Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

Skrzynia śmietnik, uszkodzenie mechaniczne. Będzie co raz gorzej aż w końcu w ogóle padnie wsteczny. Miałem taki przypadek już. 8HP w używce są tanie jak barszcz. Za 2-2,5 tys. kupisz w idealnym stanie. Tylko pamiętaj, że trzeba przełożyć sterownik ze starej skrzyni (a jest wbudowany w nią), bo nie da się używanej doprogramować do auta. Jak obie skrzynie mechanik będzie miał na stole, to nie jest to nic skomplikowanego.

 

 

No to mnie pocieszyłeś. Tutaj chyba troche drożej mnie taka skrzynka wyniesie. Mam nadzieję, że jeszcze troche pojezdzi. Słyszałem też opinie ,że takie objawy może dawać niski poziom oleju w skrzyni. Jest to prawda? Od razu dodam , że wycieków żadnych nie ma. Można jakoś ten poziom sprawdzić i ewentualnie uzpełnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to mnie pocieszyłeś. Tutaj chyba troche drożej mnie taka skrzynka wyniesie. Mam nadzieję, że jeszcze troche pojezdzi. Słyszałem też opinie ,że takie objawy może dawać niski poziom oleju w skrzyni. Jest to prawda? Od razu dodam , że wycieków żadnych nie ma. Można jakoś ten poziom sprawdzić i ewentualnie uzpełnić?

 

Zawsze możesz olej dolać jeżeli brakuje, ale wątpię żeby faktycznie brakowało. Ja miałem auto z taką wadą już na tyle głęboką, że jechało do tyłu tylko przy prawie gazie w podłogę albo nawet to nie pomagało. Na R stało jakby na było na P. Przy dużej ilości gazu potrafiło ruszyć do tyłu, ale z oporem jakby było na hamulcu. Stan oleju był ok. Do przodu jeździł normalnie, bez problemów. Wygląda, że jest to wada 8HP z początków produkcji. Często się nie zdarza, ale jak widać zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj byłem na dynamicznej wymianie oleju, więc cały syf został wymieniony. Stary olej po przebiegu 138tyś, minimalnie ciemniejszy, brązowy odcień, klarowność podobna do nowego, skrzynia do tego momentu chodziła bez zarzutu. Po wymianie skrzynia jakby bardziej płynnie pracowała, ale to jest na tyle mała różnica że to może być placebo. nie widzę sensu wymieniać olej w skrzyni częściej niż co 100tyś, to samo stwierdził spec od skrzyń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem (przynajmniej u mnie) to kwestia niedogrzanego oleju i opór jest większy. Na wstecznym to samo, ale wystarczy 10-15 sekund odczekać, żeby się trochę olej ruszył (-1 st C na zewnątrz) i nie ma tego efektu.

 

Gęstość oleju na pewno ma wpływ na działanie skrzyni, ale u mnie na zimnym czy na ciepłym jest tak samo. Na początek sprawdzę poziom oleju i doleję jak będzie potrzeba zobaczymy czy to coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, przekonałem sie do wymiany oleju w ZF8HP zamówiłem komplet z firmy ZF olej, miska z filtrem i śruby, za 3dni mam umówiona wymianę... Zobaczymy jaki bedzie olej po 170.000km, no i jaki efekt wymiany... Dam znać jak już to będę miał za sobą. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 4 tygodnie później...

Właśnie moja skrzynia padła.

BMW f10 2011r.

Nie było żadnych oznak, przebieg 105tyś.

Zapiołem D i auto już wpało tryb awaryjny, nie dało się praktycznie jechać, wsteczny nie działał.

Mechanik spóścił olej... a tam smoła + miedziane opiłki.

 

Wymieniałem olej silnikowy w ASO kilka miesięcy temu i zapytałem o możliwość wymiany oleju w skrzyni, powiedzieli że producent nie przewidział tego (Premium Arena Łódź)

 

Wiem że muszę kupić skrzynie o oznaczeniu: 8hp 45

Ale tylko i wyłącznie od 2.0D bez xdrivie? (Takie auto posiadam)

Czy pasuje od innych modeli też ?

Wystarczy przełożyć sterownik czy trzeba dodatkowo coś zapropgramować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No więc tak. Musisz szukać skrzyni z auta produkowanego do 09/2011 roku. Były zmiany w 12/2010 oraz 03/2011, ale te skrzynie zastępują tę montowaną od początku produkcji F10 520d. Te produkowane po 09/2011 raczej pasowały nie będą, bo ETK pokazuje je jako części już niekompatybilne z tamtymi. Ciężko powiedzieć czy na 100% sterowniki w tych trzech pierwszych, zamiennych skrzyniach można sobie dowolnie przekładać, ale wydaje mi się, że tak.

 

Po przełożeniu sterownika nic nie musisz programować. Samochód w ogóle nie wie, że zamieniałeś skrzynię, bo reszta to mechanika. Co do oleju, to jest generalnie bardzo drogi w przypadku ZFa albo Febiego. Jest tańszy zamiennik firmy ARDECA ATF MATIC 8HP, ale ciężko go kupić. Dystrybutor jest z Łodzi, ale z dostawami mają kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@antinet

samochód masz od nowości czy kupiłeś używany? jeśli tak to były ślady ostrego użytkowania? Ciekaw jestem czy padła bo jest słaba czy ktoś ją zarżnął i sprzedał samochód w ostatniej chwili.

Życzę powodzenia, oby wszystko się udało :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przepraszam, ale podepnę się pod temat:

 

Szukam SPRAWDZONEGO warsztatu który wymieni mi olej w skrzyni ZF 8HP w F10 520d, razem z miską, uszczelkami i co tam jeszcze potrzeba by był komplet. Warsztat na południu kraju - wzdłuż A4, najlepiej małopolskie :)

 

Auto nie ma żadnych objawów ale lepiej zapobiegać niż leczyć (przebieg to 180 tyś.)

 

PS - ważne by było fachowo :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również jestem w trakcie szukania warsztatu który wymieni mi olej w skrzyni.. Nastawiałem się na dynamiczną wymianę, wysłałem zapytania do kilka serwisów i dostałem dwie, sprzeczne odpowiedzi :)

 

Witam Serdecznie,

 

Całkowity koszt wymiany oleju w tym przypadku to ok. 1160 zł

 

Misa z filtrem - 507,38 zł

Olej Lifeguard 8HP - 72,82 /1l. (6-7l. wymiana)

Usługa : 141,45 zł

 

Z obawy na możliwość uszkodzenia skrzyni nie zalecamy wymiany dynamicznej czyli płukania skrzyni. Oczywiście na życzenie klienta również możemy taką wykonać.

 

W przypadku dodatkowych pytań sugerujemy kontakt telefoniczy 12 655 81 58.

 

z poważaniem

 

P. Sentyrz

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Auto-Mat Sentyrz * Automatyczne Skrzynie Biegów *

Serwis * Części * Regeneracja Konwerterów *

 

oraz

 

Dzień dobry

W odpowiedzi na Pana zapytanie odnośnie ceny za wymiany oleju, informuję, że dynamiczna wymiana oleju w skrzyni 8HP kosztuje w naszym serwisie 2226 pln brutto.

 

Poniżej zamieszczam opis procedury dynamicznej wymiany oleju w Pańskim BMW,

 

Elementy składowe:

- Kontrola parametrów pracy skrzyni biegów

- Czyszczenie skrzyni biegów i konserwacja preparatami LM

- Usługa dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów

- Ilość oleju potrzebna do wymiany dynamicznej to 13l (pojemność skrzyni to 9,5l)

- Miskofiltr

- Wymiana miskofiltra oleju

- Jazda testowa z adaptacją sterownika ASB

 

Czas wykonania usługi to od 4 do 8 godzin.

Na czas naprawy można wypożyczyć samochód zastępczy w cenie 77 pln

 

W razie pytań, pozostaję do dyspozycji

 

 

 

Pozdrawiam

Jakub Ślusarczyk

kom. 695 024 428

 

F.H.U. "ŚLUSARCZYK" Jakub Ślusarczyk

33-100 Tarnów, ul. Do Huty 31

REGON: 850362305 NIP: 873-121-51-91

http://www.slusarczyk-auto.pl

 

 

Cieszę się, że mogłem pomóc.

Nie ma żadnego ryzyka uszkodzenia skrzyni - zaproponowane materiały są produktem ZF, czyli firmy, która produkuję skrzynie dla BMW, maszyna do dynamicznej wymiany jest produktem renomowanej firmy Liqui Moly i jest najlepszym (w chwili obecnej) urządzeniem na rynku, a nasze doświadczenie ze skrzyniami automatycznymi sięga 2005 roku. Posiadamy również oryginalny diagnoskop BMW ICOM (jesteśmy serwisem niezależnym Bmw), co pozwala w sposób zgodny z procedurą fabryczną zaadoptować sterownik skrzyni po wymianie. Mimo tego, że skrzynie 8HP są na rynku od niedawna, możemy pochwalić się kilkoma wymianami w BMW serii F10 i F25.

Gdyby miał Pan pytania - pozostaję do dyspozycji i życzę miłego dnia.

 

 

Pozdrawiam

Jakub Ślusarczyk

kom. 695 024 428

 

 

co o tym myśleć?

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod pytanie powyżej? Wymienieć dynamicznie czy statycznie? (teoretycznie przy wymianie statycznej pozostaje w skrzyni 40-50% starego oleju, a przy dynamicznej istenieje ryzyko uszkodzenia skrzyni).

 

Na chwilę obecną mam wrażenie, ze jak ktoś zainwestował we własną maszynę do dynamicznej wymiany to poleca tą metodę, a jak ktoś nie ma własnej maszynki to poleca statyczną. :mad2:

 

PS - serwis BMW wymienia statycznie

 

Z góry dzięki za pomoc

 

 

PPS- dla zainteresowanych znalazłem w necie filmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
my robimy metodą statyczną 70-80%, nie negujemy metody dynamicznej, potępiamy statyczną na odwal się 50%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tylko wypowiem się na temat serwisu, który odpowiedział koledze @sadurkowi jako pierwszy, czyli sugeruje wymianę statyczną - chodzi mi o firmę Sentyrz z Krakowa. Jeździłem kiedyś do nich, kilku znajomych również do nich jeździ i mogę powiedzieć, że to dobry, doświadczony warsztat i ja bym do nich pojechał, jeśli robiłbym coś ze skrzynią. O metodach się nie wypowiadam, bo normalnie nie mam pojęcia o tym :wink: a na razie nie planuję wymiany u siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.