Skocz do zawartości

2.0D LCI - błąd przepływomierza 3FF1 przy niskich temperatur


booli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Problem - przy temperaturach powietrza poniżej 0C zapala się check engine. INPA odczytuje mi błąd przepływomierza 3FF1. Opis błędu: Wartość masy powietrza obliczona niezgodna ze zmierzoną. Błąd wystąpił, ale już go nie ma. Jak go wykasuję - kontrolka gaśnie, jeżeli go nie skasuję to i tak po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów kontrolka gaśnie i dopóki temperatura powietrza nie spadnie poniżej zera jest OK. Jeżeli cały czas jest mróz to nie gaśnie, a jeżeli nawet zgaśnie to zaraz się zapala.

Efekt zauważyłem już poprzedniej zimy, ale wtedy przez całą zimę było może z 4 razy (skasowane). Obecnie jak tylko jest mróz, od razu mam check engine i zaczyna mnie to już irytować, bo może się pojawić inny, bardziej istotny błąd i go nie zauważę.

Samochód jeździ normalnie - przynajmniej żadnych zmian nie zauważyłem.

Gdzie szukać problemu? Może jakiś czujnik temperatury szwankuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INPA pokazuje mi tylko 2 błędy:

3FF1 - przepływomierz

452A- DPF - kończy się

Błąd DPF mam od kiedy kupiłem samochód - brak możliwości skasowania - wraca od razu.

Jest możliwość, żeby INPA nie pokazała wszystkich zapisanych błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bravo Ty.... jezdzij z zatkanym dpfem rozwal sobie turbo :) poza tym spaliny z dolotem są przecież połączone byc moze blad przeplywomierza pochodzi od dpf poniewaz przytkany jest wydech ilosci mas powietrza sa niezgodne bo cylindry nie potrafia prawidłowo sie opróżnić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

452A to nie jest zakochany DPF tylko komputer żąda wymiany DPF po 200tys km i dlatego się on wyświetla. Trzeba mu zaprogramować przez ISTA nowy DPF

 

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapchany DPF to brak mocy, turbodziura itp, a niczego takiego nie zauważyłem.

Poza tym co ma opróżnianie cylindrów wspólnego z temperaturą otoczenia? Jak jest ciepło to opróżnia lepiej, a jak zimno gorzej?

Poza tym w opisie błędu nie jest napisane, że jest pełny lub zapchany, tylko że jest ograniczona ilość kilometrów do przejechania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam......miałem dwa auta i przejechanie ponad 200.000 i zaden komunikat o dpf nie wyskoczył a wymieniany nie był

Mogę się założyć o flaszke ;) zajmuje się tym na co dzień. Wystarczy komputerowo wklepac nowy DPF i po kontrolce (452A)

http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie mówię ze nie masz racji :):)U mnie po 200.000 zero komunikatu na zegarkach i diagnostyce ....może cudowne samochody mam :):)

Może po prostu ktoś to skasował w ISTA przed upływem przebiegu ;)

http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 452A nie zapala kontrolki na zegarach.

Poza tym wydaje mi się, a w zasadzie jestem o tym przekonany, że nawet w ramach jednego modelu w jednym roczniku następują zmiany w oprogramowaniu sterownika silnika (i nie tylko) i być może w twoim aucie sterownik tego błędu nie pokazuje a u mnie i innych tak. i nie ma co się w tym fakcie dopatrywać cudów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam ,

 

wznawiam temat błedu 3FF1 . U mnie przyczyną jest rozszczelnienie oring'u nr 7 na schemacie poniżej

 

https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_4101/WH36955/0/0/0/0/0

 

uszczelniałem go na oryginalnych cząściach BMW i tym razem praktycznie nie zadziałało . BMW w międzyczasie zwiększyło trochę średnice tego oringu i taki kupiłem . Po wymianie praktycznie natychmiast ten sam problem - wydmuchnięty oring . Czy spotkaliście się ztakim notorycznie powracającą awarią ? Może ktoś zna "patent" na tą dolegliwość ? Do czego służy element 25 na schemacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się miewa dpf? Przytkany podniesie ciśnienie w egr i wywali o ring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem kiedyś znajomemu taki silnik i przytkane dpf... waliło spalinami z kazdej dziury..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie problemem była njeszczelność w układzie recyrkulacji spalin. Połączenie głowicy z przepustnicą . Po uszczelieniu jak na razie nie ma błedu . Co do DPF'a nie nie mam jeszcze informacji ( zmiennik MJM ) . Spraewdzę jakośc spalin przy najbliższym przeglądzie i dam znać co i jak .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o jakosci spalin mowie a o jego przepustowosci...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.