Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skrzynia w moim 525d zachowuje się identycznie. Wymiana oleju nic w tym temacie nie zmieniła. Podobno te skrzynie tak miewają.

Da się tak nauczyć jeździć, żeby nie poszarpywała w pzypadku:

toczę się do niego i skrzynia przy zwalnianiu redukuje i nagle jak wjeżdżając na rondo przycisnę (delikatnie) gaz - nie wiem jaki to jest bieg 1 czy 2 bo mam "D" to potrafi trochę szarpnąć.

Kwestia odpowiedniego operowania gazem.


Olej w skrzyni zmień. Producent skrzyni uważa, że należy to robić co 80-120 kkm.

Opublikowano
Skrzynia w moim 525d zachowuje się identycznie. Wymiana oleju nic w tym temacie nie zmieniła. Podobno te skrzynie tak miewają.

Da się tak nauczyć jeździć, żeby nie poszarpywała w pzypadku:

toczę się do niego i skrzynia przy zwalnianiu redukuje i nagle jak wjeżdżając na rondo przycisnę (delikatnie) gaz - nie wiem jaki to jest bieg 1 czy 2 bo mam "D" to potrafi trochę szarpnąć.

Kwestia odpowiedniego operowania gazem.


Olej w skrzyni zmień. Producent skrzyni uważa, że należy to robić co 80-120 kkm.

Dziękuję Ci kolego za wypowiedź w temacie. Owszem jak nauczysz się poprawnie operować gazem jesteś w stanie jeździć płynnie ale myślałem że da się coś z tym zrobić. Samochód kosztował jako nowy prawie 240tys. zł. Przy przebiegu 100tys. km który jest w 100% pewny powinien pracować praktycznie jak nowy. Trochę mnie przeraża eksploatacja i "dmuchanie na zimne" w tym samochodzie.

Oleje w skrzyni, wtryski, rozrządy. Chodzę, nasłuchuję bo chcę zrobić wszystko za wczasu zanim dopadną mnie jakieś niebotyczne koszty.


Wracając do skrzyni. Powiedz mi czy masz też takie odczucie że jadąc na "D" i operując gazem bardzo delikatnie, samochód zmienia biegi w górę jakby za szybko (za wcześnie)? Chodzi o to że według mnie powoduje to efekt wibracji z silnika - silnik niepotrzebnie się męczy a wystarczyło by aby pociągnął delikatnie wyżej na danym biegu i wibrowania silnika by nie było. Tych wibracji nawet tak nie słychać jak czuć. Już się zastanawiałem czy to nie poduszki pod silnikiem, może koło pasowe. Myślałem też o dwumasie bo silnik przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu na postoju czy to skrzynia na N czy na D powoduje przechyły karoserii (może to normalne).

Ci co posiadają ten silnik napiszcie jak z kulturą pracy tych samochodów. Może że jestem przeczulony i powinienem odpuścić?

Opublikowano

nie wiem czy to od skrzyni ale jestem w trakcie diagnozy


rowniez mam szarpania/drgania auta od jakiegos czasu - mega odczuwalne zaraz po odpaleniu auta jak jest zimne , przy wyjezdzie z garazu pod delikatna gorke , czy na rondach jadac wolno - przy operowaniu gazem samochod wchodzi w drgania ... - jak puszcze pedal gazu - ustaja .... ;)


jakis czas temu mialem regenerowana przekladnie VTG i myslalem ze cos od tego sie zaczyna ... ale zastanawiam sie czy to cos nie od skrzyni przypadkiem ...


slyszalem w dwoch "serwisach" ze jak przy przebiegu 250k nie byl nigdy olej wymieniany to "ponoc" juz lepiej go nie ruszac bo po wymianie moze byc gorzej :mad2:

Opublikowano
W zeszłym roku sprzedałem moją BUNIĘ w automacie sprowadziłem ją z niemiec po przebiegu 400 tyś ja dołożyłem 100tyś i nikt nawet do skrzyni nie zaglądał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem czy to od skrzyni ale jestem w trakcie diagnozy


rowniez mam szarpania/drgania auta od jakiegos czasu - mega odczuwalne zaraz po odpaleniu auta jak jest zimne , przy wyjezdzie z garazu pod delikatna gorke , czy na rondach jadac wolno - przy operowaniu gazem samochod wchodzi w drgania ... - jak puszcze pedal gazu - ustaja .... ;)


jakis czas temu mialem regenerowana przekladnie VTG i myslalem ze cos od tego sie zaczyna ... ale zastanawiam sie czy to cos nie od skrzyni przypadkiem ...


slyszalem w dwoch "serwisach" ze jak przy przebiegu 250k nie byl nigdy olej wymieniany to "ponoc" juz lepiej go nie ruszac bo po wymianie moze byc gorzej :mad2:

Kolego może sprawdź na początku zawieszenie skrzyni i elastyczne łączenie wału (, przykładowy filmik z BMW 7,

