okolice Białegostoku i juz wstępnie umówiłem się tam na sprawdzenie i ewentualna regenerację mechatroniki.

Opublikowano (edytowane)

Tz w jakich warunkach? Co za różnica czy auto stoi w garazu warsztacie czy na dworze? Procedura przywracania adaptacji po jej skasowania jest bardzo skomplikowana i wymaga długiej płaskiej prostej i najlepiej bez ruchu ulicznego i świateł. Poprawna procedura może trwać nawet 4 godz. Zresztą jest o tym wspominane na wyżej wymienionym filmie... czasami po skasowaniu adaptacji jest subiektywne odczucie ze skrzynia pracuje lepiej... czasami się to udaje... ale wiele osób na forach pisze ze po dynamicznej wymianie po jakimś czasie skrzynia zaczyna pokazywać rogi... jestem z UK i tutaj naprawdę nie ma nikogo z taką wiedzą jak niektóre warsztaty w PL. W lipcu jadę na urlop właśnie w okolice Białegostoku i juz wstępnie umówiłem się tam na sprawdzenie i ewentualna regenerację mechatroniki.

 

A no taka różnica kolego, że reset adaptacji powinien być wykonywany gdy olej ma temp "pokojową" ok 15-20 stopni, WŁAŚNIE dlatego żeby kolejne 100km skrzynia przyuczyła się w takich warunkach, a nie jak jest ciepły olej <50°C albo zimny około 0, bo charakterystyka zmiany biegów jest zupełnie inna.

Jakie masz objawy, że myślisz nad regeneracją mechatroniki ?


Sprawdzę na sobie za jakiś czas i zobaczymy czy reset adaptacji w tych "prawidłowych" warunkach coś da.

Edytowane przez Triczaj
Opublikowano
Wczoraj miałem wymianę statyczną. Wg mnie pierwszą od 230 tysi bo była jeszcze misa z zieloną naklejką bmw. Chyba,że ktoś wcześniej zmieniał ale brak takiej informacji serwisowej. Misa była w miarę czysta na magnesach lekki szlam bez opiłków. Mechanik mówi, że zeszło około 3.5 L a wlał prawie 5.5L po wszystkich procedurach dołączonych do części przez ZF. Miałem lekki wyciek więc coś ubywało. Po samej wymianie skrzynia chodziła praktycznie tak samo. Duża zmiana po wyresetowaniu w b-tool. Bardziej miękko i płynnie teraz.

 

b-tool z apki ma opcje resetu adaptacji skrzyni ?

Opublikowano

A no taka różnica kolego, że reset adaptacji powinien być wykonywany gdy olej ma temp "pokojową" ok 15-20 stopni, WŁAŚNIE dlatego żeby kolejne 100km skrzynia przyuczyła się w takich warunkach, a nie jak jest ciepły olej <50°C albo zimny około 0, bo charakterystyka zmiany biegów jest zupełnie inna.

Jakie masz objawy, że myślisz nad regeneracją mechatroniki ?




Sprawdzę na sobie za jakiś czas i zobaczymy czy reset adaptacji w tych "prawidłowych" warunkach coś da.



Wydaje mi się ze się mylisz. Kasowanie adaptacji wykonujesz kiedy temperatura oleju skrzyni biegów ma od 30 do max 40 stopni. I nie ma znaczenia czy jestes na dworzu czyvw garazu. Dokładnie tak samo jak przy wymianie oleju. Nie wolno np oleju zmieniac dynamicznie kiedy temperatura oleju ma 100 stopni ponieważ po podaniu zimnego oleju z pompy dochodzi do uszkodzenia płyty separacyjnej. Dlatego niektóre warsztaty nas informują ze taka procedura wymiany trwa nawet cały dzień. I wtedy w takiej samej temperaturze powinno się kasować adaptacje. Oczywiście to z moich obserwacji wynika ale mogę się mylić. Cały swój problem opisałem w tym temacie juz wcześniej. Szarpnięcie na zimnym zwlaszcza 1 2 3. Przy zwalnianiu do świateł mocne hamowanie biegam i cholerne zapinanie 2giego biegu na dwa razy. Strasznie to wszystko jest uciążliwe i to wszystko po dynamicznej wymianie.

