Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przez alienklb » 26 Lip 2018 05:13


Witam. Problem polega na tym, ze gdy silnik jesy zimny i wrzuce D to auto rusza ale rak jakby na polbiegu( za wysok8e obroty do predkosci) a pizniej nastepuje szarpniecie. Poza tym wszystko gda, gdy wrzuce najpierw R a pozniej D onjawu nie ma. Na cieplym rowniez wszystko okej. 

Wiecie moze co to moze byc? 

Czy wgranie nowego softu i adaptacja pomoze??

Moze sterownik?

Chodzi o 530xd z 2012roku dv09709


a

Opublikowano
Witam jestem właśnie po wymianie oleju w skrzyni 8hp BMW X3 f25 30XD. Powiem tylko tyle gorąco namawiam do wymiany. Ze skrzynią było wszystko ok, lecz po wymianie działa aksamitnie, delikatnie, nie czuć zmian biegu tylko zmiany obrotów silnika na obrotomierzu. Ponadto dla zasady wymieniłem olej w przekładni Xdrive. Polecam tylko oryginalne oleje skrzynia olej ZF, a skrzynka rozdzielcza oryginał BMW jeden litr wystarcza. Koszt- zestaw miska z filtrem śrubami i olej 1020 zł polecam sklep z Legionowa super szybka wysyłka, koszt oleju do skrzynki 180zł- oryginał BMW. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam jestem właśnie po wymianie oleju w skrzyni 8hp BMW X3 f25 30XD. Powiem tylko tyle gorąco namawiam do wymiany. Ze skrzynią było wszystko ok, lecz po wymianie działa aksamitnie, delikatnie, nie czuć zmian biegu tylko zmiany obrotów silnika na obrotomierzu. Ponadto dla zasady wymieniłem olej w przekładni Xdrive. Polecam tylko oryginalne oleje skrzynia olej ZF, a skrzynka rozdzielcza oryginał BMW jeden litr wystarcza. Koszt- zestaw miska z filtrem śrubami i olej 1020 zł polecam sklep z Legionowa super szybka wysyłka, koszt oleju do skrzynki 180zł- oryginał BMW. Pozdrawiam

Wymiana oleju dynamiczna czy statyczna i przy jakim przebiegu ?

Opublikowano

Ja mam trzech kolegów... jeden ma 2011 2.0d / drugi 2012 2.5d xd a trzeci jak ja LCI 2014 2.0d xd.

220 tyś / 180 tyś / i LCI 140 tyś km przebiegi.

Ja mam 104 tyś.

Wszyscy mnie przekonali, że wymiana to tylko kasa w plecy. Ja mam gwarancje do kwietnia 2019 a i tak chciałem przy 100 wymienić.

Przejechałem się nówką ostatnio, tak samo rano zimna i po rozgrzaniu pracuje jak moja czy kolegów.

I mam już pewność, że ta wymiana to jedna wielka ściema. ASO zabrania i coś w tym jest.

Komu ma nawalić to nawali ale nie z winy oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam trzech kolegów... jeden ma 2011 2.0d / drugi 2012 2.5d xd a trzeci jak ja LCI 2014 2.0d xd.

220 tyś / 180 tyś / i LCI 140 tyś km przebiegi.

Ja mam 104 tyś.

Wszyscy mnie przekonali, że wymiana to tylko kasa w plecy. Ja mam gwarancje do kwietnia 2019 a i tak chciałem przy 100 wymienić.

Przejechałem się nówką ostatnio, tak samo rano zimna i po rozgrzaniu pracuje jak moja czy kolegów.

I mam już pewność, że ta wymiana to jedna wielka ściema. ASO zabrania i coś w tym jest.

Komu ma nawalić to nawali ale nie z winy oleju.

Ja znam starszą osobę która nigdy nie myła zębów i pierwszy raz u dentysty była w wieku ok.60 lat.

Mycie zębów to też jedna wielka ściema komu mają się zepsuć to i tak się zepsują :cool2:

Opublikowano

Cześć,


Przyszedł czas wymiany oleju i miski. Według katalogu https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=FR73-USA-09-2012-F10-BMW-535i&mg=24&sg=15&diagId=24_1144&q=24118612901 numer OE 24118612901 (24117624192 (04/01/2011 — 09/12/2014), Exchangeable retrospectively24117613253 (09/01/2009 — 04/21/2011), Exchangeable retrospectively 24117604960 (09/01/2009 — 11/22/2010))


Szukając po numerze OE 24118612901 znalazłem zamiennik ZF 1087.298.364 (https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/1087-298-364-zf-parts,11-1087~9298~9364-0252-0-0-1087~9298~9364~2ZF.aspx).


