Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam pytanie chce programowac cale auto ale cas i dde jest z anglika

wiem jak dopisac vin przez winkfp, nie jest to problemem ale chcialem wiedziec czy przy programowaniu ista vin przypisuje

z dde do reszty sterownikow ? czy z cas ?

nie chce zeby ista zmienila viny we wszystkich sterownikach na anglika

pytanie z czystej ciekawosci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ZBE jest naczelnym sterownikiem widzisz na drzewie w nim sa zapisywane informacje o magistrali vin błędy itp a CAS i to moduł security i moduł zawierający FA tak samo jak LMA opis wyposażenia , raczej ISTA P uzna te dwa sterowniki do wymiany DDE i CAS , wątpię że pozwoli na aktualizacje z innym vin , nawet pewnie zatrzyma się na zczytywaniu wyposażenia z FA CAS porównuje oba . A winkfpt nie zawsze udaje się zmienić vin spróbuj zmienić w airbag e60 to zobaczysz czy zmieni vin tutaj potrzebna współpraca Tool32 z winkfpt

Podłącz iste P i zobacz co zrobi , zrób plan aktualizacji odznacz sterowniki do programowania , pokaże plan ,przecież nie musisz zatwierdzać planu aktualizacji

i będziesz wiedział ...

Opublikowano

Vinu nie zmienisz w CAS za pomocą isty ani standard tools, również jak podepniesz używany CAS to powstanie "kropa" na liczniku swiadczaca o niezgodności licznika. Musisz mieć również kluczyk z Anglika.

 

Ista p zmieni vin kiedy zalozysz nowy moduł albo "wyczyszczony stary" (Virgin) :cool2:

Londyn
Opublikowano
Vinu nie zmienisz w CAS za pomocą isty ani standard tools, również jak podepniesz używany CAS to powstanie "kropa" na liczniku swiadczaca o niezgodności licznika. Musisz mieć również kluczyk z Anglika.

 

Jeśli podepniesz CAS z innym vinem a masz nawigację CiC to przestanie działać bo uszkodzi kody FSC

 

Ista p zmieni vin kiedy zalozysz nowy moduł albo "wyczyszczony stary" (Virgin) :cool2:

Londyn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli ista p nie przypisze do cas i dde vinu z zgm ?

dziwne

dlaczego dziwne, ista nie zmienia vin tylko aktualizuje sterowniki ,, jak byś miał nowy moduł CAS lub DDE to wtedy wpisze , a tak to nieprawidłowy vin, sprawdza to tak samo jak NCS porównuje vin w sterowniku do kodowania z modułem komunikacyjnym (dla e60 CAS i LMA) jak się różnią to też nie koduje ,

Ale moduły komunikacyjne np CAS i LMA dla e60 które maja zapisane FA dla całego samochodu to nie moduły główne , mają tylko opcje wyposażenia FA a moduł nadrzędny ma podłączone wszystkie magistrale pod siebie (w e60 tylko most na światłowodzie nie jest podłączony do ZGM tak jak w serii F ZGW, ale za pomocą CAN już jest podłączone to moduł GW pośredniczy z MOST na CAN i odwrotnie ),

ZGM pośredniczy w wymianie informacji z różnymi magistralami CAN o różnych prędkościach , nawet może odłączyć magistrale lub moduł od magistrali , jak wysyła błędne dane ,identyfikuje moduły zainstalowane w samochodzie, przechowuje pamieć błędów itp ...

ale co za problem expert mode profil w ista P jak zczyta sterowniki to wchodzisz w sterownik i klikasz usuń wszystkie działania i już sterownik dla ista P nie istnieje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podłącz pod ista P i zobacz nic ci się nie stanie , dopiero będziemy dyskutować , zobacz czy zaczytało vin z cas czy z innego sterownika ZGM , przecież od razu pokaże inny samochód jak z cas i inny vin , na pewno nie z DDE dla magistrali to zwykły sterownik,

nie wiem jaką masz iste P ale jak uruchamiasz z loadera to masz tam do odznaczenia expert mode przy pierwszym uruchomieniu loadera (jak nie to reset i odnowa ustaw loadera )

uruchom ista P > pozwól zczytać samochód sam dokonuje identyfikacji , do tej pory nic nie zrobi tylko zczytuje samochód , jak zczyta to będziesz widział i zidentyfikuje sterowniki poprawnie tak jak chcesz ,

to muszisz odznaczyć co chcesz robić, od e60 w górę jak zaznaczysz jeden sterownik do programowania to automatycznie ista wszystkie zaznaczy do programowania i kodowania , nawet jak zaproponuje plan co będziesz widziała

tylko nie klikaj akceptuj i wykonaj plan ale cofnij się i kliknij na sterownik CAS pokaże ci sie okienko i druga zakładka pisze tam po polsku usuń wszystkie działania

zaznaczasz i ok tak samo robisz z DDE i znowu robisz nowy plan aktualizacji i będziesz w nim widział czy pod programowanie jest CAS i DDE tak samo nie powinno być pod

kodowanie , żadnej akcji na tych sterownikach dwóch w planie ich ma nie być dopiero możesz zaakceptować plan i wtedy zaczyna się programowanie

 

* przy identyfikacji będzie czy wymieniłeś jakiś sterownik na nowy odznaczasz że nie

tak samo musisz podłączyć złącze most przy e60 i mieć zasilacz powyżej 13V dopiero coś zobaczysz w ISTA P

Opublikowano
znam sie na obsludze ista p i wiem jak dziala tryb ekspert. auto stoi w pl a ja jestem za granica kiedys jak bede mial czas to sie pobawie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.