Opublikowano

Ile warsztatów tyle opini i teorii, co do Twojego problemu - chcesz w tym celu sprawdzić mechatronike?

Mam podobne odczucia, ale przed jak i po wymianie met dynamiczna i resecie jest bardzo podobnie

Opublikowano
Ile warsztatów tyle opini i teorii, co do Twojego problemu - chcesz w tym celu sprawdzić mechatronike?

Mam podobne odczucia, ale przed jak i po wymianie met dynamiczna i resecie jest bardzo podobnie

 


U mnie przed wymianą była wszystko super. Nawet nie było czuć kiedy biegi zmienia..Zupelnie jakby skrzynia była bezstopniowa. Wiec nie sadze zeby cos zepsulo sie mechanicznie... I w Twoim przypadku mogę się tylko domyślać ze tez jest problem z mechatronika. Skrzynia jako skrzynia jest naprawdę mocna i mało awaryjna.. większość problemów w zf8 leży w mojej opini po stronie elektroniki. ..

Opublikowano
stan oleju sprawdza się w temperaturze miedzy 30-40 stopni ponieważ olej stosowany w skrzyni zmienia obietość w przypadku gdy skrzynia ma 60 stopni obiętość oleju zwiekszy się o około 12 procet do skrzyni wchodzi 9 litrów =/- 0.3 reset sterownika skrzyni nie ma nic wspólnego z temperaturą skrzyni i tak potem skrzynia się przyłucza sama lub mozna wymusic istą
Opublikowano
Wczoraj miałem wymianę statyczną. Wg mnie pierwszą od 230 tysi bo była jeszcze misa z zieloną naklejką bmw. Chyba,że ktoś wcześniej zmieniał ale brak takiej informacji serwisowej. Misa była w miarę czysta na magnesach lekki szlam bez opiłków. Mechanik mówi, że zeszło około 3.5 L a wlał prawie 5.5L po wszystkich procedurach dołączonych do części przez ZF. Miałem lekki wyciek więc coś ubywało. Po samej wymianie skrzynia chodziła praktycznie tak samo. Duża zmiana po wyresetowaniu w b-tool. Bardziej miękko i płynnie teraz.

 


Kolego, możesz napisać parę szczegółów na temat jak przeprowadza się reset w b-Tool?

Pozdrawiam.

Paweł.
Opublikowano
Właśnie mam auto na serwisie w ASO Szczecin na akcję z chłodniczką EGR. Zapytałem Pana z ciekawiści o koszt wymiany oleju w skrzyni, bo mam w bagażniku misę i olej ZF do statycznej wymiany. Pan pokrecił głową że nie robią na częściach klienta ale po czasie powiedział, że 2000-2200zł. Ja z waszymi częściami? On nie sama robocizna, z misą i olejem ponad 4 tys zł. Niezły cennik za samą wymianę na mioich częściach. Oczywiście podziękowałem.

A ja pytałem ASO Szczecin Bońk.......ki o koszt wymiany dynamicznej i dostałem odpowiedź (niestety nie prowadzimy dynamicznej wymiany oleju i miski olejowej). Czy jest jakieś godne polecenia miejsce do wymiany dynamicznej oleju w Szczecinie? Pozdrawiam

Opublikowano
Nie rozumiem, dlaczego ludzie tak bardzo upierają się na wymianę dynamiczną. Jeśli olej był wymieniany w sensownych interwałach to wymiana dynamiczna nie jest potrzebna. Jeśli nie był, to taka wymiana może być szkodliwa i będzie potrzebny remont skrzyni.
Opublikowano
Nie rozumiem, dlaczego ludzie tak bardzo upierają się na wymianę dynamiczną. Jeśli olej był wymieniany w sensownych interwałach to wymiana dynamiczna nie jest potrzebna. Jeśli nie był, to taka wymiana może być szkodliwa i będzie potrzebny remont skrzyni.

Może po to aby wymienić możliwie jak najwięcej starego ( około 90% ) oleju aby uniknąć nadmiernego jego rozrzedzenia ze starym olejem co może prowadzić do utraty jego właściwości!? Takie jest moje zdanie ( choć mogę się mylić ) ale mimo wszystko zostanę przy swoim.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.