) U siebie wymieniłem cały olej z miską przy przebiegu 190tyś. Wrażenia....... dla mnie bez zmian, przełożenia są delikatnie wyczuwalne chodź muszę właśnie sprawdzić stan elastycznego łącznika wału. Olej stary był ciemny ale nie wyglądał na strasznie zmęczony. Mechanik obejrzał starą miskę. Stwierdził, że jest bardzo mało opiłków na magnesach a występujący szary nalot na dnie miski to pochodzi ze sprzęgła hydrokinetycznego. Również stwierdził, że jest go mało.
Opublikowano


Wracając do skrzyni. Powiedz mi czy masz też takie odczucie że jadąc na "D" i operując gazem bardzo delikatnie, samochód zmienia biegi w górę jakby za szybko (za wcześnie)? Chodzi o to że według mnie powoduje to efekt wibracji z silnika - silnik niepotrzebnie się męczy a wystarczyło by aby pociągnął delikatnie wyżej na danym biegu i wibrowania silnika by nie było. Tych wibracji nawet tak nie słychać jak czuć. Już się zastanawiałem czy to nie poduszki pod silnikiem, może koło pasowe. Myślałem też o dwumasie bo silnik przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu na postoju czy to skrzynia na N czy na D powoduje przechyły karoserii (może to normalne).

Ci co posiadają ten silnik napiszcie jak z kulturą pracy tych samochodów. Może że jestem przeczulony i powinienem odpuścić?

 

Skrzynia ma tendencje do trzymania niskich obrotów. Im delikatniejszy masz styl jazdy, tym bardziej absurdalnie będę one niskie, bo skrzynia się "uczy" Twojego stylu jazdy. Można wyzerować adaptację skrzyni, ale to zmienia sytuację tylko trochę i tylko na jakiś czas.

Podczas przyspieszania wibracji nie mam. Pojawiają się czasami podczas powolnego zwalniania -skrzynia w określonych sytuacjach bardzo późno redukuje biegi i obroty spadają prawie do 1000 rpm. Generalnie znacznie przyjemniej się jeździ moim autem w trybie sport, ale oczywiście musi być "ale" i w tym trybie skrzynia nie używa 8-go biegu, więc na autostrady tak średnio się to nadaje.

Nie mam pewności, ale w 2013 roku masz raczej nadal pierwszą wersję tej skrzyni. Wikipedia twierdzi, że poprawki w drugiej wersji dotyczyły również kwestii wibracji...

https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission


Dwumasy nie posiadasz, bo to automat.

Co do przechyłów - nie wiem dokładnie co masz na myśli. Nagłe dodanie gazu jest oczywiście odczuwalne w kabinie, ale tylko troszkę. Silnik pod maską trochę się przechyla.


Ja nie posiadam dokładnie tego auta co Ty, tylko 525d (silnik N47 z dwiema turbinami) i generalnie powiem tak: Kultura pracy tego silnika nie zachwyca. F10 z silnikiem B47, którym miałem okazji kilka razy jeździć był pod tym względem o wiele lepszy. Nie mówiąc już o silnikach 6-cyl.

Passat kolegi (diesel, nie mam pojęcia jaki, ale na pewno 4-cyl), którym raz jechałem też był w moim odczuciu lepszy w temacie dźwięku silnika i wibracji.


Nie siedziałem w Twoim samochodzie, ale z tego, co piszesz wiele wskazuje na to, że "jesteś przeczulony i powinieneś odpuścić" :wink:

Szkoda pieniędzy i nerwów. Lepiej je wydasz doinwestowując motocykl :mrgreen:

Opublikowano


Skrzynia ma tendencje do trzymania niskich obrotów. Im delikatniejszy masz styl jazdy, tym bardziej absurdalnie będę one niskie, bo skrzynia się "uczy" Twojego stylu jazdy. Można wyzerować adaptację skrzyni, ale to zmienia sytuację tylko trochę i tylko na jakiś czas.

Podczas przyspieszania wibracji nie mam. Pojawiają się czasami podczas powolnego zwalniania -skrzynia w określonych sytuacjach bardzo późno redukuje biegi i obroty spadają prawie do 1000 rpm. Generalnie znacznie przyjemniej się jeździ moim autem w trybie sport, ale oczywiście musi być "ale" i w tym trybie skrzynia nie używa 8-go biegu, więc na autostrady tak średnio się to nadaje.

Nie mam pewności, ale w 2013 roku masz raczej nadal pierwszą wersję tej skrzyni. Wikipedia twierdzi, że poprawki w drugiej wersji dotyczyły również kwestii wibracji...

https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission


Dwumasy nie posiadasz, bo to automat.

Co do przechyłów - nie wiem dokładnie co masz na myśli. Nagłe dodanie gazu jest oczywiście odczuwalne w kabinie, ale tylko troszkę. Silnik pod maską trochę się przechyla.


Ja nie posiadam dokładnie tego auta co Ty, tylko 525d (silnik N47 z dwiema turbinami) i generalnie powiem tak: Kultura pracy tego silnika nie zachwyca. F10 z silnikiem B47, którym miałem okazji kilka razy jeździć był pod tym względem o wiele lepszy. Nie mówiąc już o silnikach 6-cyl.

Passat kolegi (diesel, nie mam pojęcia jaki, ale na pewno 4-cyl), którym raz jechałem też był w moim odczuciu lepszy w temacie dźwięku silnika i wibracji.


Nie siedziałem w Twoim samochodzie, ale z tego, co piszesz wiele wskazuje na to, że "jesteś przeczulony i powinieneś odpuścić" :wink:

Szkoda pieniędzy i nerwów. Lepiej je wydasz doinwestowując motocykl :mrgreen:

Wszystko mój drogi przyjacielu jest prawdą co mówisz. Wiem że jak jeździsz po "dziadkowemu" to skrzynia uczy się przekładać nisko. Cóż mam powiedzieć nie lubię tego samochodu cisnąć. F-ki są wyciszone, komfortowe i dobrze mi się jeździ "pływając". Niedawno zrobiłem komplet przednich hamulców i nosiłem się w tym tygodniu z zamiarem wymiany dynamicznej oleju w skrzyni. W międzyczasie jednak przeglądałem profil FB znanego tutaj na forum warsztatu i hurtowni części do BMW z Legionowa. Napisałem do nich, dość wnikliwie opisując moje odczucia z drganiami przy niskich obrotach i efekcie jakby męczenia się silnika. W mojej relacji napisałem że może to są poduszki pod silnikiem albo wtryski (przy walniętym wtrysku też podobno silnik wibruje odczuwalnie).

Miły Pan odpisał mi że mam odpuścić sobie wymianę oleju w skrzyni (o ile mój przebieg 105tys. jest wiarygodny - a jest) i odezwać się w okolicach 15 grudnia. Powiedział że mają taki sam samochód na warsztacie z dokładnie takimi samymi objawami. Podobno mają już pomysł co jest przyczyną i jeżeli ich hipoteza się potwierdzi to jest to powiązane ze skrzynią i nie ma sensu wydawać dwa razy kasy na olej.

Czekam więc do 15 grudnia i zobaczymy. Dam na pewno znać jak to się potoczy.

Opublikowano
no to czekamy, bo im będzie zimniej na zewnątrz - tym drgania będą większe (oczywiście jak parkujesz "pod chmurką")

Na szczęście samochód na co dzień stoi w garażu i to takim gdzie nie za często temperatura spada poniżej +10 szt. Niestety masz rację że w zimne dni jest gorzej. Będąc w delegacji pod Warszawą samochód stał kilka dni pod hotelem i rano przy 3-4 st. na plusie już czułem że jest dużo gorzej.

Opublikowano

mam tak od kilku lat i przywykłem... po prostu w zimie odpalam auto, odśnieżam, drapie szyby itp... parkuję auto tyłem, tak by przy wyjeżdżaniu na zimnym jak najmniej kombinować, hamować itp...


ciągle działa a dziś 377 tyś przebiegu :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Zna ktoś firmę Matic z Krakowa? Zajmują się serwisem i naprawą automatycznych skrzyń biegów.Ma ktoś opinie i doświadczenia z nimi. Chciałbym wykonać u nich statyczna wymianę oleju w skrzyni 8hp z przebiegiem 170 tyś..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
f34 B47 robię w BMW na oryginalnych częściach (taką mam nadzieję :) ) koszt 1500PLN
Opublikowano
1200 to kosztuje filtr i olej

 

jak jestes detalista bo serwis ma to za 60proc

zarabiamy na marzy na materiale i na robociznie

darmowa kawa dla klienta plus dlugonoga asystentka w doku swoje kosztuja :mrgreen:


tapatalked

jest moc, będzie szmoc ;)
Opublikowano
chętnie kupię oryginalne części poza ASO z 40% rabatem

 

jestes na liscie serwisowej bmw? jezeli tak, to nie ma problemu, ale wg mojej wiedzy tam nie ma firmy 'kosa666' :mrgreen:

jest moc, będzie szmoc ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak jestes detalista bo serwis ma to za 60proc

 

chętnie kupię oryginalne części poza ASO z 40% rabatem

a 60% może być?

uderz do Maćka na forum...

Opublikowano

Kupowałem w bardzo dużej hurtowni motoryzacyjnej miska zf 250netto, olej po 65netto zf 8hp

Za wymianę zapłaciłem 300zł mechanikowi, zwykły warsztat który w którym gość ma trochę podjęcia Opcja jeżdżenia po święcie, zostawiana auta noc u .mnie nie przeszła.

Więc proponuję dobrze poszukać, porozmawiać że znajomymi którzy .mogą mieć upusty w hurtowniach, albo daj zarobić zwykłemu sklepowi z 5-dyszek i ogarnąć temat

Opublikowano
Witam, zrobiłem sobie prezent na święta i kupiłem w niedzielę F11 :D Z racji tego iż jest to moje pierwsze BMW i pierwszy automat to nie mam pojęcia co gdzie i po ile. Będę potrzebował kompletu do wymiany oleju w skrzyni i w silniku i wszystkie filtry. Miło było by jak by znalazł się ktoś na forum i podpowiedział trochę co jak wymienić. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.