Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam tematów o podobnej nazwie zapewne można znaleźć wiele a ja w żadnym z nim nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania a zarazem chciał bym się podzielić z wami problemami z jakimi się borykałem i borykam.

 

Mianowicie moje BMW e46 320d 150 KM 2003r. ma spore problemy z odpalaniem tutaj zamieszczam filmik jak to mniej więcej wygląda:

 

Zaczęło się pierwszej zimy jak kupiłem samochód kręci kręci tak jak widać na filmiku (musi być poniżej -5 jak jest od -5 do 0 tam z 3-5 razy zakręci a do 0 to praktycznie na "dotyk" ). No to jazda do mechanika (człowiek młody i głupi to do pierwszego lepszego) podpięli kompa "wszystkie świece spalone, trzeba wymienić" no jak trzeba to trzeba wymienili skasowali mnie podjechałem pod dom i w nocy przyszły mrozy koło -13 stopni wsiadam rano do samochodu i zaś kreci i nie odpala a wszystkie świece nowiutkie. No to zaś dopchałem samochód do mechanika i mówię że ich praca nic nie pomogła podpina kompa zaś błąd 4 świec no to stwierdzili że sterownik, wymienili na nowy BERU ale pech chciał że mrozy się skończyły i nie było żadnego problemu z odpalaniem.

Następna zima zaś to samo ale już zmieniłem mechanika podpina kompa i mówi że wszystkie świece spalone, no ale jak to jak rok temu były wymieniane "tamten mechanik założył jakieś kijowe świece które się palą po roku." Nazwy nie pamiętam. No to ok wymieniajcie zabrali się do roboty i następnego dnia telefon że 2 świece wyszły bez problemu jedna z trudem a jedna jest zerwana i nie da się jej wyciągnąć. Te 3 były identyczne a 4 jakaś inna stara. (czyli pierwszy mechanik urwał świece i skasował mnie za wymianę 4 świec :D i do dziś się zastanawiam czy sterownik wymienili.) no ale ok wymienili 3 świece i mechanik mówi że z jedną niesprawną musi autko palić ale zaś się zima skończyła (mrozy) no i jeździło elegancko paliło w lecie dobrze na niewielki mrozach też.

Dokładnie tak teraz przyszła trzecia zima mrozy nie małe i :mad2: zaś nie pali telefon po lawetę i holowanie samochodu do mechanika. Podłączył kompa nie ma żadnych błędów poza 1 spaloną świeca (sami próbowali odpalić samochód na mrozie). no to stwierdził że trzeba by spróbować tą świece wydobyć i wymienić i wtedy coś posprawdzać (filmik pokazany wyżej jest z tego roku. 3 sprawne świece) aktualnie poszukuje jakiegoś warsztatu gdzie wydobyli by mi tą świecę bez ściągania głowicy (mój mechanik tego nie oferuje) także jak tylko znajdę coś godnego i uda się ją wydobyć bez problemów to dam znać ile mnie to wyszło :D i będę trzymać kciuki żeby tej zimy przyszły jeszcze mrozy

 

Z dodatkowych informacji mój aktualny mechanik zajmuje się przede wszystkim bmw sprzed do diagnostyki ma profesjonalny tak samo jak programy (inpa dis vanos czy jakoś tak sam się na tym nie znam, widziałem takie nazwy jak zaglądałem przez ramię. ) no i jemu w miarę ufam odnośnie rzetelności i sumienności wykonanej pracy. :)

 

Proszę o wypowiadanie się tylko i wyłącznie w sposób związany z tematem posty typu "spalisz rozrusznik, zrobisz sok z cytryny z samochodu itp proszę od razu usuwać" kręciłem tyle bo muszę odpalić inaczej się nie da co do grzania świec próbowałem wielu sposobów grzałem po kilka razy po kilkanaście sekund do minut próbowałem odpalić zaraz po przekręceniu zapłonu jak świece na pewno grzeją no wiele próbowałem każdej zimy :) więc krytykę proszę sobie darować. Jak ktoś nie ma zamiaru wnieść żadnej cennej rady informacji lub nie dyskutuje na temat to proszę o obserwowanie wątku będę się starał pisać na bieżąco jak tylko dowiem się czegoś nowego jak zadziała jak się uda itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie da się obejrzeć filmu, bo ma status "prywatny". I co z tym sterownikiem świec, wymieniony był wtedy? Pisałeś, że mechanik ma INPE, to niech ci sprawdzi korekcje wtryskiwaczy, bo jak leją to też jest problem z odpalaniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skupiłbym się na sterowniku, bo z jedną spaloną powinien odpalić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Simon dobrze pisze, problem z rozruchem to nie tylko świece żarowe. Wg mnie sprawny silnik powinien odpalić na 3 działających świecach, tylko by przez chwile nierówno chodził.

 

Poza tym radze Ci kupić kabel i samemu sobie błędy odczytywać. Nie jest to trudne ani drogie a przynajmniej można sprawdzić czy mechanik nie mija się z prawdą.

Opublikowano

Film już powinien działać :)

 

Co do sterownika nie ma od niego aktualnie żadnych błędów a został wymieniony pierwszej zimy przez nieszczęsnego mechanika. Aktualny mechanik raczej się zna na tym co robi. Ale może faktycznie przydało by się kupić interface i samemu posprawdzać co w trawie piszczy :). Co do wtrysków nigdy nad tym nie myślałem bo problem jest tylko na mrozie w lecie nie ma najmniejszych problemów z odpaleniem. ale skoro taka jest sugestia to niezwłocznie po wymianie zerwanej świecy postaram się sprawdzić jak się zachowują wtryski i wrzucę tu jakieś odczyty czy dane. A tak z innej beczki gdzie mogę w Bielsku-Białej i okolicy wydobyć taką świecę bez ściągania głowicy. I czy w tej okolicy jest ktoś z komputerkiem kto się zna i dłubie w dieslach ? bo wiem że na forum jest też Pan z Nysy nicka aktualnie nie pamiętam co się tym zajmuje sporo osób go tu poleca jak tak czytałem więc nie wiem czy się nie szarpnąć na jakiś hotel i podjechać do niego :).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popytaj się po mechanikach, kto wykręca świece jak ukręcą. Przecież nie ściągają głowic. Na bank jest ktoś w mieście kto to robi.

Z tego co pamiętam to mój, jak miał błąd jednej świecy, przy -15 miał takie same problemy. Naprawiony sterownik i śmiga. Przekręcam kluczyk i odpalam bez czekania i bez jakiś czarów z 8 krotnym grzaniem świec. W tym roku też wymieniałem przed blokiem świece. Jedna z czterech wyszła po ponad godzinie, reszta bez problemu. Była źle dokręcona przy ostatniej wymianie i uszczelnił ją nagar.

Jedyne wyjście żeby dobrze palił to wymienić tą czwartą świece, sprawdzić błędy i jak są to brać się za sterownik. Wszystko w temacie.

Opublikowano
jeżeli jest sprawny sterownik i świece żarowe odpali nawet przy -30 i to bez żadnego podgrzewania ,miałem podobny problem ale wymieniłem te czesci i teraz jest git , może być tez słaba kompresja to też może być problem
Opublikowano
Ja np mam nowy aku,nowe 4 świece beru,nowy sterownik beru,0 błedów na kompie a przy -13stp już zaczyna,że tak powiem (rozpędzać się,odpali ale 5,6 sekund trza kręcić) a błędów 0.Jedynie co można by podejrzewać to rozrusznik
Opublikowano
kazdy nagrywa nagraj i ty stanislawie odpalenie klekota ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Szybki Update.

 

Postanowiłem wymienić wszystkie świece profilaktycznie. Urwanej świecy nie udało się wykręcić bez rozwiercania i dodatkowo się okazało że jedna z sprawnych świec była niedokręcona nagar już ją prawie zapchał ale napewno nie trzymała za dobrze kompresji.

 

Skutek wymiany świec a przede wszystkim wymiany jednej urwanej świecy jest taki że samochód na aktualnych porannych mrozach (-6 może -7 stopni) pali tak jak w lecie. wcześniej było to dość problematyczne :)

 

Wnioski: jak został wymieniony sterownik i świece a autko pali jak pokazano na filmiku to wiedz że mechanik coś sknocił. A drugi wniosek E46 320d 150KM na 3 świecach nie odpali na mrozach poniżej 5 stopni (mówię o świecy urwanej która nic a nic nie grzeje)

Opublikowano

sprawny diesel bmw - mam na mysli własciwą kompresję silnika nawet bez grzania swiec odpali i to w wiekszych mrozach jak -5, wiadomo chwile bedzie trzeba pokręcić ale odpali

to takie sprostowanie co do złotej mysli ze na 3 nie odpali ponizej -5, odpali odpali i to bez grzania 4 swiec, kompresją :wink: tylko nie bedzie to ani komfortowe ani zdrowe dla układu wtryskowego, rozrusznika, akumulatora itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

W takim wypadku bardzo możliwe że świeca która nie była dokręcona w ogóle nie trzymała kompresji a do tego jedna świeca nie grzała. Bo fakt faktem samochód odpalał ale kręcenia z 1-2 minuty. :)

 

Ważne że się w końcu udało może komuś to pomoże :) teraz kolejny problem falujące obroty :D Ale wpierw muszę się uporać z instalacją INPY. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.