Czy będzie on pasować do GA8HP45Z? Czy należy kupić inna miskę ZF np. ZF 0501 218 048 https://allegro.pl/miska-filtr-uszczelka-zf-bmw-24118612901-zestaw-i7475039796.html ?

Jak jest różnica między GA8HP45 i GA8HP45Z?


Samochód to BMW F10 535i 2012 USA

Opublikowano
Wiekszosc osob na forum wymienia lub zaleca wymiane mimo iz ciezko znalezc przypadek zeby nawalila komus skrzynia, a jak wiadomo nie brakuje serii F, ktore maja przebiegi grubo ponad 200tys i nie mialy nigdy wymienianego oleju w skrzyni. Nie dziwie sie ze ludzie, w tym ja sa zmieszani czy bardziej wierzyc w to co mozna wyczytac na forum czy ASO.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam 314 tys km przebiegu w f11 i 84 tys km w f30.

Skrzynia ta sama.


Ani tu ani tu nie ma żadnych wpisów o zmianie oleju w skrzyni zaś ta nie wygląda na ruszana.


Pracują bez zarzutu, tak samo.


Jednak z mojego pedantycznego podejścia do auta zmieniłbym i zawsze zmieniałem olej.

Mimo to nie sądzę aby w czymś pomógł

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam

posiadam BMW 530 GT z 2009 .

Chciałbym sam wymienić olej w skrzyni biegów , czy może możecie poratować jakimiś radami albo jakąś instrukcją jak to zrobić i ile oleju powinno być , przy jakiej temperaturze to sprawdzać ?

Opublikowano

Jaki serwis polecacie na Śląsku do dynamicznej wymiany? Przejechałem w 1,5 roku 90 tys.km i już powoli zamierzam się tym zająć.

Pytanie czy do płukania dynamicznego warto użyć oryginalnego oleju ZF? W mojej miejscowość jest jeden serwis, który wszystkim proponuje Ravenol.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam nalatane 188 t-km.

W środę planuje zmienić olej wraz z filtrem. Wymiana oleju wraz z przepłukaniem skrzyni. Mechanik oznajmił ,że założy mi ORI miskę i wleje ORI olej. Pytałem o adaptacje skrzyni po wymianie. On powiedział ,że nie zaleca tego. Oczywiście jeśli nie będzie mi coś pasowało w działaniu skrzyni to tą adaptację przeprowadzi. Oleju przewiduje zużyć w sumie 11 - 12 litrów. Później zdam relację z wymiany oleju jak i wrażeń z jazdy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Naprawdę nie ma nikogo kto by polecił mi jakiś sprawdzony serwis do dynamicznej wymiany w Wielkopolsce? Jeżeli ktoś zna dobry to może też być okolica Łodzi.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie posiadam F11 520d z 2012 roku. Przebieg 103tys. km. Przebieg pewny bo znam samochód od nowości a jestem jego drugim właścicielem. Samochód krajowy od nowości do przebiegu 94tys. serwisowany w ASO. Jestem w jego posiadaniu od kwietnia br. Wiem że oleje były zmieniane co około 18-20tys, ja mam zasadę raz do roku albo co 10-12 tys.

Teraz meritum tematu. Jest to mój pierwszy automat i rozmawiając z mechanikami co w ogóle chcą się w temacie wypowiadać niektórzy mi odradzają wymianę oleju w skrzyni. Ja podczas jazdy mam tylko dwa zarzuty które mogę zauważyć. Na zimnym silniku skrzynia potrafi troszkę szarpnąć (jakby przeciągnąć niskie biegi) oraz np. jak dojeżdżam do ronda,....toczę się do niego i skrzynia przy zwalnianiu redukuje i nagle jak wjeżdżając na rondo przycisnę (delikatnie) gaz - nie wiem jaki to jest bieg 1 czy 2 bo mam "D" to potrafi trochę szarpnąć.

Generalnie czy z takimi objawami (o ile to w ogóle to są jakiekolwiek objawy, może tak ma być) oraz takim przebiegiem robić dynamiczną wymianę?

Opublikowano
Też miałem dylemat jak wymienić olej w skrzyni. Wyszedłem jednak z założenia, że lepiej zamontować nowy filtr przy wymianie i dlatego zdecydowałem się na normalną wymianę. Wszystko działa i jest ok :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.