Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od roku w mojej rodzinie uzytkuje sie 525 TDS 95 r. w manualu. Auto sprowadzilem rok temu i od tego czasu razem z ojcem przejechalismy nim 30 tys km. Samochod spisuje sie doskonale, poza wymiana oleju i filtrow zadnych innych wkladow finansowych nie bylo.Przeglady dokonywane zgodnie ze wskazaniem komputerowych diodek ;-). O ile ojciec jezdzi spokojnie, to mi zdarza sie troche pogonic TDSa, ale rzeznikiem raczej etz nie jestem bo na czerwone pole nigdy nie wkroczylem. na trasie typu katowicka osiagam predkosci rzedu 140 - 180. W Niemczech udalo mi sie go rozbujac do 220 na autobahnie. Podobnie i w Polsce na trasie A2 miedzy Poznaniem a Koninem. Dynamika tego auta w zupelnosci mnei satysfakcjonuje. Wizyta na stacji rowneiz nei jest stresujaca, auto pali od 7 do 9 l.

Tak dobrze jezdzi mi sie tym autem ze rozwazam kupno drugiego takiego samego i zastanawiam sie czy nie wziasc wersji w automacie..

Nie mialem jeszcze okazji jezdzic automatem i nie mam odniesienia jaka jest roznica miedzy manualem. Czy osiagi sa duzo gorsze, spalanie? awaryjnosc takiej przekladni ?. Slyszalem ze TDS i automatyczna skrzynia to dobre polaczenie.. To duzy silnik i np jak dalem raz prowadzic auto swojej kobiecie, to miala trudnosci z wyczuciem mocy, i przy zmianie biegow auto szarpalo niczym kangur. W automacie pewnie tego problemu juz by nie miala..

m62, V8, 245 km
Opublikowano
nie mam diesla, ale 4.0 v8 w automacie i jeżeli chcesz zadowolić swoją drugą połówkę to bierz automat. Widzę, że jesteś z Wa-wy więc automat w korku jest niezastąpiony, poprostu nobel dla tego kto wymyślił automatyczną skrzynię. Nie wiem, jak w dieslach, ale ja mam 5hp z trybami E, S, *. Jak chcę wyprzedzać pstrykam na S i wyprzedzam jak chcę. Napewno będzie Ci palił więcej około 1-2l ON. Tylko sprawdź dokładnie skrzynię przed ewentualnym zakupem. Więcej jak to zrobić napewno znajdziesz na forum.

Pozdrawiam,

James

740iA 93r. - jest

628CSI 83r. - było

Opublikowano

to fakt, kobitki uwielbiaja automaty - nie chcę generalizować ale to ich zalety się kończą

 

no chyba, że jesteś taksówkarzem :wink:

Opublikowano
to fakt, kobitki uwielbiaja automaty - nie chcę generalizować ale to ich zalety się kończą

 

no chyba, że jesteś taksówkarzem :wink:

 

musisz się chłopcze jeszcze wiele nauczyć...

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano

Do tdsa automat bardzo pasuje, bo to nie jest auto ktore ma sie scigac tylko wygodnie i w miare tanio przewozic nasze 4 litery :) kiedys mialem automata i ciagle za nim tesknie, podobnie jak wiekszosc ludzi, ktorzy mieli stycznosc z tym typem skrzyni.

PODSTAWOWY WARUNEK to sprawnosc automatu, trzeba przed zakupem dokladnie zbadac skrzynie, a jak bedzie ok to poza wikszym spalaniem bedzie tylko radosc. W przypadku awarii koszta beda spore, ale prawidlowa eksploatacja automatu gwarantuje bezusterkowosc.

polecam

gnojowka pedzona rakieta:D

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Opublikowano

ostatnio ktos tutaj pisal, ze auto 10 letnie w dieslu raczej rzadko ma mniej niz 400 tys km rzeczywistego przebiegu ;-)

a to implikuje pewne zuzycia

 

ja mam takie o jakim piszesz, dolozylem sporo ale auta z manualem juz nie kupie nigdy

"po co sie meczyc - mr muscle cie wyreczy"

zh
Opublikowano
Do tdsa automat bardzo pasuje, bo to nie jest auto ktore ma sie scigac tylko wygodnie i w miare tanio przewozic nasze 4 litery :) kiedys mialem automata i ciagle za nim tesknie, podobnie jak wiekszosc ludzi, ktorzy mieli stycznosc z tym typem skrzyni.

PODSTAWOWY WARUNEK to sprawnosc automatu, trzeba przed zakupem dokladnie zbadac skrzynie, a jak bedzie ok to poza wikszym spalaniem bedzie tylko radosc. W przypadku awarii koszta beda spore, ale prawidlowa eksploatacja automatu gwarantuje bezusterkowosc.

polecam

 

Zdaje sobie sprawe ze TDS to nie jest 525 czy 535 w benzynie, ale jakiś straszny wół to chyba też nie jest.. Jezdze czesto 525 TDS w manualu i osiagi tego auta sa dla mnie wystarczajace. Stad moje pytanie czy automat bardzo spowalnia TDS w odniesieniu do skrzyni manualnej. Rozumiem ze spalanie bedzie wieksze, ale glownie chodzi mi o roznice w osiagach. Nigdy nie mialem okazji jechac automatem wiec nie wiem jak takowy zachowuje sie w miescie, czy tez przy wyprzedzaniu na trasie. w manualu robi sie redukcje i ogień.. a w automacie jak ?? Mozna w czasie jazdy przelaczyc z D na S ?.

Na co zwrocic uwage kupujac automata, jak sprawdzic czy skrzynia nie jest zajechana ? Czy jest duzy problem z serwisem takich skrzyn, czesciami ?

m62, V8, 245 km
Opublikowano

Najlepiej to sie przejechac takiem automatem, bo moze akurat uznasz ze te 1-1.5 sekundy do setki sa warte wachlowania skrzynia i sprzeglem.

 

Co do diagnozy skrzyni to lepiej udac sie z tym do fachowcow. Samemu mozna ocenic podczas jazdy probnej, czy biegi wchodza bez szarpniec, czy dajac ostro ognia nie ma efektu jak przy slizgajacym sie sprzegle. Trzeba tez wycagnac bagnet od oleju w skrzyni i zobaczyc czy olej nie jest czarny i czy nie smierdzi spalenizna.

 

Jazdy automatem trzeba sie nauczyc, a wtedy bedzie zmienial biegi kiedy tego chce kierowca. Pod pedalm gazu jest tzw kick down - przycisk, ktory powoduje redukcje na bieg dajacy max przyspieszenie tzn jedzisz na 5 biegu na niskich obrotak, dajesz gaz do dechy i automat moze zredukowac na 3. Jesli dasz gaz nie do dechy wtedy powinien zapiac 4 itd itp.

gnojowka pedzona rakieta:D

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Opublikowano

Ja jutro jade po moja wymarzona BMW 525 TDS automat.

Mialem okazje jezdzic bardzo podobnymi.. 525 TDS manual oraz automat. Oczywiscie automat dla mnie jest duzo bardziej wygodny. Wieksze spalanie - licze sie z tym. Silnik ma 143 konie... wierz mi.. zarowno w manualu jak i w automacie mozna dac ostro po gazie...

Automatem bez problemow!!! lecialem 200 (ksiazkowo 205 max). Biegi wskakuja pieknie, po doslownie 2 minutkach jazdy automatem juz sam UCZYSZ sie jezdzi tak aby przerzucac biegi..tak tak w automacie. Sterowanie automatem. To nie jest tak (jak ja kiedys myslalem ;D), ze jezdziesz albo MAX PRZOD albo STOISZ. Nie. Mozna zrzucac biegi, mozna ciagnac wiecej by potem przerzucic bieg lub nie... w czasie jazdy mozna przejsc z trybu E na SPORT (wyraznie!!! autko ciagnie do wiekszej liczby obrotow) Sa tez blokady biegow 4-3-2, przy krotkich przejazdach...zjazdach z gorki, wjazdach pod gorke...

A o reszcie napisze za kilka dni jak sam pojezdza moim nowym nabytkiem ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Diesle są stworzone do automatów, albo inaczej. Automaty są stworzone do diesli. Diesel jest za mało elastyczny do manuala. Krótka jedynka, potem dwójka itd. Namachać się można i tyle z tego będzie.
Opublikowano
Diesle są stworzone do automatów, albo inaczej. Automaty są stworzone do diesli. Diesel jest za mało elastyczny do manuala. Krótka jedynka, potem dwójka itd. Namachać się można i tyle z tego będzie.

 

W 100% podzielam Twoje zdanie. Lepiej tego nie mozna ujac. Ja dieslami (manuale) jezdze od zawsze... i wlasnie bardzo krotkie jedynki, 2jka tez nie nalezy do dlugiego przelozenia.. dopiero 3jka jako tako i mozna jechac. A w automacie....TDS chodzi po prostu przepieknie!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Mam 525 tdsA e39 touring. V-max u mnie to 210km/h po długim rozpędzaniu się. Do 180 auto idzie, potem do 200 wolno.

Automat=wygoda. Ze 143PSów nie zrobisz wyścigówki więc warto rozważyć automatik:)

 

Dzięki wszystkim za scharakteryzowanie specyfiki jazdy automatem. Bede teraz musial rozwazyc wszystkie "za" i "przeciw", choc pewnie kupujac auto i tak wybiore te , ktore bedzie jak w najlepszym stanie technicznym, a jesli trafi sie autom to tez bedzie dobrze.

Pytalem sie juz wczesniej, ale nikt nie odpowiedzial mi jak jest z serwisem automatow.. czyzby nie bylo z nimi zadnych problemow ? Czy w przypadku awariii pozostaje tylko drogie ASO BMW? To pytanie kieruje do uzytkownikow automatikow.

m62, V8, 245 km
Opublikowano

Ja Ci nie pomoge... moje BMW kupilem WCZORAJ ;DDD

Na razie spisuje sie IDEALNIE. Przejechalem nia 200 kilometrow. Jesli chodzi o przyjemnosc z jazdy TYLKO!!! automat... do tego TDS.. miodzio! bo inaczej sie tego nie da okreslic!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Mam 525 tdsA e39 touring. V-max u mnie to 210km/h po długim rozpędzaniu się. Do 180 auto idzie, potem do 200 wolno.

Automat=wygoda. Ze 143PSów nie zrobisz wyścigówki więc warto rozważyć automatik:)

 

Dzięki wszystkim za scharakteryzowanie specyfiki jazdy automatem. Bede teraz musial rozwazyc wszystkie "za" i "przeciw", choc pewnie kupujac auto i tak wybiore te , ktore bedzie jak w najlepszym stanie technicznym, a jesli trafi sie autom to tez bedzie dobrze.

Pytalem sie juz wczesniej, ale nikt nie odpowiedzial mi jak jest z serwisem automatow.. czyzby nie bylo z nimi zadnych problemow ? Czy w przypadku awariii pozostaje tylko drogie ASO BMW? To pytanie kieruje do uzytkownikow automatikow.

 

Zrobiłem tym autem ponad 40tys i nie mam problemów.

Podobnie robiłem omegą 2,5td(s) i też nie było problemów, a ona była zchipowana.

Ogólnie jest jedna zasada, że tym autem się nie ściga spod świateł. Jeżeli będziesz normalnie użytkował, co nie oznacza, że masz wolno jeździć, wszystko będzie ok.

W MB mamy teraz 320tys przejechane i nic się nie dzieje.

Co jakiś czas zaleca się wymainę oleju w skrzyni biegów.

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
AUTOMAT AUTOMAT AUTOMAT nie zastanawiaj sie nawet. Automat to piękna sprawa. Następne auto napewno będe miał w automacie (chyba nie było manuala w e65). Jak wsiądziesz do auta z automatem to albo sie w nim zakochasz ...... albo znienawidzisz. Ja sie zakochałem:)
http://img27.imageshack.us/img27/1430/10008058vw.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odgrzeje temacik.... jestem swiezo po trasie 900km.

Automat + tempomat + TDS - lepszego polaczenia po prostu nie ma ;D.

Jak wspomnial moj przedpisca AUTOMAT AUTOMAT i jeszcze raz AUTOMAT.

Dla mnie to wygoda i przyjemnosc z jazdy, bez zbednego machania lewarkiem w manualu. Plynna - MAŚLANA - zmiana przelozen...

eeehhh kolejne autko na 101% bedzie w automacie!

Dla tych co maja dylemat AUTOMAT czy MANUAL... polecam automacik!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Byłem kiedys w Stanach, tam mechanik powiedział mi że lepiej kupować używane samochody z automatem (tam większość takich) bo jest małe prawdopodobieństwo że ktoś "zajeździ" silnik, np poprzez zmianę biegow za szybko bądź za późno, silniki z automatem prawdopodobnie dłużej chodzą. Nie wiem czy to prawda i czy ktoś z kolegow mechaników ma takie doświadczenie :?: . Ale sam polecam z powodu innych wyżej opisywanych tylko automat. :obloki:
Opublikowano

automaty sa dla starych pryków

prawdziwi mezczyzni z jajami jezdza BMW w manualu i oczywiscie w benzynie !!!

ile razy ja to mam powtarzac ???

 

p.s. prosze o nieudzielanie mi kolejnego ostrzezenia !

Opublikowano
automaty sa dla starych pryków

prawdziwi mezczyzni z jajami jezdza BMW w manualu i oczywiscie w benzynie !!!

ile razy ja to mam powtarzac ???

 

p.s. prosze o nieudzielanie mi kolejnego ostrzezenia !

:roll2: :roll2: :roll2:

ja wymiękam... :mad2:

Pelikan... rzuć jeszcze jakąś ANAFORĘ :mrgreen: :mrgreen: :mad2:

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano
ja jedyna przygode z automatem mialem mialem na wakacjach w stanach - jezdzilem Dodge grand caravanem 3.6l v6. Jazda automatem byla wygodna... ale zarazem nudna :wink: co chwila siegalem reka do drazka zmiany biegow (ktorego nie bylo). czulem sie troche jakbym jezdzil duzym gokartem z jednym przelozeniem :mrgreen:

Bumier

http://img340.imageshack.us/img340/1074/bumier2.png

Opublikowano
ja jedyna przygode z automatem mialem mialem na wakacjach w stanach - jezdzilem Dodge grand caravanem 3.6l v6. Jazda automatem byla wygodna... ale zarazem nudna :wink: co chwila siegalem reka do drazka zmiany biegow (ktorego nie bylo). czulem sie troche jakbym jezdzil duzym gokartem z jednym przelozeniem :mrgreen:

 

Hmmm aby sie nie nudzisz mogles sobie ustaic porzadnie radio, mogles zjesc jakiego sandwitcha, wypic cole.... porozmawiac przez telefon ;D i to wszystko przy kazdym natezeniu ruchu, korek etc etc ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
To jest pytanie w stylu "czy ładniejsze są blondynki czy brunetki?". Bez sensu. Jedni wolą automat a inni manuala. Ja wolę manuala to kupiłem 540 w manualu. Proste